De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   200 vrijkaarten voor de Belgian Race Kick-Off!! Afhalen a.s. zaterdag! (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=17334)

Mark 09-04-2008 19:41

200 vrijkaarten voor de Belgian Race Kick-Off!! Afhalen a.s. zaterdag!

De kerstman is dit jaar iets vroeger in het land en heeft 200 vrijkaarten achter gelaten bij mij :) Gezien de korte tijd zie ik geen mogelijkheden meer om deze voor het evenement te verdelen, toch wil ik deze kaarten graag verdelen!

Hoe gaan we dat doen? A.s zaterdag tussen 12.00 en 12.30 zal ik voor de hoofdingang staan bij de tunnel om de kaarten te verdelen. Iedereen kan ze gratis komen afhalen! Op = op !

Kijk uit naar een sjarel in een oranje pakje of een zwarte Audi A3 met Nederlands kenteken ;)

Als je komt, stuur me dan een mailtje op markreijnders@hotmail.com voor a.s. vrijdag 23.00 uur. Vermeld daarin naam en aantal kaarten, dan ik het e.e.a. al een beetje verdelen.

vortex 09-04-2008 21:54

T.O.P. Mark!!! Ik ben er weliswaar alleen op zondag en redt me wel...maar respect dat je daar allemaal tijd en moeite in steekt!!:champagne:
Iedereen overigens heel veel plezier komend weekend!!!!

Pinzie 09-04-2008 22:53

Klasse Mark!

Mailtje is al onderweg.

Van harte dank bij deze!

:applaus:

Fonne 09-04-2008 23:16

En dan zeggen dat hollanders gierig zijn. Daar merk ik niks van.
Ik moet ze ongelijk geven die zoiets durven zeggen. :no:
Doe zo voort Mark ! :applaus:

Yvonne 10-04-2008 06:04

Hey Mark,

Wil je er voor mij ook 2 apart leggen. Alvast bedankt!

wix 10-04-2008 09:05

Ik zal er alleen op Zondag zijn , maar hoedje af voor je inzet.
Een ongeloofelijk gebaar van een liefhebber in hart en nieren.

wilmai 10-04-2008 14:59

Mark,
zijn dit allemaal weekend kaarten
Bedankt voor de info

Mark 10-04-2008 18:07

Quote:

Originally Posted by wilmai (Post 232233)
Mark,
zijn dit allemaal weekend kaarten
Bedankt voor de info

Ja, weekend kaarten.

Mark 10-04-2008 19:09

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 232192)

Hoe gaan we dat doen? A.s zaterdag tussen 12.00 en 12.30 zal ik voor de hoofdingang staan bij de tunnel om de kaarten te verdelen. Iedereen kan ze gratis komen afhalen! Op = op !

Kijk uit naar een sjarel in een oranje pakje of een zwarte Audi A3 met Nederlands kenteken ;)

Tijdstip: blijft hetzelfde
Datum: blijft hetzelfde
Sjarel in oranje tijdens zijn pauze: blijft dezelfde'
Wagen: bijflt dezelfde
Locatie: Dat gaan we dus veranderen ;) Ik zal te vinden zijn op parking 69!!

A.J. 10-04-2008 19:29

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 232246)
Ik zal te vinden zijn op parking 69!!

Hey Mark, ik hoop dat je geen bijbedoelingen hebt met het kiezen van deze plaats :D

S-F 10-04-2008 19:54

Kerstman is geweest!

Hoi Mark,

Heb de kerstman gezien!!!

Enwel in Voerendaal.

Mark 10-04-2008 23:09

Quote:

Originally Posted by A.J. (Post 232249)
Hey Mark, ik hoop dat je geen bijbedoelingen hebt met het kiezen van deze plaats :D

Tis overdag Andy, er kunnen kleine kinderen bij zijn ;) :D

Voor iedereen die heeft gereageerd: Alle (extra) gevraagde kaarten kunnen geleverd worden! Ter hoogte van de ingang van Parking 69 / Terlaemenlaan zal ik me begeven met de kaarten.

