De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   FIA GT1 / World GT1 2012 - De nieuwtjes (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=20735)

Mark 13-10-2011 23:23

FIA GT1 / World GT1 2012 - De nieuwtjes
 
Het is geen Endurance, het is geen Toerisme, het is geen Autosport Algemeen. Toch maar in Endurance geplempt ;) Is FIA GT1 overigens de juiste titel?

De link kan ik even niet meer terugvinden maar ik meen toch ergens gelezen dat deelnemers voor het GT1 reeds in juli e.e.a. geregeld diende te hebben. Met het nieuws van Marc VDS heeft het GT1 toch een gevoelige klap opgelopen, zo goed als zeker geen Ford GT in 2012.

Op die manier gaat het concept van 10 x 2 wagens zeer moelijk realiseerbaar worden.

Pegasus 14-10-2011 11:47

Het lijkt wat een lauwe boel te gaan worden, net zoals het WTCC. Als je ziet dat zowel in GT als Toerisme allerhande 'nationale' kampioenschappen floreren (DTM, BTCC, FIA GT3, BES, British GT,...) lijkt een wk voor beide gewoon overbodig. Al vond ik het wk GT1 afgelopen seizoen bij momenten zeer leuk om volgen was het wat piloten en teams betreft een echt duivenkot, en op die manier bouw je geen reputatie op.

Dries DS 14-10-2011 12:34

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 271447)
Met het nieuws van Marc VDS heeft het GT1 toch een gevoelige klap opgelopen, zo goed als zeker geen Ford GT in 2012.

Op die manier gaat het concept van 10 x 2 wagens zeer moelijk realiseerbaar worden.


Het afhaken van Marc VDS (en daarmee dus ook Belgian Racing) zou inderdaad wel eens verregaande gevolgen kunnen hebben voor dit kampioenschap. Als je voor 2012 zeven teams hebt, maar er plots twee ziet afhaken, is dit geen gezonde situatie.
Aangezien Marc VDS zich volgend jaar concentreert op de Blancpain Endurance Series (met de steun van BMW) bestaat natuurlijk wel de kans dat de Ford GT bolides verkocht worden en door een ander team ingezet worden in het WK GT1.
Al stel ik mij persoonlijk daarbij wel de vraag wie nog het risico zou lopen om die wagens in te zetten, gezien het feit dat men bij Marc VDS / Belgian Racing reeds dit jaar te kampen had met het gebrek aan onderdelen.

Tijd zal raad brengen . ;)

Pegasus 14-10-2011 12:43

Quote:

Originally Posted by Dries DS (Post 271461)
Aangezien Marc VDS zich volgend jaar concentreert op de Blancpain Endurance Series (met de steun van BMW) bestaat natuurlijk wel de kans dat de Ford GT bolides verkocht worden en door een ander team ingezet worden in het WK GT1.
Al stel ik mij persoonlijk daarbij wel de vraag wie nog het risico zou lopen om die wagens in te zetten, gezien het feit dat men bij Marc VDS / Belgian Racing reeds dit jaar te kampen had met het gebrek aan onderdelen.

Gezien het wk GT zal opengesteld worden voor GT3 wagens in hun huidige configuratie denk ik niet dat er veel gegadigden gaan zijn om nog een 'oude' ge-downtunede GT1 in te zetten. En al zeker geen Ford door het gebrek aan wisselstukken.

sturgis 18-10-2011 03:29

Quote:

Originally Posted by Dries DS (Post 271461)
Al stel ik mij persoonlijk daarbij wel de vraag wie nog het risico zou lopen om die wagens in te zetten, gezien het feit dat men bij Marc VDS / Belgian Racing reeds dit jaar te kampen had met het gebrek aan onderdelen.

Dat probleem is halverwege het seizoen "opgelost" volgens VDS , en enkele weken geleden deed het Duitse Lambda Performance de permededeling dat het de activiteiten van het wijlen Matech competition overnam, alsook dat ze in verregaande fase was van de ontwikkeling van een GT-E versie volgens ACO regelementen. Die mededeling werd vergezeld met een deelname van 2 Lambda performance Ford GT3 in de laatste ADAC GT wedstrijd.
Dus hoogstwaarschijnlijk is Lambda performance, al een heel seizoen de Ford GT teams van wisselstukken aan het voorzien, en zal dat voor volgende seizoen wel een non-issue zijn.

If anything, zou een GT-E versie van de Ford GT er moeten voor zorgen dat we de prachtige bolide nog voor enkele seizoen zullien zien rondtoeren.
Overigens erg jammer dat de Fords worden "aan hun lot worden overgelaten" door VDS, en men overstapt op een toch maar saaie, een minder mooie Z4... maar ja, als er centjes van constructeurs mee gemoeid zijn natuurlijk...

HaCo 18-10-2011 19:35

Jah, de Ford GT is een mooie bolide, al vind ik de GT3 veel mooier dan de GT1. Mijn vraag dus: GT-E een kleine GT1 of een geupgrade GT3? :)

Niels 19-10-2011 23:14

De kalender van Belgische kampioenschappen 2012 (Sprint en Endurance) die vandaag is vrijgeven meldt April 20-21-22: FIA GT. Dus als het world GT kampioenschap doorgaat staat Zolder op de kalender.

