De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   12 hours of Sebring 2009 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=18487)

gwyllion 19-03-2009 20:45

12 hours of Sebring 2009
 
Kwalificatie van 12 uur van Sebring begint binnen 7 minuten. Live te volgen op http://almsmichelin.globalmediaservices.tv/

The Leader 19-03-2009 21:50

De Accura 66 op pole, toch wel een verassing.

Dat belooft voor zaterdag.
Geven ze op het zelfde kanaal ook de race door in live stream?

Mark 19-03-2009 22:32

Quote:

Scott Dixon heeft tot ieders verbazing de De Ferran Motorsports Acura LMP1 op pole gezet in Sebring. De gloednieuwe Acura gaat bij zijn debuut dus Audi en Peugeot vooraf. Diesels blijken niet onklopbaar...

http://www.autosport.be/news/2009/03...pPoleInSebring
Wellicht een verrassing maar zeker niet tot ieders verbazing! Nick Wirth & consorten hebben aardige wat trucjes toegepast op deze wagens. Gewaagd en daardoor niet zeker dat het een succes zou zijn. Heb er een beetje moeite mee als andere mensen voor mij mijn mening formuleren.

Twee weekjes terug stond er een zeer leuk artikel over deze Acura in de Autosport waarin bleek dat Wirth weer met een leuk truukje bezig was/is. Wat zou er ooit van Simtek terecht zijn gekomen als de daar de centjes in orde waren geweest?

GT2-R 20-03-2009 03:14

Sterk van Acura dat ze sneller waren dan Audi. Het is natuurlijk wel zaak om te bevestigen in de wedstrijd morgen. Wel vreemd dat de Patron-Highcroft Acura een stuk trager was. Zouden zij met hun hoofd meer bij de wedstrijdafstellingen voor morgen zitten?

Dries DS 20-03-2009 08:59

Voor de gelukkigen die over Motors TV beschikken is deze race integraal LIVE te aanschouwen...

marcel 21-03-2009 01:50

blij dat ik niet moet werken dit weekend :)

Raceboy 21-03-2009 16:11

De peugeot staat al in de garage met een hydraulisch probleem

RKG 21-03-2009 16:28

En de Amerikanen maken van Bourdais a 4 time Formula 1 champion ipv Champcar. Die wat het interview deed, zei het tegoei, maar het kwam verkeerd in beeld.

Belle 21-03-2009 17:26

Quote:

Originally Posted by RKG (Post 245388)
En de Amerikanen maken van Bourdais a 4 time Formula 1 champion ipv Champcar. Die wat het interview deed, zei het tegoei, maar het kwam verkeerd in beeld.

Amai, dat is toch wel een serieuze flater!

Was het bijna vergeten, gelukkig lees ik het hier nog...zal maar eens afstemmen op MotorsTV.

Belle 21-03-2009 17:41

En Audi neemt de lead. Wel een mooie actie van McNish...

HaCo 21-03-2009 18:45

Kun je online de stand volgen? Vind het niet duidelijk op tv.

GT2-R 21-03-2009 18:48

Quote:

Originally Posted by Dries DS (Post 245334)
Voor de gelukkigen die over Motors TV beschikken is deze race integraal LIVE te aanschouwen...

Mensen zonder MotorsTV ook:rolleyes: :

http://www.speedtv.com/programs/amer...on-board-pass/ (gewoon op de knop 'live streaming now' klikken en dan kan je kiezen om het programma of on board van een Acura te kijken).

FIRE 21-03-2009 19:10

Quote:

Originally Posted by HaCo (Post 245395)
Kun je online de stand volgen? Vind het niet duidelijk op tv.

http://americanlemans.com/index_live2.php

HaCo 21-03-2009 20:08

Thanks!!!!

Sennake 21-03-2009 21:29

Peugeot nr 7 staat al rondenlang in de pits met een kapotte.... airco! Idioot reglement dat de wagens met een dak zodanig benadeelt dat ik vrees dat ze op termijn gaan verdwijnen. :mad:

HaCo 21-03-2009 22:20

Hoezo reglement Sennake, is dat verplicht ofzo?

Ik vind een gesloten proto mooier dan een open proto, had gehoopt dat de R15 dicht ging zijn...

Fonne 21-03-2009 22:21

Dat ze het dak eraf gooien he.
Dan hebben ze geen last met de airco. ;)

FIRE 21-03-2009 22:52

Spannend. Jammer van die technische problemen bij #7 Peugeot. Acura mocht dan op pole staan, in de race komen ze er niet aan te pas.

