De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Technisch hoekje (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=39)
-   -   Banden (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=8579)

gwyllion 13-07-2004 12:27

Banden
 
Ik zou graag Yokohama A032 monteren op mijn Golf I GTI (in 205/60 R13); op sommige websites staat dat A048 ook beschikbaar zijn in 205/60 R13, andere spreken dit dan weer tegen.

Ik rijd niet zo veel kilometers per jaar (af en toe in het weekend, meestal om naar VW meeting te gaan) en ben van plan om af en toe naar Eran track day gaan. In de winter ga ik met mijn standaardvelgen en banden rijden.

Weet er iemand waar je die banden in Belgie kan kopen/bestellen? Ik zou graag wat adressen hebben om prijzen te vergelijken. Komen de prijzen op http://www.prins-techniek.nl/yokoham...ircuit+Profiel ongeveer overeen met wat jij ervoor betaald hebt?

Heeft er iemand ervaring met deze banden? Valt er mee te rijden als het echt nat is? Hoeveel km kan je mee rijden? Er zijn blijkbaar verschillende compounds beschikbaar in A032 (hard, soft en supersoft). Welk neem ik best?


Alvast bedankt,

Dries

Jo Smets 13-07-2004 16:27

Beste,

eerst en vooral, ik kan je deze banden bezorgen als je wil...
MAAR LET OP.... er staat inderdaad een E-keur in maar je mag er NIET mee op de weg rijden, alhoewel velen het toch doen (ik ook).

De banden zijn bedoeld voor de autosport, en de e-keur is eigenlijk alleen om wettelijk in orde te zijn voor de rallye wagens tussen de KP's. Je krijgt ze in principe ook alleen als je een vas-licensie hebt.

De verzekeringen daarentegen mogen en zullen zich terugtrekken als je wat aan de hand krijgt. De politie zal wel moeilijk doen, maar meestal geen boete uitschrijven wegens de E-keur.

Zo, dat gezegd te hebben. De A032 en A048 zijn iets anders van profiel, en kies je afhankelijk van het gebruik,(meestal wordt gekozen voor diegene die op voorraad zijn), de 048 is iets duurder.

Wat betreft de regen, voorzichtig zijn is de boodschap, maar het is geen gehele slick he, dus het is niet zoals bij de karting dat je onmiddelijk begint te spinnen. Het kan wel wat water hebben, maar geen zondvloed natuurlijk.

Voor jou denk ik dat een Medium of Hard geschikt is.

Rappe106, ook hier op het forum heeft de 048 op zen peugeot106 rallye liggen(14"), ikzelf heb de gebruikte 032 van de Yaris cup van voirg jaar opliggen. op 15". op ne 106 XSi

Beide geven ze serieus wat grip. (op de 106 rallye 3 sec sneller met deze banden) van 2.10 naar 2.07

We zijn morgen beide op zolder, als je vragen hebt, dan hoor ik het wel.

Meer info kan je bij Yokohama zelf krijgen :
Marc Weber - 0495/500264
(hij weet er echt alles van en je kan hem gerust bellen om info)
bestellen als je geen licensie hebt, kan via mij.

Race-groeten,
Jo Smets

gwyllion 13-07-2004 17:58

Quote:

Originally posted by Jo Smets

MAAR LET OP.... er staat inderdaad een E-keur in maar je mag er NIET mee op de weg rijden, alhoewel velen het toch doen (ik ook).

De banden zijn bedoeld voor de autosport, en de e-keur is eigenlijk alleen om wettelijk in orde te zijn voor de rallye wagens tussen de KP's. Je krijgt ze in principe ook alleen als je een vas-licensie hebt.

De verzekeringen daarentegen mogen en zullen zich terugtrekken als je wat aan de hand krijgt. De politie zal wel moeilijk doen, maar meestal geen boete uitschrijven wegens de E-keur.

Wow, dat wist ik niet. Ik lees overal "Rennreifen mit Straßenzulassung" en "Street legal". Op het VW meeting in Engeland werden ze gewoon verkocht met vermelding "Street legal" erop. En op een Duitse meeting heb ik ook al een aantal autos ermee zien rondrijden. Als ik de reviews van deze banden op Amerikaanse sites mag geloven, is het in Amerika ook geen probleem om ermee rond te rijden.

Quote:


Zo, dat gezegd te hebben. De A032 en A048 zijn iets anders van profiel, en kies je afhankelijk van het gebruik,(meestal wordt gekozen voor diegene die op voorraad zijn), de 048 is iets duurder.

