![]() |
Mini test dinsdag
Nu dinsdag zullen er op Zolder testsessies plaatsvinden met de nieuwe Mini Cooper S.
Er zal getest worden met de remmen door niemand minder dan Walter en Anthony Kumpen. Dit weekend zal de mini de nodige testkilomters ondergaan om dinsdag niet teveel last te ondervinden van de kinderziektes. In tussentijd gaan de Mini's als zoete broodjes van de hand en krijgen we in 2003 een onvervalste versie van echte stuurmanskunst. Enkele kleppers kochten zich reeds de Cooper S met 163 PK waardoor spektakel op straatbanden verzekerd is. Voor zij die het nog niet wisten; BRI zal er ook staan aan de start. Daarom worden alle testen op de voet gevolgd door ons. |
Eens gaan kijken kan nooit kwaad eh... :D
|
kunnen geintereseerde piloten ook een ritje maken??????????
|
Ik dacht van niet, als je naar een dealer gaat kan je een proefrit vragen met de Mini Cooper S. Aangezien alles standaard is, is er weinig verschil met de versie op de weg.
Hij ligt enkel 4 cm lager, voorzien van 2 kuipzetels en harnas, stroomonderbreker, regelbare veren en andere remmen. Voor de rest alle info vragen aan uwen pa Clioboy, heb hem gisteren zo een uur aan de lijn gehad :) |
ik ga ne keer zo ene gaan vragen bij de lokale dealer, krijg je die zo maar mee?????
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Ennuh, geef ff het chassisnummer door...........kwestie van geen afgeragde tweedehands te kopen :D Maar nu serieus, hoeveel deelnemers blijven er over in de Cliocup? |
Quote:
tja we zien wel, als ik er aldanniet ene meekrijg!! en ik denk dat de clio wel nog genoeg piloten zal hebben, maar of ik er nog zal bij zijn ????????????? Dat weet ik zelf nog niet |
Na wat ik deze ganse dag heb gezien en meegemaakt hoef ik echt geen keuzes meer te maken.
Om het in één woord te zeggen: verbluffend !!! |
Kan het echt niet in wat meer woorden :D Ik kon niet aanwezig zijn en ik zou toch graag wat meer willen weten.... :rolleyes:
|
Sorry Stijn maar testwerk van een team of merk hou je binnenskamers. Tot zolang niet alles 100% op punt staat denk ik ook niet dat Mini met enige info naar buiten zal komen.
Wat ik wel kan en mag vertellen is dat ik in de verre verste niet had gedacht dat de wagen zonder al te veel toeters en bellen zo goed zou presteren voor een eerste testsessie. Als we zien wat deze wagen kan hebben we nog veel werk aan de Clio zijn afstelling. Voor de rest wachten op de results. |
krijgen we "topgear" achtige rijstijlen te zien? lekker glijden enzo...............of lopen die bakjes over tramrails.
Wat me niet helemaal duidelijk is, het volgende: Zijn het alleen circuitraces of zijn er ook heuvelklims en rallysprints bij zoals dit jaar in Enegland en komend jaar ook in Schotland http://www.carkeys.co.uk/NE006097.htm link van de engelse cup http://www.johncooper.co.uk/cgi-bin/..._msport_FS.htm |
wat voor rondetijden zijn er neergezet??????
|
Quote:
maar niet veel !!!! |
Quote:
Dat zegt veel over de werkwijze en de aanpak van de organisatoren. Zeer professioneel. Geen noemenswaardige dingen te melden verder. Enkel nog wat afstelwerk en bollen zou ik zeggen. |
en rondetijden Driesco??? weet je daar al iets van??? Ben heel curieus????;);)
|
Quote:
|
Er werd vandaag dus door twee piloten getest. In de voormiddag Anthony Kumpen en in de namiddag Pierre Yves Corthals.
