![]() |
GT3 Road Challenge
http://www.eyes-e-tools.com/customer....asp?seq=14817
http://www.eyes-e-tools.com/customer....asp?seq=14819 http://www.eyes-e-tools.com/customer....asp?seq=14822 http://www.eyes-e-tools.com/customer....asp?seq=14823 Zal een mooi gezicht zijn om die achterwiel aangedreven Porsches over the Belgische rallypaden te zien scheuren. BTW Doet me denken aan de Targa Florio of Mille Miglia. :) |
Wat extra info en een filmpje op pitstop.tv: Porsche GT3 Road Challenge in actie
|
Mooi filmpje. Ook zeggen dat de kwaliteit van het filmpje erg goed was. Een pluim voor Peter ;)
Greetzz.. Corvetteboy |
Een moderne Porsche in een rally, joepie ! Nu nog een moderne Ferrari in een rally en ik stap meteen over van F1 naar rally fanaat...
|
Niet voor nieuwelingen zo'n Porsche. Gaat nog wat geven in de regen :D
|
Dat was al iets eerder bekend dat ze in Zuffenhausen een GT3 hadden klaargemaakt voor België. In de krant gelezen meen, maar ben niet meer zeker.
Enfin, ik ben zeer blij om terug een 911 over Vlaanderens rallywegen te zien scheuren. Waar is de tijd... :D |
Quote:
De Porsche's gaan idd voor spektakel zorgen, vorig jaar in Hannuit heb ik Gaban met die ouwe 911 zien vegen. Prachtig, dat gold overigens voor meer deelnemers met oudere wagens. |
Quote:
|
Ik ben er ook blij mee, zaterdag ne keer zien wat het geeft !
Nog een gedacht, de porsche op het filmpje klinkt redelijk gedempt, ik hoop niet dat ze het hele boxer geluid om zeep gaan helpen.... |
Alles goed en wel, maar wie kan zoiets hier in België nog betalen???
In de tijd van sigarettensponsoring was zoiets nog doenbaar. Maar in dit anti-tabaktijdperk zijn er maar weinig sponsors die zulke bedragen kunnen ophoesten. Ik denk dat er dan ook maar weinige gaan meedoen in die Road Challenge en dat die geen lang leven beschoren gaat zijn. 35.000€ per weekend. Daar kan je een heel leger Clio's voor laten rijden of één enkele Clio een gans seizoen. Mooi filmpje zoals we wel gewoon zijn van Peter, bedankt! |
Men moet echter ergens iets nieuw zoeken hé. De WRC en andere worden verboden in de twee top rally's in België en volgend jaar wordt het nog erger. Wie gaat er dan nog naar de rally kijken ??? Ik meen trouwens ergens gelezen te hebben dat de opkomst in Ieper dit jaar al duidelijk lager lag dan de vorige jaren.
De mensen die vroeger budgetten hadden om met een WRC aan de start te komen gaan nu misschien deze weg op. Laat ons hopen. Hopelijk is het al niet te laat want dit jaar zijn er in het Frans kampioenschap onverhard, voor het volledig kampioenschap of op regelmatige basis al verschillende Belgen aan de start. Uit een interview met deze piloten meen ik te kunnen besluiten dat ze er ook in de toekomst aan het werk gaan. Bovendien zouden enkele andere Belgen hun weg volgen. (zie en andere thread op het forum). Daarenboven kan je een Clio toch niet vergelijken met een Porsche of andere GT. Noch wat betreft kijkerswaarde noch wat betreft prestatie en rijplezier. Maar het struikelblok blijft inderdaad budget. Laat ons de inspanning van Future World echter prijzen en gewoon hopen op een succesformule... C U |
Met het risico versleten te worden voor marketing-manager van Future World :), toch aanstippen dat in die huurprijs alles is inbegrepen:
- auto (in Roeselare bvb. 26 klassementsproeven gespreid over 2 dagen) - service - Porsche-ingenieur - banden - verzekering - hospitality (en Porsche kennende zal het iets meer zijn dan een pistoleeke en een schelle hesp) - transport - hotel Rijder en corijder moeten wel zelf hun helm meebrengen. :) |
Quote:
Maar goed, da's een interessante verduidelijking. Ik heb geen idee van de gangbare budgetten die de top-jongens in België hanteren, maar ik vermoed toch dat er rijders en teams gaan gevonden worden. :) |
Als er daar een paar rijkeluis zoontjes inkruipen, dan zou ik de verboden zones uitbreiden :no:
Ik denk dat dit gaat gebeuren, enkele goeie die een budget bijeen krijgen en enkele bon vivant guys die denken dat porsche de baas te kunnen. Het is in iedergeval een mooie wagen, maar ik denk best op brede wegen, niet op smalle padjes. Dit kan alleen maar goed zijn voor de fotografen. :D ;) |
Morgen mijn batterij ne keer opladen :D
|
In de toekomst hoopt men op een deelnemersveld van ongeveer 10 auto's. Het iniatitief zal navolging krijgen in het buitenland. Wie weet zelfs een Europees kampioenschap...
