![]() |
BMW & Dunlop? Is daar niet meer aan de hand?
Quote:
De voorspelling: BMW is actief in de DTM van 2011 ! Hoe kom ik tot deze uitspraak:
Al met al durf ik de voorspelling aan dat BMW met iets groter bezig is dan alleen enkele M3 GT2S voor VLN/ALMS. Ik zet mijn centjes op DTM in 2011 ;) Wie volgt mij en wie verklaard mij voor gek? |
De Dunlop connectie zie ik niet als directe aanwijzing, echter dat men deel gaat nemen aan DTM daar ben ik wel van overtuigd. En als dat men wagens is die veel gelijkenis vertonen met de M3 GT2S dan juich ik dat toe.
|
Kon wel eens een Frans-Duitse combo worden voor volgend jaar: Luc Alphand schijnt 2 BMW´s in de LMS in te gaan zetten, banden (...) met Dunlop waren er al, connecties met BMW zijn opgedaan in de zandbak (!).
Misschien een aanloopje naar DTM 2011? We gaan het zien.... |
:) leuk om lezen Mark.
|
En Priaulx is alvast aan het oefenen met een krachtige V8 toerwagen...(Holden V8 Supercar in Bathurst 1000) ;)
|
Quote:
Quote:
|
Ik ben benieuwd met welk reglement DTM op de proppen komt.
|
Quote:
Quote:
|
Tja 2012 hopelijk bestaat de DTM dan nog ieder jaar verliest de DTM een beetje zijn waarde.
Ik ben benieuwd of ze volgend seizoen dan al met de nieuwe regelement van start gaan of dat ze nog een jaar doorgaan met de huidige auto's. |
Een voorproefje:
http://static.autoblog.nl/images/wp2..._jon_sibal.jpg |
Ik hoop toch dat de auto's er anders uit gaan zien. Bovenstaande zou betekenen dat men helemaal niets geleert heeft bij ITR.
|
Quote:
|
Quote:
De impressie van BMW lijkt me het gezonde knutselwerk van een hobbyist. Gezien de gebruikte modellen van Audi en MB blijft het DTM een kampioenschap met een Toerisme inslag. Hopenlijk niet al te veel kleine vleugeltjes en scheermesjes op de nieuwe generatie wagens. |
Quote:
Hier meer van de maker van bovenstaande BMW: http://jonsibal.com/ |
Ook het gat voor en boven de achterste wielen vind ik super lelijk. Dat ze maar terug naar een eenvoudiger concept gaan!
|
In de Autosport van de vorige week werd een tipje van de sluier opgelicht m.b.t. de nieuwe reglementen. DTM gaat richting de eenheidsworsten ;) ITR en de duitse Bond stellen 1 type chassis beschikbaar aan alle fabrikanten. Prijs voor een chassis zou rond de € 50.000 liggen. De fabrikanten mogen daar dan hun eigen bodywork op plaatsen, tevens hebben ze vrijheden bij het ontwikkelen van de vering e.d. Zelfs bij het bodywork is er sprake van een standaard. Tijdens de testfase zal een bodywork gebruikt worden wat de kenmerken vertegenwoordigd van BMW, Audi en MB. Op die manier kan men een aantal aerodynamische parameters vaststellen en zo een soort benchmark bepalen.
Het lijkt me dus raar als BMW een jaartje later in stapt als de rest, wellicht dat men dat zegt vanwege strategische op diplomatieke redenen. |
Ik begreep uit dat artikeltje dat dat eenheids bodywork voor testendoeleinden is.
|
Het V8Star wordt een nieuw leven ingeroepen dus ;)
|
Quote:
|
Ik heb het artikel er nog even bij gepakt (en maar overgetypt ;)):
Quote:
Kosten van de wagens 40% lager...blijft nog steeds veel geld voor een silhouette wagen. Overigens ben ik er wel van overtuigd dat men met een spec chassis de juiste keuze heeft gemaakt. Hopelijk maakt men op het gebied van aerodynamica ook de juiste keuze. Ik ben wel verbaast dat we de nieuwe wagen al in 2011 gaan zien terwijl BMW, waarschijnlijk, pas in 2012 gaan zien op de DTM grid. |
Quote:
Hoe zit het nu? In de Autosport van deze week spreekt Theissen, in het kort: -Nieuwe DTM gaat van start in 2012 volgens zijn woorden -BMW wil in 2011 de wagen laten debuteren in de VLN en wellich DTM als non-championship deelnemer -Een van de eisen van BMW is dat ze hun M3 ook ergens anders kunnen laten racen, uiteraard doelend op Japan/VS Mijn gok is dan weer dat we in Grand Am en Super GT een klasse/divisie krijgen die geschikt is voor DTM-wagens. In DTM is er dan weer een klasse/divisie geschikt voor Grand-AM's en Super GT's. Via een op maat gesneden balance of performance procedure (iets beter bedacht als FIA/SRO) kunnen alle wagens op een gelijkwaardig nivo met elkaar strijden. |
DTM in Grand "NASCAR" Am...ik kan het me nog steeds moeilijk voorstellen...
Nieuwe Z4 GT3 en waarschijnlijk 3-Series DTM. 2011 wordt het laatste seizoen van de M3 GT2? |
Quote:
Enig idee welke teams we in 2012 naast Schnitzer kunnen verwachten? RBM? Roal? Persoonlijk hoop ik op wat niet-Duitse teams. |
Quote:
Gevoelsmatig zeg ik dat er toch Duitse teams betrokken gaan zijn bij deze DTM-campagne. Het blijven nu eenmaal Duitsers ;) |
All times are GMT +2. The time now is 17:36. |