De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   FIA GT 2007, nieuwtjes en andere weetjes (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13756)

gwyllion 02-03-2007 21:18

Jonny Cocker en Jonny Kane zullen de Barwell DBR9 besturen.

bron: http://www.dailysportscar.com/subscr...t/fiagt719.htm

Grig-O 02-03-2007 21:40

Enkel voor Zuhaï, voor de overige wedstrijden is er nog niks beslist.

Grig-O 02-03-2007 22:54

Mondini is hot stuff... Eerst werd hij aangekondigd bij Phoenix, dan hoorde ik dat Mondini in gesprek is met Psi.
Zojuist lees ik op Italiaracing.net dat Modini Bonetti kan vervangen bij BMS...

Bramzel 03-03-2007 03:27

Surprise surprise! De geruchten dat ze interesse hadden gingen al langer, maar blijkbaar waren ze dus ook daadwerkelijk serieus bezig. Wie? De zweedse mannen van Koenigsegg:

http://www.autovisie.nl/nieuws/nieuw..._fia/index.xml

timo 03-03-2007 11:39

Daar ga ik naar uitkijken zal die ingezet worden dit jaar nog ?:applaus:

Grig-O 03-03-2007 19:13

Er staat in het bericht dat ze inderdaad dit jaar (hopen te) komen :p
Misschien nog niet heel het seizoen, vanaf de vijfde race bijvoorbeeld.. :)

Stranger 03-03-2007 19:50

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 203714)
Mondini is hot stuff... Eerst werd hij aangekondigd bij Phoenix, dan hoorde ik dat Mondini in gesprek is met Psi.
Zojuist lees ik op Italiaracing.net dat Modini Bonetti kan vervangen bij BMS...

En inmiddels bevestigd. Sponsor van Scuderia Italia was niet zo blij met een persoonlijke sponsor van Bonetti...einde Bonetti, kans voor Mondini.

fish88 03-03-2007 20:06

Geweldig die Koeinsegg :applaus:

Grig-O 03-03-2007 20:50

Quote:

Originally Posted by Stranger (Post 203765)
...einde Bonetti.

En in de WS of GP2 zal op dit moment denk ik plaats meer zijn...
Hopelijk voor hem vindt hij nog een ander stuur in Fiagt of LMS

Neo-242 03-03-2007 20:55

Prachtig dat nieuws van Koenigsegg, wat een moordmachien!:champagne:

Viper GTS-R*** 03-03-2007 20:58

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 203770)
En in de WS of GP2 zal op dit moment denk ik plaats meer zijn...
Hopelijk voor hem vindt hij nog een ander stuur in Fiagt of LMS

Zo héél moeilijk zal dit nu ook niet zijn, als je namelijk zelf een persoonlijke sponser hebt die BMS weigerde wilt dit toch zeggen dat er daadwerkelijk wat geld mee gemoeit zal zijn.

PSI/SRT zoeken nog betalende piloten... GPC en Phoenix zijn ook nog niet compleet?
Pistes genoeg voor een snelle en goed betalende piloot zou ik zo zeggen :)

Thomaske 03-03-2007 21:05

Quote:

Originally Posted by Stranger (Post 203765)
En inmiddels bevestigd. Sponsor van Scuderia Italia was niet zo blij met een persoonlijke sponsor van Bonetti...einde Bonetti, kans voor Mondini.

Kan iemand me vertellen welke sponsor dat het is van Bonetti?

Mvg...

Mark 03-03-2007 22:34

Quote:

Originally Posted by Bramzel (Post 203743)
Surprise surprise! De geruchten dat ze interesse hadden gingen al langer, maar blijkbaar waren ze dus ook daadwerkelijk serieus bezig. Wie? De zweedse mannen van Koenigsegg:

http://www.autovisie.nl/nieuws/nieuw..._fia/index.xml

In 2004 deden die geruchten al de ronde, hopenlijk komt er deze keer wel iets van terecht.

Bramzel 04-03-2007 01:45

Yeh, de geruchten zijn al behoorlijk oud, maar nu laten ze ook eindelijk eens iets concreets zien.

smiley 04-03-2007 10:59

mischien interesant voor rydell.. een zweed in een zweeds merk
maar die ging zeker bij AM rijden ?

wedebe 04-03-2007 12:07

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 203787)
In 2004 deden die geruchten al de ronde, hopenlijk komt er deze keer wel iets van terecht.

Zwaans Racing was in 2005 al in een ver gevorderd stadium. Dit project is eind 2005 stopgezet. Blijkbaar is Koenigsegg er nadien toch mee verder gegaan.

