De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Straatwagens (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=56)
-   -   Megaboetes voor Ford, GM, Chrysler, Honda, Nissan en Toyota? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13999)

Mark 21-09-2006 22:56

Megaboetes voor Ford, GM, Chrysler, Honda, Nissan en Toyota?
 
Quote:

California sues carmakers over global warming

SAN FRANCISCO, Sept 20 (Reuters) - California sued six of the world's largest automakers over global warming on Wednesday, charging that greenhouse gases from their vehicles have caused billions of dollars in damages.

http://www.alertnet.org/thenews/newsdesk/N20205902.htm
Zijn auto's de grootste vervuilers? Zijn deze de hoofdoorzaak voor het "Greenhouse effect"? Dat zal voor een gedeelte kloppen maar lucht- en zeevaart nemen een nog groter deel voor hun rekening ;)

Als deze claim uiteindelijk zal worden toegekend dan zal dat onherroepelijk gevolgen hebben voor de autosport. Geen wonder dat de FIA volop bezig is met "going green".

Op korte termijn kan het al gevolgen hebben voor bepaalde autosportprogramma's in de States. Ford en GM lopen niet echt geweldig op dit moment ;)

Brecht 21-09-2006 23:08

GM Race programma's -> Corvette Racing :(

Mark 21-09-2006 23:43

Quote:

Originally Posted by corvetteboy
GM Race programma's -> Corvette Racing :(

Wat dacht je van Nascar of NHRA? ;)

DDRT_Fred 01-01-2007 17:21

Zeker niet vergeten dat de natuur zelf ook zijn aandeeel heeft in de greenhouse gases.

dikke zever volgens mij

Raceboy 01-01-2007 19:30

Quote:

Originally Posted by DDRT_Fred (Post 197898)
Zeker niet vergeten dat de natuur zelf ook zijn aandeeel heeft in de greenhouse gases.

dikke zever volgens mij

Misschien is opzeken wat Amerikaanse wagens uitstoten. Die mogen zelfs niet op de Chinese markt komen, te vervuilend.

Eygmar 01-01-2007 21:29

Quote:

Originally Posted by raceboy (Post 197915)
Misschien is opzeken wat Amerikaanse wagens uitstoten. Die mogen zelfs niet op de Chinese markt komen, te vervuilend.

is verwonderlijk want op amerikanen ,stond in de jaren 70 al een tweewegs kat op,dan wisten ze hier nog nie wat dat was;)

Raceboy 01-01-2007 21:35

Quote:

Originally Posted by Eygmar (Post 197923)
is verwonderlijk want op amerikanen ,stond in de jaren 70 al een tweewegs kat op,dan wisten ze hier nog nie wat dat was;)

Mja maar daarna zijn ze niet meege-evolueerd waarschijnlijk he. Kijk ook eens naar de tanks waar ze daar mee rijden. De auto daar is niets mis mee, maar we zullen toch eens moeten zien hoe het verder moet.

Bramzel 01-01-2007 22:42

Voor zover ik weet klopt dat niet hoor, en zijn de emissie eisen in California zelfs de strengste van heel de US, en daar zijn ze al strenger dan in Europa.

Raceboy 01-01-2007 22:47

Quote:

Originally Posted by Bramzel (Post 197933)
Voor zover ik weet klopt dat niet hoor, en zijn de emissie eisen in California zelfs de strengste van heel de US, en daar zijn ze al strenger dan in Europa.

California heeft inderdaad nu strengere normen aangenomen (en dat met een republikein). maar 1 staat maakt nog niet de hele US he.

Guido 01-01-2007 22:57

Quote:

Originally Posted by raceboy (Post 197934)
California heeft inderdaad nu strengere normen aangenomen (en dat met een republikein). maar 1 staat maakt nog niet de hele US he.

Nu? Ik dacht dat de 0-emmision beleid al veel langer van toepassing is. Honda heeft er trouwens al enkele jaren geleden een hybride wagen op de markt gebracht (de naam ontgaat me even), precies om die reden.

De huidige Civic Hybrid die bij ons te koop is, is daar een opvolger van. Bovendien wordt ook de Accord als Hybrid verkocht in de States, maar niet bij ons.

Gèrre 01-01-2007 23:03

als ze dan zo bezig zijn met de auto's te willen "straffen" voor hun uitstoot, dan zouden beter ne keer meedoen met die kyoto-normen...

