De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Modelbouw - Algemeen en vraagbaak (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=67)
-   -   Vraagbaak voor beginners... (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=6834)

306xtreme 15-04-2012 11:22

ts49 heb ik getest en was te donker
ts 8 is ook niet goed ook getest

Nismo 15-04-2012 21:08

Ik heb deze doos ook liggen, dus heb ik even de decals langs de TS-8 en TS-49 gehouden.
Ik heb ze ook langs mijne Primera gehouden die gespoten is met TS-49 en deze is de juiste kleur.
Maar blijkbaar is deze TS-49 Bright Red nog te donker, dan vrees ik ervoor omdat dit toch zowat de lichtste kleur rood is die tamiya in zijn gamma heeft.

Maar als je alles wat rood is , spuit, dan valt het toch niet op dat het ietjes donkerder is.

Nu, ik heb eigenlijk de Martini-decals (striping en logo's) niet nodig, dus mocht je interesse hebben, laat me maar iets weten.;)

Nismo 15-04-2012 22:23

Quote:

Originally Posted by eyckles (Post 274458)
Ik zou zeggen ts 36 fluo rood of ts 49, maar ben er niet zeker van. Misschien overwegen om een nieuw vel te kopen van studio27.

Groeten,
Lesley

Als je alsnog een nieuw setje decals wilt aanschaffen, klikkerdeklik ;)

306xtreme 15-04-2012 22:26

heb eens op een stuk plakband gespoten toen straks ma moet eens gaan kijken en dan kan ik dat er langs plakken en een goed vergelijken
en de decals die op de motorkap komen is denk ik onmogelijk om mooi te laten overkomen er zijn teveel losse stukken .
decals die ik heb zien er versleten uit en als ge in het licht kijkt is het juist dat en plooitjes en barsten inzitten maar ik ben zeker als er gunze over komt dat het niet zichtbaar is maar ze zijn ook nog niet eens goed bewerkbaar met sol dus is weer een klotejob . gij gaat de jagermeister versie maken zeker

306xtreme 15-04-2012 22:35

bij domino is er wel een set van zeropaints Martini Racing Colours voor 15.50 € maar wat gaat dat dan geven op tamiya en gunze

eyckles 16-04-2012 18:43

Wat bedoel je. Zero paints gaat perfect over tamiya primer. Gunze vernis gaat zonder problemen over zero paints. Alleen moet je geen tamiya verf uit de spuitbus spuiten over zero paint, want dat gaat een reactie geven. Verder zie ik geen problemen. 1 vraagje. Is die verf van zero paints niet bedoeld voor de Porsche 935?

Groeten,
Lesley

306xtreme 16-04-2012 21:38

der staan van die lancia's bij op de foto ma ik dacht da het standaard kleuren waren van martini
en zero paint gaat ook niet over tamiya dan ?

eyckles 17-04-2012 11:49

Ik zou dat eerst proberen op een proefstukje, vooraleer je dat op je model doet. Persoonlijk zou ik het niet doen, omdat ik al genoeg mislukkingen heb gezien van bouwers die het zo gedaan hebben. Je kan wel zero paints over tamiya primer zetten zonder problemen.

Groeten,
Lesley

306xtreme 13-07-2012 22:15

heeft iemand ervaring met de spuitbusjes lak van PPG is van sigma verven

borbase 16-07-2012 11:25

hoi ik ben begonnen met 1/24 modellen ben nu bezig met een subaru
de body is gespoten maar nu het volgende probleem
hoe kan ik het best de raam rubbers nabootsen en de dakrand ik heb niet een stille hand
kan ik het afplakken en dan verven
ik weet niet wat het beste is
hebben jullie tips voor mij
grz rob

Dominique 16-07-2012 22:56

Quote:

Originally Posted by borbase (Post 275778)
hoi ik ben begonnen met 1/24 modellen ben nu bezig met een subaru
de body is gespoten maar nu het volgende probleem
hoe kan ik het best de raam rubbers nabootsen en de dakrand ik heb niet een stille hand
kan ik het afplakken en dan verven
ik weet niet wat het beste is
hebben jullie tips voor mij
grz rob

Afplakken is zeker geen probleem, het is zelfs aan te raden dat je dat doet in plaats van te proberen uit de losse hand. Er zijn niet veel modelbouwers die dat met de losse hand tot een perfect einde brengen, alhoewel nooit onmogelijk natuurlijk.

De beste methode is het model te decallen, in de glans te zetten en als alles perfect droog is zeer zorgvuldig afplakken. De randjes van de maskeertape kan je best met een tandenstoker voorzichtig tegen de kas aandrukken om te voorkomen dat er toch wat verf onder kruipt.
Dan na het schilderen - liefst als de verf nog niet helemaal droog is om schilferen te vermijden - de maskeertape weer weghalen.

Eerst proberen op een stukje afval of plastic card tot je denkt het onder de knie te hebben. Daarna kan je zonder zenuwen op een model werken. ;)

Succes!

Dominique 16-07-2012 23:07

Er zijn trouwens heel wat goeie tips te vinden in deze thread. Er worden diverse onderwerpen aangekaart, en ik zal hem eens wat bijwerken met links naar interessante discussies en threads.

borbase 17-07-2012 13:39

Bedankt dominique

Loeten 03-01-2013 17:37

Hoe bevestig je eigenlijk de PE-remschijven? Deze van de ds3 zijn volledig rond. Als je die op het plastieken gedeelte wil lijmen, dan zit de remklauw in de weg... Knip je een stuk uit die PE-schijf of hoe doe je dat?

Thankssss

Loixrallyfan 03-01-2013 17:56

Tja, dat is dus een ontwerpfout in het PE-set, meestal wordt de uitsparing voorzien voor de remklauw. Dus inderdaad, hier ga je deze zelf moeten eruit knippen.
Kan eenvoudig met een goede schaar. Heb dat ook al moeten doen met universele exemplaren.

Oja, heb je e-mail nodig om scan door te sturen van de rallyplaat die je nodig had.


All times are GMT +2. The time now is 09:18.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.