De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Community-forum (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Mijn BMW C1-ke is wat gegroeid... (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=4768)

Sennake 18-04-2003 22:56

Mijn BMW C1-ke is wat gegroeid...
 
Ik heb mijn oorspronkelijk idee om een BMW C1 motor te kopen, laten varen en een BMW 1100 RT aangeschaft. Volgende week zou ik hem moeten hebben...

Mario, dan gaan we samen eens een toerke doen eh ;)

Hij ziet er zo uit : (zelfde kleur en al)

http://www.depaddock.eu/sennake/bmw1100rt.jpg


Raceboy 18-04-2003 22:57

Wat was dat ook al weer van mannen met een midlife crisis en motoren ? :D

Bezemwagen 19-04-2003 00:10

Als ge gene tijd moest hebben wil ik hem wel inrijden.

Bezemwagen 19-04-2003 00:12

Aan te raden lectuur vooraleer je begint te rijden: de "Joe bar" strips

Beemer 19-04-2003 09:27

Da ziet er in ieder geval een pak beter uit dan da c-ding!

HHugo 19-04-2003 10:16

Quote:

Originally posted by raceboy
Wat was dat ook al weer van mannen met een midlife crisis en motoren ? :D
De statistieken wijzen trouwens uit dat de meeste motor-ongevallen gebeuren met mannen die op latere leeftijd beginnen motorrijden (of er terug mee beginnen na een hele tijd). ;)

Maar met statistieken kan je alles bewijzen, dus veel rijplezier ermee :)

Sennake 19-04-2003 13:23

't Is eigenlijk meer uit noodzaak dan uit mid-life crisis : ik doe in september mutatie van Leopoldsburg naar Evere en ik wil zo weinig mogelijk in de file staan...

Werner333 19-04-2003 13:31

Quote:

Originally posted by Sennake
en ik wil zo weinig mogelijk in de file staan...
Dan had ge beter dit gekocht:
http://www.kawasaki.be/moto/technica...N_zxt20a_3.JPG

Beemer 19-04-2003 13:38

Ja Werner, da ziet er inderdaad veel knapper uit dan die BMW, ik vin die bmw-moto's maar iets raar met die motor zo dwars

Oneliner 19-04-2003 13:41

amaai ja werner, das een echt heftig machien :D
Da van u is ook graaf ze sennake :)

Onze pa zal binnenkort nog wel si naar de "pc's" komen kijken ;)

Sennake 19-04-2003 15:36

Quote:

Originally posted by Beemer
Ja Werner, da ziet er inderdaad veel knapper uit dan die BMW, ik vin die bmw-moto's maar iets raar met die motor zo dwars
Ik koop genen Japanse "brol" :mad: En dan zwijg ik nog over de herverkoopwaarde...

En dat is niet "zo dwars", dat is een boxer motor. Onverslijtbaar.

Sennake 19-04-2003 15:38

Quote:

Originally posted by Werner333
Dan had ge beter dit gekocht:
http://www.kawasaki.be/moto/technica...N_zxt20a_3.JPG

Gij ziet mij graag tegen de eerste de beste muur plakken zeker? :D

Finish 19-04-2003 15:39

Ik vind die van Werner toch ook wel de mooiere van de twee. Wat niet wegneemt dat die BMW ook best wel een klassebak is ;)

Sennake 19-04-2003 15:47

Over smaak kan je uiteraard niet twisten, maar ik geef toe dat ik een andere motor zou gekocht hebben als ik puur op smaak gekozen zou hebben. Wel niet zo'n buikligger als Werner laat zien, maar dan toch een chopper. Uit praktische overwegingen (zithouding, weinig onderhoud, gemakkelijk te poetsen, minder last van spray bij regenweer, vermogen...) heb ik dan uiteindelijk voor een touring model gekozen. Ik ben nu eenmaal niet van plan om elke dag nog een uur chroom te poetsen als ik thuiskom, en mijn bedoeling van de motor is nu eenmaal om ermee te gaan werken, niet voor mijn plezierritjes dus...

Beemer 19-04-2003 15:47

Brol kunde kawasaki moeilijk noemen hoor. Ik denk dat Kawasaki zelfs een meer gevestigde waarde in motoren is dan bmw. Desalniettemin past die BMW wel beter bij u Sennake ;)

airco 19-04-2003 16:06

bwa ze zitten gewoon elk in een ander genre ...