Viper GTS-R*** 04-03-2007 16:03

Het artikel van Koenigsegg staat nu ook te lezen op italiaracing.it
De GT1 zou een V8 van 600pk onder de kap hebben steken.
Uit volgend stukje mag ze zelf uitzoeken welke van de twee het zal zijn:
Quote:

il motore, un 4.7 litri sovra-alimentato verrà privato del turbocompressore ma portato a 5 litri; l'architettura V8
http://www.racingworld.it/public/fia..._GT/24261a.jpg
Bron: italiaracing.it

Integra 04-03-2007 19:52

Een turbo V8, lijkt me niet echt de beste oplossing.

Raceboy 04-03-2007 20:03

Het is ook geen Turbo. Maar een 5 liter atmosferische ipv de 4.7 turbo.

Bramzel 04-03-2007 21:27

De 4.7 is supercharged, niet turbocharged.

Raceboy 04-03-2007 21:33

Quote:

Originally Posted by Bramzel (Post 203879)
De 4.7 is supercharged, niet turbocharged.

Ah miscommunicatie.

Integra 04-03-2007 21:38

Quote:

Originally Posted by Bramzel (Post 203879)
De 4.7 is supercharged, niet turbocharged.

Dan staat het fout geschreven in het Italiaans, "turbocompressore"

gwyllion 05-03-2007 11:55

Quote:

Originally Posted by raceboy (Post 203874)
Het is ook geen Turbo. Maar een 5 liter atmosferische ipv de 4.7 turbo.

De motor lijkt mij wat aan de kleine kant. De concurrentie rijdt met 6 liter V12s (Aston Martin, Maserati, Ferrari, Lamborghini) of 7 liter V8 (Corvette). De Koenigsegg gaat te weinig koppel hebben.

Mr.Dallara 05-03-2007 20:34

Is het deze week niet een 2 daagse FIA GT test in Frankrijk (ik dacht Nogaro?), op welke dagen vind de test plaats? Is er al ergens een lijstje te vinden van wie er daar on-track zal zijn...?
Op fiagt.com vind ik niets of te niets over de test... vreemd!

Wel zie ik op fiagt.com een berichtje staan over SRT en de Citation Cup:

Quote:

28/02/2007 - SRT hopes to enter Citation Cup in 2007

Belgian team SRT, which has already announced its intentions to compete in the FFSA GT Championship and the 24 Hours of Spa, has indicated that they would like to enter a car in the Citation Cup, run as part of the FIA GT Championship during eight rounds.

"Our final project for 2007, next to the FFSA-GT and Spa 24 hours, is the FIA GT Citation Cup," said Patrick Selleslagh. "However, we are still looking for funded drivers. I'm convinced that SRT is strong enough to perform well in this cup. We have twice won the Zolder 24 hours and in 2005 we finished first non-FIA GT entrant in the Spa 24 hours. We?ll also focus on one car this year, rather than running a two-car squad and so our Le Mans winning car (the chassis number 005 which won the race in 2002) is for sale. The car has an incredible race record; it won the Le Mans 24 Hoursand Zolder 24 Hours in 2006 and competed in ALMS, Belcar and FFSA-GT."

For all details, please contact Patrick Selleslagh: 0032/497.55.11.05
http://www.fiagt.com/newsitem.php?key=1173

Ratel doet er overduidelijk alles aan om dankzij o.a. SRT de Citation Cup van grond te krijgen... Hopelijk komt er respons voor Selleslagh!

JorritVD 05-03-2007 20:40

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara (Post 203966)
Is het deze week niet een 2 daagse FIA GT test in Frankrijk (ik dacht Nogaro?), op welke dagen vind de test plaats? Is er al ergens een lijstje te vinden van wie er daar on-track zal zijn...?
Op fiagt.com vind ik niets of te niets over de test... vreemd!

Wel zie ik op fiagt.com een berichtje staan over SRT en de Citation Cup:


http://www.fiagt.com/newsitem.php?key=1173

Ratel doet er overduidelijk alles aan om dankzij o.a. SRT de Citation Cup van grond te krijgen... Hopelijk komt er respons voor Selleslagh!

De nieuws van SRT is al een tijdje bekend dat ze mee willen doen aan de Citation Cup. Ze zijn momenteel met een aantal coureurs in onderhandeling.

De test waarover je hebt vind plaats in Nogaro morgen en woensdag. Echter is er volgens mij niet zoveel nieuws over de test. Hopelijk zijn bijde Corvette's van PK-Carsport-Hoenix aanwezig.

