![]() |
Mijn BMW C1-ke is wat gegroeid...
Ik heb mijn oorspronkelijk idee om een BMW C1 motor te kopen, laten varen en een BMW 1100 RT aangeschaft. Volgende week zou ik hem moeten hebben...
Mario, dan gaan we samen eens een toerke doen eh ;) Hij ziet er zo uit : (zelfde kleur en al) http://www.depaddock.eu/sennake/bmw1100rt.jpg |
Wat was dat ook al weer van mannen met een midlife crisis en motoren ? :D
|
Als ge gene tijd moest hebben wil ik hem wel inrijden.
|
Aan te raden lectuur vooraleer je begint te rijden: de "Joe bar" strips
|
Da ziet er in ieder geval een pak beter uit dan da c-ding!
|
Quote:
Maar met statistieken kan je alles bewijzen, dus veel rijplezier ermee :) |
't Is eigenlijk meer uit noodzaak dan uit mid-life crisis : ik doe in september mutatie van Leopoldsburg naar Evere en ik wil zo weinig mogelijk in de file staan...
|
Quote:
http://www.kawasaki.be/moto/technica...N_zxt20a_3.JPG |
Ja Werner, da ziet er inderdaad veel knapper uit dan die BMW, ik vin die bmw-moto's maar iets raar met die motor zo dwars
|
amaai ja werner, das een echt heftig machien :D
Da van u is ook graaf ze sennake :) Onze pa zal binnenkort nog wel si naar de "pc's" komen kijken ;) |
Quote:
En dat is niet "zo dwars", dat is een boxer motor. Onverslijtbaar. |
Quote:
|
Ik vind die van Werner toch ook wel de mooiere van de twee. Wat niet wegneemt dat die BMW ook best wel een klassebak is ;)
|
Over smaak kan je uiteraard niet twisten, maar ik geef toe dat ik een andere motor zou gekocht hebben als ik puur op smaak gekozen zou hebben. Wel niet zo'n buikligger als Werner laat zien, maar dan toch een chopper. Uit praktische overwegingen (zithouding, weinig onderhoud, gemakkelijk te poetsen, minder last van spray bij regenweer, vermogen...) heb ik dan uiteindelijk voor een touring model gekozen. Ik ben nu eenmaal niet van plan om elke dag nog een uur chroom te poetsen als ik thuiskom, en mijn bedoeling van de motor is nu eenmaal om ermee te gaan werken, niet voor mijn plezierritjes dus...
|
Brol kunde kawasaki moeilijk noemen hoor. Ik denk dat Kawasaki zelfs een meer gevestigde waarde in motoren is dan bmw. Desalniettemin past die BMW wel beter bij u Sennake ;)
|
bwa ze zitten gewoon elk in een ander genre ...
BMW ==> touring kawa ==> sportbeestjes |
Quote:
Ik bedoel maar : ik ken mijn eigen, en als ik een moto koop die 300 km/uur rijdt dan RIJ ik ook 300 km/uur. Zo'n snelheidsmachien is iets voor jonge gasten van 20 jaar, niets voor een bezadigde vader van 42 ;) |
Zeg Guy hoe ga je tussen die files kunnen met uw Boxer, die cylinders zullen in de weg zitten... ;)
|
Quote:
|
Quote:
Hierbij zou ik de mensen van DESCOM dan ook willen bedanken voor de wijze en kostbare raad die ze me in deze zaak gegeven hebben ;) |
Awel, die BMW is nu ne moto die ik eigenlijk ook wel zou willen hebben.
