![]() |
De Duitse Top 10 organisatie in zwaar weer..................
De Duitse Top 10 organisatie in zwaar weer..................
De eerste fikse tegenvaller van dit jaar voor de Top 10 klasse was het niet doorgaan van de Procar serie. Een nieuwe nationale Duitse GT-serie, nu is Duitsland niet de kleinste autosportmarkt maar het budgett voor een jaartje Procar bleek zelfs voor de Duitsters een maatje te groot. Streep door de rekening voor de jongens van de Top 10. In 2005 zijn er ook geen live-uitzendingen meer op DSF van het DPWM (Deutschen Produktionswagen Meisterschaft), de nationale variant voor het ETCC/WTCC, en het Duits F3 kampioenschap. De gevolgen voor het DPWM zijn er dan ook naar........in de klasse 1 (tot 2000 cc) waren er afgelopen weekend maar 5 starters!! In de klasse tot 1600 cc zagen we 10 wagens aan de start. Uit armoede heeft men dit jaar de Diesel 2000 klasse in het leven geroepen. Daar gingen een achtal Alfa's 147 JTD van start. Let wel, die Alfa's waren vorig jaar nog een apart onderdeel van deze Top 10 serie. Het Duits F3 kampioenschap begint wederom langzaam te groeien qua volume, 21 Dallara's namen zondag de start in Oscherleben. De groei is wel te danken aan de mannen die de stap naar de F3 Euroseries niet kunnen maken vanwege de absurde hoge budgetten aldaar. Waarom geen live-uitzendingen? Niet omdat DSF dat niet meer wil.................als ik de berichten op de Duitse sites en fora goed begrijp schijnt er een probleempje te zijn tussen de organisatie van de Top 10 en de produktiemaatschappij (www.wige-data.de) van deze uitzendingen. Dat probleempje schijnt het virus "Nederlandse betaalgewoonten" te heten :D :D Top 10? Dat wil zeggen dat er 10 series zijn die ieder hun eigen race hebben. Die naam Top 10 klopt niet meer...........maak daar maar Top 6 van ;) Nu zijn er wel een aantal klassen verdwenen vanwege ouderdom of het ontbreken van ondersteuning door de fabrikant of importeur. Er staan geen nieuwe klassen tegenover en dat geeft te denken. Het aantal deelnemers in de diverse cups is nog wel goed te noemen maar superdruk kunnen we het niet meer noemen. Denk de buitenlanders weg die er vroeger niet reden en dan spreek je al vlug over deelnemersarmoede. Clio 2.0: 22 deelnemers Yaris: 31 deelnemers FRenault 2.0: 21 stuks Ford Fiesta: 37 stuks Behalve de Fiesta-cup zijn dit niet aantallen die je verwacht in een autosport-natie zoals Duitsland. Zo goed als geen formule klassen meer...........dus kans op de next Schumi wordt ook kleiner op die manier. Zoals Johan Cruyff zou zeggen: Ieder nadeel hep zijn voordeel :D :D In de Duitse FRenault 2.0 is het aantal DUITSE deelnemers te tellen op de hand van een medewerker van de houtzagerij. Daar zal Renault Duitsland ook niet blij van worden. De echte Duitse fabrieksondersteuning is ook weg............... En dan klagen wij over de deelnemers-aantallen in de Lage Landen.....de teruggang in Duitsland is nog veel erger.........hoe lang zal de Top 10 nog bestaan? Het waren mooie weekends in Zolder destijds ;) |
Mark we zijn al jaren verwend in de Belcar!
|
All times are GMT +2. The time now is 12:21. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.