BMW ==> touring
kawa ==> sportbeestjes

Sennake 19-04-2003 16:38

Quote:

Originally posted by airco
bwa ze zitten gewoon elk in een ander genre ...

BMW ==> touring
kawa ==> sportbeestjes

Na 42 jaren in dit leven maak ik een testament op van mijn jeugd... ;)

Ik bedoel maar : ik ken mijn eigen, en als ik een moto koop die 300 km/uur rijdt dan RIJ ik ook 300 km/uur. Zo'n snelheidsmachien is iets voor jonge gasten van 20 jaar, niets voor een bezadigde vader van 42 ;)

Bart.Vandecavey 19-04-2003 17:00

Zeg Guy hoe ga je tussen die files kunnen met uw Boxer, die cylinders zullen in de weg zitten... ;)

Mistery 19-04-2003 17:06

Quote:

Originally posted by Sennake
Ik koop genen Japanse "brol" :mad: En dan zwijg ik nog over de herverkoopwaarde...

En dat is niet "zo dwars", dat is een boxer motor. Onverslijtbaar.

Sennake heeft dan natuurlijk ook raad gekregen van goeie garage hé ... :D :D :D Juist hé Sennake !

Sennake 19-04-2003 17:09

Quote:

Originally posted by Mistery
Sennake heeft dan natuurlijk ook raad gekregen van goeie garage hé ... :D :D :D Juist hé Sennake !
Juist. Enfin, van de mensen IN die garage eh, want die garage zei maar weinig zulle...

Hierbij zou ik de mensen van DESCOM dan ook willen bedanken voor de wijze en kostbare raad die ze me in deze zaak gegeven hebben ;)

Ottooke 19-04-2003 18:48

Awel, die BMW is nu ne moto die ik eigenlijk ook wel zou willen hebben.
Waarom niet die Kawasaki? Het is juist zoals Sennake zegt: ik, als jong gastje van 20, ken mijzelf goed genoeg om te weten dat ik ook tegen een boom zou hangen met zo'n moto.
Het scheelt nu al nie veel met 4 wielen onder mij :D, nog een geluk dat ik een slipcursus heb gevolgd!

Beemer 19-04-2003 19:34

Zelfbeheersing hè mannen ;) Ik heb toch nog steeds liever 4 wielen dan 2

Oneliner 19-04-2003 20:17

Gij hebt blijkbaar liever geen wielen ;)

Mario 19-04-2003 21:07

Awel, awel, awel, dat topic is compleet aan mij voorbij gegaan. Ik moest me schamen... :o

Halleluja, nog iemand die het licht heeft gezien, al hebben BMW's onder meer de koosnaam "ouwelullenmotor" :). Maar da's zeker een degelijk machien, Sennake. Van harte gefeliciteerd :) .

Maarre, Japanse brol :no: ? Mijn Kawasaki heeft me nog nooit in de steek gelaten; 100 paardjes (weliswaar aan de krukas), gepuurd uit 600 cc :cool: . Mocht ik het geld hebben, zou ik me nog een Ducati ST4S, een Aprilia Futura (allebei twins) en een paar Triumphs (driecilinders) kopen.

Enneh, opletten met die BMW-versnellingsbakken, die zijn berucht. Tijdens de voorbereiding voor m'n examen zat ik vaker dan me lief was in neutraal ipv tweede, terwijl dat met m'n Kwak nooit het geval zou zijn.

Nog een goeie tip : volg een rijvaardigheidscursus, je steekt er echt veel bij op.

Edit : die toerrit zal er wel eens van komen, ja.

Guido 19-04-2003 22:50

Proficiat met de aankoop! Een goede keuze, ik ging nog zeggen en "what about a Pan", maar gezien ge gene Japanse brol... enz.

Enfin soit, Ik weet er alles van. Mutatie doen en dan alle dagen op en af naar Brussel kachelen. Diegene die doorrijden in de winter zijn ook steevast de mannen met een RT of Pan. Deze winter nog taxi gespeeld voor iemand die met een Jap GSX1100CBYZFR :confused: of zoiets rijdt. Was die blij dat ie weer de moto op kon. En als ge het graag doet, ik wil hem best geloven.