Waarom niet die Kawasaki? Het is juist zoals Sennake zegt: ik, als jong gastje van 20, ken mijzelf goed genoeg om te weten dat ik ook tegen een boom zou hangen met zo'n moto. Het scheelt nu al nie veel met 4 wielen onder mij :D, nog een geluk dat ik een slipcursus heb gevolgd! |
Zelfbeheersing hè mannen ;) Ik heb toch nog steeds liever 4 wielen dan 2
|
Gij hebt blijkbaar liever geen wielen ;)
|
Awel, awel, awel, dat topic is compleet aan mij voorbij gegaan. Ik moest me schamen... :o
Halleluja, nog iemand die het licht heeft gezien, al hebben BMW's onder meer de koosnaam "ouwelullenmotor" :). Maar da's zeker een degelijk machien, Sennake. Van harte gefeliciteerd :) . Maarre, Japanse brol :no: ? Mijn Kawasaki heeft me nog nooit in de steek gelaten; 100 paardjes (weliswaar aan de krukas), gepuurd uit 600 cc :cool: . Mocht ik het geld hebben, zou ik me nog een Ducati ST4S, een Aprilia Futura (allebei twins) en een paar Triumphs (driecilinders) kopen. Enneh, opletten met die BMW-versnellingsbakken, die zijn berucht. Tijdens de voorbereiding voor m'n examen zat ik vaker dan me lief was in neutraal ipv tweede, terwijl dat met m'n Kwak nooit het geval zou zijn. Nog een goeie tip : volg een rijvaardigheidscursus, je steekt er echt veel bij op. Edit : die toerrit zal er wel eens van komen, ja. |
Proficiat met de aankoop! Een goede keuze, ik ging nog zeggen en "what about a Pan", maar gezien ge gene Japanse brol... enz.
Enfin soit, Ik weet er alles van. Mutatie doen en dan alle dagen op en af naar Brussel kachelen. Diegene die doorrijden in de winter zijn ook steevast de mannen met een RT of Pan. Deze winter nog taxi gespeeld voor iemand die met een Jap GSX1100CBYZFR :confused: of zoiets rijdt. Was die blij dat ie weer de moto op kon. En als ge het graag doet, ik wil hem best geloven. In ieder geval, succes ermee en een immer behouden thuiskomst ;) Moto's? Niks voor Huudo :no: Wel veel interesse, maar zelf rijden niet. |
Quote:
Neen, alle gekheid op een stokje, ik ben ook bij Kawasaki en Suzuki gaan kijken hoor. Bijna zelfs een Kawasaki VN Classic 800 of een Suzuki Burgmann 650 gekocht. Maar volgens de puristen is dat eigenlijk geen moto, alhoewel hij er een boel zijn achterlicht laat zien. En ouwelullenmoto : tja, wat ben ik anders dan een ouwelul eh ? Trouwens, die BMW haalt ook zijn 0 tot 100 Km/uur in 3,9 seconden hoor :) Ik zocht gewoon iets waar ik relatief comfortabel en relatief droog mee naar Brussel kon rijden, en dan kom je automatisch bij de touring modellen uit. Dat de voorkeur dan uitging naar een BMW heeft zuiver te maken met de restwaarde die zo'n Duitser toch altijd wel voorheeft op een Jap. |
Qua Japanse motoren kunnen alleen Suzuki of Kawasaki me bekoren. Een Suzuki TL 1000 S of R bijvoorbeeld (helaas nu niet meer in productie) of een Kawa ZZR 1200 (een ontzaglijke motor, maar ook een viercilinder in lijn en dat ken ik nu) of eventueel de ZX9 R die ik ook gerust zou willen hebben .
