De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Toerisme wagens (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=36)
-   -   Nieuwe BMW klasse/cup in Belgie (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=20320)

Mark 12-02-2011 10:51

Nieuwe BMW klasse/cup in Belgie
 
Opeens regent het nieuwe klassen en cups in de Benelux:

Dit is de volgende http://www.bmwclubsporttrophy.be

Een onderdeel van de BGDC.

Begint het niet allemaal een beetje veel te worden voor de Benelux?

tarzancorner 12-02-2011 11:43

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 265976)
Opeens regent het nieuwe klassen en cups in de Benelux:

Dit is de volgende http://www.bmwclubsporttrophy.be

Een onderdeel van de BGDC.

Begint het niet allemaal een beetje veel te worden voor de Benelux?

In de Benelux wel maar in Belgie niet onder de Belcar en BTCS zijn er weinig instap series meer de BSOT is daar een voorbeeld van,oja dit jaar in NL weer een nieuwe 'BMW'cup of we er nog niet genoeg hebben.

http://www.m3cup.nl/

S. Claeys 13-02-2011 12:30

TEVEEL? Er zijn geen opstap klasses in België.
Waar moet een beginnende rijder nu beginnen? BTCS/Belcar? Das zelfmoord.

Die BMW klasse is juist perfect imo.

Raceboy 13-02-2011 12:46

IS de BGDC nu ook ene klasse waar je een RACB licentie voor nodig hebt?

jeanke 13-02-2011 13:22

Voor de BGDC en dus ook de BMW Clubsport Trophy heb je een nationale club-licentie nodig (100€).

Hiervoor heb je een medisch attest nodig door een RACB-erkende arts, voor de 45+ is ook een cardio-test noodzakelijk. Vervolgens dien je via je renstal (Bokkenrijders, Duindistel, Ecurie Azur, Icepol, Excelsior...) je aanvraag binnen bij de RACB. Je dient reeds voordien een gelijkaardige licentie te hebben gehad, of uitslagen uit een VAS of ASAF-kampioenschap te kunnen voorleggen. Indien aan deze voorwaarde niet is voldaan, zal je een licentie-test dienen af te leggen die door de RACB wordt georganiseerd.

Mark 13-02-2011 13:52

Quote:

Originally Posted by tarzancorner (Post 265979)

Als je op de internetpagina's afgaat lijken het twee regelrechte concurrenten qua set-up en gedachte. Dan maar eens vergelijking gemaakt op het gebied van de munten ;)

Belgie, op basis van twee coureurs per wagen:
6 wedstrijden / 16 wedstrijduren => budget voor een wagen: 2 x coureurs x 6 wedstrijden x € 2.500 per coureur per wedstrijd = € 30.000 voor 1 seizoen.

Nederland, op basis van twee coureurs per wagen
8 wedstrijden / 16 wedstrijduren => € 20.000 voor 1 seizoen plus aanschaf van een wagen van +/- € 30.000

Op het eerste zicht lijkt de Belgische goedkoper maar na 3 seizoenen zijn de Belgische en Nederlandse cup gelijk qua kosten. Voordeel van de Nederlandse cup is dat je restwaarde van wagen kunt behouden. Nadeel is de hogere instapdrempel.

Alle getallen zijn terug te vinden op sites van beide klassen.

S. Claeys 13-02-2011 13:56

Jan,

Als ik het goed voor heb, rijdt deze klasse dan gewoon mee met de rest.
Dus er is één veld met verschillende klasses en merken cup.
Is niet dat deze BMW cup alleen rijdt zoals de Clio cup dit deed.

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 266019)
Op het eerste zicht lijkt de Belgische goedkoper maar na 3 seizoenen zijn de Belgische en Nederlandse cup gelijk qua kosten. Voordeel van de Nederlandse cup is dat je restwaarde van wagen kunt behouden. Nadeel is de hogere instapdrempel.

Alle getallen zijn terug te vinden op sites van beide klassen.

