De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Belcar Home Race (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13078)

jeep 27-05-2006 20:32

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R***
Groot gelijk Marcel, Vind het ietwat overdreven 'de uitspraken' van sommigen over dat 'wilde rijgedrag' van de Vette's. Elke kleine fout van een Klasse 1 wagen, en hoofdzakelijk van de snelle Vette's wordt hier door iedereen met zware kritiek bestraft... Maar als er dan iets 'ongepast' gebeurt in 1 van de lagere klassen wordt er zelden iets over gezegd en indien wel dan nooit zoals de aangehaalde 'wilde maneuvers' van de Corvette's. Wagen van Klasse 1, 2 of 3 dat mag geen verschil zijn ivm commentaar geven op 'foutjes'.
Dit is mijn mening na dit debat ivm geklaag over 'gevaarlijk' racegedrag.

Ik heb ook geen enkel probleem met de strijd tussen de vettes en het getik. Laat ze nu maar onderling uitmaken wie de vetste is. het meer en deel van de gewone toeschouwer komt voor zulke duwels niet voor reitje rijden. Waarom was de clio cup zo populair? Door het deurkruk werk.

Mark 27-05-2006 21:46

Quote:

Originally Posted by jeep
Ik heb ook geen enkel probleem met de strijd tussen de vettes en het getik.

Dan volgen jullie Belcarwedstrijden zonder op de hoogte te zijn van de reglementen.

Quote:

ART. 14: INCIDENTEN
14.1 Met incident wordt bedoeld elke gebeurtenis of reeks van gebeurtenissen waarbij een of meer piloten zijn betrokken, of een handeling van een piloot waarover door de Koersdirecteur wordt gerapporteerd aan de Sportcommissie, die:
�� Het schorsen van de wedstrijd onder Art. 35.1 ten gevolge heeft.
�� Een inbreuk op dit Sportreglement of andere reglementen betekenen.
�� Een valse start van een of meerdere wagens veroorzaakt
�� Een vermijdbaar ongeval veroorzaakt.
�� Een piloot van de baan heeft gedrongen.
�� Onrechtmatig verhinderd heeft een rechtmatige inhaalmanoeuvre van een piloot te laten uitvoeren.
�� Onrechtmatig een andere piloot tijdens het inhalen heeft gehinderd.

�� Het gevolg is van onsportief rijgedrag.

http://www.belcar.com/mgvd/nl/Belcar...%2002%2020.pdf
Dus tikken uitdelen is simpelweg onreglementair.Of het nu tussen twee 'Vettes gaat, twee wagens uit verschillende klassen........of welke combinatie ook. Het mag niet!

jeep 27-05-2006 22:18

Quote:

Originally Posted by Mark
Dan volgen jullie Belcarwedstrijden zonder op de hoogte te zijn van de reglementen.



Dus tikken uitdelen is simpelweg onreglementair.Of het nu tussen twee 'Vettes gaat, twee wagens uit verschillende klassen........of welke combinatie ook. Het mag niet!


Mark het waren hier wel geen tikken om elkaar van de baan te rammen. En als we het duwel hebben gezien zoals op pitstop tv is er geen spraken van rammen. En als dit te ver gaat voor U kan je beter naar ballet gaan kijken in je oranje costum. Ik ben ook tegen rammen maar dit was er zeer zeker niet over.

strepper 27-05-2006 22:35

ik heb de naar de beelden gekeken en moet zeggen dat het wel op het randje was.
er werd niet echt geramd maar Longin probeerde wel.
voor de rest vond ik alles ok.
alleen wat gracco daar doet tijdens de start in de pitlane is niet goed te praten.
maar ik kan er wel inkomen dat hij dit doet als je ziet naar die mazda, die geraakt bijna niet weg (zoals altijd bijna).
voor de rest de vette's kregen weer geen tegenstand.
hopelijk gaat de racb hier iets aan doen.

Mark 27-05-2006 23:55

Quote:

Originally Posted by jeep
En als we het duwel hebben gezien zoals op pitstop tv is er geen spraken van rammen. En als dit te ver gaat voor U kan je beter naar ballet gaan kijken in je oranje costum.

Kan het dan in roze? ;)

Nogmaals, ik leef nog steeds met de gedachte dat endurance racen een non-contact sport is. Dus met dat idee ga ik ook naar het circuit. Mocht dat beeld herzien zijn dan verneem ik dat graag van de FIA, RACB of welke instantie dan ook.

@Peter Baert,
Komt de uitzending weer ter beschikking via Google?

Steve 28-05-2006 00:11

Quote:

Originally Posted by Mark
Kan het dan in roze? ;)

Dat kan, maar dan moet je de lijn doortrekken, ook roze overalls dragen op circuit ;)

Steve 28-05-2006 00:19

[QUOTE=marcel]der wordt hier nogal veel geklaagd over de groten hun "gevaarlijk" racegedrag, maar wat Philippe Craco deed bij zijn start in de pitlane, kon ook niet door de beugel, maar daar hoor je niets van.
QUOTE]

Amai, wat was me dat, door het oog van de naald :eek:

jeep 28-05-2006 07:34

Quote:

Originally Posted by Mark
Kan het dan in roze? ;)

Nogmaals, ik leef nog steeds met de gedachte dat endurance racen een non-contact sport is. Dus met dat idee ga ik ook naar het circuit. Mocht dat beeld herzien zijn dan verneem ik dat graag van de FIA, RACB of welke instantie dan ook.

