De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Autosport algemeen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Wederom een poging om GT4 leven in te blazen, ditmaal op CPZ in Ollanda! (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=17652)

Mark 24-06-2008 22:59

Wederom een poging om GT4 leven in te blazen, ditmaal op CPZ in Ollanda!
 
Quote:

Het Dutch Power Pack krijgt er vanaf volgend jaar een prachtig nieuw kampioenschap bij. In de Dutch GT4 Championship kunnen dikke bakken als de Ford Mustang FR500 GT4, Aston Martin N24, BMW Z4 Coupé, Lotus Exige, Nissan 350Z, Porsche Cayman, Opel GT en Corvette C6 uitkomen.

http://www.autosport.nl/actueel/news...18&rubriek=nat
Leuk, maar wat lezen we hier:
Quote:

Afgelopen jaar trachtte GPR al met de Porsche Cayman uit te pakken, maar Porsche was hierover alles behalve te spreken. De marketing van het Duitse merk schuift enkel en alleen de 911 als competitiewapen naar voren en Porsche weigerde dus elke medewerking voor de homologatie en ontwikkeling van de nochtans snelle Porsche Cayman. GPR moest noodgedwongen het doek over de Cayman laten vallen.

http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=5151
Op zijn zachts gezegd is de roll-out van GT4 een flop te noemen. zowel op Europees vlak als op lokaal BGTC nivo. Echter volgens Ratel schijnt de zon:

Quote:

,,We zijn na het internationale succes van de GT3 in 2007 met de GT4 begonnen’’, vertelt Ratel. ,,We hebben al een Europees GT4-kampioenschap. Het is de bedoeling dat er onder hetzelfde reglement ook meerdere nationale GT4-kampioenschappen zullen worden georganiseerd. Nederland is daar de voorloper in. We willen de GT4 echter ook in Scandinavië, Tsjechië, Portugal en Spanje krijgen.''

http://www.autosport.nl/actueel/news...=2&rubriek=nat
Maar wie weet, misschien dat dit het toevluchtsoord gaat worden voor andere reeds bestaande GT4 wagens. Ik wens CPZ alle succes toe, eindelijk eens geen cup-klasse ;)

Edit: nu al meer wagens dan in het BGTC:
Quote:

Equipe Verschuur stapt in
Frans Verschuur is erg te spreken over het nieuwe initiatief. Hij wil als teambaas instappen in de Dutch GT4. ,,Ik geloof er echt in dat dit een succes kan worden. Ik wil volgend jaar met minimaal vier auto’s gaan deelnemen’’, vertelde hij vanmiddag op het zonnige Circuit Park Zandvoort. ,,Ik ben met twee Duitse merken in gesprek. Met één van die merken zal ik in de GT4 actief worden. Er hebben zich tevens al diverse rijders bij me gemeld. Zo is Hoevert Vos geïnteresseerd, maar ook jongens als Jaap van Lagen, Wim Beelen en Paul van Splunteren.’’

En Verschuur is wel iemand die weet hoe hij +/- 30 wagens per jaar op een circuit moet exploiteren. Dus als die 4 wagens roept, dan zal het ook wel zo zijn;)

FIRE 25-06-2008 15:30

Het wordt afwachten of dit iets wordt. Nu zijn Kroymans (o.a. Aston Martin en Corvette importeur) en BMW (importeurs en dealers) erg autosport minded dus een 10, 12 auto's moet sowieso lukken. Verder de Nederlandse Lotus importeur van den Kooi met een paar Exiges. En Van Kalmthout met een Mustang? ;)

Las ik nou ergens dat ze de BMW 130i's ook in dit kampioenschap gaan proppen? Dat lijkt me dan weer helemaal niks.


Ik vind het overigens jammer dat ze niet gekozen hebben voor het Italiaanse Superstars. Mooie dikke wagens, vele merken (o.a. BMW, Jaguar, Audi, Mercedes, Chrysler) actief dus ook interessant voor dealers/importeurs (inbreng van deze partijen is om de een of andere reden altijd belangrijk wil op Zandvoort iets georganiseerd worden) en volgens mij ook vrij GT3/GT4 achtig dus wagens zijn aan elkaar gewaagd wat betreft prestaties en dit zorgt ook voor relatief lage kosten.

JorritVD 25-06-2008 18:50

Als de BMW 130i Cup weg valt, zullen mogelijk enkele BMW rijders daarvan naar dit kampioenschap overstappen.
Denk maar aan Ricardo van der Ende, Duncan Huisman (Ekris), Tim Coronel, Bas Schothorst(McGregor) en misschien team Bleekemolen.

Dan Kroymans met de Corvette(s) en mogelijk Aston Martins.
Equipe Verschuur met een aantal wagens
Ritskes en co. misschien met Reiter/KTM
BGTC team met GT4 wagens, waaronder KS Motorsport.