Niels 27-10-2011 18:41

Uitverkoop bij Marc VDS, vandaag in Autosport en Autohebdo te koop aangeboden:
- 2x Ford GT GT1 (met mogelijkheid tot inbouw GT-E kit)
- 2x Ford GT GT3
- 2x Ford Mustang GT3
Onderdelen voor alle 6 wagens

Mark 28-10-2011 00:50

Quote:

Originally Posted by Niels (Post 271735)
Uitverkoop bij Marc VDS, vandaag in Autosport en Autohebdo te koop aangeboden:
- 2x Ford GT GT1 (met mogelijkheid tot inbouw GT-E kit)
- 2x Ford GT GT3
- 2x Ford Mustang GT3
Onderdelen voor alle 6 wagens

Dat lijkt op een totale uitverkoop. Zijn die twee GT1's van Belgian Racing dan geleend? Wat betrfeft de GT3 mustang, zijn die wel toegelaten tot de BES/FIA GT3? Kan me niet herinneren dat ie ooit een wedstrijd hebben gereden.

sturgis 28-10-2011 15:36

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 271749)
Dat lijkt op een totale uitverkoop. Zijn die twee GT1's van Belgian Racing dan geleend? Wat betrfeft de GT3 mustang, zijn die wel toegelaten tot de BES/FIA GT3? Kan me niet herinneren dat ie ooit een wedstrijd hebben gereden.

Belgian Racing wagens zijn wel degelijk overgenomen door VDS meen ik, Niets dat zegt dat Belgian Racing geen GT1 meer gaat rijden natuurlijk, ik herriner mij niets uit de officiele berichten van VDS over wat Belgian Racing zou gaan doen.

Ik vind het iig jammer dat ze met een "vrouwenvoiture" als de Z4 gaan rondbollen volgend jaar, bon die auto is snel, en met al het (teveel aan waarschijnlijk) hooi dat ze laatste 2 jaar op hun vork genomen hebben, zullen de centen die BMW er tegen smijt hoogstwaarschijnlijk erg welkom zijn... maar die Z4 kan me toch helemaal niet bekoren als de Ford GT :( En al die inmenging van constructeurs bij wat een klasse voor privateers zou moeten zijn (imho) heb ik het al helemaal niet...

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 271749)
Wat betrfeft de GT3 mustang, zijn die wel toegelaten tot de BES/FIA GT3? Kan me niet herinneren dat ie ooit een wedstrijd hebben gereden.

erm? 24h Spa 2011 ?? weliswaar in spuuglelijke kleurenstelling van Belgian Racing maar kom... ik heb de wagens in 2010 in Silverstone gezien al reden ze daar niet de wedstrijd, en daar is heel die homologatie malaise begonnen.
In 2011 zou het canadese Multimac dan de verdere ontwikkeling op zich genomen hebben, en met de deelname in de 24h van Spa betekent dat waarschijnlijk ook de hologatie in orde is gekomen...
Al zouden wat meer wedstrijdkilometers waarschijnlijk wel wonderen doen om het ding verkocht te krijgen hehehe

Niels 04-11-2011 13:19

Ratel had reeds gemeld dat de Franse manche van het WK GT niet meer op Paul-Ricard zou plaats vinden.
Nu is de kalender van de Franse Mitjet serie bekend gemaakt voor 2012. Normaal rijden die in het kader van de GT Tour , maar voor 6-9 april staat er voorprogramma van GT World!
Les Coupes de Paques was niet opgenomen in GT Tour van 2012, het wordt dus een (eerste?) manche van het GT World kampioenschap.

Belle 04-11-2011 14:41

Quote:

Stephane Ratel doet er momenteel alles aan om McLaren te overtuigen in te stappen in zijn nieuw wereldkampioenschap voor GT wagens. In een poging het Engelse merk te overtuigen heeft Ratel een nieuw voorstel voor een reglement ingediend dat enkel nog geüpdatete GT3 wagens toelaat en waarbij de GT1 wagens dus niet langer welkom zijn.
Daar waar de BlancPain Series op rails loopt, maakt Ratel er toch wel echt een zootje van als je dit persbericht leest op racingworld.be:

http://www.racingworld.be/news/8344/...-nieuw-wk.html

Laatste alinea schetst de realiteit... Of welk team wil nu nog dure investeringen (GT3 upgrades ed) gaan doorvoeren als de reglementen om de haverklap gewijzigd worden? Ratel is (alweer) zijn eigen kampioenschap om zeep aan het helpen...

sturgis 05-11-2011 01:15

Ratel le bricoleur... lol die gast is nie te doen :+

GT2-R 07-11-2011 01:54

En dan lees ik net op Facebook het volgende:

Quote:

The FIA GT1 season ended today, next year the Audi R8 LMS is about to join, the WRT Belgian Audi Club planning to enter the new FIA World GT Championship open for upgrated GT3 cars, updates very soon.
Komt van "Audi Sport", wat geen officiële pagina is trouwens. Maar normaal gezien is deze beste man wel juist. Zou toch een opsteker van formaat zijn voor de Ratel clan.

Grig-O 07-11-2011 02:32

Quote:

Originally Posted by GT2-R (Post 271940)
En dan lees ik net op Facebook het volgende:



Komt van "Audi Sport", wat geen officiële pagina is trouwens. Maar normaal gezien is deze beste man wel juist. Zou toch een opsteker van formaat zijn voor de Ratel clan.

Ratel zei dat hij 9 teams had, jammer genoeg trok Marc VDS de stekker uit hun GT1-project. Op dit moment zie ik Aston Martin, Nissan, Lambo, Mercedes, BMW (?), McLaren (?), Alpina (?), Audi (?) en Ferrari (?) als mogelijke deelnemers.

En @sturgis: BMW Z4 'vrouwenvoiture'? VDS Ford Mustang spuuglelijk? Ratel een bricoleur? Nog iets?


All times are GMT +2. The time now is 20:22.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.