De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Teampresentaties 2008 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=16828)

The Interceptor 10-01-2008 15:26

Teampresentaties 2008
 
Toyota heeft vandaag de TF108 voorgesteld.
Ze hebben duidelijk de wagens van de concurrentie bekeken, zo zien we de McLaren voorvleugel en de Renault spiegels van 2007 terug op de Toyota, alsook de meer aerodynamische (?) velgen die we bij Ferrari wel eens zagen.

http://images.gpupdate.net/large/89993.jpg
bron: gpudate.net

Gisteren reden Kovalainen en De la Rosa al rondjes in de McLaren MP4-23. Vandaag is het de beurt aan Hamilton. Doet wel vreemd eigenlijk om Hamilton met het nr. 22 te zien rijden.
Grootste veranderingen daar lijken me een herwerkte voorvleugel en de sidepods lijken me ook wat anders gevormd.
De 'hoorns' lijken definitief verdwenen, ze houden het wel nog bij hun slanke neusje.

http://images.gpupdate.net/large/89980.jpg
bron: gpudate.net

Ook Ferrari stelde enkele dagen geleden de F2008 reeds voor.
Daar hebben ze duidelijk hard gewerkt aan een nieuwe neus en voorvleugel. Dat ontwerp bevalt me puur op het zicht iets minder.

http://images.gpupdate.net/large/89834.jpg
bron: gpupdate.net

GT2-R 10-01-2008 18:06

Quote:

Originally Posted by The Interceptor (Post 226292)
Toyota heeft vandaag de TF108 voorgesteld.
Ze hebben duidelijk de wagens van de concurrentie bekeken, zo zien we de McLaren voorvleugel en de Renault spiegels van 2007 terug op de Toyota, alsook de meer aerodynamische (?) velgen die we bij Ferrari wel eens zagen.

Ik heb ooit ergens een artikel ivm die velgen gelezen. Als ik mij goed herinner zorgen ze voor een beter koeling van de remmen en kunnen ze daardoor een kleinere luchtinlaat voor de remmen plaatsen. Onrechtstreeks zouden die velgen (het zijn geen gewone deksels) de aerodynamica van de wagen verbeteren.

Neo-242 10-01-2008 19:27

Quote:

Originally Posted by The Interceptor (Post 226292)
..., alsook de meer aerodynamische (?) velgen die we bij Ferrari wel eens zagen.

Vergis je niet, die staan er nu nog op hoor. Alleen heeft hun velgenleverancier geëisd dat hun design & logo zichtbaar is, en daarom zijn de velgdoppen geschilderd als waren het echte velgen die je ziet. Kijk maar eens goed:)

Gèrre 10-01-2008 20:37

Quote:

Originally Posted by Neo-242 (Post 226319)
Vergis je niet, die staan er nu nog op hoor. Alleen heeft hun velgenleverancier geëisd dat hun design & logo zichtbaar is, en daarom zijn de velgdoppen geschilderd als waren het echte velgen die je ziet. Kijk maar eens goed:)

Bij de Ferrari zijn ze overduidelijk maar bij de toyota is er toch niks van merk op geschilderd op de foto

Ferrari rules 10-01-2008 20:59

De Ferrari en de McLaren zijn wagen die al altijd uitgesprongen zijn qua uiterlijk en bij de nieuwe is dit weer niet anders.
2 prachtige wagens als je het mij vraagt....

The Interceptor 15-01-2008 15:47

Ondertussen heeft McLaren toch nog een echte voorstelling van de wagen gegeven, opmerkelijk wel is dat er daar bij de voorvleugel zo geen vleugelstuk over de neus heenloopt... Ze zijn nog wat aan't experimenteren wellicht.

BMW stelde gisteren zijn F1.08 voor. Ziet er weer een mooie wagen uit als je 't mij vraagt. Ben zéér benieuwd naar wat ze hiermee kunnen presteren na een toch wel sterk 2007. Hun doel moet ongetwijfeld een eerste overwinning zijn.
En BMW kiest enkel vooraan voor zo'n aerodymische velgen.

http://images.gpupdate.net/large/90241.jpg

En vandaag test Alonso voor het eerst weer met Renault, en daar hoort natuurlijk weer een nieuw helmdesign bij ...

http://images.gpupdate.net/large/90269.jpg

Guido 15-01-2008 16:04

Als je het mij vraagt, zien de velgen van de BMW er net zo aerodynamisch uit als die van Toyota. ;)

Bart.Vandecavey 15-01-2008 16:08

Dat zijn net de velgen van Knightrider...

