De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   FIA GT 2007, nieuwtjes en andere weetjes (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13756)

JorritVD 03-10-2006 18:23

Quote:

Originally Posted by Bramzel
En wat probeer je daarmee precies te zeggen? Ik vat je punt niet?

Dat ze een van de weinige fabrikanten een windtunnel hebben.

Bramzel 03-10-2006 18:54

Quote:

Originally Posted by JorritVD
Dat ze een van de weinige fabrikanten een windtunnel hebben.

En dat is nieuws? Daar reageerde ik dus op door me af te vragen of het enig nut gaat hebben ivm de leeftijd van het ding. Ik betwijfel of de kosten van het gebruiken ervan (schaalmodel bouwen, personeel inhuren etc.) opwegen tegen de winst.

JorritVD 04-10-2006 16:24

Quote:

Originally Posted by Bramzel
En dat is nieuws? Daar reageerde ik dus op door me af te vragen of het enig nut gaat hebben ivm de leeftijd van het ding. Ik betwijfel of de kosten van het gebruiken ervan (schaalmodel bouwen, personeel inhuren etc.) opwegen tegen de winst.

Moneteel wordt er geinvesteerd in de windtunnel.

Viper GTS-R*** 06-10-2006 13:07

Nog wat nieuws ivm. PSI & het wie weet begin van nieuw story in FIA GT.
Tot nu toe is er de zin zeker en vast, maar het budget?

Quote:

Originally Posted by Philippe Tillie
Il y a donc effectivement des chances pour que nous quittions les Le Mans Series, mais rien n'est encore fait car une saison de FIA GT nécessite un gros budget. De l'ordre de 1 million d'Euros."

Quote:

Originally Posted by Philippe Tillie
"La condition sine qua non qui rendra cet achat possible est la vente préalable de ma Corvette C5-R. C'est indispensable. Ensuite, il faudra vraiment bien étudier la faisabilité car la C6.R coûte tout de même 800.000 Euros à l'achat !

Quote:

Originally Posted by Philippe Tillie
La Ford GT est l'une des GT3 les plus chères (330.000 Euros)

Even uitrekenen als PSI al hun Ideën wilt uitvoeren:
Aankoop 2de C6-R: 800.000€
Aankoop 3 Ford GT's: 990.000€
Seizoen FIA GT 2007: 1.000.000€
Seizoen FIA GT3 2007: ???.???€
De som: 2.790.000€
Dit zonder de kosten van het FIA GT3 seizoen, het prepareren van die Ford GT wagens, het misschien nog rijden in FFSA GT...

IK wens hun succes met zoeken naar Budget;)
(quote's kwamen van artikel op endurance-info.com)

Belle 06-10-2006 13:45

Je bent me net voor want ik lees het ook net op endurance-info.

Ik hoop van harte dat ze het budget voor de Fia bijeenkrijgen, maar het zal niet eenvoudig zijn. En dat nog eens combineren met het Ford-programma is zeker niet te onderschatten.

Hopelijk krijgen ze die C5-R verkocht, dan kunnen ze al een beetje bijleggen voor een C6-R. :) Tillie zegt tevens dat de GT1's hoogstwaarschijnlijk ook niet meer welkom zullen zijn in FFSA volgend jaar (al kan die beslissing nog uitgesteld worden), dus zou je dan nog zoveel gaan investeren in een GT1 voor een nationaal kampioenschap?

gwyllion 06-10-2006 15:19

Quote:

Originally Posted by Belle
Hopelijk krijgen ze die C5-R verkocht, dan kunnen ze al een beetje bijleggen voor een C6-R. :) Tillie zegt tevens dat de GT1's hoogstwaarschijnlijk ook niet meer welkom zullen zijn in FFSA volgend jaar (al kan die beslissing nog uitgesteld worden), dus zou je dan nog zoveel gaan investeren in een GT1 voor een nationaal kampioenschap?

Dat lijkt niet overeen te komen met www.pitstoptv.be/nieuwsbericht.php?newsid=12699 :confused:

Belle 06-10-2006 20:10

Staat ook het artikel van Tillie vermeld: A l'heure actuelle, il semblerait que cette décision puisse être repoussée, mais tout de même, nous devons savoir où nous pourrons courir…

Hij zegt dus dat op dit moment die beslissing kan uitgesteld worden. Maar 'repousser' kan ook slaan op 'afwijzen'. Wel raar dat hij dat zegt, want dat interview is recenter dan het artikel op pitstop.tv.

