De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Driften, going sideways! (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=60)
-   -   verslag round 4 Duivelsberg Maasmechelen (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13963)

BE Drift Series 17-09-2006 10:16

verslag round 4 Duivelsberg Maasmechelen
 
Officieel Persbericht BE Drift Series
Round 4 of Belgium Drift Series

Remmo Niezen niet te stoppen tijdens 4e ronde BE Drift Series
Remmo Niezen, the unstoppable man in een bloedstollende thriller als finale.


Het talrijke publiek (4000 bezoekers) was het volkomen eens met elkander:Driften is DE HIT van 2006! “Dit wil ik ook doen!! Ik ga deze winter een cursus volgen bij driftschool.be !!”, “Die oranje auto is VET!!!”, “Ik hoop dat dit vaker hier komt!!”
Het zijn slechts enkele reacties van het publiek dat massaal naar het Duivelscircuit was gekomen voor de zogenaamde Fast And Furious Tuning & Drift Day dat werd gehouden op 10 september ’06 te Maasmechelen (BE)

Alle ogen op 1 man
Alle ogen waren dit weekend gericht op slechts 1 man: Remmo Niezen. Niezen gaat op dit moment aan kop in de NL Drift Series en de Benelux Drift Series. Met nog slechts 1 ronde te gaan na de 4e ronde waren de toppers er op gebrand om hier de achterstand proberen te verkleinen. Maar al snel werd duidelijk dat ook de underdogs zich niet zomaar uit het veld lieten slaan en iedere mogelijkheid aanpakte om de tegenstander te verslaan.
Zo ook Willem Jacob Dijkstra die via een spectaculaire inhaalpoging probeerde Remmo Niezen voorbij te steken. In de zogenaamde “3e versnellingsbocht” naar rechts met daarop volgend weer een bocht naar rechts, probeerde Dijkstra Niezen buitenom voorbij te steken. Helaas kwam hier duidelijk naar voren hoe belangrijk het vermogen verschil was en Dijkstra moest zijn actie onafgemaakt staken. Toch vergaarde hij hier een boel respect door zijn actie en een 6-4 in het voordeel van Dijkstra tegen Remmo Niezen. De beginner liet aan de reus zien dat hij iedere run scherp moet zijn, maar later bleek Niezen met een lekke voorband aan deze run te zijn begonnen. Toch gaf het de Pro Drifters het signaal dat het niveau van de BE Drift Series iedere ronde weer de hoogte in schiet en dat de underdogs hard aan de weg werken naar de top 16.

Niezen reed een defensieve training en een superieure kwalificatie voor de top 16 die zelfs goed genoeg was voor de 1e plaats van de top 16 kwalificatie. Na een 6-4 gelijkspel tegen WJ Dijkstra met een licht voordeel voor Niezen kwam Niezen in de 1/8 finale uit tegen de Zwitser Andreas Distel. Distel kwalificeerde zich met zijn BMW als 9e en versloeg in de 1/16e finale Bas Plugge met de Stickerland BMW 535i.

De Zwitser Andreas Distel liet duidelijk zien dat hij graag de persoon wilde zijn die met de champagne ging spuiten en maakte het Niezen erg moeilijk door een mooie drift te laten zien en dichtbij Niezen te blijven in de achtervolging. Toch was de Jury, die bestond uit Andy Jaenen en D1 Pro Drifter Paul Vlasblom, van mening dat Niezen een betere drift liet zien waardoor Niezen zich kon gereed maken om het op te nemen tegen Jo Lammens. Lammens, die zich met zijn BMW E36, 1 van de drie Belgen in de top 10 met Marc van Ocken en Joep de Kort, wilde dolgraag vandaag op het podium terecht komen. Indien Lammens deze run tegen Niezen zou verliezen zou Lammens zich plaatsen voor het gevecht om de 3e en 4e plaats en Niezen voor het gevecht om de 1e en 2e plaats.
Lammens had al reeds Tom Coronel sr en Marc van Ocken verslagen en liet ook aan Remmo Niezen zien zich goed thuis te voelen op het Duivelscircuit. Toch was ook hier weer Niezen de winnaar en stoof door naar de finale tegen Olaf Commijs in de Falken Nissan Skyline R32. Jo Lammens moest het opnemen tegen Wilco van Esch. Van Esch die het gehele jaar al rijd in de Carperformance Skyline R33 GT-S, nam deze keer deel aan de 4e ronde met zijn eigen BMW E30 325i waar hij al sinds ronde 1 van de BE Drift Series in Ciney niet meer mee had gereden. Lammens maakte het van Esch erg moeilijk en versloeg Van Esch waardoor Lammens zijn streven had bereikt, die felbegeerde podiumplaats voor de 3 plaats. Joep de Kort reed niet met zijn 400 pk sterke Skyline (alleen de Team Drift Battle), maar reed op uitnodiging in 1 van de BMW’s van JJ Motorsport en plaatste de Autozone BMW 325i op een 6de kwalificatie.

