De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   2005? We gaan naar de UK!.....en zij komen naar hier. (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=8112)

Mark 20-05-2004 00:40

2005? We gaan naar de UK!.....en zij komen naar hier.

Volgens de Autosport die deze ochtend in de schappen ligt van de Engelse kiosken mogen we in 2005 een soort joint-venture verwachten tussen de Belcar en de Britcar. In het desbetreffende stukje komt James Tucker (baas EERC/Britcar) aan het woord, als de plannen doorgaan is een samenwerking tussen Belcar en Britcar zeer goed mogelijk.

De plannen zoals ze nu op tafel liggen, houden in dat de Britcar een support race zal zijn tijdens de 24 uur van Zolder. De Belcar op zijn beurt is dan weer een support race tijdens de 24 uur van de Britcar (Snetterton? / Silverstone ?)

Er is zelfs een gewaagd plan om de Britcar en Belcar samen een race te laten rijden op Spa. Kun je het je voorstellen? 95 wagens op de baan!!

Ondanks dat het budget voor de race 2 tot 3 maal zo duur zal zijn als een buitenlandse verplaatsing naar Duitsland of Frankrijk heeft de Belcar organisatie de sterke intentie om naar de UK te gaan. Er schijnen toch een hoop Belcar teams de wens te hebben uitgesproken om eens met het veer het kanaal te oversteken ;) Mocht Britcar niks worden dan zullen andere Engelse opties worden geopend.........

Tja, voor het heetste Belcar nieuws moet je nu eenmaal op De Paddock zijn ;)

link naar de Britcar: http://www.eerc.co.uk/

Scapa 20-05-2004 01:06

Mooie scoop ;)

Zou wel leuk zijn!

Thomaske 20-05-2004 07:49

Zou het ook leuk vinden maar volgens mij kunnen ze zo'n verplaatsing naar 't buitenland best doen zoals ze nu hebben gedaan bij Duitsland. In de zomer voor de 24Uren van Zolder

hagasan 20-05-2004 11:07

Een koerske in de UK zie ik wel zitten evenals een gecombineerde race in Spa of Zolder. In ieder geval zullen wij erbij zijn.

Peter Baert 20-05-2004 16:51

Die "First view" van "Autosport" doet soms wonderen.

;)

Driesco 20-05-2004 19:53

Een samensmelting is volgens mij onhaalbaar. Ben de eerste race op Silverstone gaan kijken naar onze Clio die daar meereed en ik moet zeggen, het niveau kan je vergelijken met dat van de Touring Cup op uitzondering van 2 à 3 wagens. Ik vrees ook dat die mannen dan wel een grove mentaliteitswijziging dienen te ondergaan, enkele rijden gewoon op hun mocaseins in de wagen en met een mechaniekersoverall. Je kan niemand natuurlijk iets kwalijk nemen, maar het nieveau ligt heel ver uit elkaar.

Als je even tijd hebt moet je de geschreven discussies maar eens gaan lezen op het volgende forum, dan wet je genoeg. Ik volg de Britcar al enkele maanden en ik kan zeggen, pure fun for low budget.

http://www.ten-tenths.com/forum/show...threadid=50170

Vertigo Streiff 20-05-2004 21:53

zie ik wel zitten
zeker bij de 24 uren van ZOLDER zoals marshal al zei met 95 wagens op de baan
:D:D

ik was net eens foto's van de wagens aan het bekijken en opeens zag ik een heel bekend gezicht
de BMW van Willie More ;)
rijden er nog enige "bekende" gezichten in mee :confused:

Mark 20-05-2004 21:59

Quote:

Originally posted by Vertigo Streiff
zie ik wel zitten

Ik begin me werkelijk af te vragen hoe jullie lezen!! Waar schrijf ik in hemelsnaam iets van samen rijden tijdens een 24 uur :confused: Of is de term "support race" niet duidelijk?

Volgens het bericht in Autosport gaan Belcar en Britcar niet samen maar zullen ze op twee, wellicht drie, weekends samen het affiche delen.

Let wel, het gaat om een prematuur bericht in de Engelse Autosport.

Vertigo Streiff 20-05-2004 22:26

Re: 2005? We gaan naar de UK!.....en zij komen naar hier.