Wat betreft de regen, voorzichtig zijn is de boodschap, maar het is geen gehele slick he, dus het is niet zoals bij de karting dat je onmiddelijk begint te spinnen. Het kan wel wat water hebben, maar geen zondvloed natuurlijk.

Ik zoek 's winters met gewone banden te rijden. Okay, dat is natuurlijk geen garantie dat het niet gigantisch hard kan regenen midden in de zomer :D

Quote:


Voor jou denk ik dat een Medium of Hard geschikt is.

Rappe106, ook hier op het forum heeft de 048 op zen peugeot106 rallye liggen(14"), ikzelf heb de gebruikte 032 van de Yaris cup van voirg jaar opliggen. op 15". op ne 106 XSi

Beide geven ze serieus wat grip. (op de 106 rallye 3 sec sneller met deze banden) van 2.10 naar 2.07

We zijn morgen beide op zolder, als je vragen hebt, dan hoor ik het wel.

Ik ga spijtig genoeg morgen niet naar Zolder.

Quote:


Meer info kan je bij Yokohama zelf krijgen :
Marc Weber - 0495/500264
(hij weet er echt alles van en je kan hem gerust bellen om info)
bestellen als je geen licensie hebt, kan via mij.

Is dit de enige persoon in Belgie die ze kan leveren? Ik zal hem wel eens bellen. Kan je ze eventueel gemakkelijker verkrijgen in Nederland of Duitsland?

Enig idee hoeveel je ongeveer kwijt bent voor een band? Eventueel via PM doorsturen of emailen naar gwyllion@ulyssis.org.

gwyllion 13-07-2004 18:00

Heeft er trouwens iemand ervaring met Toyo RA1? Zijn deze in Belgie te verkrijgen? Waar?

Ik veronderstel dat je dan opnieuw met hetzelfde probleem zit dat "Street legal" nog niet betekent dat je er gewoon mee rond mag rijden :(

laurent 13-07-2004 19:16

effe tussendoor, heb je ergens fotokes van je 1tje? :-)

gwyllion 13-07-2004 19:43

Quote:

Originally posted by laurent
effe tussendoor, heb je ergens fotokes van je 1tje? :-)
Eigenlijk niet.

Wel van details (bv. van montage van mijn Bilstein schokdemper en van mijn BBS rennsport velgen), maar het totaalbeeld echter niet. Ik zal eens dringend moeten doen ;)

Het enige wat een beetje een idee geeft over hoe hij eruit ziet, is http://dad.ulyssis.org/~gwyllion/gti/gti_12.jpg (iets te groot voor het forum).

laurent 13-07-2004 20:55

looks nice, doet mij denken aan het pirelli editionneke da ik bijna had gekocht.... Maar das OT!
Je mag urls of zo altijd doorsturen via pm ;-)

/me is Einser-freak

gwyllion 15-07-2004 13:23

Quote:

Originally posted by Jo Smets
Meer info kan je bij Yokohama zelf krijgen :
Marc Weber - 0495/500264
(hij weet er echt alles van en je kan hem gerust bellen om info)
bestellen als je geen licensie hebt, kan via mij.

Okay, ik heb juist eens gebeld om prijs te vragen. 205/60 R13 is zowel verkrijgbaar in A032 en A048. Prijzen zijn ongeveer hetzelfde als op http://www.yokohama-motorsport.de/. Het verschil is prijs bedraagt slechts 10 euro.

Ik kan kiezen tussen soft en supersoft als compound. Zit daar veel verschil tussen? Ik denk dat ik best soft kies om slijtage toch wat in de hand te houden.

Ik moet inderdaad een licentienummer opgeven om ze te bestellen. Ik heb ook nog naar iemand anders gebeld om te vragen of hij eraan kan geraken en tegen welke prijs. Als ik antwoord van hem heb gekregen, neem ik eventueel wel contact op met je om een setje rubber via jou te bestellen.

Jo Smets 19-07-2004 16:23

@gwyllion

Prima, ik hoor het wel als je wat nodig hebt, en anders veel succes ermee.

PS: de juiste regels ivm de banden kan je vragen aan Marc Weber van Yokohama.

Race-groeten,
Jo Smets

gwyllion 20-08-2004 00:07

Quote:

Originally posted by laurent
looks nice, doet mij denken aan het pirelli editionneke da ik bijna had gekocht.... Maar das OT!
Je mag urls of zo altijd doorsturen via pm ;-)

/me is Einser-freak

Even OT vraag beantwoorden.