JorritVD 07-10-2006 18:01

Er komt helaas geen GT2 versie van de Dodge Viper Competition Coupe:
http://www.projectlemans.de/content/view/2471/83/

Bramzel 09-10-2006 10:22

DSC meld juist dat die er voor 2007 niet komt, maar dat hij waarschijnlijk in 2008 wel het daglicht zal zien. Dit in verband met de ingrijpender modificaties die nodig zijn ivm homologatie (rear bodywork etc).

gwyllion 10-10-2006 23:49

Quote:

Originally Posted by Bramzel (Post 188750)
Michelins? Volg je het kampioenschap wel? Toevallig meegekregen hoe graag Reiter onder die Michelins uit wou komen vorig seizoen? Hij kreeg nooit de juiste banden, hij moest het altijd doen met banden ontwikkeld voor de 550, oftwel een nadere configuratie/gewichtsverdeling. Ze kwamen nooit op temperatuur, daarom rijden ze dit jaar met Dunlops. Michelin is de beste keus voor auto's met de motor voorin, maar met een middenmotor zou ik toch echt voor Pirelli gaan.

En toch gaat ze in 2007 terug met Michelin rijden :confused: En eindelijk met tractie controle.
Quote:

Notre sponsor, All-Inkl, a beaucoup investi et veut préparer au mieux 2007, de façon très sérieuse. En conséquence, nous utiliserons les gommes Michelin. La Murcielago étant la seule GT1 non équipée d’un anti-patinage, nous avons aussi demandé à Hans Reiter de mettre un système au point. Nous pourrions d’ailleurs l’avoir dès Adria.
bron: http://www.endurance-info.com/article.php?sid=2718

Bramzel 11-10-2006 09:27

Quote:

Originally Posted by gwyllion (Post 189578)
En toch gaat ze in 2007 terug met Michelin rijden :confused:

Vergeet niet dat Michelin dit seizoen banden ontwikkeld heeft voor de Saleen, dus ze hebben nu eindelijk een goede mid-engine-sportscar tire.

Benny_B 17-10-2006 18:28

Nu vanaf volgend jaar de GT1's niet meer in Italie, Belgie of UK mogen rijden welke van de teams zullen dan van kampioenschap verhuizen? Iemand ideeën?

- Loris Kessel Ferrari 575 GTC -> ???
- Bonaldi Saleen S7R -> ???
- Playteam Maserati MC12 -> ???
- Racingbox Maserati MC12 -> FIA GT ???
- GPLK Corvette C5-R -> ???
- SRT Corvette's C5-R -> FFSA GT / LMS
- De PSi Porsches -> ???
- Eurotech Marcos -> EURO GT ???
- ...

Ik denk persoonlijk dat we volgend jaar goed gevulde startgrids zullen zien bij de GT1's en GT2's

GT2-R 17-10-2006 20:10

Quote:

Originally Posted by Benny_B (Post 190192)
- Eurotech Marcos -> EURO GT ???
- ...

Euro GT/Rhino GT bestaat niet meer ;)

Viper GTS-R*** 17-10-2006 20:12

Quote:

Originally Posted by Benny_B
- Bonaldi Saleen S7R -> ???

Bonaldi Saleen? Nog nooit van gehoord, bedoel je soms die DR Sport Equipe Saleen uit het Italiaans GT?
Quote:

Originally Posted by Benny_B
- De PSi Porsches -> ???

Tarres Team heeft zo'n ex-PSI GT2-R vorig jaar gekocht en ingezet in FFSA GT, maar staat nu op stal na aankoop van hun 2de Viper.
Er is nog een FFSA GT team dat zo'n ex-PSI wagen heeft gekocht maar ook niet meer word mee geraced. Spaans GT team uit Spanish GT had er 2004/2005 ook zo 1tje. Ook op stal ondertussen...
Deze wagen lijkt me alleen nog een goede aankoop voor in DSC...
Of Belcar Specials :rolleyes: :D

Benny_B 17-10-2006 20:17

yep, die bedoel ik!!! (DR Sport Equipe Saleen)


All times are GMT +2. The time now is 02:29.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.