De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Straatwagens (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=56)
-   -   Exotica (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=3211)

Jan 06-09-2002 13:18

Exotica
 
Tussen de vele voertuigen voor de massa die ieder van ons dagelijks tegenkomt, zitten regelmatig wel enkele exotische schoonheden waarvoor je even in bewondering staat (Jongens, het gaat nog altijd over auto's hé). Nu wil ik graag van jullie weten welke speciale wagens jullie paden zoal kruisen op weg naar het werk of de school. Ik stel voor dat jullie dat per dag meedelen, zo vermijden we hier ellenlange lijsten en is het snoepgoed niet meteen verorberd. Beperk je liefst tot de echte speciaaltjes en begin al evenmin te fantaseren. Alleen op die manier krijgen we een realistisch beeld van wat voor lekkers er in Vlaanderen zoal rondrijdt (en het gaat nog steeds over auto's :D )

Zal ik maar meteen de spits afbijten en ik ga daarbij eenmalig zondigen tegen bovenvermelde spelregels door het lijstje van de volledige afgelopen werkweek te posten (Liep met het idee rond sinds begin deze week, vandaar):
* Honda NSX (zwart)
* Honda S 2000 (zilver)
* Mercedes SL55 AMG (ZWART)
* BMW 635 CSI (Oh nostalgie, zwart, en inmiddels te koop!)
* Opel Speedster (knalrood)
* Aston Martin DB7 convertible (lichtgroen, waaaaw)
* VW Scirocco I (zilver, 1975, oh nostalgie)
* Fiat 500 (geel, back to the 60's)
* Triumph TR6 (wit, oh nostalgie)

En nu is 't aan jullie

Bart.Vandecavey 06-09-2002 13:38

Ik heb deze zomer een fijne Smart Crossblade tegengekomen: leuk wagentje!
zoiets dus: http://eur.i1.yimg.com/eur.yimg.com/...3967301191.jpg
Ook nog een Porsche 906, een Aston Martin DB4, Ferrari F50, General Lee (uiteraard een Replica): http://www.ghg.net/rbigoness/images/...ral7_small.jpg Subaru SVX (er zijn er maar 2 van in België)

Mario 06-09-2002 13:45

Tja, ik ben een pendelaar en neem dus meestal de trein...

Beemer 06-09-2002 13:48

Aangezien ik in Knokke woon kom ik daar serieus wa leuke bakskes tegen, waaronder Aston Martin, BMW (7serie, 5serie, x5, ...), Mercedes (s-klasse, m-klassen, ...), Mini S, Ferrari (modena, 360, ...), Rolls Royce, ...
Echt kwijlen dus ;)

Bart.Vandecavey 06-09-2002 13:51

Quote:

Originally posted by Beemer
Aangezien ik in Knokke woon kom ik daar serieus wa leuke bakskes tegen, waaronder Aston Martin, BMW (7serie, 5serie, x5, ...), Mercedes (s-klasse, m-klassen, ...), Mini S, Ferrari (modena, 360, ...), Rolls Royce, ...
Echt kwijlen dus ;)

Beemer de meeste die je hier boven opsomt wilde ik niet opnoemen wegens ze smijten er ons mee rond de oren hé...
Ik heb enkele weken geleden trouwens eens mijn derrière in een Bentley (een Green label) neergevlijd. Gemakkelijke zetels; opmerkelijk detail er zaten twee kinderzitjes in achteraan...

Maarten 06-09-2002 15:07

Knokke is idd thé place to be voor autofreaks
gewoon rustig op een terrasje (bv aan de pizzahut aan da rond punt) en ogen open houden is voldoende

smorgens aan de 'Reeves' in Antwerpen zie ik altijd een nieuwe M3 cabrio (grijs) staan

Jan 06-09-2002 15:35

Met exotische tuigen bedoel ik idd niet de series van BMW of Mercedes of Porsches, die kan je moeilijk nog uniek noemen.
Bart heeft het verzoek juist begrepen. En hou het ook bij wat je op een normale werkdag/schooldag tegenkomt. Tijdens het weekend en op de parking van Zolder zie je uiteraard allerlei moois, maar dat telt niet.

jan

Beemer 06-09-2002 15:47

Quote:

Originally posted by Maarten
(bv aan de pizzahut aan da rond punt)
Daar woon ik dus 20 meter vanaf ;)

En idd, in Knokke zijn die auto's nogal gewoontjes, maar voor de doorsnee belg is da toch iets speciaals, en dit is dus echt alledaags in Knokke Jan.