Dit is hem:
http://gwyllion.studentenweb.org/alb..._068_small.jpg

gwyllion 20-08-2004 00:08

Okay, ik ga zeker Yokohama A048 (of A032) in 205/60 R13 kopen, maar ze wel op een apart setje velgen leggen om op circuit te rijden.

Ik ben dus ondertussen op zoek naar een goede band om dagelijks mee rond te rijden. Om wettelijk in orde te blijven moet ik 175/70 R13 monteren ofwel 205/60 R13. Mijn voorkeur ligt bij 205/60. Dit is niet echt een courante maat; ik heb me laten vertellen dat vroeger dit nochtans DE band was om op Golf GTI te monteren.

In mijn zoektocht ben ik de Falken Ziex ZE-502 tegen gekomen.
http://www.falkentire.com/images/IMGtire_502_angle.jpg
Het ziet er een heel goede band uit; reviews over ZE-512 (zeer vergelijkbare band) zijn altijd zeer positief.

Ik vind echter niet direct waar je Falken in Belgie verkoopt.

Heeft er iemand ervaring met die band of Falken banden in het algemeen? Weet er iemand of/waar je Falken kan kopen?

gwyllion 20-08-2004 00:14

Quote:

Originally posted by gwyllion
Heeft er trouwens iemand ervaring met Toyo RA1? Zijn deze in Belgie te verkrijgen? Waar?

Ik veronderstel dat je dan opnieuw met hetzelfde probleem zit dat "Street legal" nog niet betekent dat je er gewoon mee rond mag rijden :(

Nu ik toch bezig ben, wil ik nog even de aandacht vestigen op deze (onbeantwoorde) vraag.

Is het mogelijk om Toyo Proxes RA-1 te kopen in Belgie? En toegelaten om er mee rond te rijden?

Het ziet er in elk geval ook goed spul uit.
http://www.toyo.com/tires/tire_lines...s/jpgs/ra1.jpg

Jemme 20-08-2004 08:17

Falken vind je in bij Vulco bandencentrales.

Anders de Toyo T1-S (of ondertss de R) al bekeken? Wel geen idee of die in die maat bestaat. Als je wil kan ik de telnr. van de importeur van Toyo bezorgen. Ik heb die ergens liggen.

gwyllion 20-08-2004 10:05

Quote:

Originally posted by Jemme
Falken vind je in bij Vulco bandencentrales.
Bedankt, zo is er eentje bij mij in de buurt. Dan ga ik daar eens prijs vragen.
Quote:


Anders de Toyo T1-S (of ondertss de R) al bekeken? Wel geen idee of die in die maat bestaat. Als je wil kan ik de telnr. van de importeur van Toyo bezorgen. Ik heb die ergens liggen.

T1-R en T1-S zijn niet beschikbaar in die maat. Geen 13" en altijd laagprofiel (sectie < 55).

Ik moet blijkbaar geen moeite meer doen om die Toyo Proxes RA-1 te vinden. Toyo heeft blijkbaar 2 competitie banden (die street legal zijn):
* Proxes RA-1 is beschikbaar in mijn maat, maar enkel leverbaar in Noord en Latijns Amerika, Ocenanie en Midden Oosten
* Proxes R888 is wel leverbaar in Europa, maar dan weer niet beschikbaar in de maat die ik zoek

Jemme 22-10-2004 16:23

Ik moet binnenkort nieuwe banden hebben voor mijn MX5. Momenteel rij ik dus met de Yoko A048 en ben daar best tevreden van. Zijn er andere merken die ik in overweging zou kunnen nemen? Heeft iemand prijs/kwaliteit reeds vergeleken? Maat die ik nodig heb is 195/45 of 50 in 15"

Bedankt voor de wijze raad ;)

gwyllion 22-10-2004 16:34

Er is in Belgie niet veel keuze qua track day rubber, buiten Yokohama.

Volgens een banner op autosport.be verkoopt er in Belgie wel iemand Avon rubber: Autobanden Vereeken. Avon heeft ook een aantal street legal race banden: http://www.avonracing.com Heeft iemand hier ervaring mee? Ik weet dat heel wat mensen die klimkoers rijden Avon gebruiken.

Jemme 22-10-2004 18:55

Die heb ik ook al geprobeerd, maar vond de A048 persoonlijk beter. Wel geen idee hoe die in prijs liggen gezien ik gebruikte had.

