De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Belcar 2012, de nieuwtjes..... (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=20740)

NetForce84 15-10-2011 20:48

Belcar 2012, de nieuwtjes.....
 
Nieuwtjes en weetjes over de Belcar 2012, als het dan nog Belcar zal heten....

Blijkbaar zouden er geen GT3's meer toegelaten zijn.
Worden Belcar (wat er vanaf overschiet) en BTCS dan samengevoegd?

Ik meen mij te herinneren dat porsches en tourwagens ooit al eens samen hebben gereden in de BTCS (dacht dat 2006 het laatste jaar was).

marcel 15-10-2011 23:11

GT3 wordt al niet meer toegelaten? wat een succesverhaal....

RKG 16-10-2011 11:00

Ik denk niet dat het gaat zijn dat gt3 niet meer wordt toegelaten. Maar eerder in de aard van GT3 moet de topklasse zijn.

HaCo 16-10-2011 11:07

Quote:

Originally Posted by RKG (Post 271510)
Ik denk niet dat het gaat zijn dat gt3 niet meer wordt toegelaten. Maar eerder in de aard van GT3 moet de topklasse zijn.

Wat is dan het verschil met nu? :)

In alle geval, ik zag de race op MotorsTV van in Zolder vorige weekend: we hebben toch mooi materiaal rijden in de topklasse. Natuurlijk geen 22 wagens, maar je moet realistisch blijven denk ik.

Soit, we zien wel wat eruit komt.

RKG 16-10-2011 13:09

Quote:

Originally Posted by HaCo (Post 271511)
Wat is dan het verschil met nu? :)

In alle geval, ik zag de race op MotorsTV van in Zolder vorige weekend: we hebben toch mooi materiaal rijden in de topklasse. Natuurlijk geen 22 wagens, maar je moet realistisch blijven denk ik.

Soit, we zien wel wat eruit komt.

Ik bedoel dat de GT3 niet meer de topklasse gaat zijn. Dus bijvoorbeeld de GT Open geen beperkingen meer opleggen zodat deze ook kunnen meestrijden voor de winst...

Maar ik vermoed dat het andere klasse-indelingen gaan zijn.

joost 19-10-2011 21:03

Er is meer bekend over 2012: geen Belcar, geen BTCS en de rest leest u hier: http://sport.turbomagazine.be/news_N...orgesteld.html

Pegasus 19-10-2011 21:34

Quote:

Originally Posted by joost (Post 271590)
Er is meer bekend over 2012: geen Belcar, geen BTCS en de rest leest u hier: http://sport.turbomagazine.be/news_N...orgesteld.html

Eindelijk weer een sprint kampioenschap in België. :champagne:

Grig-O 19-10-2011 22:44

Is het de bedoeling dat er een nivellering komt tussen S1 en GT4?

bill 19-10-2011 23:00

Is iemand al opgevallen dat er in het artikel sprake is van:
4x spa
2x zolder

Niels 19-10-2011 23:10

Quote:

Originally Posted by bill (Post 271593)
Is iemand al opgevallen dat er in het artikel sprake is van:
4x spa
2x zolder

3 maal Spa en 1 maal Dijon.

Grig-O 19-10-2011 23:19

Quote:

Originally Posted by Niels (Post 271594)
3 maal Spa en 1 maal Dijon.

Dit jaar vijf keer Zolder (testdag meegerekend) en twee keer Spa... Opvallend trouwens hoe beide wedstrijden in Spa altijd internationale toppers hebben aangetrokken (Vita4One, Reiter, Räder...).
Heb liever vier keer Spa en twee keer Zolder dan omgekeerd eerlijk gezegd. :)

NetForce84 20-10-2011 20:00

Quote:

De aankondiging van de plannen voor 2012 voor de Belgische circuitracerij is nog niet goed de deur uit, of de enige officieel vertegenwoordigde constructeur in BTCS trekt de deur al zo goed als toe. Volvo lijkt het niet te hebben begrepen op een serie met enkele S1-silhouettes, aangevuld met andere toerwagens en GT4's...
lees meer op http://sport.turbomagazine.be/news_N...trijdperk.html

Mark 24-10-2011 21:37

Persbabbel dvb na francochampagne

Quote:

en wij kijken reeds uit naar volgend seizoen, waarin volgens de eerste berichten van Speedworld onze Viper een plaats krijgt in het peloton. Ook de wedstrijden voor uitgehomologeerde wagens in het voorprogramma van de Blancpain spreekt mij aan. Uiteraard mits het vinden van vaste teammaten”,

RKG 25-10-2011 08:10

Wat handig zou zijn is dat DVB op dit moment al zeker weet of ze mogen meedoen of niet. Want "volgens de eerste berichten" dat kan nog alle kanten op.

