De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   FIA GT 2009, de nieuwtjes (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=18133)

Viper GTS-R*** 02-12-2008 21:45

FIA GT 2009, de nieuwtjes

Nu het seizoen is afgelopen kunnen de nieuwtjes voor volgend jaar beginnen te rollen.
Eén van de 1ste is dat Vitaphone héél het seizoen met 3 MC12's zou rijden.
Weliswaar de 3de onder Vitasystem banner net zoals in Zolder.

Een vroege zet die Carsport Holland tot uitlokken leidt om die Aston van onder het stof te halen? :)

Verder al aangegeven in de PK thread dat ze dus achter een C6-R aan het zoeken zijn.

Bron speedactiontv.be

Coach Ep 05-12-2008 15:13

Luc Alphand en zijn Corvette(s) maken de overstap van LMS naar FIA GT met tenminste 1 wagen voor Moreau + Clairay. Een 2e wagen is mogelijk. Ook zet het team een wagen in voor het FFSA GT kampioenschap met het vaste koppel Ayari/Hernandez.

bron: endurance-info.com

Coach Ep 10-12-2008 10:35

Nissan in GT1

Volgens dailysportscar:

Quote:

Nissan GT1 Programme Set To Break Cover

The final details seem to be coming together for Nissan’s return to top flight European GT racing. Dsc sources suggest that the parent company is now putting the final touches to a programme which will see works GT1 Nissan GT-Rs racing in selected European races in 2009.

The first car is understood to be substantially complete, prepared to the new GT1 spec, and will be race prepared in Europe by NISMO.

The factory intend for the GT-R programme to be an entirely customer effort post-2009 with their chosen partner team (a UK-based outfit which is known to dsc) committing to provide workshop space, facilities and race logistics in 2009 for a programme which, sources suggest, will take in a package of races including the Spa 24 Hours, then to field a pair of customer cars in 2010 in the planned FIA GT World Championship.

FIRE 10-12-2008 19:43

Dit is dus een wagen volgens nieuw GT1 reglement?
De wagen is omgebouwd van AWD naar RWD?

Grig-O 10-12-2008 22:39

Ook stond er op Endurance-info dat DKR Engineering wss deelneemt aan het Fiagt kampioenschap. Welke Corvette zou PK dan inzetten???

Grig-O 10-12-2008 23:07

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R*** (Post 240556)
Nu het seizoen is afgelopen kunnen de nieuwtjes voor volgend jaar beginnen te rollen.

Piloten op de 3de Vitaphone: wss Vosse-Franchi...

bron: DH

Viper GTS-R*** 11-12-2008 00:37

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 240854)
Ook stond er op Endurance-info dat DKR Engineering wss deelneemt aan het Fiagt kampioenschap. Welke Corvette zou PK dan inzetten???

Mogelijk is dat zij het tot een akkoord krijgen met Luc Alphand, deze heeft aangegeven nog een 2de C6-R in te kunnen zetten in FIA GT...

Grig-O 15-12-2008 20:33

De 24u van Spa staan opnieuw op het programma van Europees Rallycrosskampioen De Keersmaecker, wss met G&A Racing (als ik dat mag afleiden uit het persbericht).

Ook gaat DKR wss zijn C5-R inzetten in Spa, maar dan moet alles in orde zijn natuurlijk (men zoekt rijders...).

Speedactiontv.be

FIRE 15-12-2008 21:48

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 240857)
Piloten op de 3de Vitaphone: wss Vosse-Franchi...

bron: DH

Is die voor het hele seizoen? Ik ben deze bevestiging op nog geen andere website tegengekomen.

Quote:

Bas Leinders heeft zijn zinnen op een GT1-project voor 2010 gezet. Het is de ambitie van onze laatste F1-rijder om over goed een jaar in het nieuwe WK van SRO mee te draaien.

Bahrein zou niet op de kalender van de FIA GT opgenomen worden. Silverstone zal het seizoen openen en vermoedelijk volgt er op het einde van het seizoen, naast de race in San Luis, een tweede Zuid-Amerikaanse wedstrijd.
Bron: http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=6477

Met SRO actief in Brazilie (lokaal GT3 kampioenschap), een race in Brazilie?