In ieder geval, succes ermee en een immer behouden thuiskomst ;)

Moto's? Niks voor Huudo :no: Wel veel interesse, maar zelf rijden niet.

Sennake 20-04-2003 00:04

Quote:

Originally posted by Mario
Mocht ik het geld hebben, zou ik me nog een Ducati ST4S, een Aprilia Futura (allebei twins) en een paar Triumphs (driecilinders) kopen.
Daar zitten dan toch DUIDELIJK geen Jappen bij eh ;)

Neen, alle gekheid op een stokje, ik ben ook bij Kawasaki en Suzuki gaan kijken hoor. Bijna zelfs een Kawasaki VN Classic 800 of een Suzuki Burgmann 650 gekocht. Maar volgens de puristen is dat eigenlijk geen moto, alhoewel hij er een boel zijn achterlicht laat zien.

En ouwelullenmoto : tja, wat ben ik anders dan een ouwelul eh ? Trouwens, die BMW haalt ook zijn 0 tot 100 Km/uur in 3,9 seconden hoor :)
Ik zocht gewoon iets waar ik relatief comfortabel en relatief droog mee naar Brussel kon rijden, en dan kom je automatisch bij de touring modellen uit. Dat de voorkeur dan uitging naar een BMW heeft zuiver te maken met de restwaarde die zo'n Duitser toch altijd wel voorheeft op een Jap.

Mario 20-04-2003 09:58

Qua Japanse motoren kunnen alleen Suzuki of Kawasaki me bekoren. Een Suzuki TL 1000 S of R bijvoorbeeld (helaas nu niet meer in productie) of een Kawa ZZR 1200 (een ontzaglijke motor, maar ook een viercilinder in lijn en dat ken ik nu) of eventueel de ZX9 R die ik ook gerust zou willen hebben .

Toen ik aan het rondkijken was, heb ik ook lang overwogen een Suzuki GSX 750F te kopen, maar uiteindelijk is het m'n ZZR'tje geworden.

Als ik er nu een zou kopen, wordt het waarschijnlijk weer een sporttourder (wat ik nu heb), maar iets zwaarder. Niet voor het vermogen (volstaat), maar om wat meer koppel te hebben. :)

De Burgman is een (maxi)scooter eh, maar met een zwaardere motor in dan in mijn motorfiets. Of een scooter nu beter of slechter is, laat ik in het midden. Heb daar zelf geen echt oordeel over (op sommige vlakken heel wat gebruiksvriendelijker in ieder geval). Maar velen kijken er inderdaad wat meewarig op neer :rolleyes:, terwijl dat eigenlijk niet hoeft. Zelf heb ik het bijvoorbeeld niet voor Harleys, maar ik groet toch en ben ergens blij dat die persoon voor een "motor" :D gekozen heeft.

Niet vergeten te groeten hé Sennake, want wie weet komen we elkaar ooit nog eens incognito tegen. 'k Verschiet er telkens van hoeveel mensen nog terug naar me groeten, terwijl veel motards daar steen en been over klagen.

En om het volkje hier wat motorcultuur bij te brengen : qua traditie moet BMW helemaal niet onderdoen voor Kawasaki, wel integendeel. BMW maakte al in de eerste helft van de 20ste eeuw motorfietsen, terwijl Kawasaki daar pas in de jaren '60 serieus mee begonnen is. Het is zelfs zo dat op een bepaald ogenblik de motorfietsenverkoop het huis BMW heeft rechtgehouden (ipv de auto's: na WO II geloof ik).

Die ZX 12R van Werner is tot op heden (verscheen in 2000) de krachtigste productiemotor ter wereld : 190 pk en ruim 300 km/u snel (nu elektronisch begrensd op 300). Een juweeltje van techniek (wat eigenlijk bijna alle motorfietsen zijn, die op dat vlak toch verder staan dan de doorsnee auto, want moeten extremere omstandigheden het hoofd kunnen bieden).

Pfff, ik begin weer preekerig te worden... :rolleyes:

Sennake 21-04-2003 21:20

Quote:

Originally posted by Mario
Niet vergeten te groeten hé Sennake, want wie weet komen we elkaar ooit nog eens incognito tegen. 'k Verschiet er telkens van hoeveel mensen nog terug naar me groeten, terwijl veel motards daar steen en been over klagen.