Mattiallemakki 25-10-2011 10:07

Er zijn meerdere teams die een overstap overwegen naar de BES revival serie. In de DSC ridjen ook wel wat auto's rond die daar terecht kunnen.

Speedworld is niet scheutig met nieuws richting de teams. op meerdere gestelde vragen blijft een reactie (al weken geleden gesteld) achterwege.:frusty:

Dries DS 25-10-2011 10:34

Quote:

Originally Posted by Mattiallemakki (Post 271693)
Speedworld is niet scheutig met nieuws richting de teams. op meerdere gestelde vragen blijft een reactie (al weken geleden gesteld) achterwege.:frusty:

Tja... In de reacties op een artikel (FR site Turbo Magazine) werd de organisatie dan ook Sleepworld genoemd :). Overigens best wel eens interressant om in die reacties (onderaan het artikel) te lezen wat de Franstalige landgenoten denken over een bepaald vooraanstaand persoon van Speedworld : http://sport.turbomagazine.be/news_F...pour_2012.html

RKG 25-10-2011 10:43

Ik snap ook sowieso al niet waarom ze blijven vasthouden om BTCS/BELCAR oftewel Sprint/Endurance in het voorprogramma te laten rijden van de 24H Funcup. Dat zijn weer races op vrijdagavond en zaterdagmorgen.

Dat is niet de manier om een nationaal kampioenschap te profileren!

Dat ze dan een keer extra op Zolder rijden waar ze wel op een zondag hun wedstrijden kunnen rijden.

Het valt wel op aan de kalender dat die door de BTCS strekking is opgesteld ==> 3 x Spa, 2x Zolder en 1x Dijon.

Mark 25-10-2011 21:53

Quote:

Originally Posted by RKG (Post 271697)
Ik snap ook sowieso al niet waarom ze blijven vasthouden om BTCS/BELCAR oftewel Sprint/Endurance in het voorprogramma te laten rijden van de 24H Funcup. Dat zijn weer races op vrijdagavond en zaterdagmorgen.

Dat is niet de manier om een nationaal kampioenschap te profileren!.

Maar wel de manier om lekker geld te verdienen ;) De tracktime van de 25 uur funcup is al betaald door de deelnemers van de 25 uur. De deelnemers van de sprint en endurance betalen in hun jaarbijdrage wel tracktime voor dat bewuste weekend. Echter, daar staan voor Speedworld nauwelijks kosten tegenover. Oftewel, een vette marge voor die heren.

Doen ze een apart weekend op Spa of Zolder, dan hebben ze wel weer die kosten en is de marge weer een stuk lager. Het eigen belang van Speedworld gaat dus boven het belang van de nationale kampioenschappen. Iets wat dan weer logisch in deze maatschappij.

sturgis 29-10-2011 19:32

aangezien het er op lijkt dat er volgend jaar maar weinig interessant zal te beleven vallen in eigen land, is er al wat meer geweten welke teams/piloten waar gaan rijden volgend jaar?

NetForce84 31-10-2011 21:45

Quote:

Originally Posted by sturgis (Post 271793)
aangezien het er op lijkt dat er volgend jaar maar weinig interessant zal te beleven vallen in eigen land, is er al wat meer geweten welke teams/piloten waar gaan rijden volgend jaar?

KRK had plannen om in 2012 deel te nemen aan de BES

Belle 09-11-2011 16:24

Indien het onevenwicht in de S1 categorie wordt weggewerkt, dan wil Aston Martin Brussels wel een GT4 inzetten in het nieuwe sprintkampioenschap.

