![]() |
Q8 Truck Super Prix
Een beetje vroeg misschien, maar weet iemand of de Trucks en de Euro 3000 al op donderdag en/of vrijdag rijden?
|
Volgens onze inschrijving gaat het om drie volledige dagen namelijk vrijdag, zaterdag en zondag. Gezien de regelgeving met geluid e.d. zou je mogen concluderen dat er op donderdag geen "geluid" mag worden gemaakt. Dus geen vrije training en ook geen trainig voor F3000/Trucks.
100% zeker ben ik niet overigens. Quote:
|
Quote:
|
Ik kijk er weer naar uit. Normaal gezien hebben we dan post 10. Dat is net na de heuvel. Vorig jaar was men eerste truck race en dat was mij goed meegevallen.
|
Heeft iemand soms al de volledige timing van 17 tot en met 19 september gevonden?
Dank bij voorbaat ;) |
|
Bedankt :) Want ik denk dat het geweldig is om die Euro F3000 wagens te horen :) Ook in de BTCS rijden verschillende schitterende wagens, de Jaguar vind ik super ;) En de Trucks interesseert mij eigenlijk het minste, maar de demo tijdens het voorprogramma van de 24 Uren van Zolder was wel aardig.
|
Sinds vandaag staat er op de parking voor mijne cafe een race truck geparkeerd. Die mannen kwamen van Möst en moesten naar Spanje terug. Ze hebben hun truck hier dan laten staan en vliegen naar huis. Morgen eens kijken of ik die van de remork af kan rijden en donderdag wat gaan oefenen :D
|
Quote:
In de Euro3000 gaan we weer iets unieks beleven, de 38-jarige Jean Pourtales zal weer van start gaan volgens de laatste berichten. Wie? Zult u zeggen.........het unieke aan de Jean de Pourtales is dat hij nog maar één arm heeft. De beste kerel moet een van zijn onderarmen missen wegens een ongeluk in zijn vroege jeugdjaren. @AJ, Als je donderdag een beetje goed mikt kun je zo'n oprit leggen van Wheels richting de sacrementshelling. Die muren zijn peperkoek voor een truck op snelheid ;) :D |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Is dat gratis de vrijdag? Met een race?
|
Quote:
|
Timing is gewijzigd!!
Quote:
|
Iemand al enig idee of er veel deelnemers gaan zijn bij de trucks???
|
Heb hier nog zo een 100 weekendkaarten liggen. Ik zal weer iedereen tegen mij krijgen maar dat zijn we gewoon, we werken toch met 2 maten en 2 gewichten.
Normale prijs 25 euro voor de 2 dagen, hier kan je ze krijgen aan 15 euro per kaart. Je kan die 10 euro dan wel gebruiken voor andere zaken. Hier gewoon bestellen, afhalen aan de welkom en komen betalen in loge nummer 9. PS: bij het betalen van de kaarten zal BRI U een GRATIS consumptie aanbieden. |
Quote:
|
Aan de blauwe trap, 1e verdieping, naar rechts
|
Quote:
|
Nog 70 kaarten beschikbaar aan 15 euro per stuk
|
Kan er hier iemand misschien de uitslag van de BTCS wedstrijd die vandaag verreden werd posten ? Want ik heb alleen de laatste 15 minuten van de wedstrijd gezien, zo heb ik onder andere de Audi light van Hemroulle zien stilvallen.