Zal ik nog wat aan moeten wennen denk ik. Ik zie ook dikwijls dat er met het been gegroet wordt. Is dat omdat ze juist aan het remmen of ambriëren zijn, of gewoon uit schrik om met één hand te rijden?

Mario 21-04-2003 21:34

Normaal gezien is rijden met 1 hand geen enkel probleem (sommigen kunnen zonder handen rijden, heb ik nog nooit geprobeerd, maar bij de politie leren ze de vreemdste trucjes), maar als ik m'n linkerhand nodig heb voor iets, dan steek ik inderdaad liever m'n been uit. Zo ook in de file, daar groet ik auto's die opzij gaan ook liever met m'n been, omdat daar elk moment een of andere automobilist kan uitwijken om in een ander rijvak te gaan rijden. Dan heb je die hand wel degelijk nodig.

Maar in een bocht gebeurt het ook dat ik met een voet groet, of als ik iemand anders voorbij rij. Dan steek ik m'n rechterbeen eens uit, want m'n rechterhand heb ik nodig voor het gashendel.

Nog een tip die ik een tijd geleden van een forum pikte en die me wel handig lijkt om verkeersagressie wat in te dijken (niet enkel voor motorrijders eigenlijk) : ipv de middelvinger op te steken, met de duim naar beneden, komt wat minder beledigend over, maar de boodschap is even duidelijk. En omgekeerd, om iemand te bedanken kun je de duim omhoog steken :).

Bezemwagen 21-04-2003 21:49

Quote:

Originally posted by Sennake
Zal ik nog wat aan moeten wennen denk ik. Ik zie ook dikwijls dat er met het been gegroet wordt. Is dat omdat ze juist aan het remmen of ambriëren zijn, of gewoon uit schrik om met één hand te rijden?
Zo te zien nog veel te leren he.
Als je remt, dan rem je ook met de linkervoet (ikke toch).
Als je ambriëert, dan schakel je ook meestal (rechtervoet) ;) ;)

Je zal ook merken dat groeten met de benen moeilijker is dan met de hand (onbalans).

Groeten met het been doe ik enkel als ik iemand voorbij snor (nog niet veel kunnen oefenen want met ne chopper gebeurt dat nie al te dikwijls :rolleyes: ).

laurent 21-04-2003 21:53

ik rij kawa, en ben der heel content van

Sennake 21-04-2003 22:22

Quote:

Originally posted by Bezemwagen
Als je remt, dan rem je ook met de linkervoet (ikke toch).
Als je ambriëert, dan schakel je ook meestal (rechtervoet) ;) ;)

Jij remt met je linkervoet en schakelt met je rechtervoet? Ik denk dat dat bij mijn BMW andersom is. Enfin, dat was bij mijn Honda 20 jaar geleden in alle geval toch andersom. Maar ik moet hem nog gaan afhalen en ook nog veel leren natuurlijk...

Mario 22-04-2003 08:13

Tijd voor een paddock meeting voor motards ?

En ja, Bezemwagens systeem is ook voor mij net omgekeerd. Raar. 'k Denk wel dat de gewichtsverplaatsing op een chopper groter is omdat je dan zowat je hele been moet bewegen en naar buiten steken. Bij mij is het enkel m'n onderbeen dat ik uitsteek en dat steekt dan nog onder mij ipv helemaal voor me, dus qua gewichtsverplaatsing valt dat serieus mee. Hangt ook af van de snelheid. Als ik met manoeuvres bezig ben, probeer ik het zo min mogelijk (lukt me niet altijd ; maar het is het best dat in de mate van het mogelijke te vermijden. Als ik wegrij, steunen m'n voeten na een seconde al op de voetsteunen ipv er nog 30 meter naast uit te steken, wat veel meer onbalans in de hand werkt), maar als ik iemand tegen 90 voorbijsteek, is dat geen enkel probleem.

Maar mijn ZZR is wat topzwaar, iets waar jij, Sennake, helemaal geen last van zou moeten hebben, wegens het heel lage zwaartepunt en na wat oefening zou je normaal gezien probleemloos tegen 10 km/u of nog trager moeten kunnen rijden met beide voeten op de voetsteunen en helemaal in evenwicht.