Mark 25-06-2008 23:14

Quote:

SRO Motorsport heeft voor het eerst in haar geschiedenis een franchiseakkoord gesloten. Circuit Park Zandvoort heeft de toestemming gekregen om een 'Dutch GT4 Championship' te lanceren. Het nieuwe kampioenschap werd op 24 juni voorsteld op het Nederlandse circuit in de aanwezigheid van een tachtigtal mensen; waaronder vertegenwoordigers van de constructeurs, importeurs, geïnteresseerde teams en pers.

http://www.racingworld.be/nieuws/548...mpionship.html

Quote:

op 25/6/2008 om 21:02 |
Vandaag is op Circuitpark Zandvoort het Nederlandse GT4-kampioenschap boven het doopvont gehouden. Het gloednieuwe kampioenschap zal in 2009 zeven meetings tellen, waaronder een gezamenlijke race met de Europese GT4 tijdens het weekend van de 24 Uur van Spa.

http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=5179
.....

FIRE 25-07-2008 19:22

Wagen 1 is bevestigd:

Quote:

Nog geen maand na de presentatie van het Dutch GT4 Championship is de eerste inschrijver inmiddels bekend. Niemand minder dan Allard Kalff zal met een Ford Mustang aantreden in het in het nieuwe multi-merken kampioenschap wat tijdens de Paasraces in 2009 haar debuut beleeft.

Kalff deelt de Mustang samen met Michiel Campagne. Met vele jaren race ervaring in diverse historische raceklassen, waaronder het Nederlands Kampioenschap voor Toerwagens & GT’s, is Campagne geen onbekende op de circuits. Getuige zijn resultaten met imposante auto’s als de Chevrolet Corvette en de McLaren M8F Supersport doet hij niet onder voor Kalff, die met vele zeges en zelfs een kampioenschap in de Clio Cup op zak geen onbekende in de autosport is.

Het duo mengt zich in de GT4 strijd met een Ford Mustang FR500C. De auto is speciaal gemaakt door Ford Motorsport USA volgens de GT4 reglementen. De bolide is voorzien van een 5 liter Ford V8 motor en levert 420 pk. Met de aanschaf van de Mustang hebben Kalff en Campagne direct een competitieve auto tot hun beschikking. Afgelopen jaar werd de potentie van de auto eens te meer duidelijk toen de Belg Eric de Doncker met de Ford Mustang de Europese GT4 titel op zijn naam schreef. Ook dit jaar is, met een leidende positie in het kampioenschap, de Mustang erg succesvol.

De GT4 bolide wordt komend seizoen onder de vlag van Tachyon Motorsport geprepareerd. Het team uit Soest bestaat reeds drie jaar en kwam voorheen uit in veelal historische klassen. Met deelname aan het Dutch GT4 Championship slaat het team een nieuwe weg in. Tachyon Motorsport kijkt tevens naar de mogelijkheden om twee extra GT4 auto’s in het kampioenschap in te zetten.
...
Bron: www.autosport.nl

Coach Ep 25-07-2008 22:56

Quote:

Originally Posted by JorritVD (Post 235594)
Als de BMW 130i Cup weg valt, zullen mogelijk enkele BMW rijders daarvan naar dit kampioenschap overstappen.
Denk maar aan Ricardo van der Ende, Duncan Huisman (Ekris), Tim Coronel, Bas Schothorst(McGregor) en misschien team Bleekemolen.

Dan Kroymans met de Corvette(s) en mogelijk Aston Martins.
Equipe Verschuur met een aantal wagens
Ritskes en co. misschien met Reiter/KTM
BGTC team met GT4 wagens, waaronder KS Motorsport.

v/d Ende heeft geen centjes, helaas... (die zie ik dus niet op reguliere basis races rijden in deze nieuwe klasse). De rest (en anderen) waarschijnlijk wel. Of BMW dealer Jan de Jong uit Hilversum (NL) zijn centen in een non-competatieve Z4 (meervoud?) gaat steken is hoogst twijfelachtig. Coronel (Tim) en Schothorst vinden wel weer onderdak bij een andere dealer/importeur.

Trouwens opmerkelijk welk 'momentum' een nog niet bestaande, nationale raceklasse genereert. Een knap stukje marketing, dat is zeker!

FIRE 26-07-2008 11:31

Ik had liever een toerwagenkampioenschap gezien. Dat lijkt me ook veel interessanter voor dealers en importeurs. Waarom geen benzine versie van de Toerwagen Diesel Cup of Superstars?

FIRE 07-09-2008 18:10

Quote:

Achter de schermen wordt er gewerkt aan de homologatie van de Audi S5 voor GT4. Dat betekent dat we dit prachtige model mogelijk volgend jaar in het Dutch GT4 Championship aan de start zien verschijnen.

