De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   FIA GT 2007, nieuwtjes en andere weetjes (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13756)

JorritVD 17-10-2006 22:30

http://www.projectlemans.de/fia-gt-w...-gestellt.html

Nieuws over 2007.
-Zakspeed wil met 2 Saleens komen
-Misschien een kleine telerustelling, Toine Hezemans verteld ofzo volgend jaar met de C5-R of C6-R gaan meedoen met de Fia GT. Dus waarschijnlijk geen 2 wagens en waarschijnlijk niet eens een C6-R.

Grig-O 17-10-2006 22:35

Lijkt me toch maar debiel (sorry) om nu weer met de C5 te gaan rijden..
Ale ik zie toch geen enkele reden...

Brecht 17-10-2006 22:46

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 190212)
Lijkt me toch maar debiel (sorry) om nu weer met de C5 te gaan rijden..
Ale ik zie toch geen enkele reden...

Inderdaad, gewoon met die C6-R blijven rijden.

JorritVD 17-10-2006 22:54

Waarschijnlijk zullen we de plannen van GLPK snel horen nu bijna het Belcar en Fia GT seizoen is afgelopen en dat het bekend is dat er volgend jaar geen K1 auto's meer in de Belcar toegestaan zijn op een paar na dan.
Misschien is er ook wel een foutje gemaakt of is het niet goed verstaan.

JorritVD 18-10-2006 10:41

Dan weet ik waarschijnlijk al waar ik naar toe ga: Zolder/Oschersleben.

Die race op Interlagos is toch 1000 KM race?
Het zal leuk zijn als we de oudjes weer terug zien. Nu vooral dat er altenatieve goedkopere motor is voor de Ferrari 550.

Hoort daar toevallig dan volgend jaar ook de MC12's bij?

Moeten de oude GT1's rijden met het nieuwe reglement of komt daar een andere reglement voor zodat ze makkelijker mee kunnen komen met de nieuwe GT1 auto's.

gwyllion 18-10-2006 11:00

Ik vermoed dat alle wagens volgens het huidige reglement zullen rijden. De wagens in "Independent Trophy" zullen gewoon wat trager zijn omdat het om oude wagens gaat. Het gaat echter om een apart kampioenschap, waar punten in gescoord kunnen worden. Een beetje vergelijkbaar met FIA WTCC.

Grig-O 18-10-2006 18:35

De twee eerste races zullen één week na mekaar gehouden worden.
De vervoerskosten moeten de teams denk ik niet meer betalen...

Wel raar dat er dan geen Dubaï of Bahrein in zit aangezien die toch niet zo veraf liggen.
En ga naar een Europees kampioenschap als je in Europa wil blijven zou ik zo zeggen :)
WTCC gaat toch ook buiten Europa?

Raceboy 18-10-2006 18:39

Nu pas opgemerkt. Drukken ze toch door met hun 2 uurs formaat. Dat ze het dan maar het FIA GT sprint kampioenschap noemen.

wedebe 18-10-2006 19:00

Ik denk dat de hierboven verstrekte info niet helemaal juist is. Kijk maar op de fia gt site...LINK

Belle 18-10-2006 19:17

Quote:

Originally Posted by wedebe (Post 190294)
Ik denk dat de hierboven verstrekte info niet helemaal juist is. Kijk maar op de fia gt site...LINK

Hmmm, die van de Fia GT site wijkt toch een heel stuk af van die hier. Ik vond het al heel raar dat de 24 uren van Spa tijdens het voorlaatste weekend doorging, want normaal valt dat altijd tijdens het laatste weekend van juli.

Grig-O 18-10-2006 19:37

En geen 1000km?!? :(

wedebe 18-10-2006 19:47

Quote:

Originally Posted by Belle (Post 190298)
Hmmm, die van de Fia GT site wijkt toch een heel stuk af van die hier. Ik vond het al heel raar dat de 24 uren van Spa tijdens het voorlaatste weekend doorging, want normaal valt dat altijd tijdens het laatste weekend van juli.

Sterker nog, 24 juli is op een maandag..

Wel vreemd inderdaad dat de Mil Milhas niet op de kalender is gekomen.

Grig-O 18-10-2006 19:48

http://www.racingworld.be/nieuws/386...p-in-2007.html
in het Nederlands ;)

JPMontoya 18-10-2006 21:46

Endurance-Info weet dat de meeting in Adria een nocturne zal zijn - leuk idee maar ik zie de accidenten op dit circuit al voor mij als de avond valt

JorritVD 18-10-2006 22:47

Ik ga nu bijna voor 100% zeker naar zolder toe nu ook de Belcar en de BTCS er gaan komen. Zou de Belcar dan samen rijden met de Fia GT omdat ze nu samen 2 uurs races zijn.
Echt verbazend is dat Interlagos er niet bij is. Er zal waarschijnlijk wel te weinig belangstelling zijn geweest.
Wat is het persbericht staat
-dat Shell de brandstoflevarancier wordt. (2007 en 2008, Kan GLPK genoeg olie krijen :P)
-De versnelligsbakken hebben maar 1 setting. (is dat per race verschillend of het hele seizoen hetzelfde? want Adria is een accelerend circuit en Monza een snelheidscircuit)
-2 daags evenement
-Minstens 2 pitstops maken.
-Max 3 motors per seizoen. (is dat incl reviseren??)(zal wel excl Spa zijn)
-Max 3 versnelligsbakken per seizoen. (is dat ook incl reviseren)
-Er komt 1 levarancier voor de remmen.

Door deze kostenterugbrening kan het best wel eens zijn dat er veel GT teams van de LMS/FFSA naar de Fia GT gaan komen omdat het nu een stuk goedkoper gaat worden(met name voor SRT zal dit misschien goed niews zijn). We zullen afwachten.
Maar nog niks gehoord over de zogenaamde ''independents trophy'' voor oudere GT1 auto's.


All times are GMT +2. The time now is 17:40.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.