Jemme 24-11-2004 16:58

Quote:

Originally posted by gwyllion
Okay, ik heb juist eens gebeld om prijs te vragen. 205/60 R13 is zowel verkrijgbaar in A032 en A048. Prijzen zijn ongeveer hetzelfde als op http://www.yokohama-motorsport.de/. Het verschil is prijs bedraagt slechts 10 euro.

Zijn die prijzen eigenlijk met plaatsing inbegrepen?

gwyllion 24-11-2004 17:08

Quote:

Originally posted by Jemme
Zijn die prijzen eigenlijk met plaatsing inbegrepen?
Nee ;) Yokohama Motorsport is geen bandencentrale. En exclusief BTW.

Jemme 25-11-2004 10:16

Nee dat begrijp ik wel. Ik bedoelde eerder de man waar Jo het over had ;)

Dus in mijn geval is dat 160€ + BTW en plaatsing... 200€ per band dus. Slik. :(

gwyllion 25-11-2004 11:27

Quote:

Originally posted by Jemme
Nee dat begrijp ik wel. Ik bedoelde eerder de man waar Jo het over had ;)

Dus in mijn geval is dat 160€ + BTW en plaatsing... 200€ per band dus. Slik. :(

Waar laat jij dat doen?

Jemme 25-11-2004 11:29

Banden laten plaatsen? Bij mijn garagist. Zolang dat dat geen "gewone" banden zijn, stoort hij zich daar niet aan.

gwyllion 25-11-2004 11:34

Quote:

Originally posted by Jemme
Banden laten plaatsen? Bij mijn garagist. Zolang dat dat geen "gewone" banden zijn, stoort hij zich daar niet aan.
Maar waar koop jij ze dan? Want ik dacht dat je ze in Belgie enkel via Yokohama Motorsport (Marc Weber) kon kopen.

Jemme 25-11-2004 11:37

Ik heb nog geen 'nieuwe' gekocht. En ik wist niet dat die Mark van Yoko zelf was.

Momenteel zoek ik naar de Toyo R888. Een pak goedkoper. Wel niet exacte maat dat ik zoek maar daar kan ik mee leven als dat 50-60€ goedkoper is per band ;)

KoenC 25-11-2004 15:09

Heren,

ik heb deze zomer Yokohama A038R gekocht bij de lokale bandencentrale. Ik had hem wat opzoekingswerk laten doen ivm wat sticky rubber voor op circuit. Hij kon aan de A038R geraken (dit is immers de band van lotus 340R, enkel te verkrijgen in 195/50R15 82V en 225/45R16 89W als voor en achterband) of aan Pirelli P Zero Corsa.

De A038R kost ongeveer 160 EUR /band BTW en plaatsing inclusief. De Pirelli's waren een pak duurder (bijna 200 EUR), maar wel in meer maten te kopen.

Groeten,

KoenC

Jo Smets 25-11-2004 15:15

Besten,

even ter verduidelijking.

Marc Weber van Yokohama Motorsport verkoopt alle trackrubbers van Yoko vooral aan licensiehouders, want die moet je opgeven aangezien de banden niet voor weggebruik bedoeld zijn.

Licensiehouders krijgen een korting.

Als iemand interesse heeft in Yoko's laat het maar horen, ik kan altijd eens navragen wat de prijzen zijn. (incl BTW, Excl plaatsing)

Race-groeten,
Jo Smets

Cat-Seven 26-11-2004 12:41

Ik rij al jaren rond met Yokohama's ... de 021R, 032R Soft en nu de 048R Medium. Het niet straat toegestaan zijn is een fabeltje waarschijnlijk ontstaan omdat gedurende een periode bepaalde maten zonder E-keuring zaten. Die met E-keuring kan je zonder problemen op de weg gebruiken.

Ik haal mijn Yokohama's bij George Polley in Engeland. Twee maand geleden heb ik een set A048R's gekocht in 185/60/13 formaat voor 91 Euro per stuk, BTW inbegrepen (geleverd op een adress in Surrey)

De AVON ACB10 is een andere straat toegelaten band maar dat is dan wel een crossply ... dus als je niet met je camber settings wil gaan spelen kan je die best vergeten.

Jo Smets 26-11-2004 12:57

@Cat-Seven,

ik wil je toch even verwittigen dat die banden met E-keur toch maar gemaakt zijn voor het circuit, en dat is ook wat we willen natuurlijk. Wat betreft autokeuring ben je in orde...

