De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Toerisme wagens (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=36)
-   -   BMW & Dunlop? Is daar niet meer aan de hand? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=19183)

Mark 06-10-2009 21:32

BMW & Dunlop? Is daar niet meer aan de hand?
 
Quote:

Bij het project met de M3 GT2S werkt BMW Motorsport nauw samen met Dunlop als bandenpartner. Zowel in de American Le Mans Series als op de Nürburgring staat de BMW op Dunlop-banden, die speciaal voor het project zijn ontwikkeld.

http://www.autosport.nl/news/19053/d..._gt2s_(2).html
Dunlop doet wel heel erg veel moeite voor twee wagens die een 24-uurs wedstrijd gaan rijden. Lees het volledige stukje op autosport.nl en ga dan eens lekker vrij denken. Bij deze waag ik me aan een riskante voorspelling :)

De voorspelling: BMW is actief in de DTM van 2011 !

Hoe kom ik tot deze uitspraak:
  • DTM reglement is bevroren in 2010, nieuw concept vanaf 2011.
  • BMW is niet helemaal gelukkig over het gevoerde management van het WTCC.
  • BMW heeft reeds openlijk verklaard dat er naast WTCC andere opties mogelijk zijn.
  • DTM heeft weleens gebabbeld over een mogelijk GT-achtig concept
  • Dunlop is de bandenpartner van de DTM.
  • Het wel zeer omvangrijke project tussen BMW en Dunlop, dat alles voor wat ALMS/VLN wedstrijden?
  • Een bevriende relatie van mij heeft een van deze heren (http://www.dtm.de/organisation.php?lang=en&) gespot in de buurt van de box waar de BMW's stonden. Welke meneer? Nog niet voor publicatie geschikt ;)
  • DTM is al jaren zoekende naar een 3de fabrikant.

Al met al durf ik de voorspelling aan dat BMW met iets groter bezig is dan alleen enkele M3 GT2S voor VLN/ALMS. Ik zet mijn centjes op DTM in 2011 ;)

Wie volgt mij en wie verklaard mij voor gek?

FIRE 06-10-2009 21:56

De Dunlop connectie zie ik niet als directe aanwijzing, echter dat men deel gaat nemen aan DTM daar ben ik wel van overtuigd. En als dat men wagens is die veel gelijkenis vertonen met de M3 GT2S dan juich ik dat toe.

Coach Ep 07-10-2009 22:46

Kon wel eens een Frans-Duitse combo worden voor volgend jaar: Luc Alphand schijnt 2 BMW´s in de LMS in te gaan zetten, banden (...) met Dunlop waren er al, connecties met BMW zijn opgedaan in de zandbak (!).

Misschien een aanloopje naar DTM 2011? We gaan het zien....

BSOT 08-10-2009 10:29

:) leuk om lezen Mark.

FIRE 10-10-2009 22:57

En Priaulx is alvast aan het oefenen met een krachtige V8 toerwagen...(Holden V8 Supercar in Bathurst 1000) ;)

Mark 18-04-2010 21:27

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 252484)
Ik zet mijn centjes op DTM in 2011 ;)

Waar is de bank?

Quote:

BMW wird nach dem Formel-1-Ausstieg aller Voraussicht nach 2011 in die Deutsche Tourenwagen-Meisterschaft (DTM) zurückkehren. Das berichtet das Nachrichtenmagazin Focus und beruft sich auf Thomas Betzler, Vorstandsmitglied des DTM-Dachverbandes ITR. "Unser Stand ist, dass der BMW-Vorstand in den kommenden Wochen entscheiden wird. Wir freuen uns darauf, BMW schon bald wieder in der DTM begrüßen zu dürfen", sagt Betzler.

http://www.handelsblatt.com/magazin/...k-2011;2563762
http://www.focus.de/sport/dtm/dtm-bm...id_499747.html

FIRE 18-04-2010 21:31

Ik ben benieuwd met welk reglement DTM op de proppen komt.

marcel 29-04-2010 12:59

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 252484)
Dunlop doet wel heel erg veel moeite voor twee wagens die een 24-uurs wedstrijd gaan rijden. Lees het volledige stukje op autosport.nl en ga dan eens lekker vrij denken. Bij deze waag ik me aan een riskante voorspelling :)

De voorspelling: BMW is actief in de DTM van 2011 !

je zit er een jaartje naast:

Quote:

BMW has moved closer to returning to the DTM after an absence of two decades, but it will not join up until 2012 at the earliest.