Viper GTS-R*** 15-12-2008 22:03

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 241015)
Met SRO actief in Brazilie (lokaal GT3 kampioenschap), een race in Brazilie?

Mogelijkheid om Mil Milhas d'Interlagos te organiseren onder SRO's vaandel dit jaar?
Ze hadden er in 2007 toch ook goede contacten tijdens de Mil Milhas?
Kwa datum en locatie ligt het goed om na de race te San Louis er heen te trekken...

EDIT: die 2007 moet uiteraard 2006 zijn. In 2007 was het onder LMS vaandel.

Grig-O 16-12-2008 20:32

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 241015)
Is die voor het hele seizoen? Ik ben deze bevestiging op nog geen andere website tegengekomen.

Zou uit La Dernière Heure komen, maar of die 100% betrouwbaar is, kan ik niet zeggen.. :) Vosse heeft natuurlijk wel relaties binnen Vitaphone, daaraan zal het niet liggen. En geld zal ook wel geen probleem zijn. (Vitaphone, Startpeople)

Aja, Vitaphone is wel zeker van die derde auto.
Althans, volgens Speedactiontv.be ;)

EN! Matecht bevestigt z'n komst naar het Fiagt kampioenschap 2009! Na eerdere twijfels is alles nu dus toch rond. :drewl:

Endurance-info.

aston_vibes 16-12-2008 23:05

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R*** (Post 240556)

Een vroege zet die Carsport Holland tot uitlokken leidt om die Aston van onder het stof te halen? :)

Verder al aangegeven in de PK thread dat ze dus achter een C6-R aan het zoeken zijn.

Bron speedactiontv.be

die aston van carsport holland staat tog al lang te koop ?;)

Viper GTS-R*** 17-12-2008 00:08

Quote:

Originally Posted by aston_vibes (Post 241049)
die aston van carsport holland staat tog al lang te koop ?;)

Van Carsport Holland is hij niet, wel van Phoenix Racing.
En klopt staat al maanden te koop, maar momenteel toch nog steeds in het bezit van Phoenix Racing.

http://www.fiagt.com/cars.php?market=true&key=19

aston_vibes 17-12-2008 00:31

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R*** (Post 241054)
Van Carsport Holland is hij niet, wel van Phoenix Racing.
En klopt staat al maanden te koop, maar momenteel toch nog steeds in het bezit van Phoenix Racing.

http://www.fiagt.com/cars.php?market=true&key=19

ja idd sorry phoenix is juist leef nog in het verleden :)

GT2-R 17-12-2008 12:02

VDS Racing gaat volgend jaar GT1 rijden met Leinders en Kuppens.

BRON: www.endurance-info.com

Dries DS 17-12-2008 12:35

Quote:

Originally Posted by GT2-R (Post 241060)

Leinders: "Comme il y a peu de projets concrets concernant le GT1 tel qu'il sera entendu en 2010, nous allons probablement louer une GT1 actuelle pour le championnat 2009", poursuit Bas Leinders. "Il s'agira peut-être d'une Corvette, ou d'une Aston Martin. On sait que plusieurs équipes qui étaient présentes cette année ne le seront plus l'an prochain, et il est peut-être possible de récupérer et louer leur matériel. Dans le courant de la saison 2009, nous analyserons les possibilités de la nouvelle catégorie GT1, afin d'être fin prêts à sauter dans le train dès 2010. La saison prochaine sera donc une année de préparation au plus haut niveau pour nous..."

www.speedactiontv.be

GT2-R 17-12-2008 13:00

Phoenix heeft een C6-R in de aanbieding gezet vandaag:

http://www.racecarsdirect.com/listin..._C6R__GT1.html

Opmerkelijk hoe 'laag' de vraagprijs voor een C6-R ligt in vergelijking met pakweg 12 maanden geleden.

FIRE 17-12-2008 19:07

Quote:

Originally Posted by GT2-R (Post 241065)
Phoenix heeft een C6-R in de aanbieding gezet vandaag:

[url]http://www.racecarsdirect.com/listing/21671/Corvette_C6R__GT1.html[/url

Omdat Hezemans een Lola LMP2 gaat besturen?

Quote:

Opmerkelijk hoe 'laag' de vraagprijs voor een C6-R ligt in vergelijking met pakweg 12 maanden geleden.

