De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Karting (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=43)
-   -   Kartings in België (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=19915)

catipedro 01-05-2010 12:47

Kartings in België
 
Dag Allemaal,
Ik ben vorig jaar begonnen met karting, op mijn verjaardag. Ik wou iets anders doen en besloot om een keer te gaan karten... sindsdien ben ik verslaafd!!! Ik doe het heel graag. Ik probeer 2-4 keer per maand te gaan, het kost veel en ik werk ook... Ik ben al overal geweest, Bilzen, Lommel, genk en Aarschot. van de 4 vond ik aarschot de beste maar personeel sucks. Ik had ruzie met een van die mannen en ik ga niet meer naar daar. In Bilzen is het interessant, maar asfalt is niet goed, te hobbelig! Lommel is goed, goedkoop maar de karts zijn iet wat te zwaar maar wel leuk en vriendelijk personeel. In Genk was heel plezant, goede karting, goed circuit en prijs valt goed mee. Ik ga volgende keer in Olen, ik wil zo overal proberen en mijn conclusies trekken. groetjes aan iedereen; graag opmerkingen en meningen

Belle 01-05-2010 14:03

Hi, ik denk dat je in dit deel van het forum niet veel reactie zal krijgen want dat is (jammer genoeg) een beetje doodgebloed. Ik ben ook een kartverslaafde en mij 'thuisbasis' is zowat JPR indoorkarting en ik doe nu bijna iedere 100 miles van Genk mee.

Maar inderdaad, het kost nogal wat en daarom moet ik me echt wel beperken tot een 2-4 keer per maand. Denk dat ik er anders iedere dag inzat. :P

Mocht ik van jou zijn, zou ik ook zeker eens Inkart (als buitencircuit open is) en JPR uitproberen. Die zijn echt fun. :)

catipedro 01-05-2010 18:27

Hi Belle,
Wel... ik heb toch een reactie van U, dus... het loont!!!Ik was juist op de website van JPR, ziet er heel goed uit. Ik ben verzot op die Sodi karts, deze zijn de beste, maar vond de prijzen nogal duur. Soms moet jij meer betalen voor beter maar jij kunt ook goedkoper vinden. En het is een beetje persoonlijk maar ik haat klantenkaart!!!(lach) Ik ga volgende maand les krijgen in Wilrijk, daar hebben ze ook outdoor circuits. Ik vind spijtig dat ik altijd zo lang onderweg ben om naar die plaatsen te geraken maar het is wel soms de moeite.
groetjes

Belle 01-05-2010 19:24

JPR heeft vanaf augustus nieuwe Sodikarts in huis dus het loont zeker de moeite om daar dan eens langs te gaan. ;)

Iedere eerste maandag van de maand kan je er ook de kartschool volgen (voor 60 euro) en je kan er echt lang voor rijden, net geen 2 uren.

Je kan daar ook makkelijk races meepikken waar je voor 50 euro een uur kan rijden. Bijvoorbeeld de 4Ever kartraces... Sessie rijden is goed om vertrouwd te raken met het lay-out en de karts maar om ervaring op de doen, neem je het best deel aan races.

Troost je, ik ben ook altijd lang onderweg hoor. Woon tussen Gent en Brugge dus Genk is voor mij ook niet meteen bij de deur. ;)

catipedro 02-05-2010 15:46

dag Belle,
Het is inderdaad interessant, 60euro en bijna 2uur...niet slecht.. ik ga verder bekijken op de website. Ik was vandaag in Machelen geweest voor de kleine. Hij is 5 jaar en deed helemaal niet slecht, vor zijn aller eerste keer eindigde hij op 3de plaats. Ik vond daar aangenaam, ik heb zelf niet gereden maar het gaf me een goede indruk!

catipedro 02-05-2010 15:53

Is het niet 70euro?

Belle 02-05-2010 20:02

Quote:

Originally Posted by catipedro (Post 258346)
Is het niet 70euro?

Inderdaad, ze hebben dat getal net opgetrokken naar 70 euro.

Bij FKI in Machelen zit je ook zeer goed. Sympathiek personeel en ook een goede begeleiding voor de kids.

catipedro 03-05-2010 09:38

Over 2 weken, ga ik nog eens met de kleine naar Machelen, en afhankelijk van het weer, ga ik nog eens naar Genk ofwel, probeer ik in Olen.

catipedro 06-05-2010 09:37

drifting
 
Voor de ervaren onder ons... is het driften de oplossing voor nog snellere rondes? Of is het de ideale lijn nog altijd de beste oplossing?
mvg

Belle 06-05-2010 13:56

Quote:

Originally Posted by catipedro (Post 258424)
Voor de ervaren onder ons... is het driften de oplossing voor nog snellere rondes? Of is het de ideale lijn nog altijd de beste oplossing?
mvg

Dat hangt af van zoveel factoren. Bijvoorbeeld bij Inkart zal je tijdwinst maken door op bepaalde stukken te driften omdat er op het binnenstuk een gladde ondergrond is. Op een circuit als JPR verlies je er meestal tijd mee.