Maar eigenlijk moet het voor jou wel een hele verandering zijn (en niet in goede zin vermoed ik) : ipv Leopoldsburg naar Evere elke dag. Ik zou het niet graag doen eerlijk gezegd. Ik heb het geluk dat m'n huis en werk vlakbij een station gelegen zijn en dat er een rechtstreekse treinverbinding is.

Jan 22-04-2003 09:33

Quote:

Originally posted by Mario

Maar mijn ZZR is wat topzwaar, iets waar jij, Sennake, helemaal geen last van zou moeten hebben, wegens het heel lage zwaartepunt .

Heeft Sennake zelf een laag zwaartepunt, of eerder zijn boxer BMW? :confused: :D :D

jan

Sennake 22-04-2003 10:42

Quote:

Originally posted by jan
Heeft Sennake zelf een laag zwaartepunt, of eerder zijn boxer BMW? :confused: :D :D

jan


Het zal mijn boxer SHORT zijn denk ik :D

Bezemwagen 22-04-2003 19:18

Quote:

Originally posted by Sennake
Jij remt met je linkervoet en schakelt met je rechtervoet? Ik denk dat dat bij mijn BMW andersom is. Enfin, dat was bij mijn Honda 20 jaar geleden in alle geval toch andersom. Maar ik moet hem nog gaan afhalen en ook nog veel leren natuurlijk...
Vanaf de kleuterklas had ik al problemen met de begrippen links en rechts :rolleyes:
Dus als je niet wil verdwalen, laat mij dan ook nooit eerst rijden

Mario 14-05-2003 08:01

Hoe zit het er nu mee Sennake ?

Hebben Danny of Wim of Tom er al achterop gezeten en wat vinden zij er eigenlijk van ?

Sennake 14-05-2003 08:44

Danny is al 2 keer mee achterop geweest en het resultaat is dat ik er nog eens voor 800 euro kledij en helm tegenaan mogen smijten heb. (Er zat wel een systeemhelm voor mij bij van 285 euro). Nu zal ze wel mee MOETEN ;)

Gisteren eens gepolst of Wim en Tom nog geen goesting hadden om eens mee te rijden. Wim (de oudste) zag dat direct zitten, Tom nog niet, alhoewel die al meer met Danny's motorkledij rondgelopen heeft dan iets anders.

Danny en ik plannen om zaterdag een toer te gaan rijden (als het weer meezit natuurlijk). Mogelijk gaat het dan richting Turnhout. Ben je die dag toevallig thuis?

Mario 14-05-2003 09:19

Zaterdag ben ik het grootste deel van de dag wel thuis, maar je belt het best eerst even, want het kan zijn dat ik af en toe weg moet (zal toch vooral 's morgens zijn geloof ik).

Tof in ieder geval dat de vrouw het ook ziet zitten :). Ik mocht pas vanaf november een passagier meenemen (eindelijk examen geslaagd en tot dan had ik een voorlopig rijbewijs, waardoor ik geen duo kon meepakken) en toen was het al winter, dus Kim was niet er niet erg happig op. Intussen is ze 7 maanden zwanger en is het er begrijpelijkerwijs nog altijd niet van gekomen :( (de mijne is meer een scheurijzer en zo al niet de meest comfortabele voor een duo, ook al is zij nogal klein uitgevallen. Bovendien is de vering van de ZZR een gekend "zwak" punt (meer op comfort afgesteld dan op sportiviteit) en moet eerst de veervoorspanning verhoogd worden, anders slaagt de achtervering misschien door op drempels e.d. Toen ik mijn Haynes raadpleegde, bleek al snel dat dat meer iets is voor techneuten dan voor mij (de hele achtervering moet worden gedemonteerd, dus da's pas voor de volgende onderhoudsbeurt).

Sennake 14-05-2003 09:54

Da's dan weer het voordeel van "oud" te zijn : ik mag kopen en opstappen op gelijk welk type en cilinderinhoud, met of zonder passagier, mijn rijbewijs geldt voor alles.

Maar dat neemt niet weg dat ik ook nog een rijvaardigheidscursus ga volgen, samen met mijn broer trouwens die gisteren een Honda Dauville gekocht heeft.

Voor de motor-leken : dat ziet er dan weer zo uit :

http://www.mcpoolen.se/images/mc-hon...uville-rod.gif


All times are GMT +2. The time now is 19:43.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.