C U |
Ik heb net ff gekeken op de site van de rally, en de porsche draaid momenteel al mooi mee rond de 8e plaats algemeen, volgens mij is dit zeer mooi voor een test debuut. Uiteraard zal het eerste en vooral de bedoeling zijn om te finischen, maar met een Duez achter het stuur mag dit geen probleem zijn...
Net op TV gelezen dat we deze avond laat al een movie mogen verwachten op pitstop.tv over de wereld premiere van de future world porsche op de Roeselaarse wegen... |
eerste foto's zijn te vinden op deze site :)
|
Ik ken van rally helemaal niks, maar toen ik enkele maanden terug met Patrick Snijers sprak over de rally viel mijn mond meerdere malen per weekend open. Wat wij nodig hebben aan budget voor een gans jaar hebben mannen qua niveau Snijers nodig voor 1 wedstrijd. Patrick sprak regelmatig over 100.000 euro per wedstrijd. Laat ons nu nog aannemen dat dit een topwedstrijd betreft, toch mag men de budgetten bij die mannen blijkbaar niet onderschatten. Als ik dan lees dat men 35.000 euro wil vragen per wedstrijd, en ik zeg bv dat ik er 5 wil rijden dan gaat me dat 175.000 euro kosten, zonder bijkomende kosten welliswaar. Ik kan jullie verzekeren dat er meerdere piloten, teams zijn in de Belcar die ook dat bedrag ophoesten. Marketinggewijs denk ik dat je bij aanschaf van dit project wel kan rekenen op de nodige return qua pers en sponsors.
Enig idee wat een Subaru Impreza WRC kost om bv in Ieper aan de start te krijgen met overwinningskansen? Ik niet, maar het zal ook niet mals zijn. Kijk maar eens op sommige sites waar ze ex prodrive wagens verkopen welke prijzen die halen. 350.000 euro voor een 2002 model is daar geen uitzondering maar regel. |
toegegeven: die RS sound in de rally-versie ... Mmmmmm om je vingers van af te likken !!! Volgend jaar zou wel eens lekker spannend kunnen worden als je ziet wat de testwagen zo kan ... de afstelling van deze porsche moet nog gaan beginnen !!!! vuurwerk ....
|
Idd, de porsche heeft een zeer mooi geluid (je hoort em van 10 bochten ver afkomen :) )
Dan nog een mooie drift gezien, bij de KP zoning (rond punt voor JB cars), hoogtepunt van de dag !!! Litaer gooide zijn BMW ook mooi rond, evenals een paar proeven later, de Bosmans BMW die een schuivertje maakte zonder veel erg. Het was een mooie dag gisteren ! |
Het wachten is nu op de Ferrari 360 N-GT's...;)
|
In ons BK 2005 hebben we zolang deze thread onder het stof lag niet meer gezien dan 2 Porsches tijdens de Yperse Cats rally.
Als dat dan de GT3 Road challenge was? :rolleyes: wow wat een kampioenschap! ;) Hopelijk gaat iets of iemand er voor kunnen zorgen dat we in 2006 effectief in iedere BK rally enkele van deze spectakel karren aan de start zien. Maar ik betwijfel het aangezien de €€€ er nog steeds niet voor het grijpen liggen in België om autosport te financieren... :( Puur toevallig zag ik onderstaande foto op het forum van pitstop.tv: http://www.rallycompilatie.nl/fve/Hoorn.jpg In België zien we ze dan wel (bijna) niet, maar blijkbaar is er toch al één opgedoken in Nederland tijdens de Rally van Barneveld. Wat het resultaat is geworden van deze Porsche van Future World bestuurd door Eddy Van Den Hoorn heb ik na een tijdje te googelen nog niet gevonden. Een previeuw heb ik wel gevonden van de porsche > http://www.rallyreview.nl/index.php?pagina=nws233 De uitslag > http://www.rallyreview.nl/index.php?pagina=nws245 zonder de Porsche dus in de top10. "Hopelijk is hij dan van de baan geslukkeld ;)." Want als hij is uitgevallen door mechanische pech, dan hebben ze in nederland geen goede reclame gemaakt voor dit zeer dure speelgoedje... |
0 Wagens tellen niet mee, niks gracht. ;)
|
indien ik goed zie, dan merk ik het nr 0 op zijn deur en wil dit ook zeggen dat deze wagen als veiligheidswagen op tour was en bijgevolg niet in de rangschikking kan worden opgenomen.
