De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Community-forum (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Leer de Paddockers eens kennen vanuit een andere hoek... (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=8226)

Sennake 01-06-2004 20:56

Leer de Paddockers eens kennen vanuit een andere hoek...
 
De Paddockers : wie zijn ze, wat doen ze... Het zou zo uit een "Jambers" aflevering kunnen komen :D

Maar ik ben eigenlijk echt eens nieuwgierig wat voor vlees we hier "beroepsmatig" in de kuip hebben. Met andere woorden : welk beroep voeren jullie uit, of voor de studenten : welke richting studeren jullie en wat wil je er later mee gaan doen?

Ik zal zelf het goede voorbeeld geven door de spreekwoordelijke spits af te bijten. Ik heb mijn opleiding van industriëel ingenieur bouwkunde genoten via de Koninklijke Militaire School (afgestudeerd in 1985). Dat betekent dat ik dus zowel beroepsmilitair (ik heb het ondertussen geschopt tot commandant) als ingenieur ben. Ik ben dan ook tewerkgesteld in een studiebureau dat uitsluitend ten voordele van landsverdediging werkt, maar op de keper beschouwd is het werk identiek aan dat van een ingenieursbureau in de burgerij. Alleen ontwerpen wij doorgaans "militaire" infrastructuurprojecten zoals garages, administratieve blokken, logementsblokken, benzinestations, werkplaatsen, sporthallen, enz. Maar ook de plannen van rioleringswerken, waterzuiveringsstations, sportterreinen, pipe-lines en weet ik wat meer zijn al door mijn handen gegaan. Het is dus een zeer gevarieerde job, zowel wat de aard der werken als de locatie betreft. De ene keer zitten we in St-Vith, de andere keer in Zeebrugge...

Ziezo, en nu is het aan jou. Vertel eens, waar hou jij je beroepsmatig mee bezig?

laurent 01-06-2004 21:07

Ik heb een diploma Technisch Tuinbouw, heb derna 1 jaar graduaat Biotechnologie gedaan, 1 jaar graduaat Bedrijfsbeheer optie informatica, en in avondschool Programmeur/Analist

In 1999 aan de slag gegaan bij het ondertussen ter ziele gegane Scoot als junior ITer. Derna webmaster bij Advalvas.be, Supervisor op helpdesk bij Techteam Europe, en als laatste job IT Verantwoordeijke op de luchthavens van Luik, Zaventem en Antwerpen voor een cargo-afhandelaar.
Ondertussen een kleine 8 maand werkloos, maar vanaf volgende week terug op de schoolbanken, VDAB cursus lassen, draaien en frezen.

Verder hoe k mij bezig met evenement-organistatie (voor zaken van 15 tot 1500 mensen ongeveer).

Oneliner 01-06-2004 21:11

Aaaaaaaaaaah interessant seg :)
Onze pa was beroepsmilitair in Duitsland toen ik geboren was, en heb daar dus ook mijn lagere schoolopleiding genoten tot en met het derde studiejaar. Weliswaar in een nederlandstalige school, waar alle militaire kindjes naart school gingen. Dan zijn we in 94 als ik me niet vergis naar België verhuisd.

Nu Studeer ik Menswetenschappen in het 6e middelbaar na voorafgaand ook Latijn, Latijn-Wiskunde en Moderne talen - Wiskunde gedaan te hebben.
Volgend jaar ga ik Communicatiewetenschappen doen op de Universiteit Antwerpen. Wel met de intentie om na de Bachelor communicatiewetenschappen een master Politieke wetenschappen te behalen. Tijdens deze opleiding denk ik dat ik de optie journalistiek erbij neem.

Wat het later wordt weet ik niet. Aangezien de hoeveelhied werklozen na afstuderen gestegen is met 38% gedurende de laatste legislatuur van onze regering ziet het er heel moeilijk uit om een job te vinden in een scotor waarvoor je gestudeerd hebt.

Als de arbeidsmarkt zo blijft plan ik wel een jaar of 3 extra te doen om een leerkrachtenopleiding te doen.

