De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Modelbouw - Afgewerkte modellen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=146)
-   -   1 24 BMW M1 Marlboro Stuck/Hobbs (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=20438)

Joka-1 15-04-2011 22:12

1 24 BMW M1 Marlboro Stuck/Hobbs
 
4 Attachment(s)
Hallo,

het model dat ik laatst klaar heb is de 1 24 BMW M1 Marlboro, van Stuck Hobbs. De kit heb ik enige tijd geleden gekregen, en was reeds in mekaar gezet. Ih heb deze volledig gedemonteerd, en alles in remolie gestoken.

Ik heb er de verbredingen opgezet achteraan, en met decals voorzien van de Marlboro Versie.
De wielen zijn van Fujimi, die ik ietwat omgebouwd heb naar velgen met een centerlock.

Op de achtervleugel zou in het groot marlboro moeten komen, maar de decals is stuk gegaan bij het plaatsen, en ik had niet dadelijk een vervang exemplaar.

Het model is niet perfekt gebouwd.

Voor de rest de foto's.

Groetjes,
Joka-1

racer 15-04-2011 22:41

Ik denk dat ik nog zo een decal liggen heb,ik zal een van de volgende dagen eens kijken.
Het model is toch heel mooi gebouwd.

eyckles 16-04-2011 00:12

Ziet er toch mooi uit. Welke kit is dit eigenlijk. revell of Esci?

Lesley

Dominique 16-04-2011 12:57

Ik zie dat in enkele hoekjes en kantjes (vooral rond de bumperaanhechtingen) niet alles goed proper geraakt is na dat remoliebad. Enkele akkefietjes met decals misschien nog, maar over het algemeen weer een model dat zeker mag mag gezien worden.
En alleen al het feit dat je hem niet zo dikwijls tegenkomt is ook al leuk op zich.

Mijn welgemeende complimenten!

Joka-1 16-04-2011 22:10

Hallo,

deze kit is nog een echte ESCI kit, het was oorspronkelijk de Marlboro uitvoering van Niki Lauda tijdens de PROCAR periode, de versie die ik ervan gemaakt heb is de 1980 6 uurs race van Watkins Glen.

Ik heb er de achterste wielkasten bij opgezet, na eerst de body ontlakt te hebben in remolie, wat niet geslaagd is. ( Geef ik toe )
Ik had eerst niet zoveel hoop in het model, daar de decals van slechte kwaliteit waren, en steeds weer opkrulden, vandaar ook de foutjes in de decals. Maar daar ik al zoveel tijd in de achterste wielkasten had gestoken vond ik het zonde dit model niet verder te bouwen.
Ook heb ik het model niet goed afgeplakt en had ik rode tikkels op het wit, ik heb deze zoveel mogelijk weggepolijst, maar na het vernissen zag ik dat er toch nog vele waren.

Maar al bij al ben ik blij dat ik hem heb afgewerkt.

Nismo 20-04-2011 21:25

Een restauratie-project is niet altijd evident, zeker niet als je het geheel ook nog moet demonteren en ontlakken.
Maar het resultaat mag, ondanks enkele kleine minpuntjes die je zelf al aanhaalde, best gezien worden en zal zeker zijn plaats hebben in je collectie. :applaus:

Doc 20-04-2011 21:59

Voor een restauratie ziet hij er prima uit. Ik zou er bijna spijt van krijgen dat ik mijne M1 vorige week verkocht heb. :D

eyckles 21-04-2011 00:33

ik heb nog 2 liggen. Jagermaister en Marlboro versie.

Lesley

Joka-1 21-04-2011 08:19

geen probleem Doc,

moest je er ooit terug eentje willen, ik heb nog 12 stuks in mijn stock zitten.
( buiten de ESCI's gerekend dan )

Groetjes,
Joka-1

Doc 21-04-2011 16:38

Quote:

Originally Posted by Joka-1 (Post 267772)
geen probleem Doc,

moest je er ooit terug eentje willen, ik heb nog 12 stuks in mijn stock zitten.
( buiten de ESCI's gerekend dan )

Groetjes,
Joka-1

Thanks, als ik er ooit eentje wil bouwen weet ik waar ik moet zijn.


All times are GMT +2. The time now is 07:01.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.