Toen ik aan het rondkijken was, heb ik ook lang overwogen een Suzuki GSX 750F te kopen, maar uiteindelijk is het m'n ZZR'tje geworden. Als ik er nu een zou kopen, wordt het waarschijnlijk weer een sporttourder (wat ik nu heb), maar iets zwaarder. Niet voor het vermogen (volstaat), maar om wat meer koppel te hebben. :) De Burgman is een (maxi)scooter eh, maar met een zwaardere motor in dan in mijn motorfiets. Of een scooter nu beter of slechter is, laat ik in het midden. Heb daar zelf geen echt oordeel over (op sommige vlakken heel wat gebruiksvriendelijker in ieder geval). Maar velen kijken er inderdaad wat meewarig op neer :rolleyes:, terwijl dat eigenlijk niet hoeft. Zelf heb ik het bijvoorbeeld niet voor Harleys, maar ik groet toch en ben ergens blij dat die persoon voor een "motor" :D gekozen heeft. Niet vergeten te groeten hé Sennake, want wie weet komen we elkaar ooit nog eens incognito tegen. 'k Verschiet er telkens van hoeveel mensen nog terug naar me groeten, terwijl veel motards daar steen en been over klagen. En om het volkje hier wat motorcultuur bij te brengen : qua traditie moet BMW helemaal niet onderdoen voor Kawasaki, wel integendeel. BMW maakte al in de eerste helft van de 20ste eeuw motorfietsen, terwijl Kawasaki daar pas in de jaren '60 serieus mee begonnen is. Het is zelfs zo dat op een bepaald ogenblik de motorfietsenverkoop het huis BMW heeft rechtgehouden (ipv de auto's: na WO II geloof ik). Die ZX 12R van Werner is tot op heden (verscheen in 2000) de krachtigste productiemotor ter wereld : 190 pk en ruim 300 km/u snel (nu elektronisch begrensd op 300). Een juweeltje van techniek (wat eigenlijk bijna alle motorfietsen zijn, die op dat vlak toch verder staan dan de doorsnee auto, want moeten extremere omstandigheden het hoofd kunnen bieden). Pfff, ik begin weer preekerig te worden... :rolleyes: |
Quote:
|
Normaal gezien is rijden met 1 hand geen enkel probleem (sommigen kunnen zonder handen rijden, heb ik nog nooit geprobeerd, maar bij de politie leren ze de vreemdste trucjes), maar als ik m'n linkerhand nodig heb voor iets, dan steek ik inderdaad liever m'n been uit. Zo ook in de file, daar groet ik auto's die opzij gaan ook liever met m'n been, omdat daar elk moment een of andere automobilist kan uitwijken om in een ander rijvak te gaan rijden. Dan heb je die hand wel degelijk nodig.
Maar in een bocht gebeurt het ook dat ik met een voet groet, of als ik iemand anders voorbij rij. Dan steek ik m'n rechterbeen eens uit, want m'n rechterhand heb ik nodig voor het gashendel. Nog een tip die ik een tijd geleden van een forum pikte en die me wel handig lijkt om verkeersagressie wat in te dijken (niet enkel voor motorrijders eigenlijk) : ipv de middelvinger op te steken, met de duim naar beneden, komt wat minder beledigend over, maar de boodschap is even duidelijk. En omgekeerd, om iemand te bedanken kun je de duim omhoog steken :). |
Quote:
Als je remt, dan rem je ook met de linkervoet (ikke toch). Als je ambriëert, dan schakel je ook meestal (rechtervoet) ;) ;) Je zal ook merken dat groeten met de benen moeilijker is dan met de hand (onbalans). Groeten met het been doe ik enkel als ik iemand voorbij snor (nog niet veel kunnen oefenen want met ne chopper gebeurt dat nie al te dikwijls :rolleyes: ). |
ik rij kawa, en ben der heel content van
|
Quote:
|
Tijd voor een paddock meeting voor motards ?
