De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   wereld kampioenschap GT1 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13599)

smiley 30-07-2006 13:10

wereld kampioenschap GT1
 
in het artikel over de openings ronde van het fia gt 2007 op pitstop.tv kon je ook dit stukje text vinden, wat me wel aanstond !

Quote:

Op termijn wil Ratel van de FIA GT een wereldkampioenschap voor GT1 maken. Maar dan moeten er meer constructeurs komen, terwijl de kosten tegelijk gedrukt moeten worden. Spa heeft dit weekend 11 GT1's aan de start en dat vindt Ratel te weinig. In ieder geval wordt GT1 niet afgevoerd.

Wordt GT1 in de toekomst wellicht een WK, dan komt er een EK voor GT2 en GT3. Er is geen sprake van, zegt Ratel, dat de nieuwe en goed bezette GT3-klasse GT1 of GT2 zou vervangen. GT3 blijft een competitie voor gentlemen drivers.
het zou super zijn moest dat kampioenschap echt komen !!
met races over de hele werled.. :gas:
maja dan moeten er wel nog meer merken een gt1 wagen bouwen..
als ze met genoeg zijn zou het niet eens zo erg zijn moest gt2 er dan vanaf vallen..

Grig-O 30-07-2006 13:20

Hoe gaan ze dat doen voor de 24 uren? 40 GT1 wagens en dan Porsche cups dan???

Ik vind dat GT1 en GT2 met elkaar moeten blijven rijden... daar draait uithouding om

smiley 30-07-2006 13:34

Quote:

Originally Posted by Grig-O
Hoe gaan ze dat doen voor de 24 uren? 40 GT1 wagens en dan Porsche cups dan???

Ik vind dat GT1 en GT2 met elkaar moeten blijven rijden... daar draait uithouding om

meschien dat er pak 20-30 gt1 wagens zijn.. dan kunnen ze bij de 24h race de gt2 wagens mee laten doen bij de 24h.. ;)
dan heb je een serieus veld !

Grig-O 30-07-2006 13:35

Mijn concept is: Laat elke constructeur 4 wagens en 2 reservewagens bouwen en die verdelen onder 2 teams.
(of 2 wagens en 1 reservewagen voor kleinere constructeurs)

De fabriek kan dan enkele piloten per team ter beschikking stellen en eventueel ook het budjet dat ze tekortkomen.

Zo kan je een grid bekomen van
bv 4 Ferrari's voor Larbre en GPC
4 Astons voor BMS en Phoenix
4 Corvettes voor GLPK en ? Psi
4 Saleens voor Zakspeed en Konrad
4 Maserati's voor Vtaphone en Sara free
4 Lambo's voor Reiter en ?
(al zou Stéphane Ratel die wagen sneller moeten maken vind ik)
4 Listers voor Lister en voor Création.
2 Panoz voor Panoz.

Samen met 6 GT2 merken ( :D )
en de één wagen voor elk GT3 team zal de 24 uren nog beter worden...

smiley 30-07-2006 13:36

4 maserati's voor vitaphone en ?

zou echt wel mooi zijn !

Grig-O 30-07-2006 13:44

Quote:

Originally Posted by smiley
4 maserati's voor vitaphone en ?

zou echt wel mooi zijn !

Aja vergeten :p
Ik heb er de toekomstig Italiaans kampioen maar bij gezet.

Grig-O 30-07-2006 13:57

In GT2 zou er een strijd moeten komen tussen Porsche, Ferrari, Panoz, Spyker en BMW. En waarom niet Ascari of Aston martin of TVR?

Samen met Aston Martin DBRS9, Dodge Viper, Corvette Z06, Lambo Gallardo, Porsche 997 Cup, Maserati GranSport, Ascari, Ferrari 430, Nissan, Venturi Heritage, Lotus,

Oei oei da zou wa zijn :D

Mark 30-07-2006 16:09

We zijn weer aan het dromen..............

GT1 Wereldkampioenschap? Waar moeten opeens al die wagens vandaan komen? Fabrikanten? Als die daar echt brood in zien, dan waren ze allang actief ;)

Grig-O 30-07-2006 16:13

Die wagens bestaan allemaal hoor (in raceversie)
En Stéphane Ratel heeft zelf gezegd dat hij dat wou...

marcel 30-07-2006 16:19

ik vind dit toch maar een raar idee. Endurance is toch gewoon mixed-class racing? dan ga je het toch niet exclusief GT1 maken :(

Grig-O 30-07-2006 16:29

Nee je moet een kampioenschap maken met euh ...mixed-class...
euh dus GT1 gemengd met GT2 zoals nu maar dan met beperkte inbreng van de constructeur en evenveel wagens voor elk team en elk merk

Kijk naar mijn idee hierboven...

Mark 30-07-2006 16:52

Quote:

Originally Posted by Grig-O
zoals nu maar dan met beperkte inbreng van de constructeur en evenveel wagens voor elk team en elk merk

Dat hebben we al, FIA GT3 ;)

Grig-O 30-07-2006 17:06

Awel dat ongeveer in GT1 en GT2 maar dan twee keer twee wagens voor professionele teams. En bv op de entry list "Larbre compétition Ferrari" zetten Dat werkt toch? :)

Yves 30-07-2006 18:14

Quote:

Originally Posted by Grig-O
Mijn concept is: Laat elke constructeur 4 wagens en 2 reservewagens bouwen en die verdelen onder 2 teams.
(of 2 wagens en 1 reservewagen voor kleinere constructeurs)

De fabriek kan dan enkele piloten per team ter beschikking stellen en eventueel ook het budjet dat ze tekortkomen.

Zo kan je een grid bekomen van
bv 4 Ferrari's voor Larbre en GPC
4 Astons voor BMS en Phoenix
4 Corvettes voor GLPK en ? Psi
4 Saleens voor Zakspeed en Konrad
4 Maserati's voor Vtaphone en Sara free
4 Lambo's voor Reiter en ?
(al zou Stéphane Ratel die wagen sneller moeten maken vind ik)
4 Listers voor Lister en voor Création.
2 Panoz voor Panoz.

Samen met 6 GT2 merken ( :D )
en de één wagen voor elk GT3 team zal de 24 uren nog beter worden...

Idee is een beetje dagdromerij ben ik bang, de fabrieken zullen echt geen budget ter beschikking gaan stellen om auto's te laten rijden. Mocht er uberhaupt al geld zijn om 3x zoveel GT1 auto's in te zetten als dat er nu rijden, dan was dat al lang gebeurd...

Grig-O 30-07-2006 18:54

Ja de 2 extra Lambo's zijn wat gedroomd maar als Ratel ze compétitief maakt, dan zouden ze weleens met meerdere wagens kunnen komen...
En Lister zal ook maar 2 wagens zijn.
En Panoz is hopelijk alleen maar voor Spa.


All times are GMT +2. The time now is 22:44.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.