MAAR.......

voor de meeste verzekeringsmaatschappijen NIET. Dus krijg je een ongeluk, waarbij jij niet tijdig kan stoppen of iets dergelijks, ook al ben je in je recht, zal de verzekering het niet leuk vinden dat je met Circuit-banden op straat rijd. De gevolgen hiervan zijn natuurlijk afhankelijk van verzekering tot verzekering.

Dat is wat er gaande is. Je mag het wel, maar let op met de verzekering.

(Bron : Yokohama zelf)

Voor de rest gebruik ik ze zelf ook dus...
ik zou zeggen .. weet waar je mee bezig bent en hou je een beetje in als het regent ;)

Race-groeten,
Jo Smets

gwyllion 26-11-2004 13:03

Quote:

Originally posted by Cat-Seven
Ik rij al jaren rond met Yokohama's ... de 021R, 032R Soft en nu de 048R Medium. Het niet straat toegestaan zijn is een fabeltje waarschijnlijk ontstaan omdat gedurende een periode bepaalde maten zonder E-keuring zaten. Die met E-keuring kan je zonder problemen op de weg gebruiken.
Dat dacht ik ook al. E-keuring is E-keuring. Toen ik naar Marc Weber belde, deed hij de hele uitleg dat die banden enkel bedoeld zijn voor verbindingsritten. En als iemand tegen een boom rijdt met die banden, zouden ze wel eens kunnen denken dat het opgesleten slicks zijn.
Quote:


Ik haal mijn Yokohama's bij George Polley in Engeland. Twee maand geleden heb ik een set A048R's gekocht in 185/60/13 formaat voor 91 Euro per stuk, BTW inbegrepen (geleverd op een adress in Surrey)

Wow, dat schilt veel in prijs :eek: Dat zijn ongeveer de banden die ik wou steken (eventueel 205/60 R13 als dat niet te breed is).

BIj die Polley hebben ze ook Falken ZE502 in 185/60 R13 en 205/60 R13. Ik heb die ook eens geprobeerd te bestellen, maar die zijn in Belgie niet te verkrijgen.

Wie stuurt die banden dan uit Engeland naar jou op?

Jo Smets 26-11-2004 13:21

Besten,

ik heb nog even bij George Polley gekeken en daar wordt ook duidelijk een onderscheid gemaakt tussen STREET en MOTORSPORT banden.

91 euro is idd een spotprijs, tenzij het pond is ;)

Race-groeten,
Jo Smets

Cat-Seven 26-11-2004 13:48

£261.76 voor 4 stuks, inbegrepen £11 voor de levering!!

Ik heb 11 jaar in de UK gewerkt en ga nog regelmatig naar ginder dus banden in Belgie krijgen is geen enkel probleem. Desnoods vraag ik een van de Caterham racers om een set mee te brengen, die komen toch met een trailer.

Voor verzekeringen is net die E-keuring belangrijk. Je kan dingen aan je wagen veranderen, stukken vervangen, enz. en als ze kompatible en E gekeurd zijn dan zit je voor hun goed. Misschien niet met de garantie maar dat is een ander verhaal. Indien je stukken zou gebruiken uit de motorsport wereld, niet E gekeurd ... 6 punts veiligheids gordels b.v. ... dan zit je in de problemen, zelfs al is de kwaliteit beter. Indien je kan bewijzen, met technische staving, dat b.v. een band met 1.55mm profieldiepte in het droge nog even goed remt als een met 1.61mm dan geeft de rechtbank je gelijk bij een ongeval in die omstandigheden ... het precedent is er ... en hetzelfde geld voor road-legal motorsport banden. Net zoals een verzekering de verkeerde stand van je zonneklep zal proberen aan te halen om er onderuit te geraken bij een schadeclaim zullen ze misschien ook jouw R-band oproepen ... en dan is het aan jou om op de proppen te komen met de E-keuring, data van testen, enz. Yep, de wereld draait soms vierkant :D :D

PS Kwestie van precedenten, ze kunnen je ook te pakken krijgen indien je luchtdruk in je banden niet binnen de door de fabrikant opgelegde marge is ... zou niet de eerste keer zijn!

gwyllion 26-11-2004 14:04

Quote:

Originally posted by Jo Smets
Besten,

ik heb nog even bij George Polley gekeken en daar wordt ook duidelijk een onderscheid gemaakt tussen STREET en MOTORSPORT banden.