Overig nieuws: over een week of twee vinden de eerste testritten plaats met de voor GT4 ontwikkelde Porsche 997 GT3. Dit is een initiatief van Porsche-dealer en Porsche-coureur Paul van Splunteren.
Tot slot nog een belangrijk aandachtspunt voor potentiële deelnemers aan Dutch GT4: houd rekening met de lange levertijd van enkele modellen. De tijd tussen bestellen en rijden kan wel drie tot zes maanden bedragen!
Quote:

Volgend jaar krijgt Nederland zoals bekend een nieuwe Koningsklasse. U kunt vanaf nu achtergrondinformatie en het laatste nieuws over het Dutch GT4 Championship lezen op www.gt-4.nl. Hier vindt u onder meer ook een overzicht van de auto’s waaruit de deelnemers een keuze kunnen maken.
Bron: autosport.nl

Audi S5, mogen AWD auto's hun AWD behouden? Ik ben dit nieuws nog nergens anders tegengekomen dus ik ga er vanuit dat het een Nederlands project betreft. Uit de 1e post in dit topic:

Quote:

Equipe Verschuur stapt in
Frans Verschuur is erg te spreken over het nieuwe initiatief. Hij wil als teambaas instappen in de Dutch GT4. ,,Ik geloof er echt in dat dit een succes kan worden. Ik wil volgend jaar met minimaal vier auto’s gaan deelnemen’’, vertelde hij vanmiddag op het zonnige Circuit Park Zandvoort. ,,Ik ben met twee Duitse merken in gesprek. Met één van die merken zal ik in de GT4 actief worden. Er hebben zich tevens al diverse rijders bij me gemeld. Zo is Hoevert Vos geïnteresseerd, maar ook jongens als Jaap van Lagen, Wim Beelen en Paul van Splunteren.’’
Verschuur het team achter de Audi S5? Al gaan die meen ik al de Porsches runnen. EDIT: Verschuur werkt inderdaad samen met Van Splunteren/PC Eindhoven:

Quote:

Press release
GT3.nl and Paul van Splunteren prepare a Porsche for the Dutch GT4 Championship
Eindhoven, 1-8-2008. GT3.nl, the motorsport department of Porsche Centre Eindhoven, is currently very busy with the preparation of a Porsche 911 GT3 for the exciting SRO GT4 class, which was introduced in 2007. The basis of the 2009 SRO GT4 Porsche will be the current version of the 911 GT3 (type 997). GT3.nl is developing a kit that will convert an existing clubsport version of the 997 GT3 roadcar into a highly competitive weapon, ready to compete with the fastest cars on the grid.

After consulting SRO and Porsche, GT3.nl decided to create a light conversion kit that will keep the car very close to its original state. Eventually the car could be brought back to road car specification. Due to the good availability of existing 997 GT3 roadcars in Europe, they expect enough interest from teams to convert a car for the 2009 Championships and beyond.

GT3.nl boss Paul van Splunteren: "Porsche decided not to develop a car themselves for the SRO GT4 class in 2009 based on a model which is no longer produced. Our initiative has not been disapproved by them. On the contrary, they indicated that it would be appreciated if we would take the initiative and come up with a solution. Of course Porsche knows that we would never do something that they would oppose as we represent the brand in the south of Holland. During this season we will investigate the possibilities for 2010, as will Porsche do themselves.
In the second halve of 2009 we will get together and than the decisions for 2010 and beyond will be made.

In the mean time we will put together a team with Equipe Verschuur for the Dutch GT4 Championship. Frans Verschuur and myself believe that we can set up a four car team for the Dutch GT4. A lot of other teams have shown their interest for this particular car. Porsches are
known for their pace, reliability and resell value."

Currently the first car is being build and will hit the track early September. If everything goes according to plan one GT4 Porsche will compete during the last race of the European GT4 Championship at Nogaro early October.

For further information: *********

Mark 07-10-2008 18:15

Quote:

Studio Sport

Goed nieuws: het Nederlandse GT4-kampioenschap wordt in samenvatting bij Studio Sport uitgezonden. “Studio Sport wil geen races uitzenden van klassen waarin met één merk wordt gereden. Een klasse met meerdere merken, zoals GT4, kan wel”, lichtte Menno Weeda, de coördinator van het Dutch GT4 Championship, toe.

http://www.autosport.nl/actueel/news...=3&rubriek=nat
Zeer goed nieuws!

FIRE 07-10-2008 18:40

Quote:

“Volgend jaar rijden we in Dutch GT4 drie races per evenement: twee sprintraces van 25 minuten elk en een hoofdrace van 50 minuten”, vertelde de Competition Manager van Circuit Park Zandvoort Ron Boon.
http://www.autosport.nl/actueel/news...=2&rubriek=nat

3 races is niet verkeerd.
Ik ga er vanuit dat bij de sprintraces geen rijderswissel is. Dus coureur A rijdt sprintrace 1 en coureur B rijdt sprintrace 2. Tijdens hoofdrace halverwege een rijderswissel.


Eindelijk zero tolerance:
Quote:

Er wordt achter de schermen hard gewerkt aan het Dutch GT4 Championship. Een zero tolerance-beleid zal volgend seizoen moeten zorgen voor weinig incidenten en faire gevechten op de baan. De beslissingen van de wedstrijdleiding worden bindend, want de organisatie voorkomt met de nieuwe aanpak dat er rechtszaken aangespannen kunnen worden tegen opgelegde straffen.