Inderdaad

Grig-O 17-12-2008 20:12

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 241068)
Omdat Hezemans een Lola LMP2 gaat besturen?

Hezemans rijdt in LMS wel met drie piloten, dus dat lijkt mij ietwat onlogisch..

FIRE 17-12-2008 20:33

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 241071)
Hezemans rijdt in LMS wel met drie piloten, dus dat lijkt mij ietwat onlogisch..

:confused: Ik snap niet precies wat je bedoelt. In LMS zijn wel meer teams met 3 coureurs. En als hij LMS gaat doen lijkt me niet dat hij daarnaast FIA GT gaat doen.

Mark 17-12-2008 20:52

Quote:

Opmerkelijk? Lijkt me niet meer dan logisch, na 2009 zijn deze kisten nergens meer in te zetten op een circuit.

Viper GTS-R*** 17-12-2008 21:30

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 241074)
Opmerkelijk? Lijkt me niet meer dan logisch, na 2009 zijn deze kisten nergens meer in te zetten op een circuit.

Tenzij we een nieuwe serie maken? Een serie gebaseerd op 90's Revival maar dan voor de 'nu nog' huidige GT1's :p De 00's Revival of wat het ook mag zijn.

Dries DS 17-12-2008 21:45

Quote:

De 00's Revival...
:rolleyes:

Mark 17-12-2008 22:45

Quote:

De 00's Revival...

Die hebben toch gezien tijdens de laatste Skylimit race! :D (eentje voor intimi ;) )

aston_vibes 17-12-2008 23:15

Quote:

Originally Posted by GT2-R (Post 241060)

heb het ook net vernomen.. welke wagen zit er voor hen in ? en wat gebeurd er met de vertigo?

FIRE 17-12-2008 23:18

Werd de Vertigo ook gerunt door VDS?

Belle 17-12-2008 23:20

Quote:

Originally Posted by aston_vibes (Post 241087)
heb het ook net vernomen.. welke wagen zit er voor hen in ? en wat gebeurd er met de vertigo?

In het artikel wordt gezegd dat ze nog niet weten met welke wagen ze het kampioenschap zullen aanvangen. Volgens Bas een Aston of Corvette. Ik hoop uiteraard op de Aston! ;)

aston_vibes 17-12-2008 23:40

Quote:

Originally Posted by Belle (Post 241089)
In het artikel wordt gezegd dat ze nog niet weten met welke wagen ze het kampioenschap zullen aanvangen. Volgens Bas een Aston of Corvette. Ik hoop uiteraard op de Aston! ;)

ja een belgische aston zou idd wel mooi zijn!! maar ik zou niet weten welke corvette ze ze tot hun beschikking zouden hebben? er zijn er bij mijn weten nie veel meer over:confused:

Neo-242 17-12-2008 23:58

Met alle respect voor het Vertigo project, ik wil toch wel eens zien wat Leinders/Kuppens kunnen in een GT1. Na zijn F1 (test)avontuur heeft Leinders niet veel meer kunnen laten zien... ben benieuwd!

Thomaske 18-12-2008 00:43

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 241085)

Die hebben toch gezien tijdens de laatste Skylimit race! :D (eentje voor intimi ;) )

1-0 :champagne:

GT2-R 18-12-2008 14:55

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 241074)

Tuurlijk is het logisch dat de vraagprijs is moeten dalen. Desondanks blijft het een opmerkelijk lage vraagprijs voor een wagen met zo'n palmares.

Laten we bijvoorbeeld eens vergelijken met de vraagprijs van pakweg een 997 RSR (2008 spec.). Er staan er op dit moment enkele te koop en er wordt zowat overal 300.000+ EUR gevraagd. En dat voor een wagen die zelfs in 2009 niet meer aan de bak zal komen in FIA GT/ALMS/LMS (er komt een 997 RSR 2009 spec. aan en de F430 zal sowieso een resem updates krijgen). Het is en blijft in mijn ogen dus een ietwat vreemde vraagprijs voor de Phoenix C6-R, een wagen die normaal meer sponsorinkomsten opbrengt en in tegenstelling tot de 997 RSR 2008 spec. nog één jaar op het hoogste niveau mee zal draaien.