Lambo 06-09-2002 16:16

Gisteren in Kortrijk: Ne roden Ferrari 550 Maranello
vandaag in Izegem: Ne grijze Ferrari 456 GTR (trouwens dagelijks te bewonderen in de omgeving van de markt :) )
en de afgelopen week in oostende:
Aston Martin DB5 convertible (nen Hollander)
Bentley Arnage (ook nen hollander)
En ne Mini Cooper S
En ne zwarte SL55 AMG
En ook ne S500 (nen Duitser)
En nen ouden Rolls Royce (nie veel speciaal aan)

HHugo 06-09-2002 17:54

Iets minder recent: een tweetal weken terug een rode Viper RT/10 tussen Kortrijk en Doornik
verder af en toe wel eens een BMW Z1 (BMW garage op 500 m van mijn deur...), en in Kortrijk weet ik ook een Aston Martin DB7 convertible (donkergroen)
tot voor een jaar of twee stonden er in mijn straat zeker een Jaguar E-type en een Mk II in een bouwvallige garage, maar ik denk dat die nu wel weg zijn

Maarten 06-09-2002 18:19

ik ben onlangs op de autoroute afgetroefd door een mini S (met z-plaat), dat gaat wel ongelooflijk vooruit leek mij!

fordje 06-09-2002 18:33

Maarten, Goe bezig gij!

Uw laten oprollen door zo'n binnenzakautoke :D

Het was misschien wel een broertje van Vinnie zijn karretje :p :p .

Trouwens mannen, opgelet met zo'n spelletjes. Blijkbaar heeft onze eenheidspolite nood aan extra inkomsten.
Daarstraks stonden z'n 8 tal lelijke eendjes en een flitskarrteje (sorry Pascal) zich te verkneukelen aan de hardrijders in de buurt van het benzinestation op de E313 te Tesserderlo !
Ik moet zeggen, hun winkel draaide precies niet slecht.

Be advised !

Maarten 06-09-2002 21:17

Quote:

Originally posted by fordje
Maarten, Goe bezig gij!

Uw laten oprollen door zo'n binnenzakautoke :D

Het was misschien wel een broertje van Vinnie zijn karretje :p :p .


ja maar het was druk verkeerd en die slalomde daar ineens door, en die gaf gas en ik was onder de indruk! mijn 2.0i kon er niet aan. het was wel ne cooper S met van die bangelijke 19duimers onder! op weg naar de kust kom je altijd bangelijke auto's tegen (ik was toen trouwens onderweg naar knokke beemer, u wel bekend :) )

yvdp 07-09-2002 00:19

Aangezien ik in Schil woon kan ik hier ook een lijstje geven van porsches, bmw's, mercedes, jaguar en zelfs ferrari. Maar het pronkstuk is toch nog altijd dien MG. Ne leerkracht Engels bij ons opt school rijdt trouwes ok mé zo'n ding. Die van wiskunde dan weer mé nen boxter.

Speedy 07-09-2002 01:24

Waar ik woon (Deinze) mag ik ook niet echt klagen,dicht in de buurt van de Ferrari garage(Latem),dus ik zie er veel,overgebuur vandaag met zijn Testarossa gezien,verder een hele hoop Porsches,waaronder een Turbo,en dan vandaag op het werk een 550 Maranello,een 412i en dan 2 SL's 55 Amg en een weliswaar oude maar perfecte 190 Evo 2,maar Mercedessen zie ik elke dag,vermits ik eraan werk,trouwens,zo een Evo 2 is heel leuke auto om met te rijden.

Bart.Vandecavey 07-09-2002 01:30

Ik heb trouwens nog iets vergeten te melden één van de klanten in mijn stamcafé rijdt met een originele VW GOLF Rally

Jan 09-09-2002 10:21

Slechts één opvallend tuig gezien vandaag: een Citroën SM (geen verkeerde gedachten krijgen hé) met een Nederlandse nummerplaat.

jan

Werner333 09-09-2002 18:12

Lotus Europa gezien afgelopen week.

HHugo 10-09-2002 19:04

Vanmorgen vroeg een grijze Venturi Atlantique op 500 m van mijn deur.

Maarten 10-09-2002 21:31

vermits ik vanaf vandaag iedere dag op de baan ben, en niets anders doe heb ik ook wel wat te melden:

mini cooper S (grijs met 17 duimers)
mini cooper (grijs met 17 duimers, van G&A Motors, ik ken dat ergens van ;))
ferrari testarossa ( rood ) op een trailer, de voorkant was volledig naar de chocodijzen !!
nen M3 of 5 gezien (niet zo uniek meer, alhoewel er denk ik wel een M3 look bij zou kunnen zitten met nen 2.0d onder de kap)
porsche 911S

en dat op mijn eerste dag! wie weet wat morgen brengt!

Speedy 10-09-2002 21:40

Ook dienen Venturi Atlantique gezien,aan mijn werk,verder een Ml 55 AMG,E 50AMG en een unieke Gullwing in de garage geweest.Een Porsche Carrera 4S en dat was het(lol) voor vandaag..........

Scapa 10-09-2002 23:45

Quote:

Originally posted by Maarten
mini cooper (grijs met 17 duimers, van G&A Motors, ik ken dat ergens van ;))

serieus??? :D :D

Bezemwagen 11-09-2002 12:52

Gisteren ne Masarati Quatroporte gezien

yvdp 11-09-2002 14:23

ne groenen bentley

fordje 11-09-2002 16:46

Een echte, originele 2pk :) met zelfs extra benzinekannetjes op de koffer!
Op topsnelheid ;) op de ring rond Antwerpen richting Nederland .