Ron Boon, Competition Manager van Circuit Park Zandvoort, geeft uitleg: “De NAV in samenwerking met Circuit Park Zandvoort blijven de wedstrijden organiseren, maar het Dutch GT4 wordt geen officieel Nederlands kampioenschap. Onder de huidige regelgeving hebben wij niet of nauwelijks de mogelijkheden om rijders die zich schuldig maken aan onsportief rijgedrag uit te sluiten van deelname. In het verleden zijn er te veel beroepszaken geweest die op procedurefouten zijn teruggedraaid. Dat willen de rijders die aan het GT4 gaan deelnemen niet meer. In onderling overleg is besloten om ‘noodgedwongen’ niet meer onder de vlag van een NK te gaan rijden. De rijders en wij als organisatie willen aan het einde van elke racedag een definitieve uitslag hebben en geen protesten en beroepszaken meer. Dit zorgt voor een strenger beleid en zal leiden tot minder schade en meer respect voor elkaar op de baan.”

Ook voormalig Formule 1-coureur Michael Bleekemolen is te spreken over het strenge beleid. “Een klasse als het GT4 met relatief dure auto’s valt of staat bij het aantal schades. Daarom vind ik het een heel goed initiatief om de wedstrijdleider immuniteit te geven, als je nu iemand van de baan rijdt heb je grote kans uitgesloten te worden van het volgende raceweekend. Met deze immuniteit heeft het ook geen zin om een zaak aan te spannen bij het CAR, wie fout is moet zijn staf accepteren of thuis blijven!"
Bron: GT4 pr

Waarom wordt het reglement dan niet aangepast?

Mark 25-11-2008 22:22

Volgens mij is dit de eerste keer dat ik warme gevoelens ga koesteren voor een CPZ klasse. Ondanks de zware tijden, regent het goed nieuws! En ja, ik geloof het ook nog :)

O.a. dit bericht, een fragment:
Quote:

Aston Martin ook gewild
Dat Aston Martin een gewild merk is bij de Nederlandse GT4-teams, mag inmiddels duidelijk zijn. Na de aanschaf van twee Aston Martin N24’s door Madeno Racing, heeft ook de nieuwe renstal Pure Racing voor de Aston Martin N24 gekozen om deel te nemen aan het Dutch GT4 Championship. Daarnaast was Rhesus Racing er snel bij door twee exemplaren van de nieuwe Aston Martin Vantage GT4 te bestellen.

http://www.autosport.nl/actueel/news...29&rubriek=nat
Op het einde van 2009 kon dat best weleens een leuke klasse zijn. Gaat GT4 dan eindelijk doorbreken in zijn derde jaar?

Mark 25-11-2008 22:28

Positief en negatief:

Quote:

In tegenstelling tot eerdere berichtgeving wordt het Dutch GT4 Championship toch een officieel Nederlands kampioenschap, verreden onder de vlag van de KNAF. In eerste instantie zou het Dutch GT4 niet als NK verreden worden, om zo de wedstrijdleider immuniteit te geven. Nader onderzoek heeft echter uitgewezen dat het onmogelijk is om de algemene wetten van de autosport te negeren, waardoor het in beroep gaan tegen een beslissing van de wedstrijdleider mogelijk blijft. Bijkomend voordeel is dat het Dutch GT4 daardoor toch als Nederlands kampioenschap verreden wordt.

http://www.autosport.nl/actueel/news...28&rubriek=nat

Psoitief: het is een echt kampioenschap!
Positief: men ziet in dat bepaalde Zandvoorste zandhazen de boel steeds verzieken en verpesten voor de mensen die het wel goed voorhebben.

Negatief: De structuur van de FIA/KNAF belemmeren een stap voorwaarts voor een gezonde vorm van autosport.

FIRE 25-11-2008 22:39

De PR machine is in ieder geval een succes want zelfs Mark is overtuigd. :D;)

Quote:

De GT4-teams hadden al breed scala aan GT4-auto’s waaruit gekozen kon worden. De keuze voor nieuwe renstallen en rijders zal er niet makkelijker op worden; Aston Martin presenteerde onlangs de nieuwe Vantage GT4, terwijl de homologatie van de nieuwe BMW M3 en de Maserati GranTurismo in ver gevorderd stadium zijn.
...
Terwijl de homologaties van de Maserati GranTurismo en vooral de BMW M3 door potentiële teams met veel belangstelling gevolgd worden, is Bert Moritz bezig om met een Chevrolet Camaro aan de start van het Dutch GT4 te verschijnen. “De Chevrolet Camaro is voor mij eigenlijk een oude liefde, waar ik in de jaren ’80 vijf keer kampioen mee geworden ben”, vertelde Moritz. “Ik reed daarnaast ook met internationale wedstrijden mee, zoals de 24 Uur van Spa-Francorchamps. De mogelijkheid doet zich nu voor om met een nieuwe Camaro oude tijden te doen herleven.”

Interesse
Moritz heeft inmiddels een afspraak met General Motors in Amerika gepland. “Het hangt ook van hun interesse af”, vervolgde hij. “We moeten eigenlijk in januari de auto al in huis hebben, aangezien het omhoog krikken naar het niveau van de Aston Martins en Porsches ook een aantal weken in beslag zal nemen. De organisatie ziet graag veel variëteit in auto’s en het doet me in ieder geval goed dat iedereen zijn medewerking moeiteloos verleend; dat kan het verhaal bespoedigen.”
http://www.autosport.nl/actueel/news...30&rubriek=nat

Zijn de BMW en Maserati Nederlandse initiatieven?