Remmo Niezen en Olaf Commijs lieten een D1 waardige finale zien met veel rook en spektakel. Het publiek genoot met volle teugen en liet dat enthousiast merken. Niezen versloeg Commijs op net wat beter prestaties en mocht vanaf een zeer verdiende 1e plaats de prijzen in ontvangst nemen en de champagne ontkurken. En voor de 6e keer op rij genoot Niezen van zijn podium plaats en de champagne. Who will stop this goliath??!!

Veel pechvogels
Spanning, rook, sensatie, crashes. Het publiek kreeg het allemaal te zien tijdens de voorlaatste ronde BE Drift Series. De gehele dag zat het publiek op het puntje van de stoel door de indrukwekkende kunsten van de drifters.
Dat het geen baan was om luchtig over na te denken bleek al snel tijdens de training toen Dennis Joossen in de grindbak terecht kwam in de eerste bocht. Deze bocht werd al snel de beruchte bocht van de dag toen drifters als Berend van Berkel (Flexaforte BMW E36 M3), Wilco van Esch (Van Esch BMW E30 325i), Tim Knoop, Jasper Spaan (Garage Spaan Toyota Carolla AE86) ook terecht kwamen in deze bocht. Het gevaarlijke van de bocht was dat deze in de 3e versnelling werd genomen en erg lang doorliep. Door de hoge entry speed waren de meeste crashes te wijten aan onderstuur of door met de achterwielen in de grindbak te komen.

Gelukkig zijn de BE Drift Series altijd goed voorbereid en konden na de hulp van een sleepwagen de drifters hun weg weer vervolgen. Voor sommige was dat direct richting paddock om de schade te bekijken eventueel te herstellen, voor andere was het weer een nieuwe poging om de bocht nog eens goed te nemen.
Jasper Spaan deed beide. Spaan bekeek in de grindbak de schade en zag dat zijn distributiesnaar een stukje was ingescheurd.
Jasper Spaan: “ik keek onder de kap toen mijn auto weer uit de derrie gesleept was en zag een mooi gat in de distributie snaar zitten(ik denk 50% van de snaar weg!), maar we stoppen pas als het stuk is, dus toch maar de run tegen Wilco gedaan ondanks de kans op 20 kromme kleppen, en hij hield het goed, dus toen ook maar de Sideways gereden en nog een rondje vrij driften gedaan”

Grootste pechvogel was Dex Heine. Heine was met zijn Nissan 200SX S13 vertrokken vanuit Rotterdam en kwam zondag niet eens tot aan de start van de vrije training. Al op weg vanuit de paddock naar de start liep Heine ernstige motorproblemen op en moest verstek laten gaan. Ook voor Rick Jansen was de dag vroegtijdig afgelopen.
Tijdens de kwalificatie kwam Jansen met zijn Nissan 200SX S13 buiten de baan en kwam tegen de hoek van een muur tot stilstand. Helaas was de auto direct total los en was het einde seizoen voor Jansen.

Uitslag kwalificatie:
Kwalificatie
startnummer------ naam------auto

1. (4) REMMO NIEZEN BMW M3……………………98 punten
2. (1) OLAF COMMIJS Falken Skyline……………96 punten
3. (3) WILCO VAN ESCH BMW 325i………………94 punten
4. (12) MARC VAN OCKEN BMW 325i……………85 punten
5. (37) JO LAMMENS BMW M3………………………85 punten
6. (5) JOEP DE KORT AUTOZONE BMW 325i…85 punten
7. (120) TIM TATJE BMW 325i………………………84 punten
8. (8) BAS PLUGGE BMW 535i………………………84 punten
9. (106) ANDREAS DISTEL BMW M5…………….82 punten
10. (18) FRANK VAN HEEREN BMW 335i……..82 punten
11. (129) TIM KNOOP BMW 335i………………….82 punten
12. (22) TOM CORONEL SR BMW 325i………….82 punten
13. (98) BEREND VAN BERKEL BMW M3………82 punten
14. (10) JASPER SPAAN Toyota AE86…………..82 punten
15. (6) KEES KOK BMW 325i…………………………82 punten
16. (127) WJ DIJKSTRA Nissan S13……………..82 punten

