![]() |
mogelijkheid voor TC / BC deelnemers om in feb. 2003 te racen op Zolder
31 August 2002 - Circuit Park Zandvoort en de stichting Dutch National Racing Team (DNRT) organiseren, na het succes van vorig seizoen met als kampioen Ronald Morien, voor de tweede maal het Winter Endurance Kampioenschap voor toer- en sportwagens.
De serie zal worden verreden over vijf evenementen, waarvan een op het circuit van Zolder, een op Assen en drie op Circuit Park Zandvoort. Zandvoort bijt het spits af met de traditionele Zandvoort 500, een 500 kilometer race op zaterdag 26 oktober. Direct na afloop van de laatste race, zondag 2 maart op Zandvoort, zal de Nederlands Winterkampioen gehuldigd worden. Inschrijving staat open voor alle bekende toerwagens en auto's uit voormalige merkencups, in de klassen +2000cc, tot 2000cc, tot 1600cc, de BMW's Compact, Seat Ibiza Tdi's uit de Zomeravondcompetitie, Donkervoorts en overige toerwagens mits zij voldoen aan de maximaal toegestane geluidproductie van 85 dB(A). Er kunnen maximaal 57 auto's worden ingeschreven, met per auto meer rijders. Kalender 26 oktober Zandvoort 500 (500km) Zandvoort 30 november 4 uur Assen (4 uur) Assen 5 januari Nieuwjaarsrace (4 uur) Zandvoort 2 februari De vier van Terlaemen (4 uur) Zolder (B) 2 maart The Final 6 (6 uur) Zandvoort Geïnteresseerden voor deelname kunnen zich voor meer informatie en inschrijfformulieren wenden tot: Stichting DNRT/Ria Waterreus, Van Hallstraat 64, 3119 TV Schiedam, ria.waterreus@12move.nl, of Circuit Park Zandvoort/Erik Weijers, Postbus 132, 2040 AC Zandvoort, tel.: 023-5740731 of erik@cpz.nl http://www.circuit-zandvoort.nl/nieu...uws.asp?id=111 |
Re: mogelijkheid voor TC / BC deelnemers om in feb. 2003 te racen op Zolder
Quote:
Is het in de winter nog strenger? |
Re: Re: mogelijkheid voor TC / BC deelnemers om in feb. 2003 te racen op Zolder
Quote:
|
Re: Re: Re: mogelijkheid voor TC / BC deelnemers om in feb. 2003 te racen op Zolder
Quote:
|
ik vermoed dat het het geluid van de yarissen zal benaderen
dit is echt té weinig voor op een circuit vind ik, maar ja dat zijn de regels van het circuit zandvoort als ik mij niet vergis |
via deze link krijg je een indruk van hetgeen wat men kan verwachten. Let wel vorig jaar heeft die Audi A4 uit de Belcar nog meegereden
http://www.z-a-c.nl/auto/auto.html Ik dacht dat op zandvoort ook een limiet van 95db was, 85 db dat is zowat fluisteren :D |
Mmmh klinkt leuk, maar de 85 DB is echt niet haalbaar voor ons.
Indien 95 zien we 1 of 2 races wel zitten. We hebben alvast de info al aangevraagd. |
wij moesten twee jaar geleden ook in zandvoort gaan koersen met de funcup, maar dat is niet doorgegaan omdat er dan een nieuwe uitlaat moest gebouwd worden
onze zolder uitlaat geef ons rond de 93db, dus zandvoort ligt minder al zullen er daar ook wel weekends zijn zonder limiet niet? |
yep, ze hebben daar 5 lawaaidagen :D
|
En 360 fluisterdagen. Een gewone wagen op de weg maakt 85 DB. :no:
Zonde want 85 Db is voor ons echt onhaalbaar. Phlippe, kunnen we met uwen Yaris nie meerijden ? Of plooien we onze uitlaat terug in de wagen. Zal wel slecht zijn voor de gezondheid maar alle, ge moet er iets voor over hebben he. :+ |
Quote:
vraag maar eens aan Dubois hoe je dat juist moet doen :D die heeft daar ervaring mee |
Quote:
Dat geluidsniveau is echt belachelijk. |
Zou dat geen typefout zijn??
|
Moest het geen 185 Db zijn. Als 95 de limiet is wil ik wel een gokje wagen in die race. Nog liefhebbers uit de TC - Clio of Yaris Cup.
|
Ik heb deze serie zowel vorig jaar als dit jaar aan het werk gezien in Zolder. Het is echt wel de moeite. Echte amateurs die een heerlijk en eerlijk kampioenschap kunnen rijden.