91 euro is idd een spotprijs, tenzij het pond is ;)

Toen ik begin dit jaar op een VW meeting was in Engeland, kon je daar gewoon yoko motorsport banden kopen en er stond wel degelijk bij dat ze "street legal" waren. In Engeland zijn ze veel flexibeler in alles, met hun obsessie voor track days en kit cars.

Jo Smets 29-11-2004 11:33

Quote:

Originally posted by gwyllion
In Engeland zijn ze veel flexibeler in alles, met hun obsessie voor track days en kit cars.
Klopt idd, in de UK kan je je eigen voertuig maken en laten keuren( Wel als special vehicle geloof ik ), vervolgens kan het in produktie zonder enige crash tests etc..

Verder wil ik geen discussie voeren over de banden want ik ben er ook niet zeker van, Ik zou dus alleen maar zeggen vraag het even na. En dan ..... BURN SOME RUBBER.

Race-groeten,
Jo Smets

gwyllion 30-11-2004 01:09

Ik ben vandaag op de Motorshow in Essen geweest. En ik heb speciaal gelet op "Rennreifen mit Strassenzulassung".

Eventjes een lijstje van banden die daar te zien waren:
* Avon ZZR (in Belgie verkrijgbaar bij Vereeken Motorsport)
* Hankook Ventus Z211
* Kumho Ecsta V70A (in Duitsland verkrijgbaar bij http://www.kumho-motorsport.de/)
* Yokohama A032 en A048 (in Duitsland verkrijgbaar bij http://www.yokohama-motorsport.de/
* Toyo Proxes R888 (hier werd veel reclame voor gemaakt en deze band zal vanaf maart 2005 verkrijgbaar zijn via gewone bandencentrales in Duitsland :D; in de brochure wordt ook zeer zwaar benadrukt dat je er mee in het gewone verkeer mag rijden, maar ze waarschuwen wel voor aqua planing ;))
* Dunlop Formula R: D01J, D98J en Direzza 02G (er staat weldegelijk een E-keuring op, hoewel dit niet vermeld wordt; zie ook hier)
* Pirelli P Zero C

Jemme 30-11-2004 09:22

Ik heb gisteren met de invoerder van Toyo gepraat en het ziet er niet naar uit dat ze de R888 gaan commercialiseren voor straatgebruik. Hij is momenteel enkel beschikbaar in Nederland bij 2 dealers. (dichtsbijzijnde is Musko Racing in Soest). Voor de rest werd er me 2-3x op gedrukt dat ik die zeker niet mocht gebruiken voor op straat.

gwyllion 30-11-2004 11:46

Ik veronderstel dat je het over Belgie hebt.

Vanaf maart 2005 gewoon in Duitsland bij een bandencentrale gaan halen. Op Essen kon je zelfs aan een wedstrijd deelnemen (kaartje invullen en een triviale vraag beantwoorden) en de prijs was een setje Toyo R888 in een maat naar keuze tot 17". Dat laat toch uitschijnen dat ze echt wel gecommercialiseerd zullen worden in Duitsland.

gwyllion 30-11-2004 12:30

Programma brochure van Toyo Proxes R888: hier

Hierin staat letterlijk:
Quote:

ECE Certified Racing Tire
Certified for ECE regulation, Proxes R888 can also be used on public highways.

Caution: Careful attention is required on wet conditions due to limited aquaplaning capabilities. As this tire is produced
with special design and compounds for competitions, no warranty is applied.
Er zijn 18 afmetingen (van 185/60 R13 tot 225/40 ZR18) in voorbereiding. Dus die nieuwe afmetingen zullen pas vanaf maart beschikbaar zijn. Ik wil de nieuwe maten wel eens overtypen uit de flyer die ik heb, als daar interesse voor is.

Jemme 30-11-2004 12:40

Zit er ondertss een 195-50-15 tussen? Of blijft het tot nu toe bij de 195-55-15?

gwyllion 30-11-2004 12:45

Nee, sorry, in 15" hebben ze enkel 165/50, 195/55, 205/50 en 215/50.

De prijzen in Engeland zijn wel een stuk goedkoper dan die van Yokohama. Dat belooft.

pieterp.be 01-12-2004 14:32

Nog wat toevoegingen:

Pirelli P Zero Corsa (oa Porsche GT3RS, Mini Cooper Challenge)
Ik denk dat de P Zero C trouwens in een retro-versie en een modern ogende versie bestaat.


Michelin Pilot Sport Cup (oa BMW M3 CSL)

Klik op de namen voor meer info...


All times are GMT +2. The time now is 08:04.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.