Grig-O 05-03-2007 20:45

De Test days zijn er inderdaad dinsdag en woensdag op het circuit van Nogaro. Wss zal endurance-info wel net als Racingworld.be opnieuw verslag uitbrengen van deze tests.
Voor de Media days op Monza was er ook niks te vinden op de site van de Fiagt, verwacht daar maar niet teveel van ;)
Hopelijk ontvangen we van endurance-info een deelnemerslijst vanavond.

Verder zal 'Amprex Motorsports' een oude Lambo inzetten in Zuhaï.
Het gaat hier wel over een 2006-versie die hopelijk ge-updated wordt door Hans Reiter. Wie weet doen ze dan wel wat weer dan Zuhai :)

Bron: 10/10s

Grig-O 05-03-2007 20:51

Quote:

Originally Posted by JorritVD (Post 203967)
De nieuws van SRT-
De test waarover je hebt
vind plaatst-
bijde Corvette's
PK-Carsport Hoenix


Rap getypt zeker :p

Yvonne 05-03-2007 21:58

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara (Post 203966)
Is het deze week niet een 2 daagse FIA GT test in Frankrijk (ik dacht Nogaro?), op welke dagen vind de test plaats? Is er al ergens een lijstje te vinden van wie er daar on-track zal zijn...?

Vanop Endurance-info

Quote:

Rendez-vous à Nogaro les 5 & 6 Mars

Les essais officiels du Championnat de France FFSA GT et du Championnat de France FFSA GT3 se dérouleront à Nogaro mardi 5 et mercredi 6 mars 2007. En plus des concurrents de ces Championnats, des voitures du Championnat GT FIA, du Championnat d’Europe GT3 FIA, de la GT4 European Cup et de la Porsche Carrera Cup française sont attendues.
Gehele artikel: http://www.endurance-info.com/articl...d=3237&thold=0

Nu is mijn Frans niet echt denderend. Maar hieruit begreep ik dat het een FFSA test is, waarbij ook FIA GT wagens toegestaan waren. Maar het is dinsdag 6 én woensdag 7 maart OF maandag 5 en dinsdag 6 maart. Volgens mij is "Mardi 5 et Mecredi 6 Mars 2007" onmogelijk.

Ik denk dat jij het over een test hebt die ergens eind maart word gehouden. Ik meen ergens 22 en 23 maart gehoord te hebben...

Grig-O 05-03-2007 22:53

De FFSA wagen mogen er testen samen met de FIAGT, FIAGT3 en FIAGT4 en de Franse Porsche Carrera Cup. Wss is dit op dinsdag en woensdag; hetgeen wat gewoonlijk wordt gebruikt daar.

22 en 23 maart is het slechtste moment waarop de Fiagt een test kan houden, drie dagen voor de eerste race in China... :rolleyes:

JPMontoya 05-03-2007 22:55

Quote:

TEST SESSIONS AT NOGARO - MARCH 6th & 7th
The second official test session organised by SRO will take place at the French circuit of Nogaro, on March 6th and 7th. Although cars from the FIA GT and FIA GT3 are welcome, most of the competitors are likely to come from the FFSA French GT Championship and the Porsche Carrera Cup. This is the second of three official tests for the FIA GT3 European Championship, and the task of balancing the performance will continue, supervised by the FIA, and with Christophe Bouchut in charge of the testing.

NOGARO - A NEW START

Nogaro is one of the most famous tracks in France, and 2007 is a new start for this circuit, with a brand new pitlane and garage complex, with all the latest technology.

The first ever race at Nogaro took place on October 1960; at this time the track was quite short (1752 metres). In 1973, the new track was much longer (3120 metres), and Nogaro became an important place, where Alain Prost, Rene
Arnoux, Nelson Piquet and Ricardo Patrese showed their potential! In 1987 the track was made wider, changing again
in 1989 (3636 metres). It then became a very technical circuit, renowned for its organisation and the crowds it attracted. Several Formula One teams, such as Williams or BAR, used to come to Nogaro in order to prepare for the Monaco Grand-Prix.

In 2006, it was decided to modernize all the infrastructures, and over more than a year, a new pit lane was built, with a huge modern garage complex. The track might have changed again, for safety reasons, but the philosophy has stayed the same.

