De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Toerisme wagens (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=36)
-   -   Btcs 2010 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=19312)

Grig-O 05-12-2009 20:27

Btcs 2010

Hallo iedereen,

Het verwondert mij dat nog niemand hier een tread over ons nationaal TC-kampioenschap heeft gestart...
Na de bekendmaking van een Volvo S1 voor 'Rader' leek dit mij wel een goede gelegenheid. ;)

Verder is er ook al een Mégane bevestigd voor DVB Racing en een Opel S1 (?) voor Gomez. Samen met de vaste waarden (en hopelijk nog enkele nieuwkomers) lijkt de BTCS in 2010 weer de moeite waard om op de voet te volgen...

Mark 05-12-2009 22:39

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 253808)
Na de bekendmaking van een Volvo S1 voor 'Rader' leek dit mij wel een goede gelegenheid. ;)

Is dat zo'n S1 op basis van een Renault megane silhouette? Net zoals die Mazda en KIA's?

S1 lijkt dan wel leuk te worden maar wat blijft er over van de echte toerwagens?

crosserke 05-12-2009 22:55

Hopelijk worden de s1's een beetje betrouwbaarder want buiten de Megane van bouvy hebben ze toch allemaal hun problemen gehad.De Kia's en de Mazda zijn dan wel snel maar ze komen zelden aan,om van de Audi nog te zwijgen.
Radermecker is natuurlijk een aanwinst voor het kampioenschap,hopelijk de Volvo ook.

FIRE 05-12-2009 23:19

Ik veronderstel het betreft een Volvo C30?
Welke team gaat deze wagen runnen?

Grig-O 06-12-2009 00:17

Turbomagazine.be:

Quote:

A l’initiative de la famille Neri, concessionnaire Volvo de la région liégeoise, la marque suédoise débarquera officiellement dans le championnat couvé par Speedworld Organisation. Une implication qui passera par l’engagement d’une Silhouette de la catégorie S1 dont le châssis sera coiffé par la carrosserie de la future S60, dont le lancement commercial est attendu à l’occasion du Salon Automobile de Genève.
Quote:

Originally Posted by Mark (Post 253814)
Is dat zo'n S1 op basis van een Renault megane silhouette? Net zoals die Mazda en KIA's?

S1 lijkt dan wel leuk te worden maar wat blijft er over van de echte toerwagens?

Is dat echt een struikelblok voor jou? Als er een verschillende wagens (met een heerlijke klank trouwens) strijden voor de overwinning, maakt het dan uit hoe de wagens gemaakt zijn en wat er onder de carrosserie zit? ;)

Mark 06-12-2009 13:00

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 253823)
Is dat echt een struikelblok voor jou? Als er een verschillende wagens (met een heerlijke klank trouwens) strijden voor de overwinning, maakt het dan uit hoe de wagens gemaakt zijn en wat er onder de carrosserie zit? ;)

Bedoelde eigenlijk het aantal deelnemers in T1 t/m T4.............maar mijn zin was niet helemaal duidelijk en op meerdere manieren te begrijpen :o

TommySoprano 06-12-2009 17:10

Sorry, maar BTCS heeft niks met echte toerwagenraces te maken. Als ze koersen van een uur al semi-sprints durven noemen....:confused:

Grig-O 24-12-2009 17:14

Quote:

Originally Posted by TommySoprano (Post 253860)
Sorry, maar BTCS heeft niks met echte toerwagenraces te maken. Als ze koersen van een uur al semi-sprints durven noemen....:confused:

Kijk dan volgend jaar naar WTCC, spannend gevecht wordt het daar tussen 2 BMW's en 3 Chevrolets! :rolleyes:

Volgens Sport.be komt er naast de Volvo hoogstwaarschijnlijk ook een Volkswagen aan de start volgend jaar, en zet Kia niet 2 maar 3 auto's in! ;)

Raceboy 25-12-2009 14:40

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 254263)
Kijk dan volgend jaar naar WTCC, spannend gevecht wordt het daar tussen 2 BMW's en 3 Chevrolets! :rolleyes:

It only takes two cars to make a race

Thomaske 25-12-2009 16:06

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 254263)

Volgens Sport.be komt er naast de Volvo hoogstwaarschijnlijk ook een Volkswagen aan de start volgend jaar, en zet Kia niet 2 maar 3 auto's in! ;)

Klopt! Gomez Competition is bezig met een S1 met een Scirocco kap!