Voor het homologeren van een wagen voor GT4 is toch geen inmenging nodig van een fabrikant? Dus waarom moet Moritz naar Amerika? Sponsoring zal er op dit moment niet te halen zijn in Detroit. ;)

Coach Ep 26-11-2008 12:21

Met de publicatie van de 'zelfstandige' kalender van het Dutch GT4 is er tegelijkertijd minder goed nieuws voor de oosterburen. Onder de noemer "de 1 zijn dood, is de ander zijn brood" wellicht een stimulans voor de hollandse serie??

Quote:

Keine ADAC-GT4-Serie in 2009
ADAC GT Masters
Geschrieben von Harald Gallinnis
Dienstag, 25. November 2008
Vor zwei Monaten berichteten wir erstmals über die Pläne der SRO-Deutschland, auch in der hiesigen Szene eine GT4-Serie als Unterbau zum erfolgreichen ADAC-GT-Masters zu etablieren. Leider sind diese Pläne nun anscheinend der aktuellen wirtschaftlichen Lage zum Opfer gefallen. Eine Bestätigung über die Absage der Planungen erreichte uns aus erster Hand aus dem Munde von Jürgen Barth, den wir telefonisch in Buenos Aires bei der Abreise vom FIA-GT Meisterschafts-Finale erreichten.

“Ja, wir mussten leider die gesamt-ökonomische Lage berücksichtigen. Es wäre ein Wagnis in der derzeitigen Wirtschaftssituation solch eine neue Rennserie in Deutschland zu starten. Allerdings darf man das jetzt nicht als Rückschlag für die GT4-Szene werten. Immerhin wird von der VLN eine eigene Klasse für GT4 Fahrzeuge in der BF-Goodrich Langstreckenmeisterschaft eingerichtet. Darüber hinaus werden wir uns darauf konzentrieren, die bestehenden Serien wie den GT4-Europacup und das ADAC-GT-Masters weiter zu stärken und zu promoten, um dann 2009 einen neuen Anlauf zu wagen.“

Die Planungen, eine deutsche GT4-Serie einzurichten, sind damit lediglich aufgeschoben. Inwieweit die Absage sich nun auf die niederländische Serie auswirkt, die eine intensive Kooperation mit der deutschen im Auge hatte, wird sich zeigen müssen.
Letzte Aktualisierung ( Dienstag, 25. November 2008 )
bron: gt-eins.de

FIRE 02-12-2008 19:07

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 240287)
Zijn de BMW en Maserati Nederlandse initiatieven?

De BMW M3 is van, hoe kan het eigenlijk ook anders, van G&A:

Quote:

Belgian G&A Racing got the official licence of SRO to build the new BMW E92 V8 Coupé GT4 for the GT4 European Cup. G&A, managed by Guino Kenis, already developed the BMW Z4 Coupé GT4, a car that proved very successful in both the 2007 and 2008 editions of the GT4 European Cup. The car took several victories in the first two editions of the GT4 European Cup and missed the 2008 title by a glimpse. Guino Kenis is both consultant and tuner for the BMW M3 project and as he also runs an official BMW dealership, he is of course very familiar with BMW.

“Thanks to the excellent results with the BMW Z4 Coupé, we now become the exclusive tuner of the BMW E92 M3 V8 Coupé”, explains Guino Kenis.

“But this does not mean the end of the BMW Z4 Coupé. The balance of performance in GT4 results in a well-balanced field and all cars have similar performances, so the BMW Z4 will not be outpaced. The new BMW M3 Coupé is a very interesting car marketing-wise, but of course, will also be very competitive. So both the BMW Z4 and BMW M3 Coupé will be on the starting grid of GT4-races in 2009. The first roll-out will be in January, while the balance of performance tests – by an official SRO driver - will take place in March on the HTTT Circuit Paul Ricard. I think both the BMW Z4 and the BMW M3 Coupé will be front runners in GT4 next year.”

...
http://www.planetlemans.com/2008/12/...ps-bmw-m3-gt4/

Mark 04-12-2008 01:14

Quote:


Voorproefje
Rhesus racing heeft alvast een voorproefje gehad in de Aston Martin GT4. Samen met haar sponsors de Galaxy Group en Samsung Mobile en coureur Paul Vahstal reisde het team per privé-jet naar het befaamde circuit Silverstone in Engeland.
http://www.autosport.nl/actueel/news...=1&rubriek=nat
Er zijn er nog die nergens last van hebben ;) Leuke sticker op de AM GT4 :) De ijsjesfabrikant die ooit een geel/paarse Mini kocht(?) van Qvick is nog steeds actief!