correct me if I'm wrong. |
Ik ben sneller. :+
|
Quote:
http://www.huudo.com/rally/2005/wallonie/006.jpg http://www.huudo.com/rally/2005/wallonie/010.jpg |
Quote:
Quote:
Dan was dus de Porsche GT3 challenge 2005 het volgende: Ardenne Bleue: 1 stuk, nl.: Duez CATS rally: 2 stuks, nl.: Snijers en Duez Rally de Wallonie: Snijers en Bodson? Mooi zo een kampioeschap met drie proeven en een maximaal aantal tegenstanders van één deelnemer! ;) Moet wel goed presenteren aan potentieële sponsors... Volgens mij gaat het nooit van grond komen... En als het waar is wat je soms zo hier en daar hoort, nl. dat Future World er een 10tal raceklaar heeft staan. Dan zal het ongetwijfeld een financiële kater achter laten bij Porsche België en of Future World... Mss is het wel een goed idee om in 2006 in een rally "de GT3 Road Challenge Masters 1 edition" te organiseren. Naar het zelfde concept van de "Legend Cars Masters 1edition". Zonder twijfel word dit dan één groot spectakel stuk... zeker als een Bouvy ook bij de geselecteerden hoort... :) Maar natuurlijk is de kost prijs van deze Masters wel vele malen duurder als die van de legend masters. En zullen deze er dus nooit komen volgens mij. |
Hoewel ik van rally niet veel kaas gegeten heb, durf ik toch mijn hoedje af te doen voor diegenen die hun nek uit gestoken hebben voor dit project. Of het al dan niet echt gelanceerd zal geraken in de toekomst, dat moeten we afwachten. De formule is nu eenmaal niet zo goedkoop. Maar ja, welke formule is dat heden ten dage nog wel, als je top 5 of top 10 wil rijden in wedstrijden zoals Ieper e.d. ? 100.000 eurotjes per wedstrijdweekend is immers niet niks.
Het GT3 Road Challenge project echter nu al veroordelen, lijkt me wel erg vroeg. Iemand maakte een schimpende vergelijking met de Legends Cars. Ook deze waren enkele maanden geleden nog ten dode opgeschreven. Dankzij de grote inzet van Olivier de Wilde kwam er uiteindelijk een 'Marsters' race, en zie... In Zolder staan ze op hun kop te dansen om het zaakje binnen te halen voor de toekomst. Misschien is zo'n initiatief in het rallywereldje een oplossing om promotoren voor de kar te spannen... Om dat nu als een zekerheid te gaan beschouwen, is voor mij persoonlijk uit den boze, gezien ik persoonlijk de interne en organisatorische kant van het hele rallygebeuren niet voldoende ken. Afgaande op sommige opmerkingen die hier voorafgaan heb ik echter één troost: ik ben niet de enige.;) Porsche GT3 Road Challenge: tijd zal raad brengen. Afwachten of het positief of negatief wordt. Mvg, Dries De Smet |
Dat klopt wel allemaal, maar ze hadden de GT klasse nooit mogen beperken tot één specifieke auto. Wie in die klasse aan de slag wou gaan, moest bij FutureWorld langs en moest voor een GT3 kiezen. Da's al op voorhand roepen om problemen.
't is wel goed, dat ze dat ingezien hebben en de GT klasse werd ruimer gedefinieerd. Voor 2005 was het natuurlijk rijkelijk laat, want diegene die interesse hadden (Chris Van Woensel om er eentje te noemen) die koos al snel voor een ander project, terecht want hij is de kerverse Gr.R kampioen 2005. Voor 2006 echter, zie ik het wat positiever in. Er zullen ook andere wagens in de klasse kunnen uitkomen (CVW met een Nissan 350Z) en dat zal anderen misschien kunnen overtuigen om voor een GT3 te kiezen. Stabiliteit in hte regelement is wat deelnemers nodig hebben en dat lijkt er nu toch wel te zijn voor deze klasse. |
Huudo,
Als 85% rally-leek kan ik je enkel bijtreden. Ik bekijk de zaken dan ook 'oppervlakkig'. Maar een monopolisatie is nooit goed. Ook al schuilt deze achter de naam Porsche. Freedom of speech... De komst van CVW in deze klasse van het kampioenschap zou zeker een aanwinst zijn. Van Woensel heeft zowat overal z'n kwaliteiten gedemonstreerd (met of tegen de zin van de verzamelde tegenstand, cfr rallycross/sportcommissie/RACB...). CVW (en liefst nog enkele anderen) in die klasse: spektakel, spanning en spetters gegarandeerd... Wat hoeft de modale autosportliefhebber nog meer? Voor mij zou het een reden te meer zijn om toch maar eens de interesse in rally te gaan betonen. Tenzij men natuurlijk in Brussel de handrem (het veto) gaat toepassen. Mvg, Dries De Smet |
Bhr heeft ook 2 nissan's 350 Z gekocht , 1 zou moeten klaar zijn tegen Spa , en de andere tegen de Wallonie .
Legros heeft ook een Gt3 gekocht om volgend jaar 2 bk's mee te rijden , en hij zou deze al testen in de rs Micky 2 normaal gezien . zo heeft hij in Sombreffe tegen me gezegd . |
Future World trekt naar de "Race of Champions".
"The next Race of the Champions will be organised on December 3 in Paris, in Stade the France. ... One of the cars which will be used is a Porsche prepared by Future World. ... " ( Bron: rally-action.com) |
Quote:
Dat had ik tijdens de Omloop v. Vlaanderen ook al horen zeggen. |
er is nog meer straf spul mogelijk: in de usa (pro scca) rijden ze al jaren rally met toyota supra's. Tsjoen had zijne wrc beter voor zo'n ding geruild. En wat te denken van bvb een nissan skyline gtr? bmw m3? clio v6? Merc sl? Het kan nog leuk worden de komende jaren!
|
All times are GMT +2. The time now is 22:01. |