De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Total 24h van Spa 2009 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=18803)

Grig-O 28-05-2009 21:22

Total 24h van Spa 2009
 
Vandaag is er een perscommunique verspreid omtrent de 24h van Spa 2009.

Gelukkig knoopt men dit jaar opnieuw aan met de traditie: de start van de race zal gegeven worden aan de voet van de Raidillon, en niet voor de F1-stands, zoals dat vorig jaar het geval was. De teams zullen wel verspreid worden in zowel de endurance-pitlane als in de F1-pitlane.

Wat ook nieuw is dat we donderdagavond iets oplettender zullen moeten zijn tijdens de kwalificaties. Er is vanaf dit jaar immers geen kwalificatie meer op vrijdag, dit om de spanning op donderdag te vergroten.

Nu nog hopen op een sterk deelnemersveld, en ondanks de vele kwatongen op het internet heb ik er een goed oog in! ;)

Mark 28-05-2009 23:19

Hehe, eindelijk heeft men het door bij Total.

Quote:

Deze voorverkoop blijft niet beperkt tot ons land. Ook in Nederland, Duitsland en het Groothertogdom Luxemburg kan men tickets in voorverkoop kopen vanaf 15 juni in de Total tankstations.
Al met al ziet het er vriendelijk uit voor de betalende toeschouwers, nu nog hopen op een mooi veld van +40 wagens (mag best een berg GT3 tussen zitten ;) )

GT2-R 28-05-2009 23:40

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 248574)
Hehe, eindelijk heeft men het door bij Total.



Al met al ziet het er vriendelijk uit voor de betalende toeschouwers, nu nog hopen op een mooi veld van +40 wagens (mag best een berg GT3 tussen zitten ;) )

Ik hoop stiekem op de Audi-armada :drewl:.

Dries DS 29-05-2009 04:16

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 248573)
Vandaag is er een perscommunique verspreid omtrent de 24h van Spa 2009.

Gelukkig knoopt men dit jaar opnieuw aan met de traditie: de start van de race zal gegeven worden aan de voet van de Raidillon, en niet voor de F1-stands, zoals dat vorig jaar het geval was. De teams zullen wel verspreid worden in zowel de endurance-pitlane als in de F1-pitlane.

Wat ook nieuw is dat we donderdagavond iets oplettender zullen moeten zijn tijdens de kwalificaties. Er is vanaf dit jaar immers geen kwalificatie meer op vrijdag, dit om de spanning op donderdag te vergroten.

Nu nog hopen op een sterk deelnemersveld, en ondanks de vele kwatongen op het internet heb ik er een goed oog in! ;)

Valt het jullie ook op dat er in die persbabbel nergens een woord gerept wordt over de parade, een evenement dat vorige jaren steevast een pak volk naar Spa lokte op woensdag? Ook op de timing is niets meer te bespeuren van die parade...

Thomaske 29-05-2009 09:30

Goed gezien Dries.

Op de site van Spa zelf, heb ik ontdekt dat er tot de 21ste juli 'Les Francofolies de Spa' plaats vindt. Dus op dinsdagavond/nacht moet dat dan gedaan zijn en op woensdag moeten de wagens al in 't centrum staan?

Hmm.. lijkt me niet een makkelijke klus om alles zo snel op te ruimen. Dus, dit jaar geen parade?

marcel 29-05-2009 12:01

over een testdag stond er ook niks in

JPMontoya 29-05-2009 12:23

Quote:

As you can see there will be no parade to the city centre this year and the drivers briefing will be held at the circuit.

More information will be sent soon.

In the meantime, should you have any queries, feel free to contact us.



Best regards,


Cyrille Taesch Wahlen

FIA GT Championship Manager
.....

A.J. 29-05-2009 13:30

jammer, dat was één van de gezellige momenten van het weekend

Range Rover 29-05-2009 17:03

Quote:

Originally Posted by marcel (Post 248586)
over een testdag stond er ook niks in

Testdag is weggelaten wegens de huidige economische omstandigheden, om extra kosten te vermijden voor de teams.

Belle 29-05-2009 21:30

Och, jammer dat er geen parade is! Dat was voor mij altijd de 'start' van de 24 uren en er hing altijd zo'n gezellig sfeertje in Spa. Vind ik toch wel een groot gemis...

En ook al geen testdag...damn...

Neo-242 30-05-2009 00:22

Geen testdag? Nou dat is een serieuze afknapper!:mad:

Thinlane_T 09-06-2009 21:38

Vorig jaar voor het eerst de parade mee kunnen maken, wat een geweldige ervaring was dat. Daarnaast mooi weer, gezellig sfeertje, GT wagens, wat wil je nog meer...

Ik mag hopen dat die ene keer niet de laatste keer is geweest.
Ik ben blij met dat de start/finish aan de endurance pitlane-kant plaatsvindt, ook al gaf vorig jaar La Source leuke actie in de eerste ronde.

Ik denk dat het gebruik van beide pitlanes indirect voor wat leuke situaties zal zorgen. De pitlane is dan immers erg lang wat een snelle pitstop voor banden tijdens twijfelachtige weercondities minder aantrekkelijk maakt.
De laatste uren van de race van vorig jaar was het continu banden wisselen. Hopelijk zie je dit jaar teams die langer op slicks of regenbanden blijven doorrijden.

Ik ben benieuwd wat komen gaat. Ik hoop dat met het wegnemen van de parade, de organisatie zo sociaal is om de presentatie van de wagens voor iedereen toegankelijk te maken.

Stiekem hoop ik toch nog op een parade...

TOM 13-06-2009 07:44

Gevonden op autosport.be

Dit jaar zal de traditionele parade van de wagens van de Total 24 Hours niet georganiseerd worden.
« Omdat de Francofolies pas dinsdagavond eindigen, hebben de autoriteiten van Spa ons te kennen gegeven dat ze moeilijk de volgende dag de Parade kunnen ontvangen,» vertelt Olivier Devos, Manager bij RACE. «Toch zullen de liefhebbers de bolides en de piloten in een optimale context kunnen benaderen. Op woensdag 22 juli, van 15.00 uur tot 19.30 uur, krijgen ze gratis toegang tot de pits en kunnen ze de mecaniciens en piloten aan het werk zien bij het afstellen van hun wagens. Een signeersessie met de belangrijkste deelnemers zal in het hart van de paddock georganiseerd worden. Het publiek krijgt op de piste trouwens al een fameuze attractie te zien. Rond 17.30 uur zal het Saab Performance Team een eerste keer aantreden. Zij houden een laatste generale repetitie van hun show die ze zaterdag zullen uitvoeren. Een show die werkelijk adembenemend is.»

bill 14-06-2009 19:17

Ik had ergens gelezen dat het donderdag en vrijdag gratis inkom was.
Iemand misschien hier nog iets van gehoord?

bill 14-06-2009 19:26

Quote:

Originally Posted by bill (Post 249107)
Ik had ergens gelezen dat het donderdag en vrijdag gratis inkom was.
Iemand misschien hier nog iets van gehoord?

De vraag mag weg,het staat bij op de poster.


All times are GMT +2. The time now is 23:39.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.