FIRE 15-12-2008 21:44

Ginetta toch in GT4:

Quote:

Zaterdagavond werden in het het Hotel de Paris in Monaco de SRO-prijzen 2008 uitgereikt. Ook de Belgen werden er gehuldigd en in de wandelgangen viel het één en ander te noteren. Zo wordt de Ginetta G50 in 2009 alsnog een GT4.
...
De Ginetta G50, waarover dit jaar zoveel te doen was, kan volgens Stéphane Ratel in 2009 in GT4 in plaats van in de Sports Light uitkomen. Hierover werd een akkoord met de Engelse constructeur bereikt. Dat is uiteraard ook goed nieuws voor KS Motorsport dat sterk bij de ontwikkeling van de wagen betrokken is. In een eerste reactie keek Koen Leyssens naar een eventueel Europees seizoen uit.
...
http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=6477

Mark 19-12-2008 23:23

Mwoah, schrijf maar 2 wagens voor Ekris in:

Quote:

BMW Motorsport heeft officieel aangekondigd de nieuwe BMW M3 GT4 te gaan homologeren voor de GT4 kampioenschappen. Dit betekent dat we in 2009 ook de BMW M3 GT4 als deelnemer in het Dutch GT4 Championship kunnen verwachten.

http://www.autosport.nl/actueel/news...=1&rubriek=nat


Mark 02-01-2009 21:20

Ik dacht dat SRO per wagen en per klasse een "leverancier"/"dealer" zou aanduiden. Een Lambo GT3 via Reiter, een BMW Z4 GT4 via G&A und so weiter. Bestaat die regel nog?

Quote:

Pour la saison prochaine, le team belge compte bien être de nouveau en piste, mais avec une Porsche 997 Spec-GT4. Un modèle de la marque allemande était d’ailleurs au départ de la manche GT4 de Brno, en vue d’une homologation en 2009. En plus de la GT4 European Cup, Speedlover compte s’engager dans le tout nouveau Dutch GT4 Championship.

http://www.endurance-info.com/articl...d=6962&thold=0
Wel weer positief dat er wederom een team te porren valt voor Dutch GT4 ;)

FIRE 02-01-2009 23:04

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 241857)
Ik dacht dat SRO per wagen en per klasse een "leverancier"/"dealer" zou aanduiden. Een Lambo GT3 via Reiter, een BMW Z4 GT4 via G&A und so weiter. Bestaat die regel nog?



Wel weer positief dat er wederom een team te porren valt voor Dutch GT4 ;)

Ik heb dit artikel paar dagen geleden ook gelezen (dankzij Google translater ;)) en kwam tot dezelfde conclusie. Nu lees ik onderstaande op de FIA GT4 website (betrekking op de Brno race):

Quote:

As a first step of the soon coming GT4 homologation of the Porsche 997 GT3 (for which a kit is currently being developed and discussed between Paul Van Splunteren- Porsche Centrum Eindhoven and SRO) Speedlover have entered a road legal 997 GT3 just fitted with the safety equipments and slick tyres. A very much welcome guest entry which brings some more variety to growing GT4 field and which will allow for a better comprehension of where the car’s performances stand.
http://www.gt4cup.com/newsitem.php?key=95

Misschien alleen een test om te kijken waar de Porsche staat t.o.v. de andere wagens? Als men toch verschillende preperateurs per model toe gaat laten vind ik dit geen slimme zet van SRO.

Mark 05-01-2009 17:29

Quote:

Het komend seizoen gaat KTG Racing zich richten op de nieuwe raceklasse; de Dutch GT4. Regerend Nederlands en Benelux kampioen Formule Ford; Simon Knap zal voor KTG Racing uitkomen in een nieuwe BMW M3 GT4 V8.

http://www.racexpress.nl/index.php?n...ikel&nid=14076

weer goed nieuws :)

Mark 09-01-2009 21:36

Je moet dus een ombouwsetje kopen bij van Splunteren om in NL deel te nemen voor het Dutch GT4. Zo te zien is een Europese GT4 weer anders............volgt u nog?

Quote:

Extra opties
Ook is de kit uit te breiden met een aantal opties die eveneens gehomologeerd zijn of reglementair als vrij gezien worden. Hierbij kan bijvoorbeeld gedacht worden aan een extra uitlaat (voor Europese GT4-races), een andere achterstabilisator of een compleet data-logging systeem. De definitieve inhoud van zowel de basiskit als de mogelijke opties zullen voor eind januari bekend gemaakt worden.

http://www.racexpress.nl/index.php?n...ikel&nid=14156
En ik maar denken dat je met een gehomologeerde SRO GT3 of GT4 zomaar aan elke SRO race kunt deelnemen.

FIRE 09-01-2009 22:31

Andere uitlaat ivm strengere geluidsnormen in Nederland?

Mark 02-02-2009 20:52

Quote:

Het Belgische KS Motorsport, het officiële satellietteam van Ginetta, runt twee Ginetta G50R en is op zoek naar een samenwerking op het hoogste niveau met ambitieuze Nederlandse coureurs.

persreutel http://www.autosport.nl/actueel/news...89&rubriek=nat
Ze zijn op zoek naar een samenwerking, niets meer en niets minder.

