De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Modelbouw - Algemeen en vraagbaak (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=67)
-   -   Vraagbaak voor beginners... (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=6834)

Dominique 12-02-2015 22:52

Afgaande op de gegeven uitleg: volgens mij zit het probleem inderdaad in het feit dat aan beide zijden van de body niet evenveel en/of niet met dezelfde dichtheid/afstand werd gespoten. Meer is er volgens mij niet aan de hand.

Mij lijkt het best om de vernis opnieuw licht op te schuren met de micromesh padjes. Ik zou het gamma 4000 tot 8000 gebruiken om de vernis overal dezelfde structuur te geven. Als je er even door zit en aan de lak raakt, dan is dat niet zo erg: opnieuw inlakken.
Daarna weer een laag vernis en klaar!


Je kan natuurlijk proberen de vernislaag met 6000-8000 gladder te maken. Als dat lukt hoef je niet extra te spuiten (en iedereen weet dat dat altijd een risico inhoudt om het al gedane werk weer te verknoeien). Mocht dat toch niet het gewenste resultaat geven, kan je eventueel bijspuiten.

Als je de kans hebt om hem in zijn huidige staat mee te nemen naar Lichtervelde of de volgende meeting in Zolder, dan zou ik dat doen om hem in levende lijve eens te bestuderen. Dan kunnen wat meningen worden uitgewisseld, maar volgens mij moet het met deze methode wel lukken.

Jasper 20-08-2015 12:20

Dag iedereen,

Weet er iemand waar je 'Tenco Scale Fabric Black Spray' kunt kopen (behalve dan bij Domino, daar is hij blijkbaar uit stock en antwoord op mijn mails krijg ik niet meteen :))?

Nog een vraagje, aangezien mijn bouwprojecten vrij traag vorderen (verbouwingen/werk/...) blijven mijn potjes verf vrij lang staan. Nu zag ik dat mijn witte verf (revell) wat vergeeld is? Het eerste gebruik hiervan dateert toch van zo'n 1,5 jaar geleden. Is de tamiya verf hier beter bestand tegen (beter afsluitbaar)?

Merci

Nismo 20-08-2015 12:41

Quote:

Originally Posted by Jasper (Post 284160)
Dag iedereen,

Weet er iemand waar je 'Tenco Scale Fabric Black Spray' kunt kopen (behalve dan bij Domino, daar is hij blijkbaar uit stock en antwoord op mijn mails krijg ik niet meteen :))?

Nog een vraagje, aangezien mijn bouwproject vrij traag vorderen (verbouwingen/werk/...) blijven mijn potjes verf vrij lang staan. Nu zag ik dat mijn witte verf (revell) wat vergeeld is? Het eerste gebruik hiervan dateert toch van zo'n 1,5 jaar geleden. Is de tamiya verf hier beter bestand tegen (beter afsluitbaar)?

Merci

Bij Caracars in Zonhoven verkopen ze ook Tenco.
http://www.caracars.be/nl/

Tamiyaverf is hier veel beter tegen bestand, mijn potje wit is toch al enkele jaren in gebruik. Af en toe moet ik er een beetje verdunner bij doen.

VSB 20-08-2015 14:56

Ik heb me laten vertellen dat die tenco bussen eigenlijk gewoon motip bodyshutz zijn en ze er een ander etiket op plakken en verkopen voor 8€ meer.

Als je nog paar dagen geduld hebt zal ik dit eens uit testen want heb de tenco staan en die motip staat ergens bij men ouders.

Ik heb dit van horen zeggen en weet dit dus niet zeker. so don't shoot me if im wrong:no:

Jasper 27-08-2015 09:43

Quote:

Originally Posted by VSB (Post 284163)
Ik heb me laten vertellen dat die tenco bussen eigenlijk gewoon motip bodyshutz zijn en ze er een ander etiket op plakken en verkopen voor 8€ meer.

Als je nog paar dagen geduld hebt zal ik dit eens uit testen want heb de tenco staan en die motip staat ergens bij men ouders.

Ik heb dit van horen zeggen en weet dit dus niet zeker. so don't shoot me if im wrong:no:

En VBS wat zegt het? :gas:

VSB 28-08-2015 11:48

Vandaag ga ik proefspuiten. Vanavond resultaat :)

VSB 28-08-2015 14:08

en de test is voldaan..


Ze werden op dezelfde wijze gespoten. van ver en met onderbrekingen.

links de motip. rechts de Tenco

https://modelbrouwers.nl/media/cache...5c9bb38968.jpg


Structuur is identiek. enkel is de Tenco meer matzwart waardoor de structuur mss anders lijkt maar dit is niet zo. Er zat veel meer druk op de Motip bus maar de Tenco was dan ook weer meer als half leeg.

https://modelbrouwers.nl/media/cache...f7ffacc7c7.jpg


Ik ga niet zeggen dat het Motip bussen zijn maar je snapt wel waar ze de saus vandaan hebben.

Jasper 30-08-2015 13:21

Goed om weten :)

Jasper 01-09-2015 09:13

Naar de lokale doe het zelf zaak geweest, daar hadden ze geen motip. Dan maar de 'stone-chip-spray' van een ander merk meegenomen. Deze ochtend even geprobeerd, en heeft hetzelfde effect. :worship:

Rocknrolla 01-09-2015 17:24

Tjah, dan zou ik ook niet weten waarom ik nog Tenco zou moeten kopen eerlijk gezegd..

Nismo 01-09-2015 22:33

We hebben weer wat bijgeleerd.

Verkijgbaar in 3 kleuren, wit, zwart en grijs.

VSB 03-09-2015 07:56

blij Dat je verder kan! Is ook overschilderbaar. primer erop en je kan in alle kleuren aan de slag.

Doc 03-09-2015 12:17

Ik gebruik al heel lang geen tenco meer. Alclad primer onder hoge druk geeft een Veel beter resultaat

racer20 23-09-2015 17:47

Hoi allemaal,

Nadat ik mezelf kort geleden een echte Alfa Romeo 4c via een tweedehands website kon veroorloven, ben ik nu ook bezig met het bouwen van het model. Ik heb de injector markings al weggewerkt, en nu wil ik gaan verven. Alleen heb ik de juiste rode kleur nog niet gevonden. Misschien heeft iemand dit model al eens gebouwd, en weet welke kleur er nodig is?

Alvast bedankt!

Nismo 23-09-2015 21:02

Quote:

Originally Posted by racer20 (Post 284385)
......................

Alleen heb ik de juiste rode kleur nog niet gevonden. Misschien heeft iemand dit model al eens gebouwd, en weet welke kleur er nodig is?

Alvast bedankt!

Aan de hand van je chassis nummer kan je achterhalen welke kleur rood het juist is.
Dan is de vraag hoe je je model wilt gaan verven;
-gewoon schilderen met een penseel
-spuiten met een spuitbus
-of met een airbrush

Dan kan je op zoek gaan naar je verf


All times are GMT +2. The time now is 00:45.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.