De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Quiz 2003 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Oplossing vraag 13 en 14 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=5219)

Sennake 01-06-2003 17:30

Oplossing vraag 13 en 14
 
Hier zijn we er dan mee.

Vraag 13 :

Piloot 1 is Patrick Depailler.
Piloot 2 is Jochen Mass.
Piloot 3 is Jean-Pierre Jabouille.
Piloot 4 is Harald Ertl.
Piloot 5 is Elio De Angelis.

Met de beginletters van de tip had je meteen de eerste letter van alle achternamen. Elio de Angelis en Elio De Angelis reken ik allebei goed.

Vraag 14 :

Het was Jackie Stewart die hier getuige is van het ongeval tussen Jacky Ickx en Jackie Oliver. En met al die Jacky's is de link naar yoghurt duidelijk dacht ik.

Waar velen over struikelden, was de schrijfwijze van de Jacky-Jackie's en vooral wie er nu in welke uitgebrande wagen gezeten had. De hieronder staande foto bewijst dat het wel degelijk Ickx' Ferrari was die onderaan in het gras terecht kwam en Oliver die bovenaan tot stilstand kwam.

http://www.depaddock.eu/sennake/quiz..._14_bewijs.jpg

De tussenstand dus, die je zoals altijd hier kan vinden, en die weer in grafiekvorm staan zodat je een leuker overzicht hebt :
[list=1][*]HHugo en Huudo : 500/500 (proficiat!)[*]Mario (komt enorm sterk opzetten) : 496/500[*]Jan : 465/500[*]Andy, Guy en Fleabite (alle 3 steek laten vallen?) : 460/500[*]Megane : 446/500[*]Lambo : 432/500[*]Raceboy : 426/500[*]Porsche : 425/500[*]Schumivill : 421/500[*]Marshal : 406/500[*]Sledge : 375/500[*]Johan : 364/500[*]Obi-Jan : 359/500[*]R@ce@holic : 240/500[*]Joost : 176/500 (heeft de handdoek geworpen maar blijft in het klassement opgenomen)[*]Oneliner : 57/500[*]Bart : 14/500[/list=1]

http://www.depaddock.eu/sennake/quiz...fiek_13_14.jpg

http://www.depaddock.eu/sennake/quiz...fiek_13_14.jpg

Op naar vraag 15 en 16, en ook nog deze week vraag 17 en 18!

Mark 01-06-2003 17:38

Nondeju, 60 punten misgelopen op die kolere-gezichten......arrgghhhhhhh

Ennuh, die yoghurt kennen we hier niet ;)

FleaBite 01-06-2003 17:49

SHIT!!!! Ik wist de antwoorden van vraag 14, en wist adhv andere foto's de juiste Jackies (of -ys) op de juiste plaats te zetten, maar heb in mijn mail gemist van plaats. :frusty: :mad:

Werner333 01-06-2003 17:54

Het klassement dooreengeschud ;)

A.J. 01-06-2003 17:59

Tja, heb fout gegokt bij de twee uitgebrandde wagens. Maar ja, ik zoek maar even naar de oplossingen en als ik geen zekerheid heb gok ik maar. (dit keer fout)
Next time better.

Raceboy 01-06-2003 18:06

Die foto van die uitgebrande ferrai is volgens mijn dossier vaillant: jackie Ickx een uniek stuk; Zij zeggen namelijk dat alle fotos door een brand verloren zijn gegaan.

Obi-Jan 01-06-2003 18:17

Oh... ik dacht dat er nog meer mensen die zwart-wit foto van ditzelfde moment, maar iets verderop genomen en met een vooraanzicht van Jackie Stewart en slechts een brandend wrak (dat aan de buitenkant) gevonden hadden.... onderschrift: "Jacky Stewart passes burning Ferrari of Jacky Ickx" :frusty:

Op de foto bij vraag 14 leek de rollover hoop van de auto onderaan ook verder overeind te staan dan in het zij-aanzicht, dus daarmee ging ik er van uit dat dat de BRM was.

