De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Ferrari Doet Kinderachtig (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=2328)

Ferrari Forever 12-05-2002 17:38

Gelezen op een ander forum (moet te horen geweest zijn op Canal+) : Barichello die na de race tegen schumacher zei : "I hoped you would say no".

Brosius 12-05-2002 17:41

Leuk toch zo'n discussie. Eindelijk toont Ferrari wat ze waard zijn. Maar ik zie maar weinig reacties op Sato. Die mag toch even een kaarsje gaan branden in scherpenheuvel. Toch een ophefmakende wedstrijd, en ik die dacht dat het allemaal weer een saaie boel zou worden. Wel spijtig van de rondjes achter de security car. :fight:

Maarten 12-05-2002 17:41

tja, ik ben een hevige schumacher-fan en na de race voelde ik mij slecht, en vond ik het terecht dat hij werd uitgefloten

dit hoeft niet meer uitleg zeker?

ik denk nu wel dat het team de oorzaak is. schumacher stond er maar triestig bij op het podium, hoe kunt ge een GP nu zo verneuken? stoem stoem stoem
en ja, schumi had gewoon nie voorbij barrichello mogen rijden
ik denk wel dat barri nie vertraagd heeft tijdens de race zenne alleen in de laatste ronde, schumacher heeft immers de snelste tijd gereden opt einde hé

ik voelde op de moment dat het gebeurde plaatsvervangende schaamte voor ferrari, belachelijk om zoiets te doen, ik denk nu wel da ze dat, moest het volgende gp weer van dat zijn, niet nog eens durven doen

gegroet

maarten

ps: voor de rest één van de betere en amusantere gp's van de laatste jaren, hopelijk hetzelfde spektakel in monaco binnen een week of twee

Ferrari Forever 12-05-2002 17:46

Wees maar zeker dat ze dat nog zullen doen. Of toch zeker tot Schumacher zijn 5de titel op zak heeft. Alleen zullen ze het nu misschien op een iets discretere manier oplossen door Barrichello nog eens binnen te roepen en dan zogezegd de brandstofslang niet kunnen verwijderen of zo...

Oneliner 12-05-2002 17:50

Quote:

Originally posted by Brosius
Leuk toch zo'n discussie. Eindelijk toont Ferrari wat ze waard zijn. Maar ik zie maar weinig reacties op Sato. Die mag toch even een kaarsje gaan branden in scherpenheuvel.
Dit is dan ook de thread "ferrari doet kinderachtig" en heeft dus bitter weinig met sato te maken.
Voor Sato zijn er an,dere threads, of desnoods in de race thread zelf :)

Anyway, tis voor elke newbe moeilijk hé ;) ;)

Mario 12-05-2002 17:55

Quote:

Originally posted by yvdp
Hakkinen en Coulthard zeker in '98 of '99?
Denk toch dat er hier een verschil was hoor. Beide voornoemde heren hadden op voorhand een afspraak gemaakt om diegene die het eerst door de eerste bocht ging ook te laten winnen. Ron Dennis heeft DC niet verplicht om dat met MH af te spreken. En DC is dan ook zo'n gentleman om zich aan z'n woord te houden, moet je daaruit afleiden.

Tenzij Barrichello inderdaad een of andere vreemde clausule in z'n contract heeft staan om nooit voor MS te eindigen indien deze vlak achter hem rijdt, lijkt me dat toch een wezenlijk verschil. Zonder Todt of zo zou RB hebben gewonnen.

Ferrari Forever 12-05-2002 18:00

Natuurlijk heeft hij zo'n clausule in zijn contract zitten. Barrichello wist maar al te goed waar hij aan toe was. Het enige waar hij op kon hopen was dat Schumacher uitviel. Dan had hij gewoon zijn race kunnen uitrijden. In dit geval wist hij dat hij nooit zou kunnen finishen als eerste.

Nikke 12-05-2002 18:13

Ik vind het zeer spijtig voor Rubinio wat er vandaag gebeurd is.
Schumi had idd zijn hart moeten laten tonen door Rubens te laten winnen.
Mocht ik Rubens zijn , ik zou toch niet langer voor ferarri willen rijden, hoe goed ze ook mogen zijn.