Bron: Turbomagazine.be

Mattiallemakki 10-11-2011 10:55

Misschien dat veel teams naar de supercar challenge gaan?

http://www.supercarchallenge.nl/nl/s...ief_dutch.html

GT2-R 10-11-2011 14:13

Quote:

Originally Posted by Mattiallemakki (Post 272034)
Misschien dat veel teams naar de supercar challenge gaan?

http://www.supercarchallenge.nl/nl/s...ief_dutch.html

Ik vermoed dat dat inderdaad wel eens het geval kan zijn. Ik ben echter blij met het nieuws dat de Supercar Challenge zijn Dutch laat vallen en zo wat meer bij ons zal langskomen.

Ik denk dat ik hierbij ook al weet welke data ik moet vrijhouden in mijn kalender voor volgend jaar.

GT2-R 10-11-2011 14:15

De 24 Uren van Zolder worden dus blijkbaar buiten DSC kampioenschap gereden trouwens :).

FIRE 12-11-2011 14:37

Quote:

Originally Posted by GT2-R (Post 272043)
De 24 Uren van Zolder worden dus blijkbaar buiten DSC kampioenschap gereden trouwens :).

Maar dat is toch geen verrassing?

wix 13-11-2011 20:58

Ik ben weer eens benieuwd. Elk eindejaar word het nieuwe seizoen met zoveel flair en beloften voorgesteld, maar sinds 2006 is het toch altijd maar zusje zo geweest met hier en daar een soap serie tijdens het race jaar.

Elke race op Zolder of Spa is er één, Goed nieuws wat dat betreft, maar ik kan toch niet zeggen dat ik sta te popelen om een nieuw soort Pro Car.
Wat het uitsluiten van nieuwe GT3´s betreft, ben ik een beetje teleurgesteld.
Net dat wat ik echt wil zien. Een viper of Porsche van 6 jaar geleden zien rond toeren is leuk, maar ik vrees dat het niet de grote massa gaat aanspreken.

toch maar weer eens wat meer Duitsland opzoeken volgend jaar.

GT2-R 14-11-2011 02:00

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 272096)
Maar dat is toch geen verrassing?

Klopt :). Hopelijk hebben wat DSC'ers de smaak te pakken gekregen dit jaar!

ICEMAN 08-12-2011 14:14

Ben eens benieuwd naar de reglementen e.d. van de BEC.
Over de MX5 Cup sturen ze nieuws genoeg de wereld in. Ik vind dat ze maar eens een voorbeeld moeten nemen aan de DSC, die mensen weten al vanaf de 24 Uur van Zolder waar ze aantoe zijn.

RPMonline 09-12-2011 12:09

http://www.rpmvision.nl/pictures/fea...53e55d660e.jpg

Dit is toch ook een mogelijke auto die in 2012 kan deelnemen of niet?

http://www.rpmvision.nl/features/418...tt-rs-gt-style

vortex 09-12-2011 14:58

Geen flauw idee, wie weet!!....reglementen en formats van beide series zijn gek genoeg niet bekend. Kennelijk heeft Speedworld de wekker op maart gezet, en is vervolgens zachtjes in slaap gesukkeld...
Dus t.a.v. investering/budget/sponsoring en zekerheden kun je je met een dergelijke auto beter op een ander kampioenschap focussen.

Jawaddeman 09-12-2011 15:38

Deze TT mag meerijden in de Endurance; maar niet in de sprint. Daar is GT4 de format. Er bestaat wel een Audi TT GT4, maar die is veel minder spectaculair.

Mark 09-12-2011 20:46

Quote:


Gedurende de laatste BelCar race op Circuit Spa Francorchamps was het Raeder-Motorsport team present en wel met deze Audi TT-RS. Vergis je niet erin door het als een normale TT-RS te bekijken, het gaat hier namelijk om het door hen ontwikkelde DTM concept. Onder toezicht van Audi zelf is hiermee een auto ontwikkeld die nog wel eens heel bruikbaar kan zijn in 2012 kampioenschappen.

http://www.rpmvision.nl/features/418...tt-rs-gt-style
waarop baseren jullie de claim DTM concept? Behalve wat vinnetjes bij de wielkasten kan ik weinig DTM aan deze, overigens mooie wagen, ontdekken.

