De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Petter's galerij (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Renault 5 Turbo Monte-Carlo 1981 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=15810)

Petter 01-07-2007 23:01

Renault 5 Turbo Monte-Carlo 1981
 
5 Attachment(s)
Dit is één van mijn eerste modellen gerealiseerd met autolak uit spuitbussen. Deze van Tamiya mocht niet in mijn Monte-collectie ontbreken. Het gaat om de winnaar van Monte-Carlo 1981 met de sympatieke Jean Ragnotti en co JM Andrie aan boord. De echte kan je al een paar jaren bewonderen bij de historics van de Deutslandrally.

Petter 01-07-2007 23:05

5 Attachment(s)
Nog een paar beelden vanuit een andere hoek.

Petter 01-07-2007 23:44

4 Attachment(s)
En de echte om te vergelijken, foto's genomen in 2004 en 2006.

Guido 02-07-2007 22:03

Inderdaad, in een Monte collectie hoort zoiets absoluut thuis. Leuk modelletje dat ondertussen ook in de showroom bij is gezet. ;)

Juha 02-07-2007 22:16

Quote:

Originally Posted by PETTER (Post 214163)
De echte kan je al een paar jaren bewonderen bij de historics van de Deutslandrally.

Het is niet dé echte maar een replica ervan. ;)

De eigenaar kocht de wagen enkele weken na de overwinning van Ragnotti in 81 en reed er jarenlang nationale rally's mee. Sinds 1996 rijdt hij historic demo's ermee. Om in de Eifel mee te mogen rijden moet hij in de kleuren van een bekende wagen staan en dat werd dus de Ragnotti-versie.

Maar of die wagen nu de echte is of niet, de kit is mooi gebouwd. :applaus:

Petter 03-07-2007 17:57

Inderdaad met de "echte" bedoelde ik deze die 24 x groter is dan mijn model :o , toch bij deze leuk om iets van de geschiedenis van de "echte" te vernemen na de periode dat hij "echt" in competitie reed. En ik vrees dat er nog weinig "echte" wagens rondtoeren, maar de meesten veilig in een of andere collectie hun rustplaatsje gevonden hebben. Bestaat er trouwens een soort inventaris van die al dan niet privé- of museacollecties?

Loeten 03-07-2007 18:08

Mooi model alvast !! Deze staat hier ook in een doosje om gebouwd te worden. Het grappige is dat je er batterijen kunt instoppen en dat ie dan rijdt, toch??

Juha 03-07-2007 18:29

De meesten reden tot een jaartje geleden nog rond in Frankrijk in groep F. Ondertussen hebben ze die klasse afgeschaft en blijven er slechts enkele minder krachtige versies over.

Ik denk niet dat er een database van zo'n verzamelingen bestaat. Afzonderlijke lijsten per wagen zijn wel te vinden. Van de Ford RS 200 is er een website die weergeeft waar ze nu zijn, van de Metro 6R4 heb ik dezelfde lijst ook gevonden. Die Fransen zijn zeker chauvinistisch genoeg om zoiets bij te houden van hun Alpines en R5-jes. :D Maar niet alles is geïndexeerd, het zou zeker niet de eerste keer zijn dat er ergens in the middle of nowhere nog iets opduikt.


All times are GMT +2. The time now is 04:34.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.