![]() |
Gumball 3000 in 2005 - protest
In navolging van de discussie inzake het ongeval van Willaert, waarvoor Heydens in voorhechtenis heeft gezeten en waarover elders op het forum een discussie loopt, wil ik eens iets anders aan de kaak stellen. Let op ik neem hierin geen stelling in aangaande de positie van Heydens, laat dat duidelijk zijn.
De Gumball 3000. De 7° editie (van 14 tot 22 mei 2005) van deze (illegale) rally doet namelijk in 2005 België aan en heeft bovendien een aankomstplaats in Brussel. Ik denk dat ik jullie niet moet overtuigen van het crimineel gedrag van sommige deelnemers aan deze rally. De organisatoren gaan vrijuit want hun reglement is sluitend. Ze zeggen dat het geen snelheidsrally is en dat de deelnemers zich aan de wegcode van de respectievelijke landen dienen te houden. Wordt het niet stilaan tijd dat autosportminnend Vlaanderen hiertegen een soort van actie onderneemt. Jan publiek zal, indien er in deze "wedstrijd" iets foutloopt opnieuw de vinger opsteken naar DE AUTOSPORT. Dat er iets foutloopt is nog niet gezegd maar één ding is zeker : DE media zal het evenement zeker in beeld brengen, met alle gevolgen van dien... Ikzelf heb reeds een mail gestuurd naar zowel de Federale als Vlaamse minister van verkeer. Hierop werd echter nog niet geantwoord. Een bekommerde autosportfan... C U |
ik ben ook wel vierkant tegen de Gumball Rally...
het zijn misschien droom-wagens enzo, maar het gedrag van die mensen is echt om misselijk van te worden. ik heb nog foto's gezien van een van de vorige edities, en op één daarvan lag een vrachtwagen op zijn zij. het onderschrift was: collateral damage, met een smiley achter. dat je je eigen leven riskeert, daar moei ik mij niet mee, maar laat anderen daar buiten. |
Re: Gumball 3000 in 2005 - protest
Quote:
|
Re: Gumball 3000 in 2005 - protest
Quote:
De publieke opinie via "DE media" een beetje proberen te manipuleren moet lukken. |
Laat die laagvliegers het eens bewijzen op zolder als ze komen we zullen het dan eens zien wat ze waard zijn
|
Re: Re: Gumball 3000 in 2005 - protest
Quote:
Een tijd geleden waren in Nederland (en Belgie?) illegale stratenraces populair, heeft toen de KNAF ook de publiciteit gezocht? |
Toch heel simpel om dit op te lossen. Je weet waar ze naartoe gaan voor ze in Brussel arriveren en zit de wegen naar Brussel gewoon vol met alle flitwagens die we in België hebben. Levert de staatskas nog goed wat geld op en zo kan de rest van de bevolking ongestoord ff gas geven :D
|
Quote:
Circuit Zolder heeft in ieder geval al het slechte voorbeeld gegeven. Tijdens de voorbije 24 Uren van Zolder werd er in de paddock reclame gemaakt voor de Gumball. :no: |
Ah jij ziet evenementenbureau Zolder nog als een onderdeel van de autosport?