In GT2 doet de Panoz lekker mee. :)
Erg veel technische problemen bij BMW. Valt me erg tegen.

Belle 21-03-2009 22:56

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 245415)
Spannend. Jammer van die technische problemen bij #7 Peugeot. Acura mocht dan op pole staan, in de race komen ze er niet aan te pas.

In GT2 doet de Panoz lekker mee. :)
Erg veel technische problemen bij BMW. Valt me erg tegen.

Inderdaad spijtig van Peugeot.

Ik heb de race niet volledig kunnen volgen en zie de Aston Martin nogal wat ronden achterstand heeft op de concurrentie in GT2. Hebben zij ook problemen gehad of is er voor AM nog wat werk aan de winkel?

FIRE 21-03-2009 23:16

Ik heb de AM niet echt gevolgd maar ik denk vooral een kwestie van werk aan de winkel.

Belle 21-03-2009 23:23

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 245418)
Ik heb de AM niet echt gevolgd maar ik denk vooral een kwestie van werk aan de winkel.

Daar vreesde ik dus voor. :)

Spijtig dat ze zich niet kunnen mengen in de strijd met de Ferrari's, Porsches en Panoz. Dat laatste doet het trouwens niet slecht.

Belle 22-03-2009 00:35

Darn it, engine blow op de Aston Martin.

Mark 22-03-2009 00:47

Quote:

Originally Posted by Sennake (Post 245412)
Peugeot nr 7 staat al rondenlang in de pits met een kapotte.... airco! Idioot reglement dat de wagens met een dak zodanig benadeelt dat ik vrees dat ze op termijn gaan verdwijnen. :mad:

De ACO kennende drijven die hun zin door met de airco's :) Dan zal de open proto meer kilo's moeten meezeulen dan de gesloten versie. Wel een echt 2009 probleem..................de bikkels uit de goeie ouwe tijd draaien zich om in hun graf als ze lezen dat anno 2009 een wagen in de pits staat vanwege een defecte airco :)

Mark 22-03-2009 00:57

Quote:

Navraag bij de collega's van het Duitstalige magazine "Speedweek" ter plaatse leerde dat het Vici Racing Team vannacht heeft besloten, niet aan de race deel te nemen. Hoewel er geen officiële verklaring is, wordt er vermoed dat het uitblijven van toegezegde sponsorgelden de reden voor dit besluit is

http://www.autosport.nl/news/17433/a...n_sebring.html
26 wagens aan de start? Eigenlijk een koerske van niks. 2 in GT1, 3 in LMP2! Tot op dit moment geen berichtgeving op de Belgische sites overigens, iedereen met verlof?

Belle 22-03-2009 00:59

Een vriendin die ter plekke is, zegt ook dat er beduidend minder volk aanwezig is dan vorig jaar.

Raceboy 22-03-2009 01:10

audi strategie begint te werken.

Thomaske 22-03-2009 09:52

Hiha..

Audi vs Peugeot: 1 - 0

Dit beloofd voor de volgende confrontatie..

Sennake 22-03-2009 11:29

Het zat eraan te komen vanaf een uur of 1 vannacht. De Peugeot en de Audi's waren perfect in balans en konden na meer dan 8 uur koers geen verschil maken van meer dan enkele seconden. De Peugeot reed telkens dubbele stints met een set banden terwijl de Audi's bij elke stint van banden wisselde: dit gaf een klein voordeel in tijd voor de Peugeot, dat weer teniet gedaan werd op het einde van de 2e stint omdat de banden van de Peugeot dan helemaal op waren en alles weer samen kwam. Na meer dan 8 uur zag ik dat de Peugeot ineens vlak na zijn bandenwissel terug binnen kwam omwille van een platte band, en meteen was duidelijk dat hij die achterstand niet meer zou kunnen ophalen op eigen kracht, juist omdat de snelheid van beide merken zo in balans was. En als je moet hopen dat er iets misgaat met een Audi, wetende dat er dan ook nog eens 2 voor je uit rijden, is de situatie eigenlijk hopeloos. In die wetenschap ben ik gisterennacht gaan slapen en het zou me erg verwonderd hebben moest Peugeot nog gewonnen hebben...

Sennake 22-03-2009 11:33

Quote:

Originally Posted by HaCo (Post 245413)
Hoezo reglement Sennake, is dat verplicht ofzo?