Of telt dit niet ? :(

Jan 11-09-2002 17:09

Jawel Fordje, dit telt zeker wel, zeldzaamheid is één van de criteria, de prijs van het voertuig niet.

jan

Bart.Vandecavey 11-09-2002 17:14

Ik ken iemand die heeft een Mini Moke :D
zoiets dus maar de zijne is groen...
http://www.mokeclub.org/images/cag1.jpg

Sennake 11-09-2002 17:16

Vandaag nen ganse dag rondgereden met een khaki Ford Transit :D

Mistery 11-09-2002 18:02

Ja, sennake, als "bedrijfsvoertuig " zekers...

effe off topic :

Enfin, om in die trend verder te gaan : vandaag 10 race-porsches gezien, drie Dakar jeeps, Dakar vrachtwagen, nen originele en Cobra en ne Cup-Yaris...

Ge kunt wel raden waar zekers...

Bart.Vandecavey 11-09-2002 19:50

Bij GLPK geweest misschien? :D

Mistery 11-09-2002 20:01

Gij kunt koeken krijgen gij...en niet uit een dooske hé...

LOL, Bartje...goei opmerking, maar ik hoef namelijk niet tot daar te gaan om al dat fraais te zien, maar dat wist je wel...

flugel 11-09-2002 20:12

vandaag zo'n oud citroëntje gezien, de typenaam ken ik er niet van, maar 't is ne volledig open wagen, met laadbak achteraan en precies op het onderstel van een 2pk (der stond zelfs 4x4 op achteraan :D) en gisteren heb ik een piaggio 3wieler gezien (zo van die waar er in Italië honderden van rijden)
Allebei gezien in nederland :)

Mistery 11-09-2002 20:19

hmmm...een driewieler in Nederland...

Marshal ... een wiel verloren ?

Bart.Vandecavey 11-09-2002 20:54

Quote:

Originally posted by flugel
en gisteren heb ik een piaggio 3wieler gezien (zo van die waar er in Italië honderden van rijden)
Allebei gezien in nederland :)

In Brugge rijden er daar tientallen van rond...

... het liefste dat we vroeger deden was net voor zo'n Vespakke oversteken...

Die dingen remmen bijna niet en dat ging dan op 2 wielen... :D

Ik weet brigands dat we waren...

Speedy 12-09-2002 00:10

Flugel,die Citroen zal,denk ik een "Mehari" zijn,trouwens,als er 4x4 op stond,dan heb je iets gezien dat zeldzaam is,zeker in Belgie

Bart.Vandecavey 12-09-2002 09:07

Quote:

Originally posted by Speedy
Flugel,die Citroen zal,denk ik een "Mehari" zijn,trouwens,als er 4x4 op stond,dan heb je iets gezien dat zeldzaam is,zeker in Belgie
Als je een 2CV hebt kun je dat ombouwen tot een Mehari...

Alle stukken vind je op http://www.mehari.com/

Ze leveren zelfs tot in België, mijn broer heeft daar nog stukken voor een 2CV en een Mehari bij besteld...

Jan 12-09-2002 17:14

Schoon weer, maar niet veel schone bolides, afgezien van een Jag XK8 en weer maar eens een Triumph TR6 (donkerblauw).
Triumph was nooit een voorbeeld van betrouwbaarheid of lange levensduur, toch lijken sommigen erin te slagen die Engelse kroonjuweeltjes rijvaardig te houden.
Originele auto hier op de Antwerpsesteenweg: een Mazda Demio cabrio, de brandweer heeft er nl. net het dak vanaf geslepen om de inzittenden te kunnen bevrijden.

jan

Scapa 12-09-2002 17:40

wat ik heb gezien daarnet is zeker niet exotisch doch wel zeldzaam in Europa: een uit de VS geïmporteerde Honda Accord vier deur mét belgische nummerplaat

flugel 12-09-2002 21:14

Quote:

Originally posted by Speedy
Flugel,die Citroen zal,denk ik een "Mehari" zijn,trouwens,als er 4x4 op stond,dan heb je iets gezien dat zeldzaam is,zeker in Belgie
en 't is nen echte 4x4 ('k heb er mij deze middag ne keer ondergezwierd ;) ) maar 't is nie in België, maar in Nederland da'k hem gezien heb... spijtig dat ik geen digitale camera heb, anders had ik er een foto van gepost...

Kurttigerracing 12-09-2002 21:30

In Luxemburg op de Colmarberg bij Goodyear is er een Mercedes Classic Days bezig. Je komt erin via de rijschool. Fantastisch, nog nooit zoveel prachtige oude Mercedessen gezien en een pre-produktiemodel, met lelijke strips op om hem onherkenbaar te maken. Leek wel de nieuwe CL Cabrio. Twas zeker de moeite !


All times are GMT +2. The time now is 00:46.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.