Enfin... ik ben al lang blij da'k Jarama, JYS en de 1970 March herkend had en de overige namen gevonden. Uitgebrande F1's is mijn specialiteit niet... :p

Jan.
=---

sledge 01-06-2003 18:20

"maar" 2 foutjes. Jacky of Jackie, hoe dak daar nu niet op gelet heb. En de foto wist ik niet. Ik had de tip door, en wist dus dat de naam met een D moets beginnen, en nu vond ik toch wel niet dat Donahue op de gast gelijk zeker :D

schumivill 01-06-2003 18:32

Ja,ik dacht dat het Watson was toen em nog zijn baard had,niet dus :( ,ma ik leer bij :D

Obi-Jan 01-06-2003 18:33

Re: Oplossing vraag 13 en 14
 
Quote:

Originally posted by Sennake
<snip>
En met al die Jacky's is de link naar yoghurt duidelijk dacht ik.

1) Vergezocht :rolleyes:

2) Welkom in de tachtiger jaren van de vorige eeuw... die yoghurtjes heten al lang anders. :p :D

Jan.
=---

Guido 01-06-2003 18:42

Quote:

Originally posted by raceboy
Die foto van die uitgebrande ferrai is volgens mijn dossier vaillant: jackie Ickx een uniek stuk; Zij zeggen namelijk dat alle fotos door een brand verloren zijn gegaan.
Ik heb er anders nóg een andere over, waar een andere rijder passeert - dat was mijn vertrektpunt. Trouwens als je foto's van beide wagens - onuitgebrand - erbij haalt, zijnde Ferrari 312B en BRM 256(?) dan zie onmiddellijk dat de voorophanging compleet anders is en de bovenste had dus die BRM ophanging. Zo ben ik erachter gekomen. Gokken? Da's alleen voor in tenten... :D

ps. Heb nóg een andere foto over deze scene op het internet gevonden waar Ickx nog aan de overkant "compleet in brand" wegschuift terwijl er auto's passeren. Op die foto was te zien - mits de eerste foto te hebben natuurlijk, waar ie heen zou kunnen schuiven. Precies, naar de beneden hoek.

Enfin. De McLaren boys staan ook hier op kop. :D

Sennake 01-06-2003 18:44

Re: Re: Oplossing vraag 13 en 14
 
Quote:

Originally posted by Obi-Jan
1) Vergezocht :rolleyes:

2) Welkom in de tachtiger jaren van de vorige eeuw... die yoghurtjes heten al lang anders. :p :D

Jan.
=---

Dat is jouw mening. Andere deelnemers vinden dat de tips het te gemakkelijk maken. Je doet ermee wat je wil. Maar ze zullen verder en verder gezocht zijn naarmate de moeilijkheidsgraad stijgt, wees daar maar gerust in.

Guy 01-06-2003 18:46

VERDOMME !

Heb beide auto's in Jarama verwisseld. Had het moeten weten.....

Volgende keer beter

Obi-Jan 01-06-2003 18:48

Quote:

Originally posted by sledge
"maar" 2 foutjes. Jacky of Jackie, hoe dak daar nu niet op gelet heb. En de foto wist ik niet. Ik had de tip door, en wist dus dat de naam met een D moets beginnen, en nu vond ik toch wel niet dat Donahue op de gast gelijk zeker :D
Nogeneens zo ne slechte gok niet, eigenlijk; gelijkaardige vorm van gezicht, zelfde haardracht (in't begin) en allebij redelijk zwaar wenkbrauwen. Langs de andere kant: Donahue had wel een beetje een mopsneusje... :D

Jan.
=---

HHugo 01-06-2003 18:58

Quote:

Originally posted by Huudo


Enfin. De McLaren boys staan ook hier op kop. :D

Now you're talking, we zullen ze 'ns wat laten zien :D


All times are GMT +2. The time now is 18:12.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.