Quote:

Originally posted by Marshal
Ik begin me werkelijk af te vragen hoe jullie lezen!! Waar schrijf ik in hemelsnaam iets van samen rijden tijdens een 24 uur :confused: Of is de term "support race" niet duidelijk?

Volgens het bericht in Autosport gaan Belcar en Britcar niet samen maar zullen ze op twee, wellicht drie, weekends samen het affiche delen.

Let wel, het gaat om een prematuur bericht in de Engelse Autosport.

ik lees niet fout
het leek me gewoon onmensbaar :D

Belle 21-05-2004 00:51

Quote:

De plannen zoals ze nu op tafel liggen, houden in dat de Britcar een support race zal zijn tijdens de 24 uur van Zolder. De Belcar op zijn beurt is dan weer een support race tijdens de 24 uur van de Britcar (Snetterton? / Silverstone ?)
Dat lijkt me wel leuk! Ik vraag me dan wel af hoeveel teams er de kanaal kunnen oversteken, want ik kan me wel voorstellen dat dit financieel niet haalbaar zal zijn voor iedereen... Een 24-uren race kost al stukken van mensen en dan nog ééntje erbij in Engeland als support... en is dat dan interessant voor sponsors?
Tja, voor de supporters is het dan wel weer interessant! :D
Ik ben er alleszins voor!

Quote:

Er is zelfs een gewaagd plan om de Britcar en Belcar samen een race te laten rijden op Spa. Kun je het je voorstellen? 95 wagens op de baan!!
Amai, dan wil ik toch zeker van de partij zijn! :eek:

Allé, hopelijk blijft het niet enkel bij plannen, maar komt er effectief iets uit de bus!

Quote:

Tja, voor het heetste Belcar nieuws moet je nu eenmaal op De Paddock zijn
Thanks for the scoop Marshal ! ;)

Megane 22-05-2004 09:10

Quote:

Originally posted by Vertigo Streiff
zie ik wel zitten

ik was net eens foto's van de wagens aan het bekijken en opeens zag ik een heel bekend gezicht
de BMW van Willie More ;)
rijden er nog enige "bekende" gezichten in mee :confused:

Fout gelezen of niet, in zolder mogen er geen 95 auto's starten tijdens de 24U.
Of weet U zoiets niet als autosportfan. :no: :fight: :fight:

Vertigo Streiff 22-05-2004 14:26

Quote:

Originally posted by Megane
Fout gelezen of niet, in zolder mogen er geen 95 auto's starten tijdens de 24U.
Of weet U zoiets niet als autosportfan. :no: :fight: :fight:

dat weet ik wel als autosportfan maar zoals ik nogal zei het leek me gewoon een raar idee :cool:

Twisted 24-05-2004 13:07

Amaai... moest da doorgaan...
Daar gaat volk naar komen kijken denkek !!

Met 95 op zolder is wel gekkewerk... Franco is eventueel nog te doen om dat het langer is he maar zie diene hoop eens naar Eau Rouge afstormen :)

Raceboy 24-05-2004 13:23

Het gaat hier nergens om 95 wagens die samenrijden. Gelieve de discussie te houden op dingen die wel kunnen gebeuren.

Mark 27-05-2004 19:28

Quote:

In het desbetreffende stukje komt James Tucker (baas EERC/Britcar) aan het woord, als de plannen doorgaan is een samenwerking tussen Belcar en Britcar zeer goed mogelijk.

Mijn Frans is niet optimaal maar volgens racinglife.be heeft James Tucker een beetje voor zijn beurt gepraat. Marc Martens geeft wel aan dat er "iets" van een gesprek is geweest..........maar niet meer dan dat.

Trouwens als je die thread op ten-tenths doorspit mag je toch wel de voorzichtige conclusie trekken dat die Tucker een beetje een prutser is.

Mark 04-08-2004 19:56

Re: Re: 2005? We gaan naar de UK!.....en zij komen naar hier.

Quote:

Trouwens als je die thread op ten-tenths doorspit mag je toch wel de voorzichtige conclusie trekken dat die Tucker een beetje een prutser is.
Prutser of niet, die Tucker duikt wederom op in de Autosport van deze week. Iets meer details dit keer............

De Britcar is voornemens om de Willhire 24 hours te laten doorgaan op 16-18 september 2005 op Silverstone. Een van de support acts zou de Belcar zijn. SVP goed lezen, de Belcar neemt dus niet deel aan deze engelse 24 uur!!