Integra 15-01-2008 16:42

Quote:

Originally Posted by GT2-R (Post 226308)
Ik heb ooit ergens een artikel ivm die velgen gelezen. Als ik mij goed herinner zorgen ze voor een beter koeling van de remmen en kunnen ze daardoor een kleinere luchtinlaat voor de remmen plaatsen. Onrechtstreeks zouden die velgen (het zijn geen gewone deksels) de aerodynamica van de wagen verbeteren.

Inderdaad (minder turbulente lucht ter hoogte vd velg), uitleg zou moeten kloppen, hoewel het effect slechts klein is en de voordelen nooit 100% bewezen. (destijds op de Porsche 956's etc)

Sennake 15-01-2008 16:58

Quote:

Originally Posted by Integra (Post 226781)
Inderdaad (minder turbulente lucht ter hoogte vd velg), uitleg zou moeten kloppen, hoewel het effect slechts klein is en de voordelen nooit 100% bewezen. (destijds op de Porsche 956's etc)

Volgens mij is het effect in elk geval kleiner als pakweg op een Porsche 956 of 962 die over de 6 km lange Hunadières kon razen tegen een kleine 400 km/uur (in de tijd dat de chicanes er nog niet waren dus).

Ferrari rules 16-01-2008 13:50

Quote:

Originally Posted by The Interceptor (Post 226771)

http://images.gpupdate.net/large/90241.jpg

En vandaag test Alonso voor het eerst weer met Renault, en daar hoort natuurlijk weer een nieuw helmdesign bij ...

http://images.gpupdate.net/large/90269.jpg

Knap design voor de helm. alleen jammer dat er z'on dom manneke in moet:D
al is hij een zeer goed piloot...

Integra 16-01-2008 17:25

Quote:

Originally Posted by Sennake (Post 226782)
Volgens mij is het effect in elk geval kleiner als pakweg op een Porsche 956 of 962 die over de 6 km lange Hunadières kon razen tegen een kleine 400 km/uur (in de tijd dat de chicanes er nog niet waren dus).

Inderdaad. Zeker omdat een F1 auto een Cx coëfficient heeft die minstens het dubbel is van die van een Porsche 956.

Maar ja ... alle beetjes helpen zeker?

Gèrre 16-01-2008 18:23

Weet iemand of Renault nog steeds die lelijke ING livery meekrijgt ? of hebben ze het iets verbeterd ...

airco 17-01-2008 12:05

ze rijden er toch nog mee nu in Jerez ...

Op 31 januari presenteren ze hun nieuwe bolide ... eventueel zien we dan een aangepaste livery ... Maar vermits ING nog steeds een van de grote sponsors zijn zullen die zowieso wel prominent aanwezig blijven op de wagen.

The Interceptor 18-01-2008 15:28

Alonso heeft ook nog een manier gevonden om zijn wereldtitels op zijn helm te verwerken:

http://images.gpupdate.net/large/90337.jpg

Mogen we zo concluderen dat hij na (eventueel) 4 titels stopt? :D

En ook de RB4 van Reb Bull Racing is voorgesteld, duidelijk een doorontwikkeling van de wagen van vorig jaar.
Maar is er geen foutje in de livery/overal gebeurd? :)
Op de wagen staan te strepen rood - blauw - grijs
Op de overals is het rood - grijs - blauw, lijkt wel bijna de Franse vlag.

http://images.gpupdate.net/large/90403.jpg

Guido 30-01-2008 00:29

We gaan de voorstelling van de nieuwe Honda RA108 niet onopgemerkt voorbij laten gaan he... :D

http://www.f1-live.com/f1/photos/200.../diapo_116.jpg

Foto via: http://www.f1-live.com/

Noteer ook dat het thema Myearthdream geëvolueerd is naar Earthdreams. Dus buiten de "Red H" en het Bridgestone logo, nog steeds geen sponsor namen op de wagen.
Bovendien zijn ze wellicht het enige team welke de racenummers weer duidelijk op de wagens geplaatst heeft. Dat kan je van die andere rijdende reclameborden niet zeggen... :D

De uitgebreidere babbel kan je nalezen op de site van Honda Racing F1, waaruit ik toch kan verstaan dat ze nog hard aan het werken zijn aan de RA108. Getuige Ross Brawns passage:
Quote:

