![]() |
Nieuwe BMW klasse/cup in Belgie
Opeens regent het nieuwe klassen en cups in de Benelux:
Dit is de volgende http://www.bmwclubsporttrophy.be Een onderdeel van de BGDC. Begint het niet allemaal een beetje veel te worden voor de Benelux? |
Quote:
http://www.m3cup.nl/ |
TEVEEL? Er zijn geen opstap klasses in België.
Waar moet een beginnende rijder nu beginnen? BTCS/Belcar? Das zelfmoord. Die BMW klasse is juist perfect imo. |
IS de BGDC nu ook ene klasse waar je een RACB licentie voor nodig hebt?
|
Voor de BGDC en dus ook de BMW Clubsport Trophy heb je een nationale club-licentie nodig (100€).
Hiervoor heb je een medisch attest nodig door een RACB-erkende arts, voor de 45+ is ook een cardio-test noodzakelijk. Vervolgens dien je via je renstal (Bokkenrijders, Duindistel, Ecurie Azur, Icepol, Excelsior...) je aanvraag binnen bij de RACB. Je dient reeds voordien een gelijkaardige licentie te hebben gehad, of uitslagen uit een VAS of ASAF-kampioenschap te kunnen voorleggen. Indien aan deze voorwaarde niet is voldaan, zal je een licentie-test dienen af te leggen die door de RACB wordt georganiseerd. |
Quote:
Belgie, op basis van twee coureurs per wagen: 6 wedstrijden / 16 wedstrijduren => budget voor een wagen: 2 x coureurs x 6 wedstrijden x € 2.500 per coureur per wedstrijd = € 30.000 voor 1 seizoen. Nederland, op basis van twee coureurs per wagen 8 wedstrijden / 16 wedstrijduren => € 20.000 voor 1 seizoen plus aanschaf van een wagen van +/- € 30.000 Op het eerste zicht lijkt de Belgische goedkoper maar na 3 seizoenen zijn de Belgische en Nederlandse cup gelijk qua kosten. Voordeel van de Nederlandse cup is dat je restwaarde van wagen kunt behouden. Nadeel is de hogere instapdrempel. Alle getallen zijn terug te vinden op sites van beide klassen. |
Jan,
Als ik het goed voor heb, rijdt deze klasse dan gewoon mee met de rest. Dus er is één veld met verschillende klasses en merken cup. Is niet dat deze BMW cup alleen rijdt zoals de Clio cup dit deed. Quote:
Weet nu echt niet wat de running costs zijn tegen over elkaar. NL is ook hoofdzakelijk op zandoort te dien. Dus de verplaatsing naar de track zal ook wat goedkoper uitvallen tegenover onze B variant. |
Quote:
|
Juist, maar dat verkoop je niet hé, races in de week. Voor bedrijven die eigen wagen inzetten voor promotie is dit lekker maar niet voor een aspirant piloot met "gesponsort" budget.
|
Op zich geen probleem om de "cups" te vergelijken,
maar denk dat je NL en B niet moet vergelijken op autosportcultuur. In NL lukt vrijwel alles, in B niet echt (clio,swift,..) ....kunnen alleen maar hopen dat er inderdaad een instap klasse komt. |
In NL lukt bijna alles? :eek: DTCC, BMW 120i Cup, Porsche Cup...Dutch GT4 moet ook nog blijken of dat een blijvertje is.
|
....bijna...( volg het ook niet op de voet). Maar er zijn toch een massa meer mogelijkheden (clio cup,swift,DNRT,DSC,...) tov B, hier heb je BTCS en Belcar.... komt daar BGDC bij als opstap.
|
Wij hebben wel de RACB hé. :-)
|
Waarom kunnen we niet iets eenvoudiger organiseren.
Zoals dit http://golfgti-racing.co.uk/index.ph...tpage&Itemid=1 |
Kijk naar nederland wat daar rijdt van instapklasse wagens, BMW E30, Mazda MX5 MK1, Volvo 360, Seat Ibiza, Dacia Logan en VW Golf.
Dit zijn series waar je voor 12.000 tot 20.000€ een gans seizoen kan racen. Deze BMW series is een goede start maar we zijn er lang nog niet. |
Quote:
|
Quote:
|
Dat wordt niet gezien als koningsklasse.
|
Deze klasse in Nederland zal leiden tot een nieuwe organisatie, naast DNRT/ZAC, CPZ/NAV, DSC en ACNN is er dan nu de DRDO! Meer: http://drdo.nl/index.php
We hebben bijna net zoveel clubjes als in Engeland :) Alleen een circuit of 10 minder ;) |
Een beetje concurrentie is natuurlijk niet verkeerd, al moet het elkaar niet gaan bijten of dwarszitten.
|
Het lijkt allemaal van de grond te komen: http://www.bmwclubsporttrophy.be/ind...ebb76dd5201763
|
Veel succes Jan & zijn team.
|
Lijkt me heel leuk. Kzal Jan eens moeten bellen.
|
Kennismakingsdagen te Zolder op 04/12 en 18/12
Voor éénieder die interesse in deze nieuwe klasse heeft, organiseren we nog twee kennismakingsdagen tijdens de Skylimitevents van 4 en 18 december te Zolder.