Team Drift Battle
1. E30 team (kees kok, Remmo niezen, Tim knoop)
2. De Kwiebussen (frank van heeren, Wilco van Esch, Tom Coronel, joep de kort)
3. De Meeuw (egbert van Keulen, jancho van abel, Tim wagenaar)

Twin Drift Battle
1. Remmo Niezen
2. Olaf Commijs
3. Jo Lammens

Sideways
1. Yves Faber 175 punten
2. Jancho van Abel, Joep de Kort, Jochen van Berg 172 punten
hoogste startnummer heeft voorrang dus 2de = Jancho van Abel en 3de Jochen van Berg, aangezien de Kort laagste startnummer heeft (startnummer 5)

Opvallendste 7:
1. Remmo Niezen: Reed een super weekend en was heer en meester met zijn oranje Remmo-Autosport BMW
E30 M3

2. WJ Dijkstra: Reed in Chimay zijn BMW nog tegen de muur en tijdens de 1e rondes NL Drift Series viel hij uit door een technisch mankement. Reed nu weer in zijn eigen auto en reed meteen mee in de top 16 met een “No guts No Glory inhaal poging op Remmo Niezen.

3. Jo Lammens: Het niveau van deze Belg springt iedere ronde vooruit en plaatste zich voor het eerst in als de eerste Belg in de BE Drift Series op het podium op de 3e plaats.

4. Marc van Ocken: Rijd normaal goed mee in de Sideways challenge en mist vaak net een paar puntjes om in de top 16 te komen. Geef deze Belg een auto met iets meer vermogen en een top 5 is zeker niet uitgesloten!

5. Tim Knoop: Een underdog die meteen meespeelt tussen de toppers. Van deze meneer gaan we nog veel horen!

6. Joep de Kort: reed voor de 4de keer op rij een top 6 kwalificatie vrijwel zonder training en wist deze keer de Autozone BMW 325i op een 6de kwalificatie te zetten (1ste top 16 voor het team van JJ Motorsport)

7. Berend van Berkel: Voor het eerst in zijn nieuwe BMW E36 M3 en liet meteen een agressieve maar toch controleerbare rijstijl zien. Hier was duidelijk een voorbeeld te zien wat meer vermogen voor een drifter mogelijk maakt na het leren van de basistechnieken.


Geschreven door: Alexander van Marion (DriftReport.nl)
Contact: info@driftreport.nl
Foto’s door : DriftReport.nl
Meer info: www.bedriftseries.com

driftreport.nl 17-09-2006 13:43

Remmo Niezen in gevecht met Jo Lammens
http://www.driftreport.nl/cpg/cpg132...arge%29-DR.jpg


Remmo Niezen VS Olaf Commijs in de finale run
http://www.driftreport.nl/cpg/cpg132...arge%29-DR.jpg


WJ Dijkstra probeert buitenom bij Remmo Niezen
http://www.driftreport.nl/cpg/cpg132...arge%29-DR.jpg

foby 18-09-2006 12:28

Ik denk dat Yoeri (mdriftpower) meer kans maakt op de titel pechvogel van de dag. Ik heb zijn auto gezien... mag zo naar de schroothoop gevoerd worden. :(

http://fotografie.stickerland.nl/alb...1/IMG_3905.jpg

joeri M3 18-09-2006 15:42

Quote:

Originally Posted by foby
Ik denk dat Yoeri (mdriftpower) meer kans maakt op de titel pechvogel van de dag. Ik heb zijn auto gezien... mag zo naar de schroothoop gevoerd worden. :(

http://fotografie.stickerland.nl/alb...1/IMG_3905.jpg



zoals vele mensen eerst denken... die wagen kan nog hersteld worden ... tot ik hun de plooien laat zien !!!! dan spreken ze toch meestal anders ! foby(MDRIFTPOWER) thanks :rolleyes:

M-jo 18-09-2006 21:23

Voor zij die er niet bij waren .
Mooi verslag . Lekker driftig geschreven ! :worship:


All times are GMT +2. The time now is 00:22.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.