Over de geluidslimiet spreek ik me niet uit. Vorig jaar zijn quasi alle (sprintwedstrijden) geeindigd onder rode vlag omwille van het overschrijden van de geluidslimiet. Dit jaar vormde het geluid geen probleem... Het is echt een aangename cup. Misschien moet iemand maar eens deelnemen en of zijn oor te luister leggen om een dergelijke cup in België te organiseren. C U |
Welke belg wil nederlands kampioen worden? :D
NK-status voor winterkampioenschap De Knac Nationale Autosport Federatie (KNAF) heeft het Winter Endurance Kampioenschap (WEK) de officiële Nederlandse kampioenschapstitel gegeven. Het WEK bestaat uit vijf wedstrijden met een minimale duur van drie uur en een maximale duur van zes uur en wordt georganiseerd door de Stichting DNRT en Circuit Park Zandvoort. De wedstrijden vinden plaats op de circuits van Zandvoort, Assen en Zolder (B), waarbij het eerste evenement de ‘Zandvoort 500’ op Circuit Park Zandvoort op zaterdag 26 oktober is. Het WEK is een toerwagenkampioenschap, waarbij kan worden deelgenomen in de klassen 2000cc en hoger, 1600cc tot 2000cc, Seat Ibiza diesel en BMW Compact. Voor de individuele klassen zullen per wedstrijd aan de hand van de klassering punten worden toegekend. Die rijder/équipe die na afloop van de laatste wedstrijd de meeste punten in het Nederlands kampioenschap heeft behaald wordt gehuldigd als Nederlands Winter Endurance Kampioen. Kalender 26 oktober, Zandvoort 500 (500km), Zandvoort 30 november, 4 uur Assen (4 uur), Assen 5 januari, Nieuwjaarsrace (4 uur), Zandvoort 2 februari, De vier van Terlaemen (4 uur), Zolder (B) 2 maart, The Final 6 (6 uur), Zandvoort http://www.racingonline.nl/cms/show2.php?categorie=25 |
Er valt me iets op. Zandvoort 500Km is ooit gewonnen door Euser. Hoe zit het dan met die geluidslimiet??
|
Euhm Werner ...
Efkes off topic : hoe zit het met de geluidslimiet van jouw telefoontoestel ? Volgens mij nog erger dan die 85 db...want het rinkelt precies nooit meer... |
Dat komt terug in orde. Lees je mail ;)
Back to topic. |
Euser op de 500 km, wellicht een lawaaidag ingezet destijds..........
|
Zelfs te lezen op Touring-cup.be.............ik ga maar eens provisie vragen bij die Zandvoortse zandhazen :D
|
Jaja Marchall, ik probeer up to date te blijven. Is nie simpel in deze drukke tijden maar een beetje randinfo voor de teams kan nooit geen kwaad he.
|
ik heb zonet vernomen dat wij in Zolder op 3november (kalenderwijziging) met de Fun Cup moeten rijden. de geluidslimiet is verlaagd voor deze koers tot 90db ?????????? op zolder?????? dat betekent dus een nieuwe uitlaat en weeral extra kosten, we hebben immers al een uitlaat die rond de 93db geeft!!
da kan toch nie meer !!! |
Wordt er in Zolder gereden als het gesneeuwd heeft... kan iemand dat inschatten?
|
Op zandvoort hebben ze eerst de sneeuw kapot gereden met privewagens.........................