Thomaske 25-12-2009 16:07

Quote:

Originally Posted by crosserke (Post 253816)
Hopelijk worden de s1's een beetje betrouwbaarder want buiten de Megane van bouvy hebben ze toch allemaal hun problemen gehad.De Kia's en de Mazda zijn dan wel snel maar ze komen zelden aan,om van de Audi nog te zwijgen.
Radermecker is natuurlijk een aanwinst voor het kampioenschap,hopelijk de Volvo ook.

De BMW bolides van KS Motorsport uit 't oog verloren?

Mvg

crosserke 25-12-2009 16:41

Quote:

Originally Posted by Thomaske (Post 254291)
De BMW bolides van KS Motorsport uit 't oog verloren?

Mvg

Nee hoor niet uit het oog verloren.Maes-Van Bellingen hebben toch ook een 3tal wedstrijden(manches) technische problemen gehad.

Grig-O 26-12-2009 00:41

Quote:

Originally Posted by Thomaske (Post 254290)
Klopt! Gomez Competition is bezig met een S1 met een Scirocco kap!

Er is nog meer:

Quote:

Originally Posted by Sport.be
Tijdens de laatste race maakte het Franse Gomez Competition al duidelijk dat zij met een Silhouette op basis van een VW Sirocco in 2010 naar de BTCS willen afzakken, terwijl Streetmachine ondertussen aan een VW Passat Coupé werkt.

Benny_B 16-01-2010 18:10

Interview met Stephane Lemeret tijdens de 24 uren van Dubai. Hij is al zeker van een zitje op een KIA. Wat dit betekent voor de TBR Mazda...?

zie hier

Daarnaast zien we ook zeker de MTE Racing Solution F Terug. Ze zoeken namelijk nog naar een 2de piloot (volgens BTCS website)

ICEMAN 28-01-2010 00:54

Het is ook hier verdacht stil :S Niet alleen in de belcar thread :S

Raceboy 28-01-2010 16:47

Dit weekend mss meer nieuwtjes met de racing show?

ICEMAN 30-01-2010 13:39

SEAT verhoogd zijn aanwezigheid in de BTCS!!!!

Bron: Racingworld

ICEMAN 03-02-2010 16:41

Derde KIA voor Moonens - Lémeret

Quote:

Aan het stuur van de derde KIA vinden we twee “anciens” terug uit BTCS. Met Werner Moonens en Stephane Lémeret werd ook een hoop talent binnengehaald.
2 SEAT's Leon voor Astur Car

Quote:

Voor 2010 gaat het team verder evolueren en groeien. Ze breien er dit seizoen een vervolg aan met een nieuw model, de 2010 variant en dit met alle evoluties van de fabriek. Bemanning met dienst voor de BTCS 2010 zijn Pierre-Yves Rosoux en Philippe Capocci. Deze combinatie van auto en bemanning zal gegarandeerd knallen in de Klasse T3 alsook in de Seat Challenge die in de BTCS georganiseerd zal worden. De 2de Leon zal bemand worden door Roger Minette en Pierre Piron.
Bron: Autosport.be

Belle 03-02-2010 17:32

Tom, ik zie dat je in de BTCS-thread dezelfde bemanning zette op de eerste 2 KIA's. Waar stond de bevestiging daarvan dan? Want dat haalde ik niet uit de persbabbel.

ICEMAN 03-02-2010 17:35

Quote:

Originally Posted by Belle (Post 255628)
Tom, ik zie dat je in de BTCS-thread dezelfde bemanning zette op de eerste 2 KIA's. Waar stond de bevestiging daarvan dan? Want dat haalde ik niet uit de persbabbel.

Ik las het op Sport.be

Belle 03-02-2010 17:40

Aha, inderdaad, ik zie het nu ook. Thanks!

ICEMAN 03-02-2010 17:41

No Prob. ;)

Ik las ook ergens anders (weet niet meer waar) dat Kris Wauters samen met Koen de KIA zou gaan bemannen.

All times are GMT +2. The time now is 17:37.