De Britten zouden op hun beurt weer een support race zijn tijdens de 24 uur van Zolder. In dit stukje is er wel sprake van een "joint 4-hour nightrace" op Spa..........conclusie: 90 wagens tijdens de Eurorace 2005? Dat wordt filerijden in de Source :D

De woorden Co-operation en joint venture zijn ook in dit stukje te lezen, we zullen dat maar op zijn beloop laten ;)

Raceboy 04-08-2004 19:58

mm een endurance in het voorprogramma van de 24 uren. hoe laat gaan we dan starten?

Mark 04-08-2004 20:02

Quote:

Originally posted by raceboy
mm een endurance in het voorprogramma van de 24 uren. hoe laat gaan we dan starten?
Ach zo'n race zal niet veel langer duren als Leinders met zijn Minardi F1 Demo :D

Stranger 20-08-2004 00:29

En wat zien we dan op die Britcar site staan

Britcar 2005 Prov

Class1 Over 3600cc
GT3/CUP/DTM/SUPERTOURING/GRP A
Class 2 3000cc-3599cc
Class 3 tba

26th March Silv Int2hr
16th April Brands Indy2hr
20/21st May Snetterton2hr
3/4/5 June Spa 4hr (evening)all comers
2nd July Brands Gp2hr
23rd July Oulton Park 2hr
21/20 August Thruxton tba
16/17/18 September Silverstone Willhire24hr
15th October Zolder 2hr
5th November Donington (night)2hr
26th November Brands GP (night)2hr

Mark 20-08-2004 00:42

Quote:

Originally posted by Stranger
En wat zien we dan op die Britcar site staan

Britcar 2005 Prov

15th October Zolder 2hr

Zijn de 24 uur volgend jaar pas in oktober? ;) :D Anders gezegd, het plan om een support race tijdens de 24 uur 2005 te houden gaat dus waarschijnlijk niet door.

Maaruh, in september gaan we dus naar Engeland? ;)

Rasse 25-08-2004 12:07

Dat ze het maar zo laten. We hebben in Engeland niks te zoeken. Zo super zijn de omlopen daar ook niet. Op de GP-track van Brands na misschien. Je betaald je ook nog eens blauw aan transport en verblijf. In Frankrijk zijn er trouwens mooie omlopen in overvloed.
En waarom niet terug naar de "Ring", iedereen was toch enthousiast.

Integra 25-08-2004 12:50

Quote:

Originally posted by Rasse
Dat ze het maar zo laten. We hebben in Engeland niks te zoeken. Zo super zijn de omlopen daar ook niet. Op de GP-track van Brands na misschien. Je betaald je ook nog eens blauw aan transport en verblijf. In Frankrijk zijn er trouwens mooie omlopen in overvloed.

Donington is toch wel een prachtig circuit hoor.

pipo 25-08-2004 17:39

Quote:

En het GP circuit van Silverstone? Of Thruxton, waar de echte durvers zich kunnen profileren.

Dragonfly 25-08-2004 18:48

Quote:

We moeten daarom nog niet over het water gaan. In Spanje of Italie zijn toch super mooie circuit :);)

Mark 29-10-2004 12:32

Quote:

Originally posted by Mark
Volgens de Autosport die deze ochtend in de schappen ligt van de Engelse kiosken mogen we in 2005 een soort joint-venture verwachten tussen de Belcar en de Britcar. In het desbetreffende stukje komt James Tucker (baas EERC/Britcar) aan het woord, als de plannen doorgaan is een samenwerking tussen Belcar en Britcar zeer goed mogelijk.

Het gaat nog waar worden ook ;) We gaan knallen op het circuit van Brands Hatch......

mogelijke datums: 25-26/6 of 2-3/07 of 9-10/7 e.e.a. volgens de laatste project kalenders.

Driesco 29-10-2004 17:07

Vorig jaar 3 wedstrijden Britcar gaan kijken, dan kunnen we evengoed met de TC rijden. :(
Clio, Fiesta 1600, BMW, mhhh als die tegen de Vipers en de Corvettes gaan rijden gaan we nog lachen.

Onze Clio neemt deel aan dit kamioenschap en ik kan U zeggen, het is niet veel soeps. De briefing was een partij plezier waar de piloten zelf mochten bepalen hoe de dag er ging uitzien. De heren kwamen 10 minuten voor de start toe en op hun mocasins en zo stapten ze in de racewagens.