Coach Ep 21-12-2008 15:30

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 241043)
Aja, Vitaphone is wel zeker van die derde auto.
Althans, volgens Speedactiontv.be ;)
...

So much for Speedactiontv.be:
Quote:

Originally Posted by projectlemans.de
Vitaphone auch 2009 mit zwei Maserati MC12
Die Vitaphone Weihnachtsparty nutze Michael Bartels um den Einsatz von zwei Maserati MC12 zu bestätigen.

Viper GTS-R*** 21-12-2008 23:01

Volgens projectlemans.de is K plus K een mogelijke kandidaat om één van de Aston DBR9's te kopen van Jetalliance...

Wat moeten we hier onder verstaan... Jetalliance gaat zich concentreren op 1 wagen?

Ook geeft men er aan dat GIGAWAVE terug naar GT1 komt, maar het nog niet zeker is of ze met hun Aston komen.

Wel wat vragen dus omtrent het Aston gebeuren voor volgend jaar :confused:

Thomaske 21-12-2008 23:31

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R*** (Post 241212)
Ook geeft men er aan dat GIGAWAVE terug naar GT1 komt, maar het nog niet zeker is of ze met hun Aston komen.

Waarom zouden ze niet met de Aston komen? Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze voor EEN jaar nog gaan overstappen op een andere GT1 wagen

Mvg

Viper GTS-R*** 22-12-2008 00:51

Quote:

Originally Posted by Thomaske (Post 241215)
Waarom zouden ze niet met de Aston komen? Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze voor EEN jaar nog gaan overstappen op een andere GT1 wagen

Mvg

Ik citeer volgende van op projectlemans.de

Quote:

Gigawave möchte erneut in der GT1 antreten, aber nicht zwingend mit einem Aston.
Ik vermoed dat als projectlemans.de dit noteerd dat er dan toch wel redelijke aanwijzingen zijn om iets in die richting te mogen schrijven?
Zelf zie ik ze liever terugkomen met hun Aston dan moet iets anders hoor. :)

Benny_B 22-12-2008 12:57

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R*** (Post 241212)
Volgens projectlemans.de is K plus K een mogelijke kandidaat om één van de Aston DBR9's te kopen van Jetalliance... Wat moeten we hier onder verstaan... Jetalliance gaat zich concentreren op 1 wagen?

Jetalliance zou mogelijk overstappen naar de GT2 categorie met een Lamborghini.

Interview met Hans Reiter op endurance-info:
Quote:

Pourrions-nous également voir cette lamborghini Gallardo LP650 GT2 en FIA GT l’année prochaine ? Oui, nous devrions avoir deux voitures engagées par un team évoluant déjà dans ce championnat cette année mais en GT1. Le patron allemand n’a pas souhaité nous en dire plus mais on peut penser qu’une certaine équipe autrichienne pourrait bien profiter de sa proximité pour faire alliance avec le Reiter Engineering...

Grig-O 26-12-2008 18:26

Quote:

Originally Posted by Benny_B (Post 241240)
Jetalliance zou mogelijk overstappen naar de GT2 categorie met een Lamborghini.

Interview met Hans Reiter op endurance-info:

JetAlliance verkiest om nog niets bekend te maken omtrent volgend seizoen. Wel zouden ze met minstens twee wagens rijden volgend seizoen, maar of we daar wijzer van worden...

Thomaske 26-12-2008 20:14

Bij Peka Racing is nog niets geweten voor komend seizoen. Afwachten maar..

Mvg

HaCo 27-12-2008 10:03

Nissan GT1 aan het werk tijdens testritten:
http://www.autoblog.com/tag/NissanGTR/

Vraag me af hoeveel we er aan het werk zullen zien in Spa, naast de Ford GT's. :)

FIRE 27-12-2008 13:57

Quote:

Originally Posted by HaCo (Post 241467)
Nissan GT1 aan het werk tijdens testritten:
http://www.autoblog.com/tag/NissanGTR/

Vraag me af hoeveel we er aan het werk zullen zien in Spa, naast de Ford GT's. :)

:drewl:
Ik ben benieuwd naar dit project. Ondanks dat er dus al getest wordt in Japan is er nog veel onduidelijk.

All times are GMT +2. The time now is 23:17.