|
Misschien kan ik daar na zondag een antwoord op geve
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
inderdaad, uitkomen Bianchi, enkele tientallen meters verder aan de linkerzijde van het circuit. MAAR, wat de meeste mensen (nog) niet weten is dat er een tweede geluidsmeter geïnstalleerd is. Deze staat net voorbij de flauwe linkse boven de tunnel..... AAN DE BINNENKANT VAN HET CIRCUIT!!!!!! Of hij al in werking is weet ik niet, maar waarschijnlijk zal dat toch dit seizoen gaan gebeuren. De inventieve plooiers van uitlaten zijn er dus aan voor de moeite. De enige oplossing is zoals reeds zegegd een sattelietgestuurde uitlaat... ofwel gewoon zorgen dat je wagen onder het niveau blijft. Niet zo moeilijk hoor. |
Ik dacht zelfs eens gehoord te hebben dat er ook van een mobiele geluidsmeter gebruik zou worden gemaakt omdat zoals al eerder hier door sommige mensen werd aangehaald er enkele piloten waren die aan de Bianchi vrremde toeren uithaalden om de meting te bedotten.
|
Quote:
|
Dat zal zijn voor de bewoners van de camping zeker. ;) :fight:
|
Welke camping? Ik weet niet wanneer je nog eens in Zolder geweest bent maar de helft van het bos waar de camping zich bevond is weg en daar zal paddock 6 komen. Ik denk niet dat er nog 1 caravan of chalet staat.
De geluidsmetingen zijn er inderdaad om te bepalen of er geen geluidsoverlast is voor de bewoners van de onmiddelijke omgeving. Dat behelst dus ook Bolderberg en toevallig is de tunnel het deel van het circuit dat het dichts bij bolderberg ligt. Of de meting gebeurt aan de binnen- of buitenkant van het circuit maakt echt niet zoveel uit. Dat zal geen volledige db schelen volgens mij. Al zeker niet wanneer het geluid veroorzaakt wordt door de inlaat en niet door de uitlaat, wat trouwens bij veel wagens het geval is. Verder vind ik dat men niet moet zagen over dat geluidsreglement. Dat is een reglement zoals een ander. Bij de cupraces mag je zo goed als niet wijzigen aan de motor om hem sneller te maken, daar hoor je toch ook niemand over klagen! In de rally moet iedereen met straatbanden rijden, geen probleem. Maar geluid en iedereen staat op zijn achterste poten! Zolang het binnen 1 kampioenschap hetzelfde niveau moet zijn voor iedereen is er toch geen probleem, iedereen gelijk voor de wet. Niemand is verplicht om met een Porsche te rijden die standaard al bijna zoveel lawaai maakt. Het zou pas erg zijn moest er onderscheid gemaakt worden tussen bvb een Porsche en een Megan |
aan de Villeneuve staan volgens mij nog steeds enkele chalets. Dat is weliswaar niet aan de tunnel, maar er staan nog chalets.
|
dat zullen dan de laatste zijn van een uitstervend ras.
|
Quote:
|
Wij hadden met onze BMW ook dat probleem, 3 koersen altijd veilig, en dan ineens 96db. Na kontrole bleek de uitlaat uitgebrand te zijn ttz de geluidsisolatie die erin zit was opgebrand hoewel er aan de buitenkant van de uitlaat niets te zien was.
Ik ben geen technicus maar ik geloof niet in wonderen en mirakels; als je werkelijk niets veranderd aan een wagen is het normalerwijze onmogelijk dat hij plots meer lawaai maakt. Als dat toch zo is zou ik heel hard naar de oorzaak zoeken. Ik wil toch ook even opmerken(maar dit terzijde) dat er elke ronde wel gemeten wordt maar wanneer er 2 of meer wagens bijna gelijktijdig passeren, er geen verslag wordt opgemaakt. Het is dus perfect mogelijk dat een wagen 3 uur rijdt en dan plots eruit gehaald wordt wegens lawaai terwijl er dus niets veranderd is. |
Quote:
Ik geloof dat Hans en Frank (met de speedster) in Assen nog met een uitlaat van een standaard 964 carrera 4 gereden hebben omdat geen enkele demper holp... |
Heeft iemand een timing? om een idee te hebben hoelaat dat is :)
|
All times are GMT +2. The time now is 09:37. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.