The German manufacturer has announced that it is beginning work on a DTM car with a view to entering the championship in two years' time provided "certain basic requirements" proposed by its board are met by DTM organiser ITR.

"The planned return to the DTM is an exciting challenge for our team," said BMW motorsport boss Mario Theissen.
meer op http://www.autosport.com/news/report.php/id/83177

tarzancorner 29-04-2010 14:23

Tja 2012 hopelijk bestaat de DTM dan nog ieder jaar verliest de DTM een beetje zijn waarde.
Ik ben benieuwd of ze volgend seizoen dan al met de nieuwe regelement van
start gaan of dat ze nog een jaar doorgaan met de huidige auto's.

VSB 02-05-2010 09:14

Een voorproefje:
http://static.autoblog.nl/images/wp2..._jon_sibal.jpg

FIRE 02-05-2010 12:58

Ik hoop toch dat de auto's er anders uit gaan zien. Bovenstaande zou betekenen dat men helemaal niets geleert heeft bij ITR.

HaCo 02-05-2010 14:37

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 258342)
Ik hoop toch dat de auto's er anders uit gaan zien. Bovenstaande zou betekenen dat men helemaal niets geleert heeft bij ITR.

Ik hoop hetzelfde! Hoewel ik ook wel wat hoop dat er coherentie komt met het SuperGT uit Japan. Zou mooi zijn moesten deze 2 lokale kampioenschappen zich baseren op hetzelfde reglement. De vraag is alleen: TC of GT? :)

Mark 02-05-2010 15:43

Quote:

Originally Posted by HaCo (Post 258343)
De vraag is alleen: TC of GT? :)

Silhouette ;)

De impressie van BMW lijkt me het gezonde knutselwerk van een hobbyist. Gezien de gebruikte modellen van Audi en MB blijft het DTM een kampioenschap met een Toerisme inslag. Hopenlijk niet al te veel kleine vleugeltjes en scheermesjes op de nieuwe generatie wagens.

FIRE 02-05-2010 16:20

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 258344)
Silhouette ;)

De impressie van BMW lijkt me het gezonde knutselwerk van een hobbyist. Gezien de gebruikte modellen van Audi en MB blijft het DTM een kampioenschap met een Toerisme inslag. Hopenlijk niet al te veel kleine vleugeltjes en scheermesjes op de nieuwe generatie wagens.

Dat het silhouette gaat worden lijkt me ook wel duidelijk ondertussen. Hoeft geen probleem te zijn als ze o.a. die fragiele vleugeltjes maar weglaten.

Hier meer van de maker van bovenstaande BMW:
http://jonsibal.com/

HaCo 02-05-2010 16:32

Ook het gat voor en boven de achterste wielen vind ik super lelijk. Dat ze maar terug naar een eenvoudiger concept gaan!

Mark 07-05-2010 11:20

In de Autosport van de vorige week werd een tipje van de sluier opgelicht m.b.t. de nieuwe reglementen. DTM gaat richting de eenheidsworsten ;) ITR en de duitse Bond stellen 1 type chassis beschikbaar aan alle fabrikanten. Prijs voor een chassis zou rond de € 50.000 liggen. De fabrikanten mogen daar dan hun eigen bodywork op plaatsen, tevens hebben ze vrijheden bij het ontwikkelen van de vering e.d. Zelfs bij het bodywork is er sprake van een standaard. Tijdens de testfase zal een bodywork gebruikt worden wat de kenmerken vertegenwoordigd van BMW, Audi en MB. Op die manier kan men een aantal aerodynamische parameters vaststellen en zo een soort benchmark bepalen.

Het lijkt me dus raar als BMW een jaartje later in stapt als de rest, wellicht dat men dat zegt vanwege strategische op diplomatieke redenen.

FIRE 07-05-2010 11:50

Ik begreep uit dat artikeltje dat dat eenheids bodywork voor testendoeleinden is.

Bramzel 07-05-2010 19:08

Het V8Star wordt een nieuw leven ingeroepen dus ;)

Raceboy 07-05-2010 19:34

Quote:

Originally Posted by Bramzel (Post 258457)
Het V8Star wordt een nieuw leven ingeroepen dus ;)

Dar is niets erg aan. Dan moet ze ook de geweldige kwalifikatieraces overnemen :)

FIRE 07-05-2010 19:48

Ik heb het artikel er nog even bij gepakt (en maar overgetypt ;)):
Quote:

Green light for new DTM car
German tourers get set for the next generation, with BMW understood to be ready to do battle with Merc and Audi

The next-generation rules package for the DTM has been finalised and will be introduced for 2011, Autosport can reveal.
...
A target has been set for the manufacturers to have their own test cars to be up and running before the end of the year.
...
The Bavarian manufacturer joined Mercedes and Audi in setting up a technical working group last September to go through each area of the car in detail, and Autosport understands that all three manufacturers were heavily involved in shaping the rules. This focused on areas including chassis, aero, KERS, engine and powertrain.
...
With the regulations set, a 40 per cent windtunnel model will be produced so that a full study into the new car's aerodynamic package can take place. This will feature a generic body shape - for windtunnel aero work - that takes styling cues from all three manufacturers. However, this will not be used on any race cars, with entrants still permitted to use their own bodywork designs.