Based on the equipment used at the Paul Ricard HTTT, all the latest technologies have been used in order to build a modern and useful race complex. New race control, new media centre, new pits, new time keeping room, new VIP suites, a new TV compound… these buildings will make Nogaro one of the leading French tracks, with top facilities. Along with this investment and equipment, International races are returning to the track, such as the ninth round of the 2007 FIA GT Championship.
Bron: FIA GT Newsletter 3

Grig-O 05-03-2007 23:18

Volgens Project Le Mans zet Ebimotors twee Porsches in in Zuhaï, ze dachten eerst aan LMS maar hebben dan toch voor Fiagt gekozen. Busnelli zal de eerste wagen wss delen met Mocia, terwijl de tweede equipe nog niet bekend is. :)

JPMontoya 06-03-2007 17:59

Op Endurance-info een stukje over de aanwezige FIA GT wagens in Nogaro.

Quote:

Direction Nogaro pour la seconde série de Tests Days FIA GT où le circuit gersois a fait peau neuve au niveau des infrastructures qui font l’unanimité dans le paddock. Le FIA GT ne s’est pas déplacé seul car certaines autos du FIA GT3, FFSA GT, British GT, GT4 ainsi que quelques Porsche Carrera Cup sont dans les box flambants neufs. C’est au total une bonne quarantaine de voitures qui vont fouler la piste durant deux jours, sous une météo très incertaine.

Côté FIA GT, seuls sont présents la BMS Scuderia Italia, PSI Experience, Tech 9 et le JMB Racing. Quelques news à noter :

- Giorgio Mondini, transfuge de dernière minute au sein de la BMS a pu prendre part à sa première séance de roulage dans sa nouvelle équipe.

- PSI Experience a amené ses deux Corvette mais seule la C6 a roulé dans la matinée avec à son bord l’autrichien Philip Peter, la C5 restant au fond du box.

- Le duo Collard/Mallucelli s’est attelé comme à Monza à continuer la découverte de la 997, même si renseignement pris auprès de Manu Collard, les pneus amenés ici par Pirelli ne sont pas ceux escomptés.

- Une seule MC 12 présente, celle du duo Kutemann/Waaijenberg engagée par le JMB Racing, qui a également fait rouler la F360 avec Antoine Gosse.
Opmerkelijk toch dat GLPK weer niet van de partij is. Na hun afwezigheid op de testdagen in Monza én ook hier weer (ze waren toch aangekondigd om te testen) geeft dit mij toch niet zo'n positief gevoel...

Integra 06-03-2007 18:19

Hoe zit het eigenlijk met de Vertigo die omgebouwd wordt naar GT2? Wat zijn de wijzigingen? Eindelijk een andere motor?

GT2-R 07-03-2007 15:30

Zonet de tijden van de testen op Nogaro ns bekeken en PSI is niet slecht bezig! Ze waren 3e in sessie I, 1e in sessie II en 2e in sesie III. Het lijkt er toch op dat de 2e plaats van Paul Ricard geen toeval was...

Grig-O 07-03-2007 15:30

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 203586)
Luke Hines zegt op z'n webstek dat hij in onderhandeling is met een GT1 team...


Luk Hines heeft deze morgen getest in de Psi Corvette C6.R onder een bewolkte hemel. Na een tijdje begon het zelfs te regenen.
Ook Vincent Raedermecker was van de partij, en reed samen met Martin Short in de Mosler MT900r samen met de GT3 wagens.

Quote:

Originally Posted by Integra (Post 204048)
Hoe zit het eigenlijk met de Vertigo die omgebouwd wordt naar GT2? Wat zijn de wijzigingen? Eindelijk een andere motor?

Naar mijn weten is daar nog niet zoveel over bekend... ze rijden wel Fiagt, was al langer bekend, maar GT2 is nog geen zekerheid.

Grig-O 07-03-2007 15:34

Quote:

Originally Posted by JPMontoya (Post 204043)
Opmerkelijk toch dat GLPK weer niet van de partij is. Na hun afwezigheid op de testdagen in Monza én ook hier weer (ze waren toch aangekondigd om te testen) geeft dit mij toch niet zo'n positief gevoel...

Bert Longin heeft eerder gezegd da PK Carsport net als Vitaphone afzonderlijk zal testen aangezien ze zo meer kunnen rijden voor minder centjes...

Grig-O 07-03-2007 17:37

Fabrizio Colling zijn ze zo te zien nog niet vergeten bij BMS: http://www.fiagt.com/gallerypic.php?...=2007&event=52

JPMontoya 07-03-2007 17:51

De Vertigo rijdt morgen in Zolder

Grig-O 07-03-2007 18:00

En in welke kleuren? :)
En in welke configuratie? :)

timo 07-03-2007 20:08

er staan nu wel een paar fotos op www.fiagt.com


All times are GMT +2. The time now is 07:25.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.