Ik heb ook een korte tijd gedacht om sociale en militaire wetenschappen te gaan studeren op de KMS maar dat is helaas niet doorgegaan wegens een beetje te laat in het hoofd geschoten. Maar ik heb er gene spijt van :)

Anneke 01-06-2004 21:14

In 1982 heb ik mij voor de eerste keer laten horen in het Militaire Hospitaal in Soest (Duitsland). Ik heb dan 12 jaar in Duitsland gewoond.
In 1994 ben ik Latijn beginnen studeren. 2 Jaar Latijn dan 2 jaar Latijn -Wiskunde en dan 2 jaar Latijn Moderne talen.
In 2000 kwam ik uit het middelbaar en kroop ik op de Hogeschool Antwerpen weer achter de schoolbanken in de Initiële Lerarenopleiding Onderwijzers om het netjes te zeggen :)
Na 3 jaar was ik er daar ook weer vanaf. Ondertussen zit mijn eerste werkjaar als leerkracht er al bijna op. Nog een maandje en dan 2 maandejs verlof en op naar het volgende schooljaar!
Ik geef nu les in een 3e graad. Dat wil zeggen het 5e en 6e leerjaar samen. En voorlopig ziet het er toch naar uit dat dat ook volgend jaar zo zal zijn.

Brecht 01-06-2004 21:22

Ik zit in het derde jaar Hotelschool in VTIVT Ter Hercke in Herk De Stad. Later zou ik graag iets willen openen in ''Wheels'' stijl. Als het maar met racen te maken heeft, Pas maar op A.J. :D

Greetzz.. Corvetteboy

Ottooke 01-06-2004 21:22

Goed idee Sennake! Eens zien he: een half jaar zomerklas, 3 jaar kleuterklas, 6 jaar lager, 2 jaar Latijn-Grieks, 2 jaar Economie-Wiskunde en 2 jaar Wetenschappen-Wiskunde. Na lang getwijfeld te hebben tussen Biomedische wetenschappen en Criminologie heb ik uiteindelijk gekozen voor Informatica. Momenteel zit ik in de laatste weken van de opleiding. Ik vind dat ik lang genoeg op de schoolbanken heb gezeten dus zal het na dit schooljaar werken worden. Als IT'er moet je constant bijscholen, dus ik moet eigenlijk nog tot aan mijn pensioen (en dat is nog lang) lessen volgen en blokken. Eerst wat vakantie nemen na mijn opleiding en dan dus werk gaan zoeken.

laurent 01-06-2004 21:29

good luck! IT is een hard wereldje, met heel weinig plaats op dit moment

yvdp 01-06-2004 21:33

na de richtingen moderne talen-wiskunde en menswetenschappen-talen ben ik nu terechtgekomen in het 6de middelbaar informaticabeheer
volgende jaar karel de grote hogeschool ti gaan volgen met een derde jaar multimedia :)

Ottooke 01-06-2004 21:34

Op het eerste zicht lijkt er toch beterschap in te komen. De tijd van bedrijfswagens en laptops is voorbij, en dat merk je ook aan de inschrijvingen op school, die zijn met 60% gedaald. Kan alleen maar beter worden in de toekomst ;)

Raceboy 01-06-2004 21:43

Quote:

Originally posted by yvdp
na de richtingen moderne talen-wiskunde en menswetenschappen-talen ben ik nu terechtgekomen in het 6de middelbaar informaticabeheer
volgende jaar karel de grote hogeschool ti gaan volgen met een derde jaar multimedia :)


Yes yves we hebben er ene voor den doop :D
Ik studeer daar nu op de moment ook. Kans is da ik volgend jaar ook beke nog in het eerste zit. Dus ge kunt maar beter braaf zijn en mij vanaf nu met meneer aanspreken. :D

FleaBite 01-06-2004 22:04

Na de middelbare school (economie-moderne talen) in 1999 naar het VHTI in Kortrijk geweest waar ik Toegepaste Informatica ging studeren. Daar ben ik vorig jaar afgestudeerd. Sindsdien heb ik een lange reeks sollicitatiegesprekken erop zitten, maar zonder veel succes. Ook al bereikte ik al regelmatig de laatste selecties, telkens verloor ik van die laatste concurrent :( . Vorig jaar in november een interimjob gedaan, en in februari de kans gekregen om te starten aan de opleiding CCNA (Cisco Certified Network Associate). Intussen zit ik in het derde luik van deze opleiding, met het laatste deel voorzien binnen een week of drie. Hopelijk kan dit certificaat mij helpen.

Gilles 01-06-2004 22:26

Ik studeer momenteel Boekhouden-Informatica, een richting die mij eigenlijk wel bevalt.

In 2003 kreeg ik de kans van GLPK en Anthony Kumpen om mijn informatica"kunsten" te botvieren op hun website met de deskundige Martijn aan mijn zijde, nadat ik ongeveer 1 jaar een vaste editor van F1world.be was.