Maar je hebt wel gelijk ze moeten daar geen reclame voor maken. En Flitsen die mannen? Dan betalen die hun boeten en ze rijden nog wat harder door om de verloren tijd in te halen. |
Quote:
|
Awel, als ik de centen had zou ik nog zelfs durven deelnemen met mijne Kangoo :D
|
Quote:
- de autosportoverheden dienen een standpunt in te nemen - de Vlaamse, Waalse en federale overheden dienen op te treden De modale burger zal dit evenement zonder meer linken met autosport. Dit idee moet uit de wereld geholpen worden. De vraag is natuurlijk : hoe doe je dat ???? De respectievelijke regionale en federale overheden dienen ook op te treden onder andere inzake verkeersveiligheid. Het gaat niet op dat elke Belgische burger astronomische boetes dient te betalen en dat deze heren met dikke auto's en dito portefeuilles zich op onze wegen kunnen komen amuseren. Flitsen op het hele traject is geen oplossing. Stel je voor dat een deelnemer enkele kilometers nadat hij geflitst werd een dodelijk ongeval veroorzaakt. @ A.J. deelnemen met de Kangoo kan. Zo neemt er al enkele jaren na elkaar iemand deel met een rasechte 2 PK en hebben er vorig jaar enkelen deelgenomen met een gehuurde Winnebago (mobilhome). Nog even dit : om een eenvoudige, regionale rittensport of rally te organiseren dienen de organisatoren allerlei vergunningen aan te vragen, waar ze steeds meer en meer moeite mee krijgen. Hoe doet de organisator van de Gumball dit dan ???? C U |
Re: Gumball 3000 in 2005 - protest
Quote:
|
Quote:
|
Laat die laagvliegers het eens bewijzen op zolder als ze komen we zullen het dan eens zien wat ze waard zijn
heeft met een van onze wagens al eens op zolder gereden en draaide vrij goede tijden ;) |
Simpel. Oppakken en auto's in beslag nemen. Direct afgelopen met dat spelleke. ;)
|
Mannekes, serieus, er zijn genoeg echte problemen in ons landje, da we daar ons politiemacht ni moeten opzetten.
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Damon Hill heeft daar inderdaad al eens aan deelgenomen, in een Lamborghini (Diablo?) als ik me niet vergis. Ik vind dit soort "race" ook echt onaanvaardbaar, racen doe je op een circuit en niet op de openbare weg! |
Ik denk dat we er, spijtig genoeg, vrij weining aan kunnen doen. Die gasten zien niet op een paar duizend euro, dus boetes helpen niet echt. Het in beslag nemen van de wagens zou kunnen helpen, maar dit moet dan wel kunnen binnen een wettelijke basis.
De vraag is: hoe ver kunnen we gaan om die gasten tegen te houden? Ik werd vorige maand aan de Frans Spaanse grens door de Spaanse politie aan de kant gezet, waarna ze me er gedurende een half uur hebben proberen van te overtuigen dat ik een deelnemer was aan de Canonball. Mijn Spaans is al niet vet en het feit dat er twee van die gasten zo nonchalant een UZI op mij gericht hielden hielp daar ook niet veel aan. Uiteindelijk hebben ze me laten gaan, maar het was niet echt met hun goesting. |
Quote:
|
Het is tof om de wagens en de chique feesten te zien, maar de gewone mens in de straat en sommige media ook gebruiken zo'n evenementen maar al te graag om de autosport in een negatief daglicht te stellen. Afschaffen dus, tenzij de deelnemers zich redelijkerwijze aan de verkeersreglementen zouden houden.
|
To be honest, ik heb nog nooit een negatieve reportage of zo gezien over de gumball.
|
Quote:
http://www.wreckedexotics.com/e55/e55_062402_01.jpg Foto van wreckedexotics.com Een site waar overigens meer van dat fraais te zien is. Hun intro tekst is duidelijk genoeg lijkt me. "We display over 4,000 wrecked exotic cars to show you the real consequences of reckless driving". |
Quote:
|
Quote:
Als er zich morgen iemand met een Fiat panda in een muur boort, dan gaan ze daar ook niet mals over doen. En die rijjdt niet in de gumball :-) Quote:
of is "reckless driving" hetzelfde als de gumball? Maw, als ik straks een voorrang negeer, mag k mij dan deelnemer van de gumball noemen? |
Quote:
Als het die gasten enkel maar te doen is om te kick, waarom organiseren ze geen apart circuit kampioenschap? Geld met bakken blijkbaar die kerels, wel dat ze gaan racen tegen elkaar op het circuit met al hun duur spul. Of is dat niet illegaal genoeg voor dit soort out-laws? Quote:
|
Quote:
|
If I had the money and a fat car ... :D
iedereen zou meedoen hieraan ... tis gewoon decadent en leuk (als ge het u kan veroorloven) Wat de Media nu voor gezorgd heeft is dat iedereen daar wil aan meedoen en de harde kern van het eerste uur heeft waarschijnlijk al iets anders gevonden. Geef mij maar meer Open-Circuit dagen persoonlijk |
ge moogt dit allemaal zo niet overdrijven
dit is gewoon een kick, een avontuur voor mensen met geld! in de reportages wordt nooit over autosport gesproken en slechte reclame is dit niet! Voor de autoliefhebber is het een genot om naar de start te gaan zien, dit is pure show, mega exotica's bij mekaar! ik snap niet waarom hierover zo negatief wordt gedaan! ps: die foto van het ongeval is van de reserverijder van de winnaar van twee jaar geleden, die reed eigenlijk zelf niet echt in de gumball maar moest voor onderdelen zorgen als de auto van die Kim ... aka Kimble problemen had! |
De organisatie moedigt het "reckless driving" ook niet aan he.