En ja, Bezemwagens systeem is ook voor mij net omgekeerd. Raar. 'k Denk wel dat de gewichtsverplaatsing op een chopper groter is omdat je dan zowat je hele been moet bewegen en naar buiten steken. Bij mij is het enkel m'n onderbeen dat ik uitsteek en dat steekt dan nog onder mij ipv helemaal voor me, dus qua gewichtsverplaatsing valt dat serieus mee. Hangt ook af van de snelheid. Als ik met manoeuvres bezig ben, probeer ik het zo min mogelijk (lukt me niet altijd ; maar het is het best dat in de mate van het mogelijke te vermijden. Als ik wegrij, steunen m'n voeten na een seconde al op de voetsteunen ipv er nog 30 meter naast uit te steken, wat veel meer onbalans in de hand werkt), maar als ik iemand tegen 90 voorbijsteek, is dat geen enkel probleem. Maar mijn ZZR is wat topzwaar, iets waar jij, Sennake, helemaal geen last van zou moeten hebben, wegens het heel lage zwaartepunt en na wat oefening zou je normaal gezien probleemloos tegen 10 km/u of nog trager moeten kunnen rijden met beide voeten op de voetsteunen en helemaal in evenwicht. Maar eigenlijk moet het voor jou wel een hele verandering zijn (en niet in goede zin vermoed ik) : ipv Leopoldsburg naar Evere elke dag. Ik zou het niet graag doen eerlijk gezegd. Ik heb het geluk dat m'n huis en werk vlakbij een station gelegen zijn en dat er een rechtstreekse treinverbinding is. |
Quote:
jan |
Quote:
Het zal mijn boxer SHORT zijn denk ik :D |
Quote:
Dus als je niet wil verdwalen, laat mij dan ook nooit eerst rijden |
Hoe zit het er nu mee Sennake ?
Hebben Danny of Wim of Tom er al achterop gezeten en wat vinden zij er eigenlijk van ? |
Danny is al 2 keer mee achterop geweest en het resultaat is dat ik er nog eens voor 800 euro kledij en helm tegenaan mogen smijten heb. (Er zat wel een systeemhelm voor mij bij van 285 euro). Nu zal ze wel mee MOETEN ;)
Gisteren eens gepolst of Wim en Tom nog geen goesting hadden om eens mee te rijden. Wim (de oudste) zag dat direct zitten, Tom nog niet, alhoewel die al meer met Danny's motorkledij rondgelopen heeft dan iets anders. Danny en ik plannen om zaterdag een toer te gaan rijden (als het weer meezit natuurlijk). Mogelijk gaat het dan richting Turnhout. Ben je die dag toevallig thuis? |
Zaterdag ben ik het grootste deel van de dag wel thuis, maar je belt het best eerst even, want het kan zijn dat ik af en toe weg moet (zal toch vooral 's morgens zijn geloof ik).
Tof in ieder geval dat de vrouw het ook ziet zitten :). Ik mocht pas vanaf november een passagier meenemen (eindelijk examen geslaagd en tot dan had ik een voorlopig rijbewijs, waardoor ik geen duo kon meepakken) en toen was het al winter, dus Kim was niet er niet erg happig op. Intussen is ze 7 maanden zwanger en is het er begrijpelijkerwijs nog altijd niet van gekomen :( (de mijne is meer een scheurijzer en zo al niet de meest comfortabele voor een duo, ook al is zij nogal klein uitgevallen. Bovendien is de vering van de ZZR een gekend "zwak" punt (meer op comfort afgesteld dan op sportiviteit) en moet eerst de veervoorspanning verhoogd worden, anders slaagt de achtervering misschien door op drempels e.d. Toen ik mijn Haynes raadpleegde, bleek al snel dat dat meer iets is voor techneuten dan voor mij (de hele achtervering moet worden gedemonteerd, dus da's pas voor de volgende onderhoudsbeurt). |
Da's dan weer het voordeel van "oud" te zijn : ik mag kopen en opstappen op gelijk welk type en cilinderinhoud, met of zonder passagier, mijn rijbewijs geldt voor alles.
Maar dat neemt niet weg dat ik ook nog een rijvaardigheidscursus ga volgen, samen met mijn broer trouwens die gisteren een Honda Dauville gekocht heeft. Voor de motor-leken : dat ziet er dan weer zo uit : http://www.mcpoolen.se/images/mc-hon...uville-rod.gif |
All times are GMT +2. The time now is 19:43. |