Mark 11-04-2008 09:20

Voor alle duidelijkheid, de kaarten kan ik alleen op zaterdag verdelen op het genoemde tijdstip en de genoemde plaats........ik kan geen "speciale verzoekjes" in ontvangst nemen om hier of daar de kaarten te overhandigen. Zondag ben ik niet aanwezig. Er zijn nog voldoende kaarten beschikbaar!

Zorg dus dat je op tijd bent, ik heb maar even pauze om zaterdag ;) Tenzij andere mensen daar anders over denken, dan heeft deze jongen de hele dag vrij en heb ik dus meer tijd om jullie speciale wensen in behandeling te nemen :)

Selespeed 11-04-2008 12:23

Euhhm, en waar is parking 69?

IS dat de parking waar je het circuit opdraait, waar ook de kantoorcontainer staat en waar ze de parkingtickets verkopen?

RKG 11-04-2008 13:04

ja, dat is daar

Mark 11-04-2008 22:25

Voor wie het nog leest, ik verzoek iedereen om tussen 1200 en 1230 aanwezig te zijn, er is geen speling mogelijk!!!

Ik hoop dat iedereen een mooi weekend kan beleven met deze kaarten, voor de mensen die morgen aanwezig zal ik een tipje van de sluier oplichten ;) En de rest? In de loop van de volgende week kunt u mijn "memoires" over deze gratis verdeelactie op het net lezen. :) Om je vingers bij af te likken!

Coach Ep 12-04-2008 13:34

Quote:

.... In de loop van de volgende week kunt u mijn "memoires" over deze gratis verdeelactie op het net lezen. Om je vingers bij af te likken!
Ah, na Peter R. de Vries met zijn verborgen camera en Geert Wilders' "geflopte" Fitna-film, nu al de derde 'onthulling van de eeuw'! :champagne:

We zijn benieuwd.... ;)

Selespeed 12-04-2008 19:54

Mark, bedankt voor de kaarten, we hebben ervan genoten !!!

ICEMAN 12-04-2008 21:39

Ik heb je nergens gevonden. :s

Ottooke 12-04-2008 22:51

Quote:

Originally Posted by ICEMAN (Post 232365)
Ik heb je nergens gevonden. :s

Je weet toch waar parking 69 is? Mark en ik hebben er zelfs 3 kwartier gestaan.
Andere mensen hebben ons toch weten te vinden, dus we hadden ons niet verstopt ;)

tuneboy 13-04-2008 00:22

zolder kleurt oranje

Zo een oranje mannetje kon je moeilijk naast kijken... :p Blijkbaar dus toch :worship:

Pegasus 13-04-2008 18:44

Nogmaals dank voor de kaarten! :applaus:

Yvonne 13-04-2008 19:58

Hey Mark,

Bedankt voor de kaarten. Het waren 2 gezellige dagen.

@Iceman, je hebt rondgereden op Parking 69 terwijl Mark kaarten stond uit te delen. Raar dat je Mark niet gezien hebt, want hij was vanaf de andere kant van Parking 69 al zichtbaar.

Coach Ep 18-04-2008 17:53

Mark, wanneer kunnen wij smullen van de "full details story"..... ;)

Mark 18-04-2008 21:16

Quote:

Originally Posted by Coach Ep (Post 232777)
Mark, wanneer kunnen wij smullen van de "full details story"..... ;)

Ergens in de loop van de volgende week, afgelopen week was een beetje druk in de avonduren en nu heb ik weekend :) Een paddocker zal trouwens de rol van slechterik spelen in deze thriller :D

Mark 23-04-2008 21:01

Even een kleine profielschets van mezelf: 33 jaar, geen belangen in de autosport, geen verbintenissen in de autosport. Eerlijk en open in de communicatie, vrijwilliger voor de RACB, vrijwilliger voor vzw De Paddock en ben vooral mezelf! :)

Op de woensdag voor de Belgian Race Kick-Off kreeg ik na een lange en leerzame cursusdag een telefoontje van een relatie die ik al een tijdje niet meer had gesproken. Door omstandigheden had hij nog een paar honderd vrijkaarten over. Zonde om zoiets in de vuilbak te gooien, dacht hij. Ik kon hem geen ongelijk geven ;) Samen dan maar besloten om deze GRATIS kaarten GRATIS te verdelen aan de lezers van dit forum. Zie mijn aankondiging.