Greetzz.. Corvetteboy |
Classement
1. Thiry-Dermont (Jaguar X-Type Silhouette), 69 tours en 2.00.09.220 ; 2. Lémeret-Nef (Porsche 996 Supercup) à 1.07.771 ; 3. Delcour-Loix (BMW M3 Silhouette) à 1.09.317 ; 4. Lupant-Corbisier (BMW M3 Silhouette) à 1 tour ; 5. Mathieu-Voets (Porsche 996 Supercup) à 2 t. ; 6. De Sordi-Deblauwe (Porsche 996 Supercup) ; 7. Verbergt-Hemroulle (Audi A4 Silhouette Light) à 3 t. ; 8. Philips (Porsche 993 RS) ; 9. Turco-Franchi (Porsche 996 Supercup) à 4 t. ; 10. Radermecker-Néri (Volvo S60) à 6 t. ; 11. Vannerum-Haddouche-Heck (BMW M3) ; 12. Sterckx-Beulen (Renault Clio) à 7 t. ; 13. Michiels-Verbanck-Sannen (Honda Integra) ; 14. Delannoy-Adriaennssens (VW Golf) ; 15. Declerck-Philippart (VW Golf) à 9 t. ; etc. Prc Group meer info => www.btcseries.be |
Quote:
1. Thiry-Dermont (Jaguar X-Type Silhouette), 69 ronden in 2.00.09.220 ; 2. Lémeret-Nef (Porsche 996 Supercup) op 1.07.771 ; 3. Delcour-Loix (BMW M3 Silhouette) op 1.09.317 ; 4. Lupant-Corbisier (BMW M3 Silhouette) op 1 ronde ; 5. Mathieu-Voets (Porsche 996 Supercup) op 2 r. ; 6. De Sordi-Deblauwe (Porsche 996 Supercup) ; 7. Verbergt-Hemroulle (Audi A4 Silhouette Light) op 3 r. ; 8. Philips (Porsche 993 RS) ; 9. Turco-Franchi (Porsche 996 Supercup) op 4 r. ; 10. Radermecker-Néri (Volvo S60) op 6 r. ; 11. Vannerum-Haddouche-Heck (BMW M3) ; 12. Sterckx-Beulen (Renault Clio) op 7 r. ; 13. Michiels-Verbanck-Sannen (Honda Integra) ; 14. Delannoy-Adriaennssens (VW Golf) ; 15. Declerck-Philippart (VW Golf) op 9 r Bron : www.btcseries.be |
Het weekendje Zolder is alweer achter rug, mooi weer en eindelijk nog eens in de file gestaan bij het naar huis rijden. Veel volk dus ;)
Na een dalende lijn voor dit evenement was deze editie een positieve verandering. Mooi randprogramma met BTCS en Euro3000 met uiteraard hier en daar een kanttekening. Racetrucks: Mooi vol veld, lekker veegwerk..........spek in het bekkie voor het publiek. Super Racetrucks: Triest en dat is het al 3 jaar. Zes vrachtwagens kunnen het publiek niet boeien. Programmeer die als laatste koers op de dag, heel wat mensen hebben daardoor de laatste race van de racetrucks niet gezien. Het volk ging tijdens de race voor de Super Race Trucks massaal naar huis. FIA moet de sport toch promoten? Dat kan, afschaffen deze klasse. Euro3000: De malaise in Formule land is ook hier duidelijk zichtbaar, 15 starters..............en 9 aan de finish. Veel geluid en helaas een ietwat saaie race. Kijken naar Formule wagens blijft leuk overigens. BTCS: Leuke voorkant van het veld, het middenveld is mooi en de achterkant ook....................alleen horen ze niet samen op de baan thuis. Snelheidsverschillen zijn echt te groot. Het binnenslepen van gestrande deelnemers :rolleyes: Nergens voor nodig, dat is gevaar zoeken ipv vermijden. |
Quote:
En dan zie je maar 10 wagens voorbijrijden om de 2min, tssssssss En het toppunt van de zaak is dat Suppefund hier nog miljoenen in pomt voor o.a. de race's live op TV te brengen.... Als ik dan in de zetel zat, dan had ik nog niet eens weet gehad van een crash van Pastorelli of van een safety car, want dan was ik al laaaaaaaaaang in slaap gevallen! ;) Supperfund had beter z'n miljoenen nog één jaartje gestoken in de World Series! ;) Maarja das hun zaak... Vanaf 2005 zal Renault wel voor alles zorgen om van de World Series by Renault DE droom klasse te maken... |
@ Marshal, volledig mee eens ivm de Super Racetrucks. Ze geven alleen wat spektakel bij de start waar er bij de cuprace 4 van de 6 trucks langs de baan reden. Die Euro 3000, zo saai als iets, gewoon wat treintje rijden. Niks boeiends dus. De Racetrucks, SPEKTAKEL verzekerd, iedere pasage in de eerste linkse wel eentje half door het zand. De trucks ook lekker dicht bij elkaar, now thats Close Racing. En dan nog de BTCS, een 8 tal mooie wagens, de rest vindt ik maar nix. Maar dankzij die Racetrucks toch nog een plezant weekend gehad. Maar misschien toch nog een vraagje, er staat duidelijk in het Truck reglement dat er geen zwarte rook geproduceerd mag worden. Maar euh.. hoeveel Trucks ik heb gezien met zwarte rook, niet te tellen. Hoe komt het dan dat men deze trucks laat verder rijden en geen zwarte vlag geeft? Misschien kan jij me daar een antwoord op geven Marshal.
