De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Straatwagens (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=56)
-   -   Welk automerk gaat verdwijnen in de komende 2 jaar? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=18137)

Mark 03-12-2008 23:55

Welk automerk gaat verdwijnen in de komende 2 jaar?
 
Vandaag heel wat slechte berichten op de radio over de slechte staat waarin de autosector verkeerd. Er was weer een onderzoeker die zijn visie gaf en dat was voer genoeg voor de media om erop los te speculeren.

Kortom, dat er merken gaan sneuvelen lijkt zo goed als zeker! Welke bekende naam gaat MG achterna?

Schrok wel over de lage winstmarge van een dealer/concessiehouder in Nederland. Als je dan tussen 15% tot 30% aan omzetdaling gaat beleven in 2009 en eventueel verder dan voorzie ik gouden tijden voor curators en aanverwante beroepen :)

FIRE 04-12-2008 00:00

Spyker, Buick, mischien Saab.

Hummer heeft denk ik wel bestaansrecht in het meer exclusieve segment.

guntha 04-12-2008 23:02

Er zal bijna geen merk eraan gaan, en dan bedoel ik de echte merken zoals opel enz. Waar de meeste mensen mee rondrijden. Auto's zoals spyker en buick en hummer jaaa..... Wie heeft daar nu nog geld voor? Ze zullen het nog wel een tijdje uithouden denk ik, dat de media dat allemaal opblaast begrijp ik niet.

Guido 05-12-2008 11:29

Het lijstje klopt niet helemaal GM is geen merk. Opel is een merk van GM.

;)

Mark 09-12-2008 00:37

Volgens mij is deze thread een bewijs dat ik een ras-optimist ben :)

Quote:

Kleinere autofabrikanten zullen de huidige crisis in de autosector niet overleven. Over twee jaar zijn er wereldwijd slechts zes grote producenten over. Dat zegt Fiat-topman Sergio Marchionne in een interview met het blad Automotive News Europe dat zaterdag is verschenen. Daarnaast zouden er kleine fabrieken kunnen blijven die geen massaproductie leveren.

http://www.automobielmanagement.nl/n...tobouwers.html

FIRE 09-12-2008 14:26

Dus z'n eigen toko gaat het niet redden...

guntha 12-12-2008 23:05

Ik lees dit op pitstoptv
"Als er vòòr het einde van het jaar geen hulp komt voor GM, dan gaat deze constructeur al zeker over de kop."

Gm is ook opel, dat weten we. Nu ben ik gaan vragen aan iemand die Bij GM werkt in breda hoe het zit met GM en het zogezegd failliet gaan. Die bleek zich nergens zorgen over te maken, dit zijn nochtans de mensen die het zeker kunnen weten hoe het zit en wat er gebeurd. Ik vraag me af of alle heisa die er rond GM en chrysler is wel nodig is?

Ottooke 13-12-2008 15:11

Ook ik heb gesproken met een werknemer van Opel. Naar het schijnt zou Opel zich willen afscheuren van GM. Opel is winstgevend en kan zelfstandig verder.

GT2-R 13-12-2008 16:53

Quote:

Originally Posted by guntha (Post 240920)
Ik lees dit op pitstoptv
"Als er vòòr het einde van het jaar geen hulp komt voor GM, dan gaat deze constructeur al zeker over de kop."

Gm is ook opel, dat weten we. Nu ben ik gaan vragen aan iemand die Bij GM werkt in breda hoe het zit met GM en het zogezegd failliet gaan. Die bleek zich nergens zorgen over te maken, dit zijn nochtans de mensen die het zeker kunnen weten hoe het zit en wat er gebeurd. Ik vraag me af of alle heisa die er rond GM en chrysler is wel nodig is?

Als je mij vraagt gaat het toch niet geweldig met GM. Dit is niet bepaald het eerste verlies in jaren...

Quote:

On an adjusted basis, GM posted a net loss of $4.2 billion or $7.35 per share, compared with a net loss from continuing operations of $1.6 billion or $2.86 per share in the same period last year.
Kijk nu eens bijvoorbeeld naar onderstaande grafiek. Als je deze vergelijkt met andere constructeurs is wel iets fundamenteel fout bij GM.


Ik zeg voor alle duidelijkheid niet dat GM failliet zal gaan. Dat kan volgens mij niemand voorspellen op dit moment.

guntha 13-12-2008 23:18

Quote:

Originally Posted by Ottooke (Post 240933)
Ook ik heb gesproken met een werknemer van Opel. Naar het schijnt zou Opel zich willen afscheuren van GM. Opel is winstgevend en kan zelfstandig verder.

Dat heb ik idd ook horen waaien. Maar dat is volgens mij wel een wild idee
:eek:

Ottooke 13-12-2008 23:51

Quote:

Originally Posted by guntha (Post 240955)
Dat heb ik idd ook horen waaien. Maar dat is volgens mij wel een wild idee
:eek:

En vandaag heb ik weer iets meer gehoord. Dit idee is veel minder wild dan je denkt ;)

Raceboy 14-12-2008 14:54

Voor de gehele automarkt zou het zelfs beter zijn als GM failliet gaat.

599gtb 22-12-2008 20:26

Quote:

Originally Posted by GT2-R (Post 240940)
Ik zeg voor alle duidelijkheid niet dat GM failliet zal gaan. Dat kan volgens mij niemand voorspellen op dit moment.

Als je de berichten de laatste jaren over GM leest zijn ze bij wijze van spreken al lang "virtueel failliet". Nu krijgen ze (GM en de anderen) dan toch steun van de overheid maar moeten ze de lening terugbetalen, in maart 2009, indien ze niet kunnen bewijzen dat ze rendabel zijn tegen dan. Sommigen zien daar natuurlijk een truukje van Bush in om deze bedrijven niet failliet te laten gaan onder zijn presidentschap en zijn opvolger het nodige extra werk te bezorgen.

FIRE 22-12-2008 23:25

Quote:

Originally Posted by Raceboy (Post 240965)
Voor de gehele automarkt zou het zelfs beter zijn als GM failliet gaat.

Het is erg voor de betrokken werknemers, maar is misschien wel het beste. De automobielmarkt wordt op die manier opgeschoond en voor sterke merken zoals Opel en Corvette zal best een koper zijn. Bovendien gaat een klein bedrijf ook failliet als het slecht presteert, waarom zou dat bij GM anders moeten zijn?

Raceboy 22-12-2008 23:47

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 241284)
Het is erg voor de betrokken werknemers, maar is misschien wel het beste. De automobielmarkt wordt op die manier opgeschoond en voor sterke merken zoals Opel en Corvette zal best een koper zijn. Bovendien gaat een klein bedrijf ook failliet als het slecht presteert, waarom zou dat bij GM anders moeten zijn?

Gm zal niet failliet gaan. in het geval dat ze echt niet alle drie te redden aijn (al is ford voorlopig wel safe), dan zouden ze Chrysler gecontroleert failliet laten gaan omdat zij zich vooral op de Amerikaanse markt richten die er het ergste aan toe is.


All times are GMT +2. The time now is 09:45.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.