Eerst heeft hij al 3,5 miljoen $ moeten laten vallen van zijn loon (van 10 naar 6,5 mijoen $) en dan vragen ze ook nog zo iets van U, dat vind ik persoonlijk erg laag van ferarri.

Ferrari Forever 12-05-2002 18:28

Ocharme, straks moet hij nog bij het OCMW gaan aankloppen :)

FastFons 12-05-2002 18:30

Schumacher een groot kampioen? Ik denk het niet, een groot winnaar is namelijk ook groot in de nederlaag. Wie wil er nu op zo'n manier winnen? Dat wil enkel een arrogante schumacher. Vanaf het begin dat hij bij ferrari reed stonden zo zaken al in zijn contract, toen is er ook wat drukte om geweest. Wijlen Philip Verellen had groot gelijk, het zijn een stelletje lafaards bij Ferrari. Als ge al records moet gaan breken op zo'n manier... ik zou zeggen: Senna leeft!

Grtz

FF, door de jaren heen ge-evolueerd van gewone niet fan tot schumacher en ferrari hater

airco 12-05-2002 18:30

mja lomp, belachelijk, onnozel ... das al wak op die stoeme teamorders van Ferrari te zeggen hebben ...

3 bedenkingen ...
  1. teamleiding: Wat bezielt de teamleiding van Ferrari om zo een beslissing te verzinnen ... Of voor diegenen die denken dat ze van Schumacher komt ... zo een beslissing te steunen...
    Hier ligt ongetwijfeld de hoofdfout.
  2. M.Schumacher: Als je het echt goed meent, en een groot wereldkampioen wil worden, neem je zulke geschenken niet aan ...
  3. R.Barrichello: Hoe onnozel, achterlijk kunde zijn om te luisteren naar zo een teamorders ... Heb je (barrichello) dan echt geen zelfrespect ???

airco

Nikke 12-05-2002 18:32

Wat ik nog schandaliger vond, was dat Schumi dan nog een vuist in de lucht maakte. Het was precies of hij had ik weet niet wat gedaan en dan achteraf komen zeggen dat hij het een spijtig voorval vond.

Finish 12-05-2002 18:34

Quote:

Teambaas van Renault, Flavio Briatore, wil dat Ferrari gestraft wordt voor de overduidelijke teamorders die het team vandaag aan Rubens Barrichello gaf.

“Wat hier gebeurd is, is totaal onacceptabel,” vertelde de woedende Italiaan. “Ferrari neemt het publiek niet serieus en manipuleert het resultaat.”

De sport is belangrijker dan Ferrari,” vervolgde de voormalig teambaas van Schumacher. “Ik hoop dat de overkoepelende organisatie hier iets aan gaat doen. Want als ze dit laten gebeuren betekent dat dat Ferrari de Formule 1 runt.”

Williams-coureur Juan Pablo Montoya kon de beslissing van Ferrari wel begrijpen. “Ik zou ook geluisterd hebben naar die orders,” zei hij.
bron: f1racing.net

Ik ben niet echt een voorstander van Briatore's meningen, maar hier heeft hij volgens mij overschot van gelijk. Het publiek wil een wedstrijd, en geen teambazen die het WK bepalen.

zoals Mario al zei: staat er hier niets over in het reglement ? Indien niet, ze zouden wel es wat regels daaromtrent mogen maken ipv die testbans e.d.

airco 12-05-2002 18:39

100% akkoord ...

zulke dingen kunnen niet ...

tsjolder 12-05-2002 18:50

Vorig jaar kon ik het nog begrijpen: dan konden de punten nog het verschil maken op het einde van het seizoen. Maar nu kan ik ze niet meer verdedigen: vooral gezien het overwicht van het team dit jaar was dit voor niks nodig. Waarom Barrichello blijft? Omdat het elders nog veel moeilijker is om te winnen zeker? Verder lijkt mij alles al gezegd.


All times are GMT +2. The time now is 15:42.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.