De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Startlijst Belcar 2007, de overige berichten...... (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=14384)

Viper GTS-R*** 10-12-2006 23:40

Nu we de GT's van BTCS zullen zien rijden in Belcar volgend jaar vraag ik me af wat het team met die Nissan 240SX gaat doen. Reed vorig jaar in GT klasse mee in BTCS. Ze hebben zoals we op de foto's zien van de donderdag training 7/11 toch wel een verrasende update ondergaan met de voorkant van de wagen zoals je ziet op deze foto. Mogen zij met deze nu toch wel iets oudere wagen deelnemen in Belcar? Enig idee wat het team van plan is, of is deze update van de wagen niet bedoelt als mogelijke Belcar deelname...
http://www.racingworld.be/images/200...--IMG_5866.jpg
racingworld.be

Mark 11-12-2006 00:16

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R*** (Post 196083)
Enig idee wat het team van plan is, of is deze update van de wagen niet bedoelt als mogelijke Belcar deelname...

Ik zie geen 240SX op deze lijst staan: http://www.belcar.com/mgvd/dub/bijla...%2003%2015.pdf

Lijkt me stug dat het in 2007 dan wel mag ;)

Viper GTS-R*** 11-12-2006 01:13

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 196089)
Ik zie geen 240SX op deze lijst staan: http://www.belcar.com/mgvd/dub/bijla...%2003%2015.pdf

Lijkt me stug dat het in 2007 dan wel mag ;)

Quote:

Silvia/200 SX Nissan 1993/2003 2009
Mmm in je lijstje staat wel deze in, miss. mogen ze de 240SX onderbrengen in de 200SX homoligatie, gaat het hier trouwens niet gewoon om een andere versie? Zo goed is mijn kennis niet van 200/240SX niet.

Baron 11-12-2006 01:15

Met die wagen kan je enkel nog in BEC ,Sprint Cup of GDC terecht.

B.V.S. 11-12-2006 13:51

Dan stel ik mij de vraag voor welke wagens de klasse 'guest' dan openstaat... ook voor tourismewagens of niet?

De normtijden vind ik regelrechte bullshit.
Men zal er in de toekomst alles aan gaan doen om alles wat 'niet FIA GT3' is de keel dicht te nijpen, want er moest maar eens iemand sneller zijn dan een FIA GT3.

Als men beweert dat deze FIA GT3 wagens 'goedkoper' zijn, dan wil ik wel es weten wat de aanschaf en running-cost van zo'n machien is.
Als je in 2006 een GT1 een jaar hebt moeten laten bollen, zal het wel goedkoper zijn, maar in de andere gevallen heb ik daar zo men twijfels over... of heb ik het mis...?

Dries DS 11-12-2006 15:32

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 195953)
Lees pitstoptv.be, racingworld.be en autosport.be Alledrie een verslag over de party...............hier komen heel wat hersenspinsels naar voren bij mij:



Uit de voormalige klasse 1 mogen alleen de biturbo's deelnemen. Geen C5R, LM600 of Stealth. Alleen wagens die dit jaar actief waren? In de Belcar of op de Belgische circuits? Dus als je een 2de Mosler wilt inzetten, identiek volgens de specificaties van G&A, onder de naam team Japie afkosmtig uit Lutjebroek dan zou dat niet mogen? Ook hier meen ik te concuderen geen normtijden voor de biturbo's.



Hier wel de Stealth in de Belcar Specials. Wederom geen normtijden voor de Biturbo's en de Stealth.



Verrek, hier hebben we weer een toerisme wagen te pakken. Kom niet aanzetten dat een BMW E46 kas met een V8 en een GTR naamplaatje doorgaat voor een GT ;) In dit stuk dan wel weer de opmerking dat de 1.34 van toepassing is op alle wagens in de Belcar Specials.

Er vanuitgaande dat alle drie de sites in de juiste richting zitten is het toch prachtig om te zien hoe snel je geruchten en speculaties de wereld in krijgt.

Voegen we daarbij nog wat op Turbomagazine.be is verschenen:

Enfin, il restait l’épineux problème de toutes les voitures ne répondant ni à la réglementation FIA-GT3, ni à celle d’une Coupe de Promotion. On pense bien sûr aux Porsche Biturbo, Porsche 996 GT3 RSR, Mosler MT-900R, BMW M3 V8 GTR, Porsche 997 développées pour le BTCS… Ces voitures (et ces « clients » réguliers du Belcar) allaient-ils devoir s’expatrier ? Non, bien sûr ! Un compromis « à la belge » a été trouvé pour cette Classe 3, baptisée Belcar Specials. Et ce compromis se dessine en fait sous la forme d’un temps-pivot (1’34’’ à Zolder) qui sera appliqué uniquement à cette catégorie. En clair, cela ne changera pas grand chose pour les gentlemen-drivers qui étaient les plus nombreux à évoluer avec ce genre de monture et assez rares à rouler dans de tels chronos. Mais la règle découragera les équipages de pointe à s’aligner dans cette classe (GLPK, l’équipe championne, devrait d’ailleurs rouler en Corvette Z06 FIA-GT3). A noter que seules des voitures déjà vues par le passé en Belcar ou en BTCS seront acceptées !

- Ook hier duikt de BMW M3 V8 GTR weer op...
- Het zou dus enkel gaan om wagens die in het verleden reeds de Belcar en/of BTCS revue passeerden...