Ze grepen een intensive van Pirelli als excuus voor deze testen. Voila op Pirelli's draaide Anthony 2.02. Met dien verstande dat op het de respectievelijke rechte stukken (start/finish) en deze na de Bianchi chicanes waren gelegd. Nou ja chicanes. Er was een obstakel zodanig dat er niet helemaal op de ideale lijn kon gereden worden. Anthony was best tevreden over de test. Naar zijn mening, en na aanpassingen aan de remmen en ophanging, zouden deze Mini's wel eens om en bij de 1.50 kunnen draaien. Ikzelf heb daar mijn bedenkingen bij maar er zullen alleszins nog enkele seconden af kunnen. Maar ik hoor jullie al denken : "Aanpassingen ??? Blijven dit dan zoals vooropgesteld geen standaard auto's ???" Over de remmen zou al duidelijkheid bestaan. Deze zouden enigszins aangepast worden om (of onder het mom van ???) de verhoogde veiligheid. Over de aanpassingen aan de ophanging is nog geen duidelijkheid. In de namiddag ging PYC dan de piste op. PYC begon al dadelijk met de bandenspanning te spelen. Dit is uiteraard ook een manier van afstelling en vooral cup-piloten zullen deze truukjes iets vlugger door hebben. Van de tijden van PYC heb ik geen weet. Het werd me nogal wat koud en ben niet langer gebleven, waarvoor mijn excuses. C U |
Quote:
Ik heb een hele tijd, open en bloot (alléé, bij wijze van spreken) gepraat met de mensen van BMW en Pirelli daar ter plaatse. Zo geheim was het nu ook weer niet. In samenwerking met de RACB werd de wagen al eens goed bekeken wat betreft een technische en veiligheidsgoedkeuring. Iedereen was het er inderdaad over eens dat het er veelbelovend uitziet. Afwachten maar, zou ik zo zeggen... C U |
Als men mij iets vraagt dan doe ik dat hé Pascal. Als toekomstige Mini driver heb ik er ook alle belang bij de info niet rond te strooien naar Jan en alleman. Een dagje verlof en het trotseren van een helse koude geven je inderdaad wel wat info omtrent de wagen. Ik zou misschien een mail kunnen maken naar alle toekomstige piloten waar ze kunnen op letten of wat de regelingen zijn, maar dan is mijn voorsprong en tijd die ik er nu insteek ook verloren tijd.
Wij willen vanaf Februari direct kunnen rijden zonder teveel tijd te verliezen aan het zoeken naar de juiste afstelling en de beste bandendruk, daarom was de aanwezigheid leuk meegenomen. Met je ogen kan je veel bruikbare info vergaren die je later veel tijd en kosten kan sparen. De tijden die je post kloppen inderdaad maar met 2 chicanes en nog niet de juiste uitlaat. De tijden van Flugel zijn dus best haalbaar. |
Wij heten U, alle 44 stuks naar wij hopen, welkom op Post 12, meer bepaald de grindbak ervoor. :D :D
"Road Spec."-racing, dat wil ik weleens meemaken. Kan leuk worden........tijden rond de 1.55.....dat is leuk. |
Zo denk ik er ook over Marchall, en geloof me, ik ben zeker niet alleen. :no:
Post 12 ? Ik vrees dat ik dan een andere ga nemen, daar waar er minder fotografen staan. :D |
Even een paar opmerkingen: de ophanging is niet de standaard maar een JCW upgrade, de luchtinlaat en uitlaat worden JCW upgrades maar die waren op de test nog niet geplaatst. Op het gebied van tijden nog een kleine opmerking: remmen en afstelling ophanging kunnen nog makkelijk een verbetering van 2 à 3 seconden op leveren.
|
Aangepast of niet, voor dat autoke kom ik naar Zolder!!
|
Ik ookk :)
|
In u geval is da eerder: ik kom MET da autoke naar Zolder zeker??
|
ik ook, allesinds met nen dikken en misschien met nen dunnen, donderdag weet ik meer.....
|
Tot aan de start dan hé Vincent. T'zal wel wennen zijn voor u als ge van den enen in den anderen moet stappen en omgekeerd. :)
|
Quote:
|
Wat betreft racewagens niet, voor de rest ben ik de ganse dag op de baan maar ik ben een brave jongen zulle op da gebied. Da is misschien de rede waarom ik niet in de Belcar pas :):)
|
Quote:
|
ja jong lacht er nog wat mee!!!!
|
Vandaag tweede test in Zolder met de MINI!!!!
Gaat er iemand kijken? |
Als ze dat nu wat vroeger zou bekendmaken... :rolleyes:
|
Quote:
|
Weet er iemand of er al een website bestaat voor deze cup met deelnemers enz.?
|
website nog niet maar voor vragen ga naar www.Gna-racing.be
of mail Hans Van De Ven op club.MET@yucom.be |
www.touringcup.com , daar staan alvast de meeste deelnemers en binnenkort ook de info.
|
Zal waarschijnlijk wel aan mij liggen zenne Driesco, maar waar ziet ge die deelnemers staan, want ik vind die dus nie... :(
|
All times are GMT +2. The time now is 00:36. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.