Zoals u ziet, geen enkel winstoogmerk te bespeuren ;) Gratis kaarten verdelen op de openbare weg, daar zal toch niemand een probleem mee hebben? Mis! Een oplettende Paddocker (the bad guy) dacht hier anders over en meldde dit bij een bepaalde Belgische vzw-onderneming. Beetje laf om dit niet rechtstreeks aan mij te melden, ben namelijk altijd bereid tot discussie.

Na weer een lange cursusdag op donderdag controleerde ik even in het hotel mijn privé-mail. Sju, een mailtje van een Belgische vzw-onderneming! Een op dat moment voor mij onbekende persoon (management nivo) ging mij verbieden om deze vrijkaarten te verdelen. De beste man stelde zich niet voor en vroeg niet eens naar de herkomst van deze kaarten. Van dergelijke mails word ik niet warm of koud, daar moet ik om glimlachen. Je moet wel erg veel boter op je hoofd hebben om te denken dat ik aan een dergelijk mailtje gehoor geef. Er stond niet eens een motivatie waarom dit verboden was. Nogmaals, gratis verkregen vrijkaarten op de openbare weg gratis verdelen……….je hoeft geen rechten gestudeerd te hebben om te snappen dat dit nooit strafrechtelijk vervolgd kan worden.

Mijn ploegoverste had inmiddels ook al een telefoontje ontvangen van een niet nader te noemen persoon die zowel voor de RACB als voor een Belgische vzw-onderneming actief is: “Hey, waar is die Hollander nu weer mee bezig? Hoe komt hij aan die kaarten?” Mmmmmm, dit gaat nog leuk worden dacht ik zo…….en ja dat werd het ook :)

Via een omzwerving kreeg ik dan het mobiele nummer van de persoon, die een managementfunctie vervuld bij een Belgische onderneming-vzw, in mijn handen. I.p.v. een onbeschoft mailtje van zijn kant dan maar een net telefoontje van mijn kant ;). Voordat ik me goed en wel had voorgesteld kreeg ik nu weer de wind van voren! “Waar ben jij mee bezig? Jij brengt ons schade toe! Van wie heb je die kaarten?” En nog meer van die sterke woorden. Nu weet ik niet hoe jullie communiceren, maar ik vond zijn stijl bijzonder onbeschoft! Hij kent mij niet, en ik hem niet. Eigenlijk moest ik wel een beetje lachen tijdens dit gesprek. Is dit het nivo van een manager? Hoe sterker mensen reageren, des te rustiger zal ik reageren. Schijnt trouwens een zeldzame eigenschap te zijn, werkt in veel gevallen als een rode lap op een stier bij de tegenpartij :)

Tevens kreeg ik het verwijt dat ik als vrijwilliger van een Belgische vzw-onderneming een dubbelrol vervulde en weinig respect/loyaliteit toonde t.o.v. de rest van de vrijwilligers en t.o.v. de desbetreffende Belgische vzw-onderneming. Pech dat de beste man niet precies wist wie ik was, ik ben voor hun nog nooit vrijwilliger geweest en ben dat zeer zeker ook niet van plan. Ben nog altijd actief voor de NKBK/RACB en in mijn pauze van 1200 tot 1300 op zaterdag mag ik nog altijd doen wat ik wil ;). Maar om iedereen de wind uit de zeilen nemen stelde ik voor om dan maar tot 1300 als bezoeker te fungeren.

Tijdens het gesprek kreeg hij natuurlijk op al zijn pijnpunten een verweer (plus voorbeelden) van mijn kant en uiteraard geen antwoord op een aantal prangende vragen. Van zijn verhaal bleef niet veel over. Later op de avond ontving ik nog een mailtje van de beste man, van een verbod was geen sprake meer, maar het gratis verdelen van de gratis kaarten moest op 1 KM van de eerder voorgestelde plaats gebeuren.