@Peter Baert,
Komt de uitzending weer ter beschikking via Google?

Voor mij mag het zelfs in Kermit groen :+

Mark ik wil even mijn standpunt duidelijk maken ik heb met dit duwel geen moeite. Maar ben ook geen voorstander van der een cup race van te maken. Maar als je bij iedere tik of scherpduwel naar artikel ... gaat verwijzen en hanteren. Zullen er bij iedere race misschien 5 tot 10 team hun valies moeten nemen voor het einde van de race. Dit zowel in de Belcar, FIA GT,...
Bij de meeste piloten doet een uitstapje met schade pijn in het budget. Als je de rondetijden van de kop in klasse 2 en 3 bekijkt, krijg je wel het gevoel van cup racen en er wordt hard gestampt van de eerste meter af. Met gevolg van hier en daar een tik.

El Torro 29-05-2006 21:52

Terug van weggeweest.........Nou, er worden er hier nog verschillenden gemeld, zelfs met mooie foto's zie ik, zullen daar dan écht geen beelden van zijn, of de regisseurs waren achter hun scherm in slaap gevallen of er is net op tijd gecensureerd, hh...
In het rijderskamp zijn er nog verschillende andere coureurs van die ik ken, maar volgens mij ben ik de enige van het hele kamp die op de paddock kijkt.

Peter Baert 29-05-2006 22:46

Quote:

Originally Posted by El Torro
Terug van weggeweest.........Nou, er worden er hier nog verschillenden gemeld, zelfs met mooie foto's zie ik, zullen daar dan écht geen beelden van zijn, of de regisseurs waren achter hun scherm in slaap gevallen of er is net op tijd gecensureerd, hh...In het rijderskamp zijn er hier nog verschillenden van die ik ken, maar volgens mij ben ik de enige van het hele kamp die op de paddock kijkt.

El Torro, nu gooi je ff de bal naar het TV-kamp. :)
Het is nochtans eenvoudig: noem gewoon namen van rijders die getikt of geramd zijn ... Ben je zelf ook rijder of niet?

El Torro 29-05-2006 23:17

Quote:

Originally Posted by Peter Baert
El Torro, nu gooi je ff de bal naar het TV-kamp. :)
Het is nochtans eenvoudig: noem gewoon namen van rijders die getikt of geramd zijn ... Ben je zelf ook rijder of niet?

Het gaat hier over het getik en geram,
Namen van bewuste andere rijders mogen ze zelf doen als ze daar behoefte aan hebben, dat is niet aan mij !
en die andere vraag is: :Offtopic:

marcel 29-05-2006 23:24

Quote:

Originally Posted by El Torro
Peter, het gaat hier over het getik en geram, wat jij vraagt is: :Offtopic:


misschien wel, misschien niet. maar als hij weet om wie het gaat, kan hij het hen misschien eens vragen


*edit* misschien wil je geen namen noemen, omdat er geen te noemen zijn?

El Torro 29-05-2006 23:30

Quote:

Originally Posted by marcel
*edit* misschien wil je geen namen noemen, omdat er geen te noemen zijn?

Nee, nee, dat zou flauw zijn en zo zijn we niet getrouwd !

jeep 30-05-2006 08:57

en die andere vraag is: :Offtopic:[/QUOTE]



En waarom is die vraag :Offtopic: je zegt zelf, zat je dan bij mij in de wagen (dus jij bent piloot). Verklaar dan gewoon uw situatie je moet moet geen andere namen noemen. Als die over het geram of getik in zitten zullen ze dat we zelf melden (er zijn misschien meer piloten hier op het FORUM dan je denkt). Of je bent misschien de piloot waar al over gezegt is van dat maneuver is er wel over of de corvette was niet echt in fout bij dit inhaal maneuver.

christophe 30-05-2006 10:36

Quote:

Originally Posted by jeep
en die andere vraag is: :Offtopic:



En waarom is die vraag :Offtopic: je zegt zelf, zat je dan bij mij in de wagen (dus jij bent piloot). Verklaar dan gewoon uw situatie je moet moet geen andere namen noemen. Als die over het geram of getik in zitten zullen ze dat we zelf melden (er zijn misschien meer piloten hier op het FORUM dan je denkt). Of je bent misschien de piloot waar al over gezegt is van dat maneuver is er wel over of de corvette was niet echt in fout bij dit inhaal maneuver.[/QUOTE]

Beste,
graag wil ik mij nu even mengen,
Ik ben de Team manager van Euroracing.
De BMW waar hierboven sprake over is, rijdt bij ons, het incident dat er is geweest is een zuiver race incident, wij beklagen ons nergens over.

De genaamde EL TORO heeft niets met ons te maken.

Zodoende is dit even rechtgezet.

Sportieve groeten
Euroracing.


All times are GMT +2. The time now is 21:43.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.