De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Rally (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=5)
-   -   Ypres Westhoek Rally 2006 - Freddy Loix bevestigd & de aanloop naar. (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13117)

Guido 24-05-2006 10:48

Ypres Westhoek Rally 2006 - Freddy Loix bevestigd & de aanloop naar.
 
Gisterenavond in de mailbox een update via de fanclub van Freddy die zijn deelname aan Ypres dit jaar bevestigd. Freddy zal starten in een C2 S1600 met fabrieksondersteuning. Ttz. een C2 S1600 geprepareerd door PHSport, het team dat de C2's, voor Meeke en Tirabassi, runt in het JWRC. Co-piloot zal opnieuw Robin Buysmans zijn. Sven Smeets zal voor Citroën mee de coordinatie doen.

Meer info op http://www.freddyloix.com/

Nog een extra reden om naar Ieper te trekken dit jaar. ;)

scoobyfreak 24-05-2006 15:02

kris princen is vandaag ook bevestig met een clio super 1600 van lad

vinnie 24-05-2006 17:25

Quote:

Originally Posted by Huudo
Gisterenavond in de mailbox een update via de fanclub van Freddy die zijn deelname aan Ypres dit jaar bevestigd. Freddy zal starten in een C2 S1600 met fabrieksondersteuning. Ttz. een C2 S1600 geprepareerd door PHSport, het team dat de C2's, voor Meeke en Tirabassi, runt in het JWRC. Co-piloot zal opnieuw Robin Buysmans zijn. Sven Smeets zal voor Citroën mee de coordinatie doen.

Meer info op http://www.freddyloix.com/

Nog een extra reden om naar Ieper te trekken dit jaar. ;)

Goed nieuws hé.:gas: :gas: Hopelijk eenzelfde feestje als vorig jaar was super tof.:+ :+
greets VINNIE

gofastfreddy 24-05-2006 20:18

was supertof , en hopen dat de 5de overwinning ook mag gevierd worden .

scoobyfreak 24-05-2006 23:43

Quote:

Originally Posted by gofastfreddy
was supertof , en hopen dat de 5de overwinning ook mag gevierd worden .

voor snijers ja:D

Mr.Dallara 25-05-2006 15:21

Het word dit jaar een mooie rally precies. Een heel aantal (semi)fabrieks wagens uit de S2000 en de S1600 klasse plus dan nog een aantal toppers uit group N die gaan strijden op de linke wegen rond ieper.

Dat belooft spectakel te gaan geven, zeker met een aantal buitenlanders die nog nooit hebben gereden op de wegen rond Ieper...

De toppers die tot nu toe al bekend zijn:

- Loix - Buysmans (C2 S1600) PH Sport
- Princen - Chevaillier (Clio S1600) LAD
- Casier - Miclotte (Clio S1600) LAD
- Bouffier - ......... (206 S1600) Pug
- Ojeda - ......... (206 S1600) Pug
- Prokop - Tomanek (C2 S1600)
- Solowow - Baran (Clio S1600) Cersanit Rally Team
- Kosciusko - Baran (Swift S1600) Suzuki Team Poland
- De Winkel - van Hoek (Clio S1600)
- Bouche - Melin (Clio S1600)
- Egerton Peter - Roberts Dai (Corsa S1600)
- Aava Urmo - Sikk Kuldar (Swift S1600)
- Cavigioli Marco - Arena Nicola (Clio S1600)

- Basso - ....... (Punto S2000) Fiat Sport
- Scandola - ....... (Punto S2000) Fiat Sport

- Jasper Van den Heuvel - ..... (Lancer evo 7) vd Heuvel
- Dominique Bruneel - ..... (Subaru WRX 2006) BMA
- Patrick Snijers - ..... (Lancer evo 9) JDR
- Peter Bijvelds - ..... (Lancer evo 7) Bijvelds
- Phil Nijs - ..... (Subaru WRX 2006)
- Filip Dekeerle - ..... (Lancer evo 8)
- Chvojka Milan - .... (Lancer evo 8)
- Lefevre Andy - .... (Subaru WRX STI)
- Erik Moree - ..... (lancer evo 8) vd Heuvel

LAATSTE UPDATE > 08-06

Als er nog wat ontbreekt aan dit lijstje, laat maar weten hé ;)


Rijden de S2000 wagens voor een apart klassement? Zo nee, dan zou het wel eens het heel mooie rally kunnen gaan worden. Aangezien het duel S1600 versus group N zowat gelijk is en er dan een 3e (en snellere?) kemphaan (S2000) bij komt...

Voorlopig is group N nog wel heel zwak vertegenwoordigd, hopelijk zien we ook Colsoul en Bijvelds nog op de lijst verschijnen.
(Ik las net op de site van Colsoul dat hij nu 3 extra evo9's aan het bouwen is! :eek: Ongetwijfeld zullen zie ook in het Franse kampioenschap ingezet worden, maar laat ons hopen dat er enkele verhuurd van geraken voor Ieper...)