Pffffff, daar word ik zo moe van. Eerst hard schreeuwen en dreigen………en dan afzwakken. Ja, val ff dood neer! Mailtje de deur uit met enkele voorbeelden zoals we in het verleden vaker dergelijke acties hebben gedaan, met goedvinden van diezelfde Belgische vzw-onderneming! Tevens een ultimatum gesteld dat ik voor die vrijdag 1700 uur een antwoord wilde hebben op mijn voorstel (het verdelen van de gratis kaarten bij Parking 69).

Hoe dan ook, ik wil nooit in overtreding zijn met de wet of de lokaal geldende regels! Ik voel er weinig voor om een strafblad te krijgen voor het verrichten van activiteiten van vzw De Paddock.

En jawel, ruim op tijd kreeg ik een antwoord van een collega van de eerder omschreven manager. Het gratis verdelen van de gratis kaarten was akkoord bevonden (alsof ik daar toestemming voor moet vragen) op het door mij voorgestelde alternatief. Maar!!! ……….het moet wel in overeenstemming zijn met het politiereglement voor speciale evenementen in het genoemde gebied.

Oei, daar kan ik slecht tegen. Zo tussen de regels door nog even dreigen. Wees dan een vent en bel me op! Geen probleem, gaan we toch uitzoeken wat er nu in dat politiereglement staat! Uiteindelijk blijkt er niets in dat reglement te staan wat mijn volstrekt legale actie in de weg kan staan. Wonderwel kende de lokale politie wel opeens mijn naam :) Die hadden ze namelijk verkregen van een Belgische onderneming-vzw. Tevens viel het mij op dat de lokale agent was voorzien van foutieve informatie omtrent mijn gratis kaarten. Nadat ik hem de situatie had uitgelegd was er voor hem geen probleem m.b.t. het gratis uitdelen van gratis kaarten op de openbare weg.

En dus, met wat horten en stoten in de voorbereiding hebben we op zaterdag onze gratis kaarten gratis kunnen uitdelen aan de lezers van dit forum :)

Hoe een volstrekt onschuldige actie van mijn kant er toe heeft geleid dat ik een bijzonder nare smaak heb overgehouden aan de heersende (bedenkelijke) mentaliteit/instelling van een Belgische vzw-onderneming. Jammer, was nergens voor nodig geweest als de bewuste manager zich niet had laten leiden door een foutief mailtje van een Paddocker.

Met betrekking tot het mailtje van die Paddocker aan een Belgische onderneming-vzw, het originele exemplaar is mijn bezit. Zoiets zegt heel erg veel over de instelling/intellect van de bewuste persoon. Jammer, dat mensen zo reageren op volstrekt legale acties.

Met vriendelijke groet,
Mark

PS1: Vrijkaarten zijn altijd op een bepaalde manier betaald, dus ook deze kaarten. Kreten als omzetverlies slaan nergens op. Of moet ik hieruit de conclusie trekken dat vrijkaarten niet voor iedereen bestemd zijn? Mocht dat het geval zijn dan ga ik alsnog melding maken van discriminatie tegen Jan met de korte achternaam die als gewone bezoeker geen gebruik mag maken van vrijkaarten.

PS2: Het bedrag voor de kaarten was zeer laag, net zoals voor alle andere autosportwedstrijden in België, uitgezonderd F1. Neemt niet weg dat elke € die je niet hoeft uit te geven ergens anders aan kan worden uitgegeven 

Fonne 23-04-2008 21:16

Mooi (pittig)verslag Mark.
Waar sommige mensen zich toch mee bezig houden he.
Man man man miserie !

ICEMAN 23-04-2008 21:23

Dan wilt ne mens als eens iets doen voor de medemens.

wilmai 24-04-2008 09:06

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 232192)

Mark,
Na je verhaal blijkt voor de buitenwereld dat jij volledig na de letter en geest van de wet en het gezond verstand hebt gehandeld.
Maar ik wens hiet nog een verduidelijking aan toe te voegen. De hoofdingang bij de meeste bekend als de tunnel (maar sedert enige tijd genoemd GATE 1), is ook een verkoopspost gevestigd voor de aankoop van tickets voor het evenement.
Gratis verdelen van kaarten voor een verkoopspost lijkt mij toch een niet gangbare situatie.
Ik persoonlijk denk, als je dit zou doen voor de kassa van bv pukkelpop dat ze je dan snel zullen bedanken op een of andere manier (dewelke laat ik even in het midden).
Dit even ter vervollidiging van jou verhaal.