Raceboy 01-01-2007 23:23

Quote:

Originally Posted by Huudo (Post 197936)
Nu? Ik dacht dat de 0-emmision beleid al veel langer van toepassing is. Honda heeft er trouwens al enkele jaren geleden een hybride wagen op de markt gebracht (de naam ontgaat me even), precies om die reden.

De huidige Civic Hybrid die bij ons te koop is, is daar een opvolger van. Bovendien wordt ook de Accord als Hybrid verkocht in de States, maar niet bij ons.

Honda is niet Amerikaans he. Het gaat hier echt over Ford, Chevy, Oldsmobile, Dodge.

Bramzel 02-01-2007 00:17

Quote:

Originally Posted by raceboy (Post 197934)
California heeft inderdaad nu strengere normen aangenomen (en dat met een republikein). maar 1 staat maakt nog niet de hele US he.

Je maakt mij niet wijs dat men in California andere auto's levert dan in andere staten. Volgens mij is er toch echt 1 typegoedkeuring voor wagens, en zullen fabrikanten dus auto's moeten leveren die in alle staten legaal zijn, dus voldoen aan de regels van de strengste staat.

Ik ben het overigens met het bovenstaande eens als in dat ik de claim pure nonsens vind: Laat ze bijvoorbeeld de vliegmaatschappijen maar eens aanpassen, die vervuilen minstens zo erg zoniet nog meer dan het autoverkeer. Maar ja, dat de amerikaanse claim-cultuur absurd is hebben ze al vele malen eerder bewezen... je zal er toch moeten wonen! :p

Mark 02-01-2007 02:26

Quote:

Originally Posted by Bramzel (Post 197955)
Laat ze bijvoorbeeld de vliegmaatschappijen maar eens aanpassen, die vervuilen minstens zo erg zoniet nog meer dan het autoverkeer.

De grootste vervuiler is de wereldwijde zeevaart. Als je ziet welke drap die gasten mogen stoken voor hun schepen (zowel motoren als generatoren) dan zijn de auto's en vliegtuigjes lieve jongens ;) Daarnaast betalen ze zowat de laagste literprijs per eenheid "diesel". Voor NL-begrippen ligt dat op dit moment ver onder € 0.50 Een meer zuivere vorm van diesel, "de rode Diesel" kost op dit moment +/- € 0.65 per liter. Diesel voor Jan met de korte achternaam aan de pomp (identiek aan rode diesel overigens, rode diesel mag alleen gebruikt bij landbouw, zee- en binnenvaart, kassenbouw enzo.) kost op dit moment in NL +/- € 1.00

Geen idee op welk nivo de kerosineprijs zit op dit moment. Voor zover ik weet de meest zuivere "olie-brandstof"

M.b.t. wagens en California was er laatst een prachtige documentaire te zien op NED3. Het onderwerp was de elektrische wagen van GM begin/mid jaren negentig. Destijds een regelrecht succes.............alleen om onduidelijke redenen verdwenen in California. Volgens GM van de markt gehaald wegens onvolkomenheden / verminderderde betrouwhaardeid. Volgens de toenmalige gebruikers regelrechte onzin.

De werkelijke oorzaak? Die kreeg je niet echt te horen. Tussen de regels door kon je opmaken dat de grote oliemaatschappijen niet echt in hun nopjes waren met dit concept van GM. Eerst moet de olie op, dan gaan we lekker groen doen ;)

Check de investeringen van Shell maar eens. Die geven net zoveel uit aan "groene energie" uit dan de investeringen aan "olie energie".

Dacht dat het een uitzending van een Andere tijden was, maar die kan ik dus niet meer terugvinden via het net. Was het Zembla of een ander docuprogramma op NED3?

Raceboy 29-01-2007 17:04

Ford heeft het ook door dat Amerikanen tegenwoordig zuinigere wagens verkiezen. Enn dat is supernieuws voor Ford Genk. Ford wil de S-max en eventueel ook de mondeo ook in Amerika op de markt brengen. De S-max wordt enkel in Genk gebouwd en omdat er daar nog een grotere capaciteit is (na de sanering in 2003) Gaat er waarschijnlijk als het plan doorgaat opnieuw een nchtploeg aan het werk.


All times are GMT +2. The time now is 17:11.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.