De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   2005 GP Spanje (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10583)

Mark 06-05-2005 12:10

2005 GP Spanje
 
Geen BAR's in het weekend.........Williams zien we pas op zaterdag. Het gaat lekker.........

Quote:

BMW has revealed a major problem for the Spanish Grand Prix and as a result the engines in both Nick Heidfeld's and Mark Webber's cars will need to have engine changes because of problems with a faulty exhaust valve. Two engines of a new specification are being assembled today in Munich and will be flown to Barcelona in time for practice tomorrow morning.

http://www.grandprix.com/ns/ns14771.html

Finish 06-05-2005 12:48

Welleuh...Heidfeld klokte de 3de oefentijd neer, zonet in Barcelona.
Dus 'major' problems toch nog niet. Met BARs' afwezigheid is het bovendien dé moment om punten te sprokkelen voor teams zoals Williams, Sauber en Toyota.

bazzie 06-05-2005 15:35

Beide Williamsen zullen door een probleem met de BMW nog van motor verwisselen, dus Hiedfeld zal 10 plaatsen achteruit moeten. Webber mocht zo al met een nieuwe motor starten, dus zolang hij niet gereden heeft, mag hij nog van motor verwisselen zonder penalty.

RaptuningGirl 06-05-2005 16:03

1ste Vrije training: De la Rosa zet eerste tijd
http://www.formula1.com/race/result/736/9.html

2e Vrije training: Montoya crasht, De la Rosa nog steeds eerste tijd, Schumi pas 13de
http://www.formula1.com/race/result/736/10.html

AlesiRed27 07-05-2005 12:37

De minardi's snelste door de speedtraps... Geen downforce genoeg op de minardi's dus, voor dit circuit... :(

Finish 07-05-2005 13:59

Toyota, Renault, McLaren en in mindere mate Williams hebben het voor het zeggen dit weekend. Ferrari hinkt weer eens achterop, net als in de vorige GP's. Het verschil tussen Alonso en Trulli is miniem, dus de kwalificatie van morgen wordt spannend, vooral voor thuisrijder Alonso. Merk ook de kleine verschillen: de eerst tien exact binnen dezelfde seconde !
Bovendien kunnen we toch al zeker van een bepaalde trend spreken bij de onderlinge coureursstrijd: Alonso heeft duidelijk de bovenhand op een zwakke Fisichella, Raikkonen blaast Montoya weg in die mate dat hij een pak meer concurrentie had aan De La Rosa, Massa maakt duidelijk dat Villeneuve voorgoed ingeslapen is, Karthikeyan zorgt voor een plaatsje in de F1 bij Midland 2006 en Heidfeld maakt het Webber énorm lastig.

The Interceptor 07-05-2005 20:01

De eerste vier binnen 0.100 sec, dat gaat er nog om spannen morgenvroeg, en zo zien we dat graag. Dat wordt al de tweede interessante kwalificatie op rij, we moeten nog gaan geloven dat de FIA toch met iets goeds voor de dag is gekomen?!

Yannick R 07-05-2005 20:19

En de Minardi van Albers op +- 0,5 sec van de Jordan :D
Hopelijk kan dat de volgende race, het zal denk ik nog niet voor nu zijn, iets spannends worden !
Zo zien we the Rookie of the year ? ;)

Dimi 07-05-2005 22:05

word die quali uitgezonden op la deux of op de vrt?
ik heb geen kabel tv en dit zijn dus de enige zenders waarop ik f1 kan zien
ik had verwacht dat ladeux het zou uitzenden maar dat gebeurde dus nie

Raceboy 07-05-2005 22:12

Als je nu is wat verder kijkt dan je neus lang is dan kon je zien dat quali 2 en de race morgen op la une worden uitgezonden.

Finish 08-05-2005 00:01

Quote:

Originally Posted by raceboy
Als je nu is wat verder kijkt dan je neus lang is dan kon je zien dat quali 2 en de race morgen op la une worden uitgezonden.

en de race zelf zit op één.

Finish 08-05-2005 15:47

Een doorsnee F1race met een oververdiend winnaar, Kimi Raikkonen.

Alonso zal dit seizoen met twee coureurs rekening moeten houden; Kimi Raikkonen en Michael Schumacher. Jarno Trulli zal een soort 'eeuwige derde' positie moeten bezetten. Opvallend is wel dat zowel Raikkonen als Schumacher dit seizoen hun deel van de pech reeds gehad hebben; en dat kan zowat dé belangrijkste factor vormen in het WK-succes van Alonso. De Renault lijkt geklopt als sterkste wagen, de McLaren is de snelste. De F2005 kan wel mee, de Bridgestones niet.