Mijn persoonlijke mening: TC staat al stappen verder qua professionalisme dan de Britcar. :)

Thomaske 29-10-2004 21:26

Als dat waar moet zijn moeten ze zeker af komen dan kunnen we ons nog eens amuseren om zo een race te bekijken.

Mvg

ICEMAN 31-10-2004 21:15

Zelfs de piloten uit de Belcar wagen zich aan een avontuur in de Britcar. Zo zal Alexandra Van de Velde op zaterdag 6 november deelnemen aan de 3 uur durende nachtrace op Donington samen met Fiona Leggate.

Mark 31-10-2004 21:23

Quote:

Originally posted by ICEMAN
Zelfs de piloten uit de Belcar wagen zich aan een avontuur in de Britcar.
Het duo Moore / Cox heeft reeds enkele westrijden achter de rug in deze klasse.

Raceboy 31-10-2004 21:27

Quote:

Originally posted by ICEMAN
Zelfs de piloten uit de Belcar wagen zich aan een avontuur in de Britcar. Zo zal Alexandra Van de Velde op zaterdag 6 november deelnemen aan de 3 uur durende nachtrace op Donington samen met Fiona Leggate.
Op de MG?

ICEMAN 31-10-2004 21:32

Inderdaad, meer info vind je op onze site.

Daikin Racing Team

Mark 03-11-2004 19:50

James Tucker laat weer van zich horen ;) Volgens hem zijn de volgende data definitief waarbij Britcar en Belcar elkaar zullen ondersteunen tijdens een raceweekend.

25-26/06 Brands Hatch Grand Prix circuit
15-16/10 Zolder.

Voor alle duidelijkheid, Belcar en Britcar gaan samen niet van start ! Ieder heeft zijn eigen race. Over de Spa Eurorace wordt niet meer gesproken..............

Nogmaals: In 2005 rijden ze niet samen!

.........maar in 2006 wel :D In de wilde plannen van James Tucker is ruimte voor een gezamelijke race op de Nordschleife. De kans dat dit ooit van de grond komt acht ik onwaarschijnlijk klein.........mocht het wel doorgaan dan wil ik de afsleepdienst gaan uitbaten op de Nordschleife, werk verzekerd ;)

De bron van dit verhaal? Autosport issue 4-11-04

O ja, Tucker is ook bezig om een samenwerking op te zetten met de Dutch Supercar Challenge en het Franse VdeV kampioenschap.

Thomaske 03-11-2004 20:46

Nee niet 25 en 26 juni want dan zijn de examens nog bezig denk ik.

Mvg

Thomaske 03-11-2004 20:46

Staan deze datum eigenlijk al helemaal vast?

Mvg

Belle 03-11-2004 21:11

Ik hoop ook dat het een week verlaat wordt, want dan zitten wij leerkrachten namelijk met deliberaties en weet ik veel. Maar voor geen geld mis ik de buitenlandse Belcarrace tedjuu! :mad: :p

Baron 04-11-2004 15:00

Quote:

Originally posted by Mark
.........maar in 2006 wel :D In de wilde plannen van James Tucker is ruimte voor een gezamelijke race op de Nordschleife.
En hij kan dan ook meteen de British GT, de BTCS, de Touring Cup en het DSCC uitnodigen. ;)
De komkommertijd is meteen goed begonnen. :D

Raceboy 23-02-2005 19:34

volgsens de EERC website gaat het dus echt het Gp circuit worden. spijtig dat Dingle dell weg is :(

Voor wie mee wil rijden in Zolder (2 uren koers, dat gaat nog wat geven in de planning) dat kost je £875 (max 50 wagens aan de start

ICEMAN 23-02-2005 19:37

Zou nog al wat zijn als we op het kleine circuit moeste rijden. De Corvette zou wel eens op 30 sec. of sneller rond zijn. :D

Raceboy 23-02-2005 19:41

CART reed daar ook, ik denk wel dat CART nog ietske sneller is dan de corvette. Er heeft in ieder geval iemand betaald aan Palmer want anders wordt het grote circuit niet opengesteld. Zelfs British GT rijdt er niet op.

ICEMAN 23-02-2005 19:43

En de Britcar dan?

All times are GMT +2. The time now is 12:05.