Zo zal ook een 'lichtgewicht' meer voordeel halen uit het driften dan een zwaardere karter, dus het hangt echt wel van bepaalde zaken af.

Op een circuit waar er (veel) grip is, zou ik mij sowieso aan de ideale lijn houden. ;)

Kijk maar eens naar gasten als Mathias Grooten, Bart van de Vel of Nikki Swannet...die zijn supersnel maar zie je haast nooit driften. Die mannen rijden heel zuivere lijnen. :)

catipedro 07-05-2010 08:55

Ja want het is niet gemakkelijk om de ideale lijn te volgen of vinden. Als ik bezig ben en ik probeer de ideale lijn te volgen dan zijn eigenlijk mijn rondetijden niet zo goed als ik bijvoorbeeld wat agressiever begin te rijden en iet wat buiten de ideale lijn rijd. Maar toch, ben ik altijd 2sec trager dan de snelste... frustrerend...

catipedro 11-06-2010 09:58

Ik was gisteren in Wilrijk geweest. Daar hebben ze les voor volwassenen. Ik wou een keer zien dat ik wat tips zou krijgen voor mijn tijden te verbeteren maar alles wat die gast zei, wist ik al van het lezen en zo. Leuk circuit, het was nog nat van al die regenbuien maar vond hier en daar wat droge plekken voor meer grip. Het was mijn eerste keer op natte circuit; moet eerlijke zijn... ik vond niet zo leuk, liever op droog... maar het was goed voor de ervaring. Ik vond Genk(het circuit) veel beter omdat die ook sneller is. In wilrijk is het ook veel techniek, veel moeilijke bochten. Die gasten proberen wel wat tips te geven terwijl ik aan rijden was... maar ja... ik kon niet veel verstaan met die helm op.

Kevin V.I. 27-08-2010 01:07

Quote:

Originally Posted by catipedro (Post 258313)
Dag Allemaal,
Ik ben vorig jaar begonnen met karting, op mijn verjaardag. Ik wou iets anders doen en besloot om een keer te gaan karten... sindsdien ben ik verslaafd!!! Ik doe het heel graag. Ik probeer 2-4 keer per maand te gaan, het kost veel en ik werk ook... Ik ben al overal geweest, Bilzen, Lommel, genk en Aarschot. van de 4 vond ik aarschot de beste maar personeel sucks. Ik had ruzie met een van die mannen en ik ga niet meer naar daar. In Bilzen is het interessant, maar asfalt is niet goed, te hobbelig! Lommel is goed, goedkoop maar de karts zijn iet wat te zwaar maar wel leuk en vriendelijk personeel. In Genk was heel plezant, goede karting, goed circuit en prijs valt goed mee. Ik ga volgende keer in Olen, ik wil zo overal proberen en mijn conclusies trekken. groetjes aan iedereen; graag opmerkingen en meningen

Antwerp karting :d

Kevin V.I. 27-08-2010 01:15

heb al veel circuit in buitenland gedaan en veldhoven (eindhoven) is het ook wel waard je kunt daar een bikart huren en een rotax max das al iets sneller
en als je outdoor rijd in de regen (als er de hele dag goed is doorgereden op het droge) moet je zeker oppassen rubber op rubber dat nat is dat schuift enorm hard
heb zo al kosten gereden in genk met mijn kartje
en voor de indoor mannen tussen ons
in nederland heb je een karting (race planet) met 4 verdiepingen die zondag volledig wordt opengelegd het is wel in delft maar zeker de moeite waard
en als je uw tijdrittenblad bijhoud en je gaat terug naar een van de race panet indoor kartbanen krijg je de 2de heat gratis !!!!
moet niet die van delft zijn

http://www.outdoorkarting.nl/index.htm

http://www.raceplanet.nl/karten/delft/274

Jan 27-08-2010 13:24

Quote:

Originally Posted by Kevin V.I. (Post 261297)
heb al veel circuit in buitenland gedaan en veldhoven (eindhoven) is het ook wel waard je kunt daar een bikart huren en een rotax max das al iets sneller
en als je outdoor rijd in de regen (als er de hele dag goed is doorgereden op het droge) moet je zeker oppassen rubber op rubber dat nat is dat schuift enorm hard
heb zo al kosten gereden in genk met mijn kartje
en voor de indoor mannen tussen ons
in nederland heb je een karting (race planet) met 4 verdiepingen die zondag volledig wordt opengelegd het is wel in delft maar zeker de moeite waard
en als je uw tijdrittenblad bijhoud en je gaat terug naar een van de race panet indoor kartbanen krijg je de 2de heat gratis !!!!
moet niet die van delft zijn

http://www.outdoorkarting.nl/index.htm

http://www.raceplanet.nl/karten/delft/274

alsjeleestekenszougebruikenzoalshoofdletterspunten kommaswordthetvooriedereeneenbeetjemakkelijkervers taanbaarjebewijsttrouwensdatjehetkuntwantinje tekststaanhaakjesenuitroeptekensduszomoeilijkzalhe tallemaalnietzijndankopvoorhandvoorjewelwillendeme dewerking;)

smiley 27-08-2010 18:52

Aangezien je toch vaak in de regio Limburg kart, is maasmechelen ook wel eens fijn om te doen. een circuit met 2 verdiepingen, sodi karts, en behoorlijk goedkoop.
Ook Eupen is zeker eens de moeite. (maar jammer genoeg niet zo dicht bij de deur)