Luc VDC 24-04-2008 09:31

Dit noemt in het geval van Mark sociaal zijn voor de medemens, slechts een klein percentage zou dit doen.
Wanneer ik destijds jaarbeurzen of andere beurzen ging bezoeken was de kans altijd groot dat ik kaarten gratis bekwam of zelf kon uitdelen... de glimlach en de dankbaarheid van bepaalde mensen gold als extra.
Laatstleden was ik in Gent en wilde gebruik maken van de betaalde parking, ik ging naar de automaat om mijn ticket en er komt een (allochtone...) vrouw van 20 meter verder afgelopen met haar parkingticket waar er nog ruim 45' parking aan verbonden was. "aub mijnheer neem maar want ik rij weg en 't zou zonde zijn van dit ticket"
Dus.... moest elkeen van ons een beetje meer sociaal zijn, 't zou wat gezelliger worden op deze aardkluit.:worship:
Groeten
Luc Vdc

BSOT 24-04-2008 12:14

Tja Mark, ik versta je compleet :)
Spijtig dat je zo braaf bent en geen namen noemt :)
Anders wisten we ook van wie we dienden op te passen in de toekomst

Mark 25-04-2008 14:51

Quote:

Originally Posted by wilmai (Post 233026)
Mark,
Na je verhaal blijkt voor de buitenwereld dat jij volledig na de letter en geest van de wet en het gezond verstand hebt gehandeld

Niet alleen voor de buitenwereld, ook voor de mensen die rechtstreeks betrokken waren moet het vanaf minuut 1 duidelijk zijn geweest dat ik eerlijk handelde. Je kunt mij niet verwijten dat andere personen in deze “kwestie” niet op de hoogte zijn van de geldende regels die van toepassing zijn op hun eigen stukje :) Heel simpel, Ignace als je mij gebeld had voordat je een mailtje stuurde naar Circuit Zolder dan was al dit gezever niet nodig geweest. Nu hebben enkele medewerkers van dat circuit zand mogen happen aan de hand van jou email. De desbetreffende personen hebben in de aanloop naar de Belgian Race Kick-off kostbare tijd mogen besteden aan een volstrekt onschuldige actie!

Quote:

Gratis verdelen van kaarten voor een verkoopspost lijkt mij toch een niet gangbare situatie.
Ik persoonlijk denk, als je dit zou doen voor de kassa van bv pukkelpop dat ze je dan snel zullen bedanken op een of andere manier (dewelke laat ik even in het midden).

Nogmaals, de kaarten waren REEDS betaald (op welke manier dan ook)! Zolang ik met mijn voetjes op de Kerkstraat blijf (t.h.v. Gate 1) valt mij strafrechtelijk niets te verwijten. Uit eigen beweging heb ik dan maar een iets minder gevoelige locatie gekozen. Let wel, het goede gebaar komt van mijn kant!

Jammer dat bepaalde personen hun misser/fout/flater niet willen inzien en niet van plan zijn om hun excuses te willen aanbieden. Geen probleem, de volgende (betaalde) vrijkaarten zijn reeds onderweg :)

599gtb 25-04-2008 18:22

@Mark Volgens google is de klikspaan actief in deze thread :) Of is google niet meer te vertrouwen? :+ :p

599gtb 25-04-2008 19:00

Quote:

Maar ik wens hiet nog een verduidelijking aan toe te voegen. De hoofdingang bij de meeste bekend als de tunnel (maar sedert enige tijd genoemd GATE 1), is ook een verkoopspost gevestigd voor de aankoop van tickets voor het evenement.