In NL rij je dan wel met de 3.2L M3 terwijl in België het met de 2.5L 325i te doen is.
Weet nu echt niet wat de running costs zijn tegen over elkaar.
NL is ook hoofdzakelijk op zandoort te dien. Dus de verplaatsing naar de track zal ook wat goedkoper uitvallen tegenover onze B variant.

Mark 13-02-2011 14:07

Quote:

Originally Posted by S. Claeys (Post 266020)
NL is ook hoofdzakelijk op zandoort te dien. Dus de verplaatsing naar de track zal ook wat goedkoper uitvallen tegenover onze B variant.

Dat vind ik dan weer een nadeel, alleen maar Zandvoort. In de Belgische cup heb je meer variatie. Ander nadeel (of is het een voordeel?) van de Nederlandse cup is dat de wedstrijden op door de weekse dagen zijn, dat kost je dan een hoop vrije dagen.

S. Claeys 13-02-2011 14:10

Juist, maar dat verkoop je niet hé, races in de week. Voor bedrijven die eigen wagen inzetten voor promotie is dit lekker maar niet voor een aspirant piloot met "gesponsort" budget.

Nonkel Vroem 13-02-2011 23:35

Op zich geen probleem om de "cups" te vergelijken,
maar denk dat je NL en B niet moet vergelijken op autosportcultuur. In NL lukt vrijwel alles, in B niet echt (clio,swift,..) ....kunnen alleen maar hopen dat er inderdaad een instap klasse komt.

FIRE 14-02-2011 19:53

In NL lukt bijna alles? :eek: DTCC, BMW 120i Cup, Porsche Cup...Dutch GT4 moet ook nog blijken of dat een blijvertje is.

Nonkel Vroem 15-02-2011 01:31

....bijna...( volg het ook niet op de voet). Maar er zijn toch een massa meer mogelijkheden (clio cup,swift,DNRT,DSC,...) tov B, hier heb je BTCS en Belcar.... komt daar BGDC bij als opstap.

S. Claeys 15-02-2011 10:36

Wij hebben wel de RACB hé. :-)

C.R.T 17-02-2011 10:04

Waarom kunnen we niet iets eenvoudiger organiseren.
Zoals dit http://golfgti-racing.co.uk/index.ph...tpage&Itemid=1

S. Claeys 17-02-2011 11:26

Kijk naar nederland wat daar rijdt van instapklasse wagens, BMW E30, Mazda MX5 MK1, Volvo 360, Seat Ibiza, Dacia Logan en VW Golf.

Dit zijn series waar je voor 12.000 tot 20.000€ een gans seizoen kan racen.
Deze BMW series is een goede start maar we zijn er lang nog niet.

FIRE 17-02-2011 12:10

Quote:

Originally Posted by Nonkel Vroem (Post 266083)
....bijna...( volg het ook niet op de voet). Maar er zijn toch een massa meer mogelijkheden (clio cup,swift,DNRT,DSC,...) tov B, hier heb je BTCS en Belcar.... komt daar BGDC bij als opstap.

Moet ik je gelijk in geven. Ik was iets te kritisch naar de Nederlandse autosport. Wat in Nederland niet lukt is een Koningsklasse.

BSOT 18-02-2011 06:15

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 266161)
Moet ik je gelijk in geven. Ik was iets te kritisch naar de Nederlandse autosport. Wat in Nederland niet lukt is een Koningsklasse.

En de Dutch Supercar dan?

FIRE 18-02-2011 12:19

Dat wordt niet gezien als koningsklasse.

Mark 04-04-2011 22:04

Deze klasse in Nederland zal leiden tot een nieuwe organisatie, naast DNRT/ZAC, CPZ/NAV, DSC en ACNN is er dan nu de DRDO! Meer: http://drdo.nl/index.php

We hebben bijna net zoveel clubjes als in Engeland :) Alleen een circuit of 10 minder ;)

FIRE 04-04-2011 22:16

Een beetje concurrentie is natuurlijk niet verkeerd, al moet het elkaar niet gaan bijten of dwarszitten.