Zonder andere berichtgeving lees ik dan dit vandaag:
Quote:

Na het Belgische KS Motorsport, dat met twee Ginetta’s zal deelnemen aan het Dutch GT4 Championship, is Match Racing het tweede team dat met de wagen van Britse makelij gaat rijden.

http://www.autosport.nl/actueel/news...=1&rubriek=nat
Als ik simpel alles bij elkaar optel zit ik nu al op 3 Ginetta's! Dat lijkt me iets te optimistische verslaggeving op autosport.nl

FIRE 02-02-2009 22:20

Quote:

Er is de afgelopen maanden al veel nieuws bekendgemaakt rond het Dutch GT4 kampioenschap. Naast de Tachyon Motorsport Ford Mustang FR500C van Allard Kalff en Michiel Campagne roepen we onder meer Madeno Racing in herinnering, dat aankondigde zich met de voor hen bekende Aston Martin N24 in het veld te zullen mengen. Verder denken we aan het project van GT3.nl (Paul van Splunteren), dat een GT4-conversiekit voor de Porsche 997 GT3 ontwikkelde. KTG Racing zet een BMW M3 GT4 in voor regerend Formule Ford-kampioen Simon Knap.
Het Belgische KS Motorsport wil twee exemplaren van de bijzondere Ginetta G50R in het kampioenschap inzetten.
Rhesus Racing komt, zoals bekend, met twee Aston Martins aan de start. De GT’s worden hoogstwaarschijnlijk bestuurd door Paul Vahstal, die afgelopen seizoen al voor het Wijzonol Rhesus Racing Team uitkwam in de Dunlop SportMaxx Clio Cup, en regerend Clio-kampioen Pim van Riet. De Renault Clio van laatstgenoemde staat overigens te koop.
Het Racing Team Holland komt naar alle waarschijnlijkheid met twee Ford Mustangs in actie. De auto’s worden bestuurd door Pieter Christiaan van Oranje, die zijn auto naar verwachting deelt met Hans Hugenholtz, en Bernhard van Oranje. De regerend kampioen in de BMW Drivers Trophy kon nog niet vertellen wie zijn teamgenoot wordt. Bernhard wilde deze plannen het nog even ‘onder de pet houden’, maar zijn teambaas Jan Lammers en presentator Allard Kalff maakten het nieuws op het podium wereldkundig.
Oudgediende Bert Moritz probeert een project met een Chevrolet Camaro van de grond te krijgen. Gecombineerd met andere initiatieven die nog lopen, onder meer rond Corvette, BMW en nogmaals Ginetta, lijkt er een fraai startveld in de pijplijn te zitten.
Men verwacht zo'n 16 auto's aan de start.

Chevrolet Camaro GT4 van Riley (dus Moritz kan het circuit op ;)):
http://www.endurance-info.com/2009_G...na/Camaro1.jpg
Bron: www.endurance-info.com

http://www.endurance-info.com/articl...d=7138&thold=0

Jakke.be 03-02-2009 07:58

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 243353)

lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr:drewl:

Sir Kwietje 03-02-2009 20:53

nice :)

Belle 03-02-2009 21:30

Die is inderdaad niet mis! A real American! ;)

Coach Ep 03-02-2009 23:48

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 243348)
Als ik simpel alles bij elkaar optel zit ik nu al op 3 Ginetta's! Dat lijkt me iets te optimistische verslaggeving op autosport.nl

Correctie: het artikel over Match Racing spreekt van 2 Ginetta's! :applaus:
Quote:

Deze week zal Match Racing nog meer rijden met geïnteresseerde coureurs voor dit project. ,,Het idee is om minimaal twee Ginetta’s te gaan bemannen’’, legt Martin de Weerd zijn Dutch GT4-plannen uit.
En misschien wel meer dan 2??

Indien KS ook daadwerkelijk 2 wagens gaat inzetten, komt het totaal aantal Ginetta's dus op 4! Ik heb het gevoel dat het daar niet bij blijft...

Mark 04-02-2009 00:22

Quote:

Originally Posted by Coach Ep (Post 243403)
Ik heb het gevoel dat het daar niet bij blijft...

Laten we het hopen! Dutch GT4 is een van de weinige (nieuwe) klassen waar echt positief nieuws te rapen valt. Als we er 3 hebben mogen we al juichen.......en ja meer dan drie? Een natte droom voor organisator, teams en fans lijkt me zo :) Hopenlijk krijgen we allemaan een nat bed ;)

TommySoprano 06-02-2009 19:14

In de nieuwe RTL GP magazine (van RTL7 dus) staat er een vrij groot artikel over die "Dutch GT4". Helaas nog geen tijd gehad om het te lezen.

Thomaske 06-02-2009 20:28

Quote:

Originally Posted by TommySoprano (Post 243496)
In de nieuwe RTL GP magazine (van RTL7 dus) staat er een vrij groot artikel over die "Dutch GT4". Helaas nog geen tijd gehad om het te lezen.

Inscannen en delen zou ik zeggen :eek:

Mvg

Mark 07-02-2009 20:59

Veel nieuws staat er niet in, meer een verzameling van hetgeen al bekend is. Enige nieuwtje dat ik kan vinden is de mogelijke betrokkenheid van Speedlover bij een Corvette project.