Een paar jaar terug had ik een uitnodiging gekregen voor een evenement te Zolder, aangekomen aan de tunnel waren er mensen die kaarten verkochten voor minder dan de helft van de prijs net voor de verkoopspost... dat mag dan wel? :)

Neo-242 30-04-2008 23:32

Vrijkaarten zijn toch vrijkaarten? Wie, hoe of waar ze nu uitgedeeld worden en wie ze krijgt maakt toch niet uit? :rolleyes: Ik begrijp niet dat daar zelfs volk van wakker ligt... de voorgaande jaren deed de organisatie zelf niet anders!:crazy:

Pascal 02-06-2008 11:16

Gisteren naar Zolder geweest. Anniversary race.

Ik had vrijkaarten, voor alle duidelijkheid.

Er zijn me toch enkele zaken opgevallen.

Zoals steeds kwamen we toe via de kerk van Viversel. Het viel onmiddellijk op dat er een controlepost stond voor de kerk en niet achter de kerk, zoals gewoonlijk. Ook stelden we vast dat de controlepost bestond uit 1 man in plaats van 3 zoals anders. We mochten, naar zijn zeggen, niet richting zwembad, zoals anders maar moesten richting kanaal. Nieuwe orders van de politie…
Omdat we nog wat inkopen hadden gepland in het winkeltje aan de kerk, mochten we toch door, als we beloofden nadien terug te komen en richting kanaal te rijden…

Zogezegd, zogedaan…
Na onze inkopen stelden we echter vast dat quasi alle auto’s richting zwembad reden en niemand afgeleid werd naar het kanaal. Wij ook rechtdoor natuurlijk. Aan taverne VAL was het een beetje chaos. Waarschijnlijk onbekenden voor het circuit Zolder, begrepen niet welke richting ze uit moesten en ze werden blijkbaar aan hun lot overgelaten.

Kortom enige tijd later stelden we vast dat er aan het zwembad nog een zee van ruimte was. In tegenstelling tot andere keren werden de auto’s op de parking niet begeleid. Ook op de parking parkeerde iedereen naar eigen goeddunken. Even nadenken. 1 controleur in plaats van 3 in Viversel, geen begeleiding op de parking zwembad ???? Is het circuit Zolder aan het besparen op personeel ???? Aan mij hebben ze dan al €’s verloren. Ik was namelijk niemand tegengekomen om parkinggeld te betalen.
Geparkeerd, gepakt en gezakt richting circuit. Toen stelden we vast dat er toch personeel was. Een viertal met hesjes van het circuit Zolder zaten lekker te gekscheren op het kruispunt, aan het begin van de parking. Languit luierend in hun stoeltjes en lachen om ter hardst. Auto’s reden een en af en werden aan hun lot overgelaten. Een Nederlander stopte en vroeg of hij daar (wijzend naar de parking) mocht parkeren. Een bevestigende knik van één van de controleurs was het antwoord.
Met hesjes aan, een soort van uithangbord voor het circuit, leek me dat niet helemaal gastvrij, zoals het hoort op een verjaardagsfeestje. Moet je weten dat deze mensen meer verdienen dan een maaltijdvergoeding, zoals de baanposten. Ik heb andere tijden gekend de afgelopen “45 jaar”.

Onder de ogen van de controleurs zag ik een nette man bezoekers aanspreken. Ik zag iets volgen dat mij leek als een transactie. Even later hetzelfde en toen besefte ik dat hij kaartjes aan het verkopen was, nota bene op enkele tientallen meter van de verkoopspost van Gate 1. Ik stopte mijn vrijkaarten weg om de man te “lokken”. De hele hetze van de vrijkaarten van enkele weken geleden in het achterhoofd. Inderdaad ik werd aangesproken. De man scheurde 2 kaarten van een hele stapel (van misschien wel 100). Ze kosten normaal 10 € per stuk maar hij bood ze aan voor 15 € per 2. Ik nam de twee kaartjes ter hand. Ze leken niet op de vrijkaarten die ik in mijn bezit had. Er staat op “45th anniversary Races 0,00 Guest zondag 01.06 – Kassa” Ik bood 10 € voor de 2 kaartjes. De man ging niet akkoord. Ik stapte gewoon verder met de 2 kaartjes in mijn hand. De man kwam mij achterna en vroeg zijn geld. Hierop antwoordde ik dat ik ze niet betaalde en ze ook niet teruggaf. Hij verkocht namelijk illegaal vrijkaarten en had geen poot om op te staan. De man drong effe aan maar besefte dat hij niets kon doen. Voila, 2 kaartjes rijker stapte ik richting tunnel. De bedoeling was om een verantwoordelijke van de verkoop attent te maken op deze actie. Maar al snel kwam ik op andere gedachten.
Ten eerste : het gebeurde allemaal onder de ogen van 4 controleurs van het circuit Zolder, die helemaal geen aandacht hadden voor dit misbruik. Waarom zou ik dan iets ondernemen.