"The focus has been on attaining a high level of aerodynamic efficiency with stability and this is reflected in the way that the chassis has been revised to interact with the different aerodynamic features and the suspension. This approach should allow more potential for further developments to take place, the first of which will be for Melbourne when we will introduce a substantially revised aerodynamic package compared with the car we have launched today."
http://www.hondaracingf1.com/loband/...2065&year=2008

Ze zullen wel moeten, indien ze van de achterkant van de grid weer vooraan willen geraken. Benieuwd wat het zal worden. :)

Jan 30-01-2008 00:54

http://www.f1-live.com/f1/photos/img...-10_290108.jpg

Ik betwijfel sterk dat die scherpe hoeken achteraan de neusvleugel de aerodynamica ten goede komen :confused:
Laat ons het beste hopen, en inderdaad, duidelijk zichtbare racenummers kan ik appreciëren. Wordt Honda een trendsetter?

Ferrari rules 30-01-2008 12:43

Ziet er toch mooier uit dan vorig seizoen...

Guido 30-01-2008 13:06

Quote:

Originally Posted by ferrari rules (Post 227912)
Ziet er toch mooier uit dan vorig seizoen...

Inderdaad, lijkt ook meer op een race livery dan de RA107. Wellicht daarom dat ze zo slecht gepresteerd hebben afgelopen jaar. Misschien was het gewoon de bedoeling om achteraan te rijden, zodanig dat iedereen "de auto goed zou kunnen zien". :D :D

smiley 30-01-2008 18:11

honda heeft het precies niet zo op vloeiende lijnen, maar is meer naar de lego folosofie aant overstappen
kijk ook de flappen aan de zijkant..
http://images.gpupdate.net/large/91491.jpg

voor de rest vind ik de honda wel een mooie wagen, en ook de livery mag er wel zijn ! ook al vinden velen van niet..
de honda doet me eigelijk wat aan de bmw denken, ook niet teveel tralala van flapjes en ook geen brug op de voorvleugel zoals de meeste 2008 wagens wel hebben.

morgen is het de beurt aan renault, en ik hoop echt dat ze iets aan de livery van vorig jaar hebben gedaan, want die was maar wat sipjes !! te hopen maken ze er iets van voor 2008 (ook al ben ik alles behalve renault supporter)

Bramzel 30-01-2008 22:45

Ik kan hem niet mooi vinden. Een witte auto waar iemand tegen de zijkant heeft staan kotsen. En wat is er mis met normale sponsoring?

Guido 30-01-2008 22:50

Quote:

Originally Posted by Bramzel (Post 227942)
Een witte auto waar iemand tegen de zijkant heeft staan kotsen. En wat is er mis met normale sponsoring?

Rare kots komt er uit uw lijf dan moet ik zeggen. Ben in mijn persoonlijke ervaring die kleur nog niet tegengekomen.

Er is niets mis met normale sponsornig, buiten het feit dan dat echt alles moet wijken voor sponsoring, inclusief de startnummers, net zo min als dat er iets mis is met geen sponsoring. Het is gewoon anders.

Sennake 30-01-2008 23:37

Quote:

Originally Posted by Guido (Post 227890)
Bovendien zijn ze wellicht het enige team welke de racenummers weer duidelijk op de wagens geplaatst heeft. Dat kan je van die andere rijdende reclameborden niet zeggen... :D

Dit vind ik echt lovenswaardig, en het is vreselijk jammer dat de FIA hier gezwicht is voor sponsorverplichtingen ten nadele van duidelijke racenummers. Een pluim voor Honda!

Sennake 30-01-2008 23:39

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 227929)
honda heeft het precies niet zo op vloeiende lijnen, maar is meer naar de lego folosofie aant overstappen
kijk ook de flappen aan de zijkant..

Dat is om de stealth-eigenschappen te bevorderen ;) :+

The Interceptor 31-01-2008 00:12

Ik vind de livery best wel geslaagd bij de Honda. Zeker die twee lijnen over de neus.
In het Honda F1 mailtje van gisteren stonden nog cijfers over de donaties die ze vorig jaar gekregen hebben, 98.000 Britse Pond, dat vond ik precies maar aan de lage kant (niet dat ik zelf iets bijgedragen heb :o )
Met de donaties van Honda en haar partners zelf, wel 1.2 miljoen dollar!

