![]() |
FIA GT2 EK 2010, ditjes en datjes.....
Voor Europa moet het FIA GT2 de kar gaan trekken in 2010, de geknepen (en in veel gevallen gedowngrade) GT1's gaan de wereld over. Als ik de laatste koers in Zolder als basis neem dan ligt er nog veel werk in het verschiet voor SRO om FIA GT2 levensvatbaar te krijgen.
Stand van zaken laatste wedstrijd op Zolder: 12 wagens, 2 types wagens! Dat is geen basis om seizoen 2010 gezond mee te beginnen. Daar moeten zeker 2 tot 3 merken bijkomen en het aantal deelnemers zal toch minimaal 20 stuks moeten bedragen om het visueel aantrekkelijk te houden. Waar gaat de groei vandaan komen? Welke fabrikanten? Quote:
|
Wat een dom idee om GT2 te downgraden naar een 'slechts' europees kampioenschap met een pro-am formule. Ik geloof dat we al zoiets hadden en dat het GT3 heet. De 24 uren van Spa worden hierbij ook gereduceerd tot een voorprogramma voor GT1... beetje zielig. Ook al zouden er BMW's of Corvettes aan de start komen.
|
qua visibiliteit is het wel een upgrade voor GT2.
toen ik zondag naar de wedstrijd keek op Exqui sport, leek het wel of ze slechts veldvulling waren. alle aandacht ging naar de strijd in GT1. ok, dat was een titelgevecht, maar daar ging het ook om in GT2. en dat werd maar terloops vermeld. geef GT2 hun eigen kampioenschap, en de teams rijden niet meer anoniem rond. wat wagens betreft: in Amerika heb je toch een mooi veld: Porsche, Ferrari, BMW, Corvette, Aston Martin, Ford, Jaguar, Panoz. ok, die rijden misschien niet allemaal alle wedstrijden, maar als die in Europa zouden verkocht worden, kan je toch een mooi kampioenschap vormen? al ben ik zelf een voorstander van het mixed-class racing type, en ben ik ook niet zeker of beide gesplitste kampioenschappen het lang gaan uithouden |
Kessel Racing aan de start met 2 F430, mogelijkheid bestaat dat Peter/Bronisweski één v.d. piloten duo's zal worden.
Bron: endurance-info.com |
Ook Trackspeed heeft onlangs z'n deelname bevestigd (1-2 auto's) samen met AF Corse/ Advanced Engineering (1-4 auto's...) op Speedweek.de
Op dezelfde site las ik ook dat Beechdean Motorsport 2 Aston Martin Vantage gaat inzetten volgend jaar. IMSA en Trottet hebben volgens bepaalde bronnen al interesse getoond in Fia GT2 of de 24h van Spa. Ten slotte staat CRS wss weer aan de start, net als Prospeed. |
Dan toch geen BMW in het Europees kampioenschap? Enkel VLN en LMS blijkbaar.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/80443 Jammer. |
Leek me sowieso onwaarschijnlijk (tenzij in handen van een privateer team)
|
Maar we zien ze tenminste toch 2x in Spa
|
AF Corse is ook weer van de partij:
Quote:
AF Corse: 2/4 F430 Kessel: 2 x F430 TrackSpeed: 2 x Porsche Beechdean: 2 x AM Vantage Schnitzer: 2 x BMW (allen 24 uur) |
Quote:
Quote:
|
Volgens sommigen gaat FIA GT2 volledig de mist in, en zou dit Ratel weinig kunnen schelen, omdat hij al zijn pijlen richt op GT1 en GT3. De enige topwedstrijd van het EK GT2, de 24h van Spa, vormt echter geen probleem omdat teams uit LMS, GT Open en nationale kampioenschappen het veld zullen versterken...
Even een lijstje: GT2 Prospeed Competition: Porsche 997 RSR Prospeed Competition: Porsche 997 RSR Trackspeed: Porsche 997 RSR IMSA Performance: Porsche 997 RSR IMSA Performance: Porsche 997 RSR Brixia Racing: Porsche 997 RSR AF Corse (Vitaphone): Ferrari 430GT AF Corse (Vitaphone): Ferrari 430GT AF Corse (Vitaphone): Ferrari 430GT CRS Racing: Ferrari 430GT CRS Racing: Ferrari 430GT Kessel Racing: Ferrari 430GT Schnitzer Motorsport: BMW M3 E92 Schnitzer Motorsport: BMW M3 E92 GT3 United Autosports: Audi R8 LMS United Autosports: Audi R8 LMS Phoenix Racing: Audi R8 LMS W Racing Team: Audi R8 LMS W Racing Team: Audi R8 LMS Black Falcon Racing: Audi R8 LMS Barwell Motorsport: Aston Martin DBRs9 Hexis: Aston Martin DBRs9 VDS Racing: Ford Mustang Argo Motorsport: Lamborghini Gallardo LP560 Trackspeed: Porsche GT3 R Prospeed Competition: Porsche GT3 R Prospeed Competition: Porsche GT3 R Mühlner Motorsport: Porsche GT3 R Mühlner Motorsport: Porsche GT3 R Level Racing: Porsche GT3 997 Cup s Level Racing: Porsche GT3 997 Cup s Thiers: Dodge Viper GT3 Sport Garage: BMW Alpina B6 Sport Garage: BMW Alpina B6 GT4 12 auto's aan de start verwacht. |
Quote:
Zie http://sport.turbomagazine.be/index.php?pg=news&id=3340 |
Ik zou zeggen laat Ratel zich bezighouden met GT1 en Europese GT3 en laat GT2 over aan het GT Open.
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
fia gt 2
wat gebeurd er dan met de race in zolder. hopelijk komen de gt3,s in de plaats . toch veel leuker.
|
Het nieuws is definitief: http://sport.turbomagazine.be/index....d=3386&lang=Nl en mogelijk GT3 in plaats van GT2 in Zolder
|
Quote:
|
En waar gaan de GT2-teams nu naartoe? LMS?
|
GT Open lijkt me waarschijnlijker
|
Quote:
|
Quote:
Gaat Prospeed nu LMS doen?? In dat geval zouden we ons wel eens aan ALMS-achtige GT2-battles kunnen verwachten :champagne:. |
Quote:
|
Ik vraag mij af waarom Ratel niet gewoon GT2 als topcategorie behouden heeft voor zijn WK. Nissan, Ford en Lambo hadden net zo goed een GT2 wagen kunnen ontwikkelen ipv de huidige GT1, Aston Martin heeft al een GT2 met de Vantage en hij zou er gelijk Porsche en Ferrari kunnen bij hebben. En met wat geluk ook Corvette en BMW...
|
hij zal misschien gedacht hebben dat GT2 teams de verre verplaatsingen niet zouden kunnen betalen?
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
De Prospeed Porsche was trouwens qua bodywork op meerdere vlakken niet de allerlaatste evo. Kijk ook maar eens naar de achterste "wheel fenders" enz, teams zoals Flying Lizard reden daarentegen wel met de laatste upgrades. (toch op minstens 1 997 RSR) |
All times are GMT +2. The time now is 01:58. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.