Mark 12-12-2006 01:19

Quote:

Originally Posted by Bramzel (Post 195964)
En een normtijd is zo raar niet: in FIAGT3 en LeMans hebben ze het toch ook gedaan? Het is gewoon een andere manier van restricten, en als alles op gelijk niveau komt komt dat de strijd en de competitie alleen maar ten goede.

Bij FIA GT3 en Le Mans ligt het toch net ff iets anders. Daar zijn geen keiharde tijden bekend.

Quote:

BALANCE OF PERFORMANCE
69. In order to maximise equality of performance,
the Bureau reserves the right to adjust the following
for each competitor, at any time during the
Championship:
- a) minimum weight of the car (Article 257A -
Technical Regulations)
- b) air restrictor sizes (Article 257A - Technical
Regulations)
Any changes to restrictor sizes must be made within
20 days (including the day of notification) after the
date of notification of the FIA’s official decision. If the
deadline falls in the middle of an Event, then the
change must be made for the beginning of that
Event.
- c) also, in order to balance performances in a fair
way, the Bureau reserves the right (under the
conditions specified in paragraph b)) to introduce, for
each of the competitors, any other technical
restriction it may deem necessary.
With the aim of quantifying this optimisation, the FIA
reserves the right to ask each competitor to provide
the following information:
a) the characteristics of the tyres
b) the weight and distribution of mass
c) the power curve
d) the drag
e) the lift
f) the lift distribution
g) the gear ratios of the Gearbox and Differential
This information will be used to simulate the lap
times and performances of the cars on all the
circuits in the Championship.
Any competitor who deliberately gives false
information may be given a sanction by the FIA.

reglement 2006, FIA GT3
Quote:

ART. 19 – BALANCE OF PERFORMANCE
In order to maximise equality of performance and to maintain the
current level of performance as well, the ACO reserves the right
to adjust the following for each model of car (see appendix 2) :
• Minimum weight of the car ;
• Air restrictor sizes ;
• Fuel tank capacity ;
• Dimensions of the rear wing ;
• Any other technical restriction that the ACO may deem
necessary ;
However, it is out of the question to make adjustments after or in
accordance with each race. If adaptations are necessary, they
will be imposed by the ACO preferably at the end of the race
season. But should a model of car show too high a performance,
immediate measures will be taken by the ACO in order to reduce
its performances for the following races.
Performance adjustments are exclusively the responsibility of
the ACO.

http://www.lemans.org/sport/sport/re...MGT1_fr_gb.pdf
Normtijden? Kan soms goed werken en soms niet. Mag duidelijk zijn dat, hoe en dan ook, een FIA GT3 wagen voor de algemene winst moet gaan. Uit het oogpunt van een organisator van een nieuw concept snap ik het perfect. Als liefhebber van de sport? Triest, rouwig en bedroefd :(

Bramzel 12-12-2006 10:55

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 196148)
Bij FIA GT3 en Le Mans ligt het toch net ff iets anders. Daar zijn geen keiharde tijden bekend.

Op LeMans kregen de GT1's een penalty als ze onder de 1:54 gingen volgens mij, en bij de GT3's zijn ze op Paul Ricard beoordeeld op laptime en vervolgens op basis daarvan gepenalized. Misschien niet helemaal hetzelfde, maar wel hetzelfde principe.

Brecht 12-12-2006 15:05

Quote:

Originally Posted by Bramzel (Post 196154)
Op LeMans kregen de GT1's een penalty als ze onder de 1:54 gingen volgens mij, en bij de GT3's zijn ze op Paul Ricard beoordeeld op laptime en vervolgens op basis daarvan gepenalized. Misschien niet helemaal hetzelfde, maar wel hetzelfde principe.

3:54 zul je bedoelen :)

Bramzel 12-12-2006 15:07

Foutje, bedankt ;)

FIRE 12-12-2006 17:06

Die penalties zijn op LM toch nooit uitgedeeld?

Jap_Speed 12-12-2006 20:03

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R*** (Post 196083)
Nu we de GT's van BTCS zullen zien rijden in Belcar volgend jaar vraag ik me af wat het team met die Nissan 240SX gaat doen. Reed vorig jaar in GT klasse mee in BTCS. Ze hebben zoals we op de foto's zien van de donderdag training 7/11 toch wel een verrasende update ondergaan met de voorkant van de wagen zoals je ziet op deze foto. Mogen zij met deze nu toch wel iets oudere wagen deelnemen in Belcar? Enig idee wat het team van plan is, of is deze update van de wagen niet bedoelt als mogelijke Belcar deelname...

De wagen zal volgend jaar een compleet seizoen ASAF rijden. De 12 uren BTCS staat ook op het programma.

Quote:

Mmm in je lijstje staat wel deze in, miss. mogen ze de 240SX onderbrengen in de 200SX homoligatie, gaat het hier trouwens niet gewoon om een andere versie? Zo goed is mijn kennis niet van 200/240SX niet.
Het gaat hier over een S13, dat is een 200SX en die werd gebouwd in Japan t.e.m 1997 of zelfs nog later. 't zou mooi zijn om deze wagen in Belcar te zien. Potentieel is er zeker (2liter turbo)

Bramzel 13-12-2006 01:10

DSC heeft een artikel over Carsport Callaway en het FIAGT3 in 2007. In dit artikel word ook vermeld dat GLPK met een Corvette GT3 aan het Belcar zal deelnemen volgend jaar. Die GT3 is dus binnen!

JorritVD 13-12-2006 17:16

Kun je misschien van dat bericht een link geven?

Bramzel 13-12-2006 17:19

Nope, DSC = DailySportsCar.com = betaalsite.


All times are GMT +2. The time now is 15:11.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.