Ten tweede : het verhaal van Mark in het achterhoofd… Geen verder commentaar nodig, dacht ik zo.

Ik gaf MIJN vrijkaarten GRATIS weg aan twee bezoekers die ik even later tegenkwam. Trouwens bezoekers die ik helemaal niet kende en die ons in ruil een koffie aanboden in de Wheels. Weer nieuwe vrienden gemaakt. Ik ging met de twee kaarten die ik afhandig maakte, gewoon binnen.

Besluit : autosportliefhebbers die vrijkaarten weggeven en dit voordien aankondigen halen een hele hetze op hun nek. Ze worden er dus niet beter van. Sluikse handelaars, die niks met autosport te maken hebben en illegaal vrijkaarten verkopen, kunnen dit doen onder de ogen van de controleurs. Misschien wel 100 kaarten verkopen aan 7.5 € het stuk levert hen 750 € op. Tenzij een klootzak, zoals ik, je enkele kaartjes afhandig maakt natuurlijk.

Laat ons hopen dat de man nadien nog is betrapt…

C U

Mark 03-06-2008 22:25

Na een weekendje Pinkpop lees ik met verbazing dit verhaal! Het staat reeds meer dan 24 uur online en nog steeds heb ik geen reactie gezien van bepaalde mensen.

@ Ignace Wilmaerts & Friends

Destijds was ik het kwaad van al, boze telefoontjes en dreigende taal. Uiteindelijk niets aan de hand. Zoals te verwachten viel van mij ;) En nu, regelrechte illegale praktijken voor Gate 1 en een controledienst die niets doet! Ga zo door! ;)

Volgens planning doe ik nog 4 dagen vrijwilligerswerk op CZ in 2008, wat mij betreft de laatste vier voor 2008 en de komende 50 jaar ;) Zeer zeker gezien de uitlatingen van een CZ-medewerker (management-nivo) aan het adres van een collega van mij uit de ploeg VDHB omtrent de toegang tot de camping.

wilmai 04-06-2008 11:19

Beste Paddockers,
Naar aanleiding van deze historie wens ik toch enkele zaken duidelijk te maken.

Ten eerste : WILMAI staat voor Wilmaerts Ignace. Reeds 23 jaar actief in de autosportwereld. Reeds 22 jaar actief als vrijwilliger op het circuit van Zolder. Maar daarnaast nog jaren team verantwoordelijke geweest op rally wedstrijden, circuit races, rallycross. Organisator van verschillende evenementen die betrekking hadden op autosport. Ik vermoed van mezelf dat ik autosport hoog in het vaandel draag.

Ten tweede : Op het circuit van Zolder ben ik als vrijwilliger aan het werk. Samen met nog twee collega's, als verantwoordelijke van de verkoop van tickets.