In de mail stond ook nog dat het wel degelijk om een meerjarig project gaat, verwacht dus niet meteen dat ze volgend jaar weer wel rijdende reclameborden zijn. Al vraag ik me nog altijd af of ze dit project niet doen doordat ze geen deftige hoofdsponsor weten te strikken.

In alle geval prestaties zijn het belangrijkste, en ik hoop echt dat het hun weer beter lukt dit jaar, al verwacht ik zeker in't begin nog niet veel.

Guido 31-01-2008 01:26

Quote:

Originally Posted by The Interceptor (Post 227952)
Ik vind de livery best wel geslaagd bij de Honda. Zeker die twee lijnen over de neus.
In het Honda F1 mailtje van gisteren stonden nog cijfers over de donaties die ze vorig jaar gekregen hebben, 98.000 Britse Pond, dat vond ik precies maar aan de lage kant (niet dat ik zelf iets bijgedragen heb :o )
Met de donaties van Honda en haar partners zelf, wel 1.2 miljoen dollar!

In de mail stond ook nog dat het wel degelijk om een meerjarig project gaat, verwacht dus niet meteen dat ze volgend jaar weer wel rijdende reclameborden zijn. Al vraag ik me nog altijd af of ze dit project niet doen doordat ze geen deftige hoofdsponsor weten te strikken.

In alle geval prestaties zijn het belangrijkste, en ik hoop echt dat het hun weer beter lukt dit jaar, al verwacht ik zeker in't begin nog niet veel.

Ik denk eerder dat ze geen deftige hoofdsponsor willen strikken. Deze ganse campagne omtrent milieu komt immers bij Honda niet zomaar uit het niets vallen. Wie de, nog relatief jonge, geschiedenis van het merk een beetje kent, weet dat de stichter Soïchiro Honda, altijd al met milieu begaan geweest is. Al in 1973 introduceerde ze een "low emission" (voor die periode) van de Civic, genaamd CVCC. Experimenten met de solar car en andere lageverbruiksprototypes alsook de commercialisering van de Insight in de VS en de introductie van de FCX later dit jaar in Japan en de VS geven aan dat ze al heel lang in die richting werken. Bovendien beginnen ze dit jaar ook met de fabricatie en verdeling van een nieuw soort zonnepanelen enz. enz.

Ze vinden dat ze het, als grootste fabrikant van ontploffingsmotoren te wereld, aan zichzelf verplicht zijn. Getuige daarvan ook het reeds in 1992 gepuliceerde "Honda Environment Statement". Eén en ander is na te lezen op hun website: http://world.honda.com/environment/

Om maar te zeggen dat het wellicht weinig waarschijnlijk is dat ze dit doen bij een gebrek aan hoofdsponsor. ;)

smiley 31-01-2008 20:56

vandaag was ook de presentatie van renault, niet echt veel verschil met de livery van 07

Guido 02-02-2008 15:30

Quote:

Originally Posted by The Interceptor (Post 226771)
En BMW kiest enkel vooraan voor zo'n aerodymische velgen.

http://images.gpupdate.net/large/90241.jpg

Wat BMW voorgesteld heeft, ziet er toch iets anders uit dan wat er aan het testen zijn...

http://www.motorsport-total.com//bil...1201007469.jpg

foto van: Motorsporttotal.com http://www2.motorsport-total.com/f1/...1201007469&d=2

Grig-O 07-02-2008 14:20

Force India heeft wel een hoge air van zichzelf. De wereld moet weten dat India aangekomen is, want ze gaan niet alleen Formule 1, maar ook de wereld veroveren. :rolleyes:

Mark 07-02-2008 20:39

Quote:

Originally Posted by Guido (Post 228106)
Wat BMW voorgesteld heeft, ziet er toch iets anders uit dan wat er aan het testen zijn...

En dat was niet de bedoeling ;) BMW heeft, volgens de experts, problemen met een onrustig neusje......vandaar deze nose-job ;)

smiley 07-02-2008 21:01

ik vind de nieuwe Force India F1 wel redelijk mooi en beter als waarmee ze eerst reden, met dat rood.. er horen maar 2 wagens op de grid rood te zijn :+

wel opvallend dat wit nu de kleur is, ik weet dat enkele jaren terug blauw de populairste kleur was. maar nu dus gelukkig niet meer...
(ik zie graag witte race wagens :) )


All times are GMT +2. The time now is 15:22.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.