http://www.bmwclubsporttrophy.be/ |
Quote:
|
Zo veel mogelijk :gas:
|
Quote:
Er is vanaf volgend jaar ook de Youngtimer cup die door de BRAVO georganiseerd wordt. Dit is voor auto's tot 90 of 91 en is volgens mij de goedkoopste manier om aan competitie te doen. |
De historics zijn inderdaad schitterend ontplooit de laatste jaren. Prachtig om naar te kijken.
|
Dr is al wel een kalender, maar over welke auto's het precies gaat en welk format wordt aangehouden is nog niets bekend???:eek::confused:
De website en organisatie zwijgt in alle talen (naja, in ieder geval in het Vlaams...):) |
Hoi Vortex, ik denk dat je hier op de historics of youngtimers doelt. Bij de BMW Clubsport Trophy staat de (voorlopige) kalender op de site, alook de format van de races. De wagens zijn 325i van het type E36, E46 en E90/92 met de BMW Clubsport Trophy kit verbouwd.
Kalender : http://www.bmwclubsporttrophy.be/ind...id=126&lang=nl |
Oei..ik zit in t verkeerde draadje...excuseer.
Ik bedoel de btcs!! Speedworld kan een voorbeeld nemen aan de door jou genoemde series, en vooral aan de bsot...zelfs gedetaileetde prijsophave voor deelnemers. Hulde.. |
Naar het schijnt is de naam van Speedworld dan ook Sleepworld in de wandelgangen ;)
Hoe dan ook, wil je in 2012 (en dat is niet alleen in de autosport) zaken doen/succesvol zijn,dan moet je open kaart spelen over je kosten en je verdien model. Winst maken is geen schande, dat moet zelfs. De hoogte daarvan is door iedereen zelf te bepalen en te accepteren. Laten we hopen dat BGDC, BMW Clubsport Trophy, onafhankelijke 1.000 kM van Zolder en 24 uur en de BSOT volle velden hebben in 2012. Dan geeft dat in ieder geval dat heel wat mensen het hebben gehad met diverse organisaties en personen. |
Quote:
|
Yep, heb ik gisteren ook met verbazing gelezen.
Zeker niet slecht maar sommige willen met bepaalde wagens nu eenmaal races rijden die niet aan een kampioenschap hangen, zoals de BMW's uit de Clubsport Trophy bv. |
Hoeveel kits zijn er ondertussen al verkocht?
Wel goed dat er een kit is voor 3 generaties BMW, zo is er ook wat extra variëteit in het veld. |
Ondertussen zijn er al enkele teams druk aan het bouwen aan hun BMW Clubsport auto. Veel info kan gevolgd worden op http://www.facebook.Com/BMWClubsportTrophy. Het kampioenschap telt in het eerste opstartjaar 6 wedstrijden tijdens 5 events van het BGDC-kampioenschap, te starten vanaf 1 mei. Teams die al sneller klaar zijn met hun wagen kunnen ook de eerdere BGDC-wedstrijden op 17 maart en 1 april meerijden. Bandentests (semi-slicks) op Zolder eerder vorige week hebben rondetijden van 1'55 laten optekenen met een basisafstelling.
|
Na succesvolle testwedstrijden met een podiumplaats in Zolder en een overwinning in Spa-Francorchamps, gaat dit weekend de BMW ClubsportTrophy binnen de Belgian Gentlemen Drivers Club van start.
Na weken van intensief bouwen en testen tekenen voor deze seizoensopener vier teams present. Tesdriver Motorsport en CG Racing komenaan de start met een BMW E46 325i 4-deurs Clubsport met repectievelijk Jurgen Gülicher, Jo Smets, Christophe Vanneste en Christophe Godart aanhet stuur. Valentino Racing met Pascal Bendib en Fabrizio Valentino laten hun keuze op een E46 325i coupé Clubsport vallen. Testrijder Kristof De Neef, die samen met Jeffrey Van Hooydonk en Benoît Galand voor de podiumplaatsen zorgde in de voorafgaandetestwedstrijden, tekent ook nu present. Aan zijn zijde VW Fun Cup rijder Frédéric Ledoux. Terwijl deze tenoren nu zondag de strijd openen, zijn er nog meerdere wagens in opbouw om in wedstrijden later dit seizoen van start tegaan. |
Wat ging er mis met Kristof?
|
Druklager van de koppeling:(
De verschillende nieuwelingen in de autosport die hun debuut maakten dit weekend in een BMW Clubsport hebben er erg van genoten. Op naar Croix! |
Ondertussen zitten de eerste 3 wedstrijden erop en stat er buiten kampioenschap een wedstrijd in de BGDC op de kalnder op 7 en 8 juli te Bresse. Je kan alles volgen op de site van het kampiosnchap of via de facebook-pagina. Als er tegen eind juli meer dan 500 fans zich gemeld hebben zijn er VIP-packages en racetaxi-ritten te winnen.
http://www.facebook.com/#!/BMWClubsp...90076381016644 |
All times are GMT +2. The time now is 15:19. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.