![]() |
12 hours of Sebring 2009
Kwalificatie van 12 uur van Sebring begint binnen 7 minuten. Live te volgen op http://almsmichelin.globalmediaservices.tv/
|
De Accura 66 op pole, toch wel een verassing.
Dat belooft voor zaterdag. Geven ze op het zelfde kanaal ook de race door in live stream? |
Quote:
Twee weekjes terug stond er een zeer leuk artikel over deze Acura in de Autosport waarin bleek dat Wirth weer met een leuk truukje bezig was/is. Wat zou er ooit van Simtek terecht zijn gekomen als de daar de centjes in orde waren geweest? |
Sterk van Acura dat ze sneller waren dan Audi. Het is natuurlijk wel zaak om te bevestigen in de wedstrijd morgen. Wel vreemd dat de Patron-Highcroft Acura een stuk trager was. Zouden zij met hun hoofd meer bij de wedstrijdafstellingen voor morgen zitten?
|
Voor de gelukkigen die over Motors TV beschikken is deze race integraal LIVE te aanschouwen...
|
blij dat ik niet moet werken dit weekend :)
|
De peugeot staat al in de garage met een hydraulisch probleem
|
En de Amerikanen maken van Bourdais a 4 time Formula 1 champion ipv Champcar. Die wat het interview deed, zei het tegoei, maar het kwam verkeerd in beeld.
|
Quote:
Was het bijna vergeten, gelukkig lees ik het hier nog...zal maar eens afstemmen op MotorsTV. |
En Audi neemt de lead. Wel een mooie actie van McNish...
|
Kun je online de stand volgen? Vind het niet duidelijk op tv.
|
Quote:
http://www.speedtv.com/programs/amer...on-board-pass/ (gewoon op de knop 'live streaming now' klikken en dan kan je kiezen om het programma of on board van een Acura te kijken). |
Quote:
|
Thanks!!!!
|
Peugeot nr 7 staat al rondenlang in de pits met een kapotte.... airco! Idioot reglement dat de wagens met een dak zodanig benadeelt dat ik vrees dat ze op termijn gaan verdwijnen. :mad:
|
Hoezo reglement Sennake, is dat verplicht ofzo?
Ik vind een gesloten proto mooier dan een open proto, had gehoopt dat de R15 dicht ging zijn... |
Dat ze het dak eraf gooien he.
Dan hebben ze geen last met de airco. ;) |
Spannend. Jammer van die technische problemen bij #7 Peugeot. Acura mocht dan op pole staan, in de race komen ze er niet aan te pas.
In GT2 doet de Panoz lekker mee. :) Erg veel technische problemen bij BMW. Valt me erg tegen. |
Quote:
Ik heb de race niet volledig kunnen volgen en zie de Aston Martin nogal wat ronden achterstand heeft op de concurrentie in GT2. Hebben zij ook problemen gehad of is er voor AM nog wat werk aan de winkel? |
Ik heb de AM niet echt gevolgd maar ik denk vooral een kwestie van werk aan de winkel.
|
Quote:
Spijtig dat ze zich niet kunnen mengen in de strijd met de Ferrari's, Porsches en Panoz. Dat laatste doet het trouwens niet slecht. |
Darn it, engine blow op de Aston Martin.
|
Quote:
|
Quote:
|
Een vriendin die ter plekke is, zegt ook dat er beduidend minder volk aanwezig is dan vorig jaar.
|
audi strategie begint te werken.
|
Hiha..
Audi vs Peugeot: 1 - 0 Dit beloofd voor de volgende confrontatie.. |
Het zat eraan te komen vanaf een uur of 1 vannacht. De Peugeot en de Audi's waren perfect in balans en konden na meer dan 8 uur koers geen verschil maken van meer dan enkele seconden. De Peugeot reed telkens dubbele stints met een set banden terwijl de Audi's bij elke stint van banden wisselde: dit gaf een klein voordeel in tijd voor de Peugeot, dat weer teniet gedaan werd op het einde van de 2e stint omdat de banden van de Peugeot dan helemaal op waren en alles weer samen kwam. Na meer dan 8 uur zag ik dat de Peugeot ineens vlak na zijn bandenwissel terug binnen kwam omwille van een platte band, en meteen was duidelijk dat hij die achterstand niet meer zou kunnen ophalen op eigen kracht, juist omdat de snelheid van beide merken zo in balans was. En als je moet hopen dat er iets misgaat met een Audi, wetende dat er dan ook nog eens 2 voor je uit rijden, is de situatie eigenlijk hopeloos. In die wetenschap ben ik gisterennacht gaan slapen en het zou me erg verwonderd hebben moest Peugeot nog gewonnen hebben...
|
Quote:
Het probleem voor Peugeot is dat deze regel pas ingevoerd is en dat de Peugeot niet ontworpen werd om hiermee rekening te houden. Dus naast het extra gewicht en verlies aan puur vermogen is er ook nog het probleem van de plaats waar dat ding ingebouwd wordt, en natuurlijk de fiabiliteit die tijdens deze 12 uur voor het eerst getest werd. |
Quote:
|
Quote:
|
Sennake, bedankt voor je uitleg. Hopelijk vinden de ing van peugeot de nodige creativiteit om een goede oplossing te vinden rond het reglement.
Ik kijk al uit naar de volgende confrontatie! |
Overwinning voor Audi....Jammer :(
Wel een mooie strijd voor de overwinning (heb alleen eerste 7,5 uur gevolgd) |
Quote:
|
Quote:
Doordat Bourdais moest pitten met een leegloper, was Peugeot uit sync met Audi. Dit betekende dat zij met 2 stops de finish konden halen terwijl Audi nog een extra splash & dash moest doen 15 min voor het einde. Bourdais is toen enorm beginnen knallen (constant rondjes in 1:44) en heeft het ronderecord aan flarden gereden (1:43.274). De snelheid van McNish (in vergelijking met Montagny) heeft Audi de overwinning bezorgd. Ik vind het redelijk zwak dat Peugeot de schuld op die lekke band steekt: Quesnel: Puncture cost Peugeot win. Als Montagny de rondetijden van Bourdais gereden had, zat de overwinning er zeker in. Ik vind het trouwens straf dat de #7 Peugeot uiteindelijk met een defecte versnellingsbak is uitgevallen. Na 3 jaar met de 908 mag zoiets toch niet gebeuren. Ik ben aangenaam verrast door de betrouwbaarheid van Audi, maar ik dacht eigenlijk voor de race dat de R15 een stuk sneller dan de Peugeot zou zijn. Met wat extra testwerk en ontwikkeling zal dit tegen Le Mans wel in orde zijn. |
All times are GMT +2. The time now is 14:39. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.