Mark 01-11-2011 23:41

Het lijkt allemaal van de grond te komen: http://www.bmwclubsporttrophy.be/ind...ebb76dd5201763

BSOT 02-11-2011 08:27

Veel succes Jan & zijn team.

S. Claeys 02-11-2011 17:45

Lijkt me heel leuk. Kzal Jan eens moeten bellen.

jeanke 30-11-2011 02:13

Kennismakingsdagen te Zolder op 04/12 en 18/12
 
Voor éénieder die interesse in deze nieuwe klasse heeft, organiseren we nog twee kennismakingsdagen tijdens de Skylimitevents van 4 en 18 december te Zolder.

http://www.bmwclubsporttrophy.be/

Mark 01-12-2011 00:12

Quote:

Originally Posted by jeanke (Post 272366)
Voor éénieder die interesse in deze nieuwe klasse heeft, organiseren we nog twee kennismakingsdagen tijdens de Skylimitevents van 4 en 18 december te Zolder.

http://www.bmwclubsporttrophy.be/

Wat is jullie doelstelling qua aantal deelnemers in 2012?

jeanke 02-12-2011 17:54

Zo veel mogelijk :gas:

Drivejay 02-12-2011 22:36

Quote:

Originally Posted by S. Claeys (Post 266016)
TEVEEL? Er zijn geen opstap klasses in België.
Waar moet een beginnende rijder nu beginnen? BTCS/Belcar? Das zelfmoord.

o.


Er is vanaf volgend jaar ook de Youngtimer cup die door de BRAVO georganiseerd wordt. Dit is voor auto's tot 90 of 91 en is volgens mij de goedkoopste manier om aan competitie te doen.

S. Claeys 03-12-2011 20:42

De historics zijn inderdaad schitterend ontplooit de laatste jaren. Prachtig om naar te kijken.

vortex 06-12-2011 15:29

Dr is al wel een kalender, maar over welke auto's het precies gaat en welk format wordt aangehouden is nog niets bekend???:eek::confused:
De website en organisatie zwijgt in alle talen (naja, in ieder geval in het Vlaams...):)

jeanke 06-12-2011 16:12

Hoi Vortex, ik denk dat je hier op de historics of youngtimers doelt. Bij de BMW Clubsport Trophy staat de (voorlopige) kalender op de site, alook de format van de races. De wagens zijn 325i van het type E36, E46 en E90/92 met de BMW Clubsport Trophy kit verbouwd.
Kalender : http://www.bmwclubsporttrophy.be/ind...id=126&lang=nl

vortex 06-12-2011 18:40

Oei..ik zit in t verkeerde draadje...excuseer.
Ik bedoel de btcs!!
Speedworld kan een voorbeeld nemen aan de door jou genoemde series, en vooral aan de bsot...zelfs gedetaileetde prijsophave voor deelnemers. Hulde..

Mark 06-12-2011 23:37

Naar het schijnt is de naam van Speedworld dan ook Sleepworld in de wandelgangen ;)

Hoe dan ook, wil je in 2012 (en dat is niet alleen in de autosport) zaken doen/succesvol zijn,dan moet je open kaart spelen over je kosten en je verdien model. Winst maken is geen schande, dat moet zelfs. De hoogte daarvan is door iedereen zelf te bepalen en te accepteren.

Laten we hopen dat BGDC, BMW Clubsport Trophy, onafhankelijke 1.000 kM van Zolder en 24 uur en de BSOT volle velden hebben in 2012. Dan geeft dat in ieder geval dat heel wat mensen het hebben gehad met diverse organisaties en personen.

