De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Dunlop Sport Maxx Endurance Cup 2008 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=16520)

ikke 07-11-2007 08:45

Dunlop Sport Maxx Endurance Cup 2008
 
Dunlop Sport Maxx Endurance Cup 2008 zo zal de BEC in 2008 gaan noemen.
Zaterdag zal er meer tekst en uitleg waaronder het regelement toegelicht worden.

Thomaske 07-11-2007 09:16

Al de info wordt gegeven op de briefing neem ik aan? Dan zal ik ook aanwezig zijn.

Mvg...

guntha 07-11-2007 10:29

Mooi:champagne: :champagne:
Wonder o wonder wie de hoofdsponsor zou zijn.:eek:

RKG 07-11-2007 10:44

ik had aan de andere post door dat de D voor Dunlop zou staan, maar nu weet ik ook waarvoor de SM voor staat.

Dunlop is zich precies aan het manifesteren. Heb nu ook al paar keer reclame met Peter Baert en Bas Leinders gezien op tv.

Peter 08-11-2007 21:47

Quote:

Originally Posted by ikke (Post 222582)
Dunlop Sport Maxx Endurance Cup 2008 zo zal de BEC in 2008 gaan noemen.
Zaterdag zal er meer tekst en uitleg waaronder het regelement toegelicht worden.

Mooi nieuws.
Ik kan zaterdag helaas niet aanwezig zijn i.v.m. andere verplichtingen, maar ben wel aan het overwegen om in 2008 hieraan deel te nemen; het zou mooi zijn als iemand volgende week de belangrijkste verschillen met het BEC2007 en eventueel nieuwe reglementen hier even zou willen noemen.

Het valt me trouwens op dat hier over het algemeen vrij positief over het DSC geschreven wordt, terwijl een heleboel mensen die in die klasse rijden er stukken minder positief over zijn en zelfs rond aan het kijken zijn naar vergelijkbare klassen in buurlanden, misschien iets met gras dat toch altijd groener is aan de overkant?

Gèrre 08-11-2007 22:39

Quote:

Originally Posted by RKG (Post 222587)
ik had aan de andere post door dat de D voor Dunlop zou staan, maar nu weet ik ook waarvoor de SM voor staat.

Dunlop is zich precies aan het manifesteren. Heb nu ook al paar keer reclame met Peter Baert en Bas Leinders gezien op tv.

ja die heb ik ook gezien dan zegt bas wat hij in een band zoekt en dan wonder boven wonder komen ze bij een dunlop uit :D

GT2-R 11-11-2007 14:56

De reglementen van de DSMEC zijn verschenen (www.dunlopendurancecup.be).

-De kostprijs voor een volledig seizoen bedraagt 4965EUR (hoeveel was het voor de BEC???).

-Er zal geen pace car gebruikt worden. In plaats van de de pace car zal de zgn Code 60 gebruikt worden. Deze houdt in dat alle wagens zich aan een maximum snelheid van 60km/h moeten houden. Ik vermoed dat ze dan met de pitlimiter moeten rijden???

zwoemba 11-11-2007 15:53

Net ff vlug die site gelezen... Ziet er op zich wel goed uit :)

guntha 11-11-2007 18:06

Zo goed vind ik het precies niet meer naar wat ik gehoord heb.
Als je met andere banden rijd dan dunloop krijg je geen punten.
Die inschrijvingsprijs is zowat dubbel van dit jaar. Ik denk dat dan veel kleine teams ( zoals galiocorse) gaan moeten passen en zien ergens anders te rijden.
Ik vind het goed dat de serie nog gaat bestaan, daar heb ik niks op tegen. Maar waarom moet dat zoveel duurder worden?:fight:

Volano 11-11-2007 18:55

Het lijkt een mooi kampioenschap te worden maar wat ik me afvraag is: Wat gaat er met de 24u van Zolder gebeuren. Of is dat een op zichzelf staande race?
mvg

joost 11-11-2007 19:00

De 24 uur maakt deel van de SRO Belcar GT3-kalender uit en zou terug naar augustus verschuiven.

Joost

Volano 11-11-2007 21:28

Ah k :) Dan kan ik toch nog elk jaar afzakken naar zolder om 36u nonstop racegeweld te aanschouwen

Mark 12-11-2007 00:25

Quote:

Originally Posted by guntha (Post 222807)
Als je met andere banden rijd dan dunloop krijg je geen punten.

Ja, lijkt me niet meer dan logisch. Een wagen op Michelin-banden die algemeen kampioen kan worden in een door Dunlop gesponsord kampioenschap? Lijkt me niet echt de bedoeling.

Eindelijk, code 60 in BE! :applaus: Nu, nog de rest van de wereld. Hopenlijk passen ze deze regel "hard" toe. Rondjes dus van +/- 4 minuten........en ben je sneller, ff stilstaan in de pits.

Voor de kleine teams uit de Zolder Touring Cup kan de overstap lastig zijn, maar ontevreden klanten uit de BTCS of Belcar kunnen met hun rollend materieel hier terecht. De eerste indruk is in ieder geval positief.

Clubman 12-11-2007 09:27

Geweldig !

En laat nou Dunlop net de maat NIET hebben die ik nodig heb ....... :frusty:

crosserke 12-11-2007 12:48

Hoe zit het met het geluid,is er nog steeds beperking tot 100 decibel.


All times are GMT +2. The time now is 00:02.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.