Tot begin dit jaar combineerde ik mijn werk voor AK/GLPK dus met F1world.be, maar ook met de Ferrari Club Modena Maasmechelen, een vzw waarin het hele gezin betrokken bij is, en waar ik in eind 2001 van aan de basis lag wegens een mysterieus Ferrari-virus dat ik al enkele jaren te pakken had ...

Voor de start van het race-seizoen hebben Dries, Martijn en ik de koppen bij elkaar gestoken en hebben we Racingworld.be opgestart. Een website die toch mag genieten van interessante partners zoals Anthony Kumpen/GLPK, Team Astromega, BRI, etc. Daardoor heb ik mijn inspanningen voor F1world drastisch moeten terugschroeven, maar als ik nog wat kan doen, doe ik het ook.

Het doel van mijn Boekhouden-Informatica studie was eigenlijk de IT-sector ingaan, maar al snel werd duidelijk dat er geen echte toekomst meer inzit. Het is een soort blijvende schoolbank, die IT-sector. Vandaar dat ik het wel zie zitten om later een persverantwoordelijke te worden bij één of ander team in vb de Belcar, om dan gestaag door te groeien naar hogere klasses, en misschien ooit te eindigen bij Sauber Petronas of B.A.R Honda, ondanks de Ferrari-voorliefde.

fordje 01-06-2004 22:35

Vooruit dan maar, hier is mijn "lijdensweg" tot hiertoe:

Zowat 41 jaar geleden uit de bloemkool gestapt, ergens in Kapellen. Dan 12 jaar lagere school in Burcht, aangezien mijn ouders "werkten" op de school was het een logische keuze da'k daar ook naar school ging.
Vandaar terug verhuisd naar Kapellen en dus ikke weer mee naar het Atheneum.

Dan Industrieel Laborant, A1 op het ter ziele gegane Prov. Hoger Techn. Instituut voor Scheikunde (gefusioneerd met de KDGH, dus Oneliner: jij zegt ook mijnheer tegen een oud collega :) ! )

Aangezien ik de klassieke opleiding van (toen) slechts 2 jaar te kort vond en het studentenleven mij meer aansprak....heb ik er 4 jaar van gemaakt :) :). KWestie van mezelf ook iets te gunnen.

Na eindelijk toch te moeten afstuderen, ikke naar de (k)luchtmacht als KROO, later ROO, afdeling NBC.
Eerlijk gezegd een toffe boel daar. 1 maand legerdienst en 9 maanden plezier gehad.....

Tenslotte zijn we dan toch maar gaan werken. Eerst op BP Chemicals te Antwerpen als productie-arbeider; shift"werk", dus goed betaald en eigenlijk een schoon leven.
Na een jaartje was ik het daar echter ook beu. Ttz, ik wou naar het labo muteren, maar mijn baas liet me niet gaan; ik deed mijn werk te goed (volgens hem toch) en dus liet ik de boel letterlijk maar ontploffen :) :) (dat was in 1987).

Van BP dan naar SGS als milieulaborant gegaan en daar volledig omgeschoold naar "Enviromental Engineer". Na zo'n 10 jaar SGS werd ik gevraagd om mee een servicebedrijf op te starten ivm. milieuboringen. Dat heb ik dan zo'n 5 jaar volgehouden (bedrijf had 15 man in dienst toe ik de boel verliet,...intussen zijn ze zowat failliet). En intussen zit ik weer terug op een studiebureau voor het opmaken van bodemonderzoeken (oa voor ons aller ABL, he Sennake :) ).

O ja..tussendoor ook nog eens getrouwd, huisje gebouwd en 2 kindjes erbij "gekweekt".

Voila zie..ne mens doet wat in zijn leven hé

yvdp 01-06-2004 23:06

Quote:

Originally posted by raceboy
Yes yves we hebben er ene voor den doop :D
Ik studeer daar nu op de moment ook. Kans is da ik volgend jaar ook beke nog in het eerste zit. Dus ge kunt maar beter braaf zijn en mij vanaf nu met meneer aanspreken. :D

haha
allé, da geeft moed :)
soit, madam racegirl, tot volgend jaar dan hé ;)

moore 01-06-2004 23:14

ben in hasselt geboren, in het hoger ik heb beroeps gekozen dit was door mijn ziekte HME (hereditaire Multiple Exostosen al vanaf de geboorte heb ik dat) toen de beste oplossing maar ben op mijn 18de gestopt met school dus geen dimploma of getuigschrift en door mijn ziekte dus geen werk en schommel ik veel tussen stempelen en ziekenkast vanwege de operaties de volgende staat trouwens al vast voor de 2de week van juli dus eigelijk ben ik een vaste huisvrouw


All times are GMT +2. The time now is 18:00.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.