De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   FIA GT 2007, nieuwtjes en andere weetjes (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13756)

Fonne 17-11-2006 22:37

Quote:

Originally Posted by JPMontoya (Post 193481)
Ik weet de reglementen nog niet voor 2007 dus moeilijk te zeggen op dit ogenblik? Veel zal afhangen van de homologatie ook. Maar het lijkt me dat G2/G3 verdwijnen en dat een GT3 auto nog altijd mag starten in FIA GT. net zoals we dat dit jaar een paar keer gezien hebben maar dan onder de benaming G3.

Vertigo wil al sedert ze in FIA GT zitten weg uit die verdomde G2 Klasse maar steeds weer problemen met de homologatie.

Dan zullen ze genoeg Vertigo's moeten bouwen he.
Maar als ik de prijs zie en vergelijk met andere wagens van die klasse zou ik toch geen Vertigo kopen ze. Dat is zoals een 2 pk voor de prijs van een Porsche.

Integra 18-11-2006 08:52

Quote:

Originally Posted by Fonne (Post 193544)
Maar als ik de prijs zie en vergelijk met andere wagens van die klasse zou ik toch geen Vertigo kopen ze. Dat is zoals een 2 pk voor de prijs van een Porsche.

Als gij dat vindt, fijn voor u, maar 't is dikke onzin.
De Vertigo is de perfecte auto om in België rond te rijden, niet hard rijden, maar wel hard optrekken. (2.8 s 0-100 km/h ?)

Viper GTS-R*** 18-11-2006 16:46

Wie eens goed heeft gekeken naar de tekst die op de Larbre F550 Evo staat leest: TEST FIA GT 2007.

Wat moeten we hier uit maken,... :)

Raceboy 18-11-2006 17:43

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R*** (Post 193604)
Wie eens goed heeft gekeken naar de tekst die op de Larbre F550 Evo staat leest: TEST FIA GT 2007.

Wat moeten we hier uit maken,... :)

Dat de fia restrictors wil afschaffen en het electronische beperkingssysteem van deze 550 wil gaan gebruiken.

JorritVD 18-11-2006 18:15

Volgens mij is deze test alleen maar om te laten zien dat de auto nog steeds competatief is en de snellere en nieuwere auto's kan bijhouden maar dan een stuk goedkoper is wat aantrekkelijk voor klantenteams is voor bijv in de Fia GT, FFSA etc(LMS?)..

Fonne 18-11-2006 22:12

Quote:

Originally Posted by Integra (Post 193566)
Als gij dat vindt, fijn voor u, maar 't is dikke onzin.
De Vertigo is de perfecte auto om in België rond te rijden, niet hard rijden, maar wel hard optrekken. (2.8 s 0-100 km/h ?)

De vertigo moet toch kwa PK's serieus onder doen voor BVB een Aston Martin V8. Ik heb onlangs een vergelijking gelezen in een magazine. En de Vertigo viel daar tussen op door zijn hoge prijs en weinig pk's. Dat is mijn punt hier over.

JPMontoya 18-11-2006 23:19

Quote:

Originally Posted by Fonne (Post 193648)
De vertigo moet toch kwa PK's serieus onder doen voor BVB een Aston Martin V8. Ik heb onlangs een vergelijking gelezen in een magazine. En de Vertigo viel daar tussen op door zijn hoge prijs en weinig pk's. Dat is mijn punt hier over.

Als gij aan Tony Gillet vraagt om er een V8 in te zetten dan doet hij dat met veel plezier voor de straatversie...

Aston Martin is ook geen exclusieve wagen in vgl met de Vertigo...

BTW: in welk boekje was dat..Zou het artikel is graag lezen.

Integra 19-11-2006 09:17

Quote:

Originally Posted by Fonne (Post 193648)
De vertigo moet toch kwa PK's serieus onder doen voor BVB een Aston Martin V8. Ik heb onlangs een vergelijking gelezen in een magazine. En de Vertigo viel daar tussen op door zijn hoge prijs en weinig pk's. Dat is mijn punt hier over.

Wat een intelligente opmerking van jou ivm die PK's, bedenk dan ook dat een Aston Martin ruim het dubbel van de Gillet Vertigo is qua gewicht.

Bramzel 19-11-2006 17:27

Quote:

Originally Posted by Integra (Post 193566)
Als gij dat vindt, fijn voor u, maar 't is dikke onzin.
De Vertigo is de perfecte auto om in België rond te rijden, niet hard rijden, maar wel hard optrekken. (2.8 s 0-100 km/h ?)

Ik vind het toch echt geen onzin hoor. Als ik moest kiezen tussen de Porsche en de Vertigo ging ik ook voor de Porsche, is toch een veel verstandiger keuze? Snel, betrouwbaar, continue ontwikkeling, overal Porsche ondersteuning op de circuits. Fonne's opmerking is echt niet zo dom als jij het probeert te laten voorkomen.

FIRE 19-11-2006 19:00

Nuchter bekeken is een Porsche gewoon de beste keus, echter gelukking zijn er ook teams die niet het begaande pad kiezen (b.v. Panoz, Spyker en voorheen Ferrari 360. Met de 430 lijkt Ferrari eindelijk een winnaar in huis te hebben).

JorritVD 19-11-2006 23:11

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 193745)
Met de 430 lijkt Ferrari eindelijk een winnaar in huis te hebben.

Dat is een nieuwe auto. Ik wil het volgend jaar wel eens zien hoe ze presteren tegen de nieuwe 997 van porsche. Ook wil ik wel eens zien hoe de nieuwe Spyker chassis gaat doen.

FIRE 19-11-2006 23:14

Het is inderdaad even afwachten hoe de Ferrari presteert t.o.v. de nieuwe Porsche.

Benny_B 20-11-2006 17:17

Afgaande op de prestaties van de 24 uren van Spa zal de Porsche het toch zwaar krijgen met de Ferrari 430, weliswaar sneller over 1 ronde, maar in de race... Hopelijk heeft stuttgart de auto nog verbeterd in de winter.
(incl. mooiere voorbumper)

Hopelijk krijgen we een mooie 4-strijd op de europese circuits volgend jaar met Porsche vs Ferrari vs Panoz vs Spyker!





Is de BMW Z4 coupé nu eigenlijk gehomologeerd voor GT2 of enkel voor Nationale GT Kampioenschappen?

JorritVD 20-11-2006 19:31

De BMW Z4M Coupé uit de VLN is een VLN SP7(?) special en is geen GT2 auto.

Viper GTS-R*** 20-11-2006 19:54

FIA GT - GT2 2007, ritorna la "battaglia dei titani"
 
Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 193789)
Het is inderdaad even afwachten hoe de Ferrari presteert t.o.v. de nieuwe Porsche.

En wij zijn niet de enigsten die aan het duel van volgend jaar denken.
Op racingworld.it is een volledig artikel gewijd aan de 997 vs 430 story.

Link: http://www.racingworld.it/fiagt/noti...?idtitolo=2771
(wel in het Italiaans...)


All times are GMT +2. The time now is 09:27.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.