Over rijstijl..
Zuivere lijnen rijden is de snelste manier, maar uitzonderingen bevestigen de regel. ;) Dus in bepaalde situaties kan wat glijden wel een snellere manier zijn.

catipedro 22-09-2010 16:18

Weet trouwens iemand waar precies de karting was in leuven? Is die plaats ondertussen verhuurd?

Ottooke 22-09-2010 20:41

Quote:

Originally Posted by catipedro (Post 261935)
Weet trouwens iemand waar precies de karting was in leuven? Is die plaats ondertussen verhuurd?

Bedoel je Extreme Kart in Herselt? Naar mijn mening, als gelegenheidsrijder, één van de betere kartings in Vlaanderen.

Als we terug in de tijd gaan naar 2004, kan je lezen dat de kartings in Boortmeerbeek en Haasrode dicht zijn gegaan: http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=7353

Of er nu een andere karting in de buurt van Leuven is, weet ik niet. Daarvoor zit ik niet genoeg in het milieu ;)

catipedro 02-10-2010 15:15

Maar, er was toch ooit een karting geweest en Haasrode.niet? Ik vraag mij af als dat gebouw al verhuurd is
Trouwens, wat soort brandstof wordt gebruikt op een kart?Diesel? Mengsel?
bedankt

Xsara_VTS 06-10-2010 12:28

Volgens mij gewone super 95 of 98.
Toch zeker gene diesel.

Pirate 22-10-2010 00:43

Lovakart in Haasrode en zijn, zoals hierboven al vermeld, dicht sinds 2004. De kartings in de buurt van Leuven nu zijn Extreme Kart (Herselt) en de kartings in de regio Brussel (Machelen, Vorst, ...).

Benzine is (meestal) gewone 95 van aan de pomp :)

Speesman 04-11-2010 12:48

Al zeer lang geleden dat ik hier nog iets op de paddock gepost heb. Veel te weinig tijd om alles hier te volgen. :fight:

Ben nog altijd vrij actief in het karting milieu (meer dan vroeger zelfs), dus even antwoorden op onderstaande vragen.

Ivm karting in Leuven: vroeger was er idd lovakart in Haasrode, maar die is al aantal jaren dicht. Of het gebouw ondertussen al andere bestemming gekregen heeft, weet ik niet.

Kartings die het dichtste bij Leuven liggen, zijn Extreme Kart in Herselt (Aarschot), en FKI in Machelen.
Beiden vind ik zeker een aanrader, en dan misschien vooral Extreme Kart in het bijzonder. Vriendelijk personeel (spijtig dat te lezen van die aanvaring), en zeer verzorgde karts en circuit.

Speesman 04-11-2010 12:51

Ivm brandstof karts: bij indoorkarts is dat idd de 95 van aan de pomp.

Ivm driften of niet, kan ik vrij bondig over zijn: NEE!!!
Je zal sneller zijn door zuiver te rijden, zeker bij piloten met een iets hoger gewicht. Heel, heel uitzonderlijk kan je iets driften, maar dan enkel VOOR de bocht. Andere belangrijke tip is kort blijven (en eventueel iets trager de bocht door). Veel piloten willen te snel gaan, met driften en teveel afstand als gevolg. Vaak ben je sneller door trager te rijden, maar minder afstand af te leggen.

Belle 04-11-2010 13:06

Quote:

Originally Posted by Speesman (Post 262800)
Ivm brandstof karts: bij indoorkarts is dat idd de 95 van aan de pomp.

Ivm driften of niet, kan ik vrij bondig over zijn: NEE!!!
Je zal sneller zijn door zuiver te rijden, zeker bij piloten met een iets hoger gewicht. Heel, heel uitzonderlijk kan je iets driften, maar dan enkel VOOR de bocht. Andere belangrijke tip is kort blijven (en eventueel iets trager de bocht door). Veel piloten willen te snel gaan, met driften en teveel afstand als gevolg. Vaak ben je sneller door trager te rijden, maar minder afstand af te leggen.

Maar hangt dat ook niet af van de ondergrond? In Huizingen bijvoorbeeld kan je op bepaalde stukken niet anders dan driften. Al weet ik uiteraard wel wat je bedoelt. ;)

Pirate 04-11-2010 18:20

Op Huizingen heb ik er al veel zien driften, maar met zuiver te rijden (zoals Speesman zegt) gaat het inderdaad veel beter. Slow in, fast out. Kortste afstand is de snelste, en dat vergeten er velen wel eens :-)


All times are GMT +2. The time now is 12:03.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.