Ten derde : ik heb de zaak ivm de verdeling van gratis tickets aan een inkompost gemeld aan het management van Zolder. Waarom werd dit gemeld : Als verantwoordelijke voor de inkom is het totaal niet aanvaardbaar dat voor een inkompost "gratis" kaarten verdeeld worden. De Heer Mark heeft dit jaren gedaan op een goede georganiseerde wijze. Door op voorhand te weten wie komt en deze kaarten dan ter beschikking te leggen of op een plaats te laten afhalen waar geen verkoopsunit in de buurt is. Waarom deze uitleg om dan verder te bouwen op het verhaal van Pascal en de reactie van Mark. Als jullie moesten weten hoeveel tickets er verkocht worden en hoeveel mensen we hiervoor aanpakken dan zal je wel anders naar zaken kijken. Maar spijtig genoeg zijn er zelfs mensen die proberen kaarten aan de loketten te verkopen aan de helft van de prijs. En zoals Pascal vermeld zijn kunnen dit wel lucratieve handeltjes worden. Je zou eens moeten weten wie die kaarten nu echt verkochten. Ik kan je vertellen dat wij bij RACE KICK OFF weekend verschillende personen gepakt hebben die een handeltje aan het opzetten waren. Zelf mensen die gratis kaarten wouden verdelen. Wij zijn dan zeer beleefd en geven deze personen 1 kans om hen in regel te stellen. DWZ nu binnen gaan of niet meer binnen. En de kaarten die we in beslag kunnen nemen blijven natuurlijk bij ons. Elke organisatie heeft ook een economische rentabiliteit nodig, want zodra organisaties in het rood kan het wel eens zijn dat zij verdwijnen. En als zij verdwijnen dan zijn er weer minder wedstrijden. De tijd dat wedstrijden bijna met sponsor geld werden gerund is al jaren voorbij.

Ten vierde : Wat Pascal allemaal verteld vind ik een zeer spijtige zaak. Maar hierop wens ik ook even een toelichting te geven. Aangezien er een nieuw verkeerscirculatie plan werd getest. Is de bewuste post verschoven naar een ander gedeelte. En ik vind het persoonlijk heel erg dat jij het vertrouwen van deze persoon in jou "eerlijkheid" hebt beschaamd. Want in volle vertrouwen laat deze persoon je naar de winkel gaan om je daarna de andere weg in te slaan, naar de parking die vanuit die richting het best te bereiken is. Maar bewust kies je niet om terug te gaan en te profiteren van de goodwill. Aan deze post worden de personen zonder wagendoorlaat verwezen naar een andere weg om op de parking te geraken. De mensen die daar wel verder mogen zijn allemaal voertuigen die beschikken over de nodige documenten (wagendoorlaten) om in die richting verder te mogen rijden. Het verhaal van op de parkingwachters zullen wij ten harte nemen.

Ten vijfde : Die vraag stel ik nog eens aan MARK : Ik zou jou graag eens zien aankondigen op het net dat je gratis inkomtickets gaat verdelen aan de inkom van PINKPOP. Ik hoop dat je dan daar kan gaan staan, maar wat de reactie zal zijn van de bewaking daar. Laat ik over aan jou fantasie en van een ander hier op het forum.

Bij deze wens ik te melden dat dit het laatste is wat ik op dit forum nog wens te plaatsen. En dat ik met aandrang mag vragen aan eender welke van de administrators om mijn profiel te verwijderen. :(

brr01 05-06-2008 07:14

Miischien iets voor Jambers....vrijkaarten...van wie zijn ze, wie verdeeld ze, waar worden ze verdeeld....Jeeezus...waarom al deze heisa ? Ben akkoord dat vrijkaarten niet verkocht kunnen worden, maar ben niet akkoord dat men er iets tegen heeft dat ze uitgedeeld worden. Als ik het goed voor heb is elke vrijkaart die waar dan ook uitgedeeld wordt een kaart die reeds op voorhand betaald geweest is , meestal door de sponsors. En laat aub de gewone mens ook eens genieten van een vrijkaart, want normaal gezien zijn het op autosportevenementen enkel de dikke nekken die met een VIP pasje rond de nek iedereen onder de voet lopen en gene euro uitgeven!!!! OF NIET SOMS ?

jeep 05-06-2008 08:48

En laat aub de gewone mens ook eens genieten van een vrijkaart, want normaal gezien zijn het op autosportevenementen enkel de dikke nekken die met een VIP pasje rond de nek iedereen onder de voet lopen en gene euro uitgeven!!!! OF NIET SOMS ?[/QUOTE]

Inderdaad ze staan geen frietje te eten en kopen geen blikje cola. Maar voordat ze een VIP pasje rond de nek krijgen, hebben wel de meeste al heelveel geld uitgegeven.

All times are GMT +2. The time now is 12:07.