Neen, ze zegt da de verkeersregels moeten gevolgd worden.... |
Quote:
Racen aan 200+ hoort niet op de openbare weg thuis, maar op een circuit. Dat die gasten met geld daar gaan rijden en daarom wordt er hier zo negatief over gedaan denk ik. Natuurlijk vind ik het prachtige wagens en overheerlijk om naar te kijken enz. Maar wat als er weer eens een ongeval gebeurd. Da's dan toch echt wel met voorbedachte rade, of zie ik dat verkeerd? Quote:
|
Bij rittensport moet ge u toch ook aan de verkeersregels houden? Als ge dan op een baan van 50km/u 60 rijdt, zijt ge dan ook niet roekeloos aant rijden?
|
De Gumball is eigenlijk niets anders dan een DAKAR voor waar er op ditzelfde forum weinig of geen kritiek op is. Het is in de ogen van een Afrikaan ook maar een decadent spelletje voor rijke mensen, althans zo schilderen de tegenstanders die rally af...
Mannen stop toch eens om alles zo negatief te zien! Als de autosportliefhebbers zelf eens wat positiever over hun hobby zouden zijn dan was de publieke opinie misschien ook wat positiever want al dat negativisme is gewoon voer voor de tegenstanders van de autosport... |
Moest ik er het geld voor hebben zou ik er aan meedoen, daar ga ik niet hypocriet over doen. Denk ook wel dat de meesten inzien dat dit geen autosport is maar gewoon mensen met veel geld die een kick zoeken.
|
Maar die mensen zoeken wil kicks op de openbare weg en door hun wilde weggedrag brengen zij onschuldigen in gevaar. Op het circuit weet iedereen, ook toeschouwers en marshalls, dat er iets kan misgaan. En die mensen nemen dat risico. De medemens op de openbare weg wenst vaak dat risico niet te nemen, maar door die gumballers worden ze wel in gevaar gebracht.
|
Ik word geregeld in gevaar gebracht door de Federale die een geldtransport moet "beschermen". Ik kies er ook niet voor om tussen 2 opleggers geduwd te worden door een Mercedes Jeep die probeert van 3 rijvakken in de spits te herleiden tot 1
|
Amai amai. Ik heb hier de voorbije dagen al een paar pakkende quotes gezien:
Quote:
Quote:
Vindt de meerderheid op dit forum het dan normaal dat miljonairs en piloten aan 250 km/h over bevolkte wegen rijden en er een spelletje van maken zoveel mogelijk patrouillewagen in de gracht te rammen? Ik ga de publieke opinie over het autosportmilieu nog gaan begrijpen... |
Quote:
Dakar: afgelegen gebieden met af en toe een bewoond gebied. In zo'n bewoond gebied zijn snelheidslimieten waarop gecontroleerd en bestraft wordt indien ze overtreden worden. Gumball: bewoonde (meer zelfs, dichtbevolkte) gebieden waar snelheidslimieten niet tellen. Die mensen rijden op dezelfde baan als duizenden andere mensen die wel netjes de verkeersregels volgen. Nodig die gumballers eens uit voor een 24 uurs race en laat de helft in omgekeerde richting (niet achteruit A.J. ;) )over het circuit rijden. Zo simuleren we een echte verkeerssituatie. Dan durven ze waarschijnlijk niet meer terwijl de kick des te groter zal zijn. Over dat negativisme, ik denk absoluut niet negatief over de autoSPORT, maar alles naast de sport dat schadelijk zou kunnen zijn voor het imago van de autosport keur ik af. |
All times are GMT +2. The time now is 04:02. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.