RKG 07-12-2011 09:21

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 272475)
Naar het schijnt is de naam van Speedworld dan ook Sleepworld in de wandelgangen ;)

Hoe dan ook, wil je in 2012 (en dat is niet alleen in de autosport) zaken doen/succesvol zijn,dan moet je open kaart spelen over je kosten en je verdien model. Winst maken is geen schande, dat moet zelfs. De hoogte daarvan is door iedereen zelf te bepalen en te accepteren.

Laten we hopen dat BGDC, BMW Clubsport Trophy, onafhankelijke 1.000 kM van Zolder en 24 uur en de BSOT volle velden hebben in 2012. Dan geeft dat in ieder geval dat heel wat mensen het hebben gehad met diverse organisaties en personen.

Als ik de kalender van de endurance series bekijk, lijken de 1000km te veranderen in de 500km en opgenomen te zijn in het kampioenschap.

S. Claeys 07-12-2011 09:27

Yep, heb ik gisteren ook met verbazing gelezen.
Zeker niet slecht maar sommige willen met bepaalde wagens nu eenmaal races rijden die niet aan een kampioenschap hangen, zoals de BMW's uit de Clubsport Trophy bv.

RKG 07-12-2011 10:24

Hoeveel kits zijn er ondertussen al verkocht?

Wel goed dat er een kit is voor 3 generaties BMW, zo is er ook wat extra variëteit in het veld.

jeanke 27-02-2012 22:00

Ondertussen zijn er al enkele teams druk aan het bouwen aan hun BMW Clubsport auto. Veel info kan gevolgd worden op http://www.facebook.Com/BMWClubsportTrophy. Het kampioenschap telt in het eerste opstartjaar 6 wedstrijden tijdens 5 events van het BGDC-kampioenschap, te starten vanaf 1 mei. Teams die al sneller klaar zijn met hun wagen kunnen ook de eerdere BGDC-wedstrijden op 17 maart en 1 april meerijden. Bandentests (semi-slicks) op Zolder eerder vorige week hebben rondetijden van 1'55 laten optekenen met een basisafstelling.

jeanke 26-04-2012 22:00

Na succesvolle testwedstrijden met een podiumplaats in Zolder en een overwinning in Spa-Francorchamps, gaat dit weekend de BMW ClubsportTrophy binnen de Belgian Gentlemen Drivers Club van start.

Na weken van intensief bouwen en testen tekenen voor deze seizoensopener vier teams present. Tesdriver Motorsport en CG Racing komenaan de start met een BMW E46 325i 4-deurs Clubsport met repectievelijk Jurgen Gülicher, Jo Smets, Christophe Vanneste en Christophe Godart aanhet stuur. Valentino Racing met Pascal Bendib en Fabrizio Valentino laten hun keuze op een E46 325i coupé Clubsport vallen. Testrijder Kristof De Neef, die samen met Jeffrey Van Hooydonk en Benoît Galand voor de podiumplaatsen zorgde in de voorafgaandetestwedstrijden, tekent ook nu present. Aan zijn zijde VW Fun Cup rijder Frédéric Ledoux.

Terwijl deze tenoren nu zondag de strijd openen, zijn er nog meerdere wagens in opbouw om in wedstrijden later dit seizoen van start tegaan.

S. Claeys 30-04-2012 18:07

Wat ging er mis met Kristof?

jeanke 01-05-2012 01:00

Druklager van de koppeling:(

De verschillende nieuwelingen in de autosport die hun debuut maakten dit weekend in een BMW Clubsport hebben er erg van genoten. Op naar Croix!

jeanke 29-06-2012 22:28

Ondertussen zitten de eerste 3 wedstrijden erop en stat er buiten kampioenschap een wedstrijd in de BGDC op de kalnder op 7 en 8 juli te Bresse. Je kan alles volgen op de site van het kampiosnchap of via de facebook-pagina. Als er tegen eind juli meer dan 500 fans zich gemeld hebben zijn er VIP-packages en racetaxi-ritten te winnen.
http://www.facebook.com/#!/BMWClubsp...90076381016644


All times are GMT +2. The time now is 15:19.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.