A final decision on the layout of the entire car will be taken towards the end of November, once the manufacturers have been able to study the first prototypes of the carbon chassis. This will be provided on behalf of the German motorsport authority (DMSB) and DTM promoter (ITR) by an outside supplier. The target for the manufacturers to have test cars available to them by the end of the year.

Following meetings between key players from the DTM and Japanese motorsport authorities over the 2009-10 winter, it is understood that a Japanese manufacturer could still join the process in the near future.
It is expected that teams will be able to buy the spec chassis for less than €50,000. The overall cost for the whole car is likely to be reduced by 40 per cent from current regulations, even though teams will still be allowed technical freedom in several areas, including suspension development.
...
While aero levels will be reduced, speeds should remain similar as the new cars will feature wider tyres on larger (18 inch) diameter wheels.
Bron: Autosport

Kosten van de wagens 40% lager...blijft nog steeds veel geld voor een silhouette wagen.

Overigens ben ik er wel van overtuigd dat men met een spec chassis de juiste keuze heeft gemaakt. Hopelijk maakt men op het gebied van aerodynamica ook de juiste keuze.


Ik ben wel verbaast dat we de nieuwe wagen al in 2011 gaan zien terwijl BMW, waarschijnlijk, pas in 2012 gaan zien op de DTM grid.

Mark 15-05-2010 23:43

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 258461)

Ik ben wel verbaast dat we de nieuwe wagen al in 2011 gaan zien terwijl BMW, waarschijnlijk, pas in 2012 gaan zien op de DTM grid.

Je bewering klopt en mijn gok dat we BMW in 2011 gaan zien gaat ook uitkomen! Kan ik ergens meedoen aan het "zesde zintuig"? :)

Hoe zit het nu? In de Autosport van deze week spreekt Theissen, in het kort:

-Nieuwe DTM gaat van start in 2012 volgens zijn woorden
-BMW wil in 2011 de wagen laten debuteren in de VLN en wellich DTM als non-championship deelnemer
-Een van de eisen van BMW is dat ze hun M3 ook ergens anders kunnen laten racen, uiteraard doelend op Japan/VS

Mijn gok is dan weer dat we in Grand Am en Super GT een klasse/divisie krijgen die geschikt is voor DTM-wagens. In DTM is er dan weer een klasse/divisie geschikt voor Grand-AM's en Super GT's. Via een op maat gesneden balance of performance procedure (iets beter bedacht als FIA/SRO) kunnen alle wagens op een gelijkwaardig nivo met elkaar strijden.

FIRE 16-05-2010 11:57

DTM in Grand "NASCAR" Am...ik kan het me nog steeds moeilijk voorstellen...


Nieuwe Z4 GT3 en waarschijnlijk 3-Series DTM. 2011 wordt het laatste seizoen van de M3 GT2?

FIRE 16-05-2010 16:20

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 258695)
-BMW wil in 2011 de wagen laten debuteren in de VLN en wellich DTM als non-championship deelnemer

DTM race over 500 km op Nordschleife zou leuk zijn :cool:


Enig idee welke teams we in 2012 naast Schnitzer kunnen verwachten? RBM? Roal? Persoonlijk hoop ik op wat niet-Duitse teams.

Mark 16-05-2010 23:48

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 258713)
DTM race over 500 km op Nordschleife zou leuk zijn :cool:


Enig idee welke teams we in 2012 naast Schnitzer kunnen verwachten? RBM? Roal? Persoonlijk hoop ik op wat niet-Duitse teams.

Geen idee, stond niks van in het artikel. Tis even afwachten wat ze met WTCC gaan doen.........als ze volledig voor privateers gaan dan kunnen een RBM of ROAL de overstap maken naar een DTM.

Gevoelsmatig zeg ik dat er toch Duitse teams betrokken gaan zijn bij deze DTM-campagne. Het blijven nu eenmaal Duitsers ;)


All times are GMT +2. The time now is 17:36.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.