Mark 08-02-2009 23:37

Nieuws uit onverwachte hoek:

Quote:

MG XPower

We horen weinig tot niets meer van MG. Het merk ging enkele jaren geleden samen met het moederbedrijf Rover failliet, waarna het destijds door een Chinese fabrikant werd overgenomen.
Een paar jaar geleden presenteerde MG de XPower, een sportauto aangedreven door een V8. De ‘basisuitvoering’ kostte in 2005 grofweg anderhalve ton. Cor Euser heeft er vier staan. Hij wil de bolides inzetten in Dutch GT4.

http://www.autosport.nl/actueel/news...92&rubriek=nat

FIRE 09-02-2009 19:22

Het betreft dus deze wagen:
http://www.fabuloussavers.com/wallpa...allpaper_s.jpg

Mark 13-02-2009 01:55

Misschien nog een BMW M3 GT4:

Quote:

die erste Zusage eines Interessenten, der mit dem neuen GT-Boliden den GT4 European Cup bestreiten möchte. Kevin Veltman steigt unter der Nennung von Genpact in den neuen BMW M3 GT4.

http://www.gt-eins.at/cms/index.php?...=3567&Itemid=1
Sowieso Europees GT4, wellicht een keer op CPZ te zien.

FIRE 15-02-2009 17:51

Quote:

Ferdinand Kool zal samen met Richard van den Berg (kampioen Dutch Supercar Challenge 2006) gaan strijden in een BMW Z4 van het Albi Engineering raceteam onder leiding van Erik Albertsma. De BMW Z4 heeft vorig jaar een derde positie behaald in het Euro GT4 kampioenschap en heeft absoluut de potentie om goed voor de dag te komen in het Dutch GT4.
Bron: www.autosport.nl

Thomaske 01-03-2009 14:42

Enkele nieuwtjes
  • Afgelopen donderdag op Circuit Zolder even een gesprek gehad met Cor Euser. Van de MG XPower GT4 komt niets in huis omdat het een niet haalbaar project is ivm de homologatie. (Bron: eigen gesprek op Circuit Zolder 's morgens vroeg omstreeks 07.30 voor een gesloten poort)
  • Het Nederlandse HTP Racing heeft een Aston Martin Vantage GT4 aangekocht bij Prodrive en kwam afgelopen donderdag deze wagen de sporen geven op het Circuit van Zolder. Wat de precieze plannen zijn is nog niet gekend. De kans bestaat voor DSC, Dutch GT4, European GT4 of BGTC. Ook werd er gefluisterd dat Junior Strous wel eens enkele keren achter het stuur zou zitten om er enkele races mee af te werken. (Bron: eigen gesprek op Circuit Zolder)
  • Dat KS Motorsport hun zinnen hebben gezet om met twee Ginetta's GT4 naar het Dutch GT4 kampioenschap te komen, was al geweten. Nu hebben ze een overeenkomst met Niels Bouwhuis. Deze piloot stapt over van de BRL V6 naar de Dutch GT4. (Bron: KS Motorsport Press)

Mvg..

FIRE 01-03-2009 14:52

Quote:

Originally Posted by Thomaske (Post 244659)
Enkele nieuwtjes
  • Afgelopen donderdag op Circuit Zolder even een gesprek gehad met Cor Euser. Van de MG XPower GT4 komt niets in huis omdat het een niet haalbaar project is ivm de homologatie. (Bron: eigen gesprek op Circuit Zolder 's morgens vroeg omstreeks 07.30 voor een gesloten poort)
  • Het Nederlandse HTP Racing heeft een Aston Martin Vantage GT4 aangekocht bij Prodrive en kwam afgelopen donderdag deze wagen de sporen geven op het Circuit van Zolder. Wat de precieze plannen zijn is nog niet gekend. De kans bestaat voor DSC, Dutch GT4, European GT4 of BGTC. Ook werd er gefluisterd dat Junior Strous wel eens enkele keren achter het stuur zou zitten om er enkele races mee af te werken. (Bron: eigen gesprek op Circuit Zolder)
  • Dat KS Motorsport hun zinnen hebben gezet om met twee Ginetta's GT4 naar het Dutch GT4 kampioenschap te komen, was al geweten. Nu hebben ze een overeenkomst met Niels Bouwhuis. Deze piloot stapt over van de BRL V6 naar de Dutch GT4. (Bron: KS Motorsport Press)

Mvg..

Niets opgevangen over alternatieve plannen van Euser? Afgelopen jaren heeft hij BMW's ingezet voor Renova (= BMW dealer), dus ik zou me voor kunnen stellen dat ze opnieuw een BMW inzetten.

Thomaske 01-03-2009 16:02

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 244662)
Niets opgevangen over alternatieve plannen van Euser? Afgelopen jaren heeft hij BMW's ingezet voor Renova (= BMW dealer), dus ik zou me voor kunnen stellen dat ze opnieuw een BMW inzetten.

Euser wist me te zeggen dat ze vooral hun gaan focussen op de DSC met de Marcos LM600 en eventueel nog andere Marcossen. Over andere wagens heeft hij niet gesproken.

Ook bestaat er de mogelijkheid dat het team rond Euser met een Marcos naar de DSMEC komt want er waren enkele piloten geïnteresseerd. Wim Jeuris heeft één van de bolides de donderdag aan de tand gevoeld maar of er een deal is dat weten we nog niet.

Maar nu terug On Topic Dutch GT4

Mvg


All times are GMT +2. The time now is 04:06.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.