Greetzz.. Corvetteboy |
Quote:
Wat betreft de BTCS, heb nog altijd de indruk dat het meer ASAF is dan wat anders. 2 jaar geleden was ik in Chimay toen de zgn. New Pro Car daar neerstreek en de BTCS kwam daar ook in actie. Echt een bont allegaartje. Wel eens leuk om auto's te zien die je anders nooit op het circuit ziet rijden. En ook goed dat nog "echte amateurs" daar een plaatsje hadden. Maar het is zoals Marshal zegt. Er is een te groot verschil tussen de deelnemers onderling. Die snelle jongens zouden eigenlijk altijd in de Belcar moeten rijden. (dacht dat de Gordons' Porsche meereed in de 24u, wel verbouwd op donderdag maar de intentie was er tenminste) Spijtig dat het circuitracen in België zich tegenwoordig beperkt tot Zolder en Francorchamps. Waarom geen Chimay meer? Vroeger reed men zelfs een ASAF 24-uur in Mettet (misschien toch iets te gevaarlijk daar) waarom geen races op vliegvelden zoals Koksijde die nauwelijks nog gebruikt worden... Hopelijk binnen een jaar of twee ook in Dour en Mettet (zie http://www.motorwereld.be/nieuws.asp?rubriek='Sport'&artikel=1146) |
Quote:
Reglementair mogen ze idd geen zwarte rook veroorzaken, als je heel strikt het reglement gaat toepassen hou je geen deelnemers meer over. Tja wat moet je dan doen? Oogje dichtknijpen en een vol startveld of roomser dan de paus zijn en met 5 vrachtwagens van start gaan. In dat geval opteer ik voor optie 2 ;) Wat betreft Euro 3000 / Superfund. Die Oostenrijkers zullen waarschijnlijk meer tevreden zijn met de return on investment bij de euro3000 dan bij de world series in de voorgaande jaren. Dat is gewoon simpel zaken doen. Idd een weinig spannende race maar is een gebrek aan inhalen niet een zeer logisch gevolg? De snelste staat op pole en in de volgorde daar achter zijn ze steeds een stukje langzamer. Hoe wil een tragere nu een snellere inhalen? :confused: Die discussie snap ik al enkele jaren niet, het gebrek aan inhalen. |
Quote:
Traag?? Zelfs 10 jaar geleden waren ze niet traag! Door de chicanes kruipen?? Ben je wel zeker ooit een truckrace gezien te hebben? |
Quote:
De BTSC-race over 2 uur was héél spannend! Daar kan de BELCAR nog van leren. Als de top 4 zo kort bij elkaar eindigd NA 2 uur wedstrijd! Ik moet wel eerlijk toegeven dat het alleen spannend was voor de top. De rest volgde ik niet zo. Over de Euro F 3000 wil ik het niet eens hebben, zo saai dat dat was. De SRT was ook al niet veel soeps. We dachtten de zondag toen we de eerste 2 zagen, dat dat die als enigste over gebleven waren. Wat de RT betreft; spektakel, spanning, actie, driften, ... Wat wil je nog meer? Ik zou zeggen, laat die F 3000 volgend jaar vanwaar ze gekomen zijn en laat die superkarts maar terugkomen. |
Quote:
Mooie herinnering aan die race in Chimay twee jaar geleden met de New Procar. Nice to kick some Silhouette ass :D |
Quote:
;) |
Quote:
|
Quote:
Want de Euro 3000 kalender is vandaag bekend gemaakt en is als volgt: Quote:
Een mogelijke reden: in Spa is het alleen nog maar saaier en minder interessant met deze bijna "doode" serie want daar doen ze nog langer over een rondje. ;) :p In 2005 gaan de race wel "maar" een duur hebben van 50min, als ik het goed voorheb, reden ze zondag langer. |
Maar 50 minuten? De zondag reden ze 38 rondjes.
|
Quote:
Over de koers van zondag: ik vond ze niet saaier dan de WS of de WS light. de enige eenzitters die ik dit jaar in zolder heb zien inhalen zijn de FR 1600. |
By de FR 1600 daar gebeurt tenminste nog eens iets.
|
Quote:
Ik vind het mooi dat deze serie opnieuw naar Zolder komt. Vroeger reden alle internationale eenzitters in Zolder. Toen kregen we alles van FF1600 euroseries, FF2000, Formule 3 Europees, F3 GB, F3 Duistland tot ook de Formule 2 over de vloer. Als we nu de World series, Superfund euro 3000 enz kunnen hebben is dat toch mooi. Vergeet niet dat we dankzij de Euro F3000 Felipe Massa aan het werk hebben kunnen zien in Zolder alvorens hij naar de F1 is gegaan. Als autosportfan weet je dat niet alle races een even groot spektakel bieden. Interressant aan de Euro 3000 was ook dat je op dinsdag en woensdag bij die mannen in de box alles kon bekijken en een praatje doen met de ingenieurs en zelfs de rijders. Ik vind dat schitterend maar blijkbaar wil de moderne fan enkel maar veel brokken en spektakel zien... |
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 10:31. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.