Alleen blijft er één ding zo triestig aan Ieper: de peperdure inkom prijs.
Ze waren altijd al de duursten en zijn de laatste jaren nog omhoog gegaan met hun prijs... :(
30€ voor een weekend kaart én dan nog zonder KP kaarten dacht ik, mag wel heel duur genoemd worden vind ik. Of ben ik verkeerd?
(voor 25€ heb je een weekend ticket voor de 24uren van Spa FIA GT met een prachtig voor programma, én dit is volgens mij nog steeds het alles mooiste autosport weekend dat we hebben in ons klein landje)

kyosti 25-05-2006 17:39

reeds gekend
 
:gas: In de Pug's-Bouffier (F) en Ojeda (E) vorig We nog winnaar in Spanje!:gas:
De tweede Fiat met de jonge Italiaanse belofte Umberto Scandola.:gas:
:gas:

kyosti 25-05-2006 17:51

Warm en koud
 
:fight: Enerzijds toont u enig enthousiasme voorde Ieperse rally, maar anderzijds gaat u nog es natrappen!!! Wat gemeen van u.
De kostprijs voor een WE ticket bedraagt 30€, in 1988 was het 1000befkes of bijna 25€, dus veel duurder is dit niet geworden.
Als je natuurlijk liever naar het artificiële Zolder of Francorchamps gaat, die trouwens volledig met belastingsgeld rechtgehouden worden, dus ook het mijne, moet je dat maar doen.
Maar het is nu eenmaal de gewoonte van de bewoners van het oosten van nederlandstalig Belgie :fight: neerbuigend :fight: doen over de Westhoek in het algemeen en de Ieperse rally in het bijzonder.
Doe zo voort.:(

gofastfreddy 25-05-2006 19:15

was toch over 2 jaar in voorverkoop 35 euro als ik me niet vergis

Guido 25-05-2006 19:27

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara

Alleen blijft er één ding zo triestig aan Ieper: de peperdure inkom prijs.
Ze waren altijd al de duursten en zijn de laatste jaren nog omhoog gegaan met hun prijs... :(
30€ voor een weekend kaart én dan nog zonder KP kaarten dacht ik, mag wel heel duur genoemd worden vind ik. Of ben ik verkeerd?
(voor 25€ heb je een weekend ticket voor de 24uren van Spa FIA GT met een prachtig voor programma, én dit is volgens mij nog steeds het alles mooiste autosport weekend dat we hebben in ons klein landje)

pfff.

Rallye de Wallonie (inclusief citadel) = 30 euro voor Belgisch Kampioenschap
Belgium Ypres Westhoek Rally = 30 euro voor Europees Kampioenschap
Ardenne Bleue = 15 voor de kp's + 10 voor het circuit = 25 euro voor BK en als ik het goed voor heb, zijt ge ook op het circuit geweest.
1000 km van Spa = 30 euro a/d kassa

Ik vond enkel de 30 euro voor de Wallonie te duur omdat het BK niveau was, maar uiteindelijk was het goedkoper als je niet naar het spektakel bovenaan de citadel ging kijken. Dus 30 euro voor een EK wedstrijd is absoluut niet duur. Voor het voetbal betaal je tss. de 10 en 15 euro voor 90min pottenstamperij. Heel duur..., komaan zeg.

Quote:

Originally Posted by kyosti
...

Maar het is nu eenmaal de gewoonte van de bewoners van het oosten van nederlandstalig Belgie :fight: neerbuigend :fight: doen over de Westhoek in het algemeen en de Ieperse rally in het bijzonder.
Doe zo voort.:(

Dat slaat ook al helemaal op niets, tenzij we iedereen over dezelfde kam scheren tegenwoordig. Als ik me niet vergis is Misterke Dallara zelfs niet van het oosten, maar ergens in het Noorden van Nederlandstalig België.

Allez, we zijn nog een volle maand verwijderd van de rally en het is weeral een sjieke thread aan het worden. Goe bezig mannen, echt goe bezig.

Dominique 25-05-2006 19:44

Duur is heel relatief.
Als het je interesseert, dan betaal je dat. Indien niet, dan blijf je thuis.
Ik heb het er graag voor over, maar ik ga geen oordeel vellen over de mening van iemand anders.

Over het neerbuigende: ik ben afkomstig uit het oosten van nederlandstalig België, ik woon in het centrum van nederlandstalig België, en ik ben al heel blij dat de Westhoek nog die fantastische traditie (die deze rally toch wel is) nog steeds voortzet. Waar ik woon is het helemaal niks op dat autosportgebied.

Punt.

kartboyke 26-05-2006 12:26

Ik ben een rally-liefhebber in hart en nieren, heb jaren in het milieu gezeten en ik vind ook eerlijk gezegd dat het toch niet zo goedkoop is.
Ik betaal het wel, heb het ervoor over, maar geef nu toe, 30 euro is niet niets é.
Maar tegenwoordig kost alles wel meer, mede door de invoering van de euro.