De temperatuur in de wagen moet onder een bepaalde waarde blijven volgens het reglement. Deze temperatuur wordt gemonitord door de wedstrijdleiding die de wagen uit koers kan nemen waarbij de limietwaarde overschreden wordt...

Het probleem voor Peugeot is dat deze regel pas ingevoerd is en dat de Peugeot niet ontworpen werd om hiermee rekening te houden. Dus naast het extra gewicht en verlies aan puur vermogen is er ook nog het probleem van de plaats waar dat ding ingebouwd wordt, en natuurlijk de fiabiliteit die tijdens deze 12 uur voor het eerst getest werd.

Sennake 22-03-2009 11:35

Quote:

Originally Posted by Thomaske (Post 245428)
Hiha..

Audi vs Peugeot: 1 - 0

Dit beloofd voor de volgende confrontatie..

De volgende confrontatie zal Le Mans zijn en zal ook de enige confrontatie zijn dit jaar; Audi heeft laten weten dat ze met de R15 slechts 2 koersen gaan rijden: Sebring en Le Mans. Peugeot doet er zelf ook maar eentje meer: Spa. Natuurlijk kunnen planningen veranderen, maar op dit moment is dit wat beide teams aangekondigd hebben.

Belle 22-03-2009 12:44

Quote:

Originally Posted by Sennake (Post 245432)
De volgende confrontatie zal Le Mans zijn en zal ook de enige confrontatie zijn dit jaar; Audi heeft laten weten dat ze met de R15 slechts 2 koersen gaan rijden: Sebring en Le Mans. Peugeot doet er zelf ook maar eentje meer: Spa. Natuurlijk kunnen planningen veranderen, maar op dit moment is dit wat beide teams aangekondigd hebben.

Och, jammer. Ik dacht dat de R15's ook naar Spa kwamen. Ik had graag een mooi gevecht gezien.

HaCo 22-03-2009 12:59

Sennake, bedankt voor je uitleg. Hopelijk vinden de ing van peugeot de nodige creativiteit om een goede oplossing te vinden rond het reglement.

Ik kijk al uit naar de volgende confrontatie!

FIRE 22-03-2009 13:26

Overwinning voor Audi....Jammer :(

Wel een mooie strijd voor de overwinning (heb alleen eerste 7,5 uur gevolgd)

Raceboy 22-03-2009 15:28

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 245437)
Overwinning voor Audi....Jammer :(

overwinning voor mcnish :) (toevallig in een audi)

gwyllion 23-03-2009 10:35

Quote:

Originally Posted by Sennake (Post 245430)
Na meer dan 8 uur zag ik dat de Peugeot ineens vlak na zijn bandenwissel terug binnen kwam omwille van een platte band, en meteen was duidelijk dat hij die achterstand niet meer zou kunnen ophalen op eigen kracht, juist omdat de snelheid van beide merken zo in balans was. En als je moet hopen dat er iets misgaat met een Audi, wetende dat er dan ook nog eens 2 voor je uit rijden, is de situatie eigenlijk hopeloos. In die wetenschap ben ik gisterennacht gaan slapen en het zou me erg verwonderd hebben moest Peugeot nog gewonnen hebben...

Ik ben na 10 uur gaan slapen en dacht toen echt dat Peugeot nog kon winnen.

Doordat Bourdais moest pitten met een leegloper, was Peugeot uit sync met Audi. Dit betekende dat zij met 2 stops de finish konden halen terwijl Audi nog een extra splash & dash moest doen 15 min voor het einde. Bourdais is toen enorm beginnen knallen (constant rondjes in 1:44) en heeft het ronderecord aan flarden gereden (1:43.274).

De snelheid van McNish (in vergelijking met Montagny) heeft Audi de overwinning bezorgd. Ik vind het redelijk zwak dat Peugeot de schuld op die lekke band steekt: Quesnel: Puncture cost Peugeot win. Als Montagny de rondetijden van Bourdais gereden had, zat de overwinning er zeker in.

Ik vind het trouwens straf dat de #7 Peugeot uiteindelijk met een defecte versnellingsbak is uitgevallen. Na 3 jaar met de 908 mag zoiets toch niet gebeuren.

Ik ben aangenaam verrast door de betrouwbaarheid van Audi, maar ik dacht eigenlijk voor de race dat de R15 een stuk sneller dan de Peugeot zou zijn. Met wat extra testwerk en ontwikkeling zal dit tegen Le Mans wel in orde zijn.


All times are GMT +2. The time now is 14:39.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.