TOP:
-Raikkonen: niks op aan te merken. uitmuntend. Waarschijnlijk de grootste bedreiging voor Alonso.
-Alonso: Toch ook niet niks, voor thuispubliek nog de 2de plaats uit de mouw schudden. Weet in ieder geval dat hij wat moet oppassen vooreer hij zijn eerste wereldtitel te pakken heeft.
-Fisichella: Toont aan dat hij weldegelijk pech had de voorbije races. Uitmuntend inhaalmaneuver op een ongelooflijk zwakke Webber.
-Schumacher: Wel de verlieze van de race, maar hij lag op positie 3 toen hij uitviel en de strategie was om vingers en duimen van af te likken. Ik had Schumacher Alonso nog via pitstops zien pakken. Het heeft niet mogen zijn.
-Toyota: De constante Trulli blijft topprestaties neerzetten, Ralfke begint wat meer op gang te komen.
-Red Bull: Blijkt elke race al punten gepakt te hebben. In feite het beste 'jaguar'-jaar ooit, tot nu toe.


FLOP:

-Villeneuve: Vond zijn startgridpositie niet terug en modderde wat aan tot hij opgaf. Was als Jordan- of Minardicoureur al lang uit zijn taak verheven. Jacques is ingedut in zijn BAR-periode, en uiteindelijk is hij in een coma geraakt die hem niks meer oplevert. Boeken toe, Villeneuve.
-Webber: hij had kritiek op het kleurloze rijden van Heidfeld, maar Mark kijkt beter eens naar z'n eigen kunnen. Het kan natuurlijk ook de williams zijn, maar die tweede startpositie toonde toch min of meer aan dat de wagen potentieel heeft. Bovendien maakte hij toch wel een heel vreemde beweging toen Fisico hem passeerde.
-Minardi: Schertsvertoning bij de start. Deed me denken aan de 2 Stewarts die in Australië het seizoen 99 startten met twee blow-ups op de startgrid. Of de twee BAR's die in Bahrain simultaan de geest gaven.
-Bridgestone: Natuurlijk niet te verwonderen als je slechts aan 3 teams moet leveren, inclusief Jordan en Minardi. Logisch ook, dat Ferrari de tests kost wat kost niet wil terugschroeven.
-Barrichello: slechtste seizoen ooit voor de Braziliaan. Pech en demotivatie. Rubens heeft betere tijden gekend.

Fijne uitslag, saaie inhaalmaneuverloze race.
Monaco dan ! Glamour, Glitter, Trulli, Schumacher, Raikkonen of Alonso. Ik kijk er gek genoeg naar uit !

Finish.

http://users.skynet.be/bk284908/band.jpg

Sennake 08-05-2005 15:58

Ferrari heeft lange tijd de vruchten mogen plukken van de Bridgestone-boom, nu blijken ze stilaan overrijp tot rot te zijn... Het mogen nu ook wel eens de Michelin-concurrenten zijn die in hun vuist lachen zeker? (En met hen de fans natuurlijk)...

Of de Ferrari-strategie echt om vingers en duimen af te likken was blijkt pas op het moment dat het overduidelijk is dat ze hun banden niet goed "beheerd" hebben : toch niet zo'n geniale strategie dus.

En dan Schumacher versus Alonso : 34 punten achterstand na amper 5 races... alles is natuurlijk nog mogelijk, maar als Renault en McLaren elkaar er niet gaan uit rijden of spectaculair terugvallen lijkt me de titel toch voor één van die 2 teams weggelegd... met als outsider nog eerder Toyota dan Ferrari.

Mark 08-05-2005 16:25

Ferme uitspraken van Olav Mol, commentator op SBS6, over de terugval van Ferrari. Ferrari had hetzelfde creatieve tankje als BAR in de afgelopen wedstrijden. De reden, volgens hem, dat Schumacher zo ver terug op de grid stond. Ligt het aan mij of is die kerel debiel geworden? Je gaat toch niet geruchten en roddels als commentaar geven. Het was mijn eerste GP van dit jaar die ik op TV zag.............en waarschijnlijk ook de laatste van dit jaar ;)

Dimi 08-05-2005 16:55

Uitstekende race van Raikonnen
moet eigenlijk weel deprimerend zijn voor Montoya dat hij 2 keer werd gedubbeld door Kimi
Ik kijk al uit naar de volgende race
__________________________________________________ ______________________
www.bongers.be.tf


All times are GMT +2. The time now is 08:48.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.