@ kyosti: Mag ik je misschien eens vragen van waar jij dan wel bent?
Ik ben namenlijk van het Oosten van het land en ik vind het eerlijk gezegd maar een zielige uitspraak van jou.
Er is iemand dat iets zegt over de prijs(wat bij iedereen anders ligt hé, de ene is student, de andere verdient 2000euro de maand.) en jij voelt u al direct aangevallen, dit terwijl hij vanboven in zijn post schrijft dat het een knappe rally gaat worden.
Denk nog eens 2x na voor je reageert want dit komt het forum niet ten goede.
We zijn allemaal autosportliefhebbers van over het hele land, wou zouden elkaar moete steunen.

Mr.Dallara 26-05-2006 15:50

Ik ga hier met zo weinig mogelijk woorden proberen te reageren op enkele toch wel straffe reactie's op men eerste post in deze thread.

In de eerste plaats zou ik ingodsnaam niet weten wat het er mee te maken heeft van waar je afkomstig bent of waar je woont. Die uitspraaken van "Limburger" of "vh zeeeetje" of wat dan ook, ik dacht dat die door de jeugd werden gebruikt of aan de toog tijdens café praat, maar toch niet hier op een forum...
Om toch ff te reageren op Huudo z'n vraag ik ben uit het Antwerpse. En heb helemaal niks tegen Limburgers, integendeel. Ook westvlamingen zijn mijn "vrienden", alé op enkele na precies... :rolleyes:

En zoals al vermeld is duur heel relatief.
Iedereen heeft zijn voorkeur Rally of Circuit, GT of éénzitterij, sprint of endurance, enz enz...
En iedereen besteed een ander budget aan z'n hobby, daardoor is het wel logisch denk ik (maar wie ben ik?) dat de ééne bv 30€ veel vind voor de Rally van Ieper en de andere het een logisch bedrag vind voor het te verwachten spectakel e.d.

Nog enkele reactie's op Huudo z'n vragen:
Ik was spijtig genoeg niet in Spa tijdens de LMS, aangezien ik de pech had dat ik moest gaan werken op zaterdag. Door het mindere weer (zeg maar slecht weer) vond ik ook daar 30€ nogal veel voor enkel zondag te gaan (wetende dat ik al vroeger moest doorgaan aangezien ik die avond moest beginnen met de nacht shift).
En ook wetende dat ik volgende maand in Lemans ben waar je een weekend ticket hebt voor 50€... Waar er volgens mij toch nog net iets meer sfeer en ambiance is...

En wat de Ardenne Bleue betreft: het was daar maar 15€ voor ALLE kp's (ook de circuit special) voor de 2 dagen.
De Rally de Wallonie kon ik niet doen door een dubbele planning (WS...), maar ookal was ik vrij, ik had nooit er naar toegegaan door een schandalig hoge prijs.

Als er nog vragen zijn Huudo, laat maar komen hé ;)
Maar in de toekomst ist wel Mr.Dallara i.p.v. Misterke Dallara a.u.b. ;)

Tot zover al deze zever weer.
Punt.


Nu de rally zelf weer:
Ik dacht enkele maanden terug ergens gelezen te hebben dat Bouche met een Clio S1600 ging komen naar Ieper. Klopt dit nog steeds?
Ook Jan de Winkel zal er zijn met z'n Clio S1600 denk ik?
Zoals het er nu uitziet, is dit een record van het aantal S1600 wagens aan de start van een rally in Belgie denk ik!

Guido 26-05-2006 16:48

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara
Om toch ff te reageren op Huudo z'n vraag ik ben uit het Antwerpse.

Nog enkele reactie's op Huudo z'n vragen:

Als er nog vragen zijn Huudo, laat maar komen hé ;)
Maar in de toekomst ist wel Mr.Dallara i.p.v. Misterke Dallara a.u.b. ;)

eurhm, weet niet precies hoor, maar ik heb nergens een vraag gesteld, laat staan een vraagteken geplaatst... :confused: Ik heb enkel op uw commentaar ivm 30 euro gerepliceerd en voor mij hoef je je zeker niet te verantwoorden hoor. Ik wilde enkel aangeven dat 30 euro relatief is. Dit door het geven van een kleine opsomming van de andere events in België.

Mr.Dallara 26-05-2006 17:30

Quote:

Originally Posted by Huudo
eurhm, weet niet precies hoor, maar ik heb nergens een vraag gesteld, laat staan een vraagteken geplaatst... :confused: Ik heb enkel op uw commentaar ivm 30 euro gerepliceerd en voor mij hoef je je zeker niet te verantwoorden hoor. Ik wilde enkel aangeven dat 30 euro relatief is. Dit door het geven van een kleine opsomming van de andere events in België.

pfffffffffffffff, hier wil ik nog niet op reageren


Het lijstje hierboven is bijgewerkt met Bouche, de Winkel en ook Bruneel die zou komen met een Subaru WRX 2006 van BMA.


All times are GMT +2. The time now is 18:15.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.