FIRE 09-12-2011 23:22

Heeft niets met DTM te maken. Deze wagen is door Audi ontwikkeld voor klanten. Is een goedkoop (relatief natuurlijk ;)) alternatief voor de R8 GT3.

RPMonline 10-12-2011 15:27

Nee DTM concept is inderdaad afgeleid uit de looks ervan, meer niet er over kunnen vinden.

@Jawaddeman; thanks!

ICEMAN 13-12-2011 18:09

Quote:

Originally Posted by vortex (Post 272500)
Geen flauw idee, wie weet!!....reglementen en formats van beide series zijn gek genoeg niet bekend. Kennelijk heeft Speedworld de wekker op maart gezet, en is vervolgens zachtjes in slaap gesukkeld...
Dus t.a.v. investering/budget/sponsoring en zekerheden kun je je met een dergelijke auto beter op een ander kampioenschap focussen.

De formats zijn al wel bekend, voor de reglementen is het inderdaad nog wachtten...

Met véél geluk kent men het reglement tegen de 1ste race.

Niels 13-12-2011 21:33

Een definitieve kalender zou ook al helpen.

vortex 14-12-2011 14:04

Ah, je hebt gelijk Iceman...formats gevonden op Turbo. Niks op de officiele websites...raar toch?!

A.J. 14-12-2011 19:02

uit het officieel persbericht :

BELGIAN ENDURANCE CHAMPIONSHIP: BREED MIKKEN

Zes meetings staan er op het programma van het uithoudingskampioenschap: vier meetings met een klassieke race van 150 minuten, met twee verplichte pitstops voor de meest krachtige wagens (*). Vervolgens staan er twee ‘andere’ meetings op het programma, één in Spa en één in Zolder, met name de 500 Miles de Stavelot (tijdens de meeting van de 12 uur) en de 500 Miles van Zolder (november). Maximum rijtijd: 5 uur in Spa en 6u30 in Zolder.

De keuze uit wagens voor de dit kampioenschap is ruim, met alle modellen aanwezig in de BTCS en de Belcar 2011, BEHALVE de S1 en de GT3’s die minder dan drie jaar oud zijn en dateren uit 2010, 2011 en uiteraard 2012.

De puntentelling in de Endurance komt dan weer uit de oude Touring Cup en de DSMEC met een optelsom van de punten uit het algemene klassement en de punten behaald in de klasse.

Skylimit Challenge

Last but not least hebben de promotoren van de Belgian Racing Series een akkoord gesloten met Sky Limit om een speciale klasse in te richten voor wagens tot 2.5 liter. Het inschrijvingsgeld voor deze klasse, voor het hele kampioenschap bedraagt € 3.990 ex-BTW.

De testdag vindt uiteraard ook op donderdag 29 maart in Zolder plaats.

Kalender

29 maart Test Day - Zolder
6-7-8 april Belgian First Races (Zolder)
4-5-6 mei Trophée de Bourgogne (Dijon)
8-9 juni 12 Hours of Spa
14-15-16 september Francorchampagne
19-20-21 oktober Belgian Masters (Zolder)
10 november 500 Miles de Zolder

Formaat

2 X 30’ (kwalificaties), 1 x 150’ (race), het resultaat van beide kwalificatiesessies bepaalt de startorde.
De 500 Miles de Stavelot en de 500 Miles van Zolder zijn respectievelijk 5 uur in Spa en 6u30 in Zolder.

Niels 14-12-2011 19:14

Bovenstaand persbericht werd pas vandaag uitgegeven, kalender is afgesteld op andere kampioenschappen zodat er geen overlap zou zijn, daarom zo laat. Daardoor ook start het seizoen vroeger dan eerst voorzien, wegens BES op weekend erna.

RKG 14-12-2011 20:42

Goed dat Skylimit betrokken partij wordt. Zo kunnen de amateurs doorgroeien!

Wel vreemd dat het race weekend vervroegd wordt met een week, en niet uitgesteld met een week zodat ze samen met de GT1 konden rijden(als dat doorgaat).


All times are GMT +2. The time now is 18:32.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.