De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Maakt Schumi een come-back? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=16632)

Mark 30-11-2007 23:59

Maakt Schumi een come-back?
 
In de afgelopen dagen heeft Schumi een test voor Ferrari gedaan en er zijn meer testen van Schumi in aantocht. Waarom doet deze pensionado dit? Wil ie nog een keertje proeven van de F1? Heeft ie ergens jeuk? Was stoppen een verkeerde beslissing?

Het zou niet de eerste wereldkampioen zijn die na een afwezigheid zijn come-back maakt ;)

Brecht 01-12-2007 00:14

Denk dat ze hem in de wagen willen bij Ferrari voor de 2008 wagen te ontwikkelen.
Met Felipe en Kimi hebben ze een goed team.

Bramzel 01-12-2007 01:11

Ik denk dat Schumacher in zijn eentje meer technische kennis heeft dan Raikkonen en Massa bij elkaar, dus dan lijkt me de reden vrij duidelijk.

Belle 01-12-2007 02:47

Inderdaad. Schumi heeft bij zijn 'uittreden' aangegeven zijn banden met Ferrari niet op te geven en nog steeds actief te zullen zijn in het team. Was toen al duidelijk dat hij wel deel zou uitmaken in de verdere ontwikkeling van de wagens.

yannick88 01-12-2007 05:10

Quote:

Originally Posted by Bramzel (Post 223845)
Ik denk dat Schumacher in zijn eentje meer technische kennis heeft dan Raikkonen en Massa bij elkaar, dus dan lijkt me de reden vrij duidelijk.


Wat voor een kwakkel is deze toelichting .

Integra 01-12-2007 10:35

Quote:

Originally Posted by yannick88 (Post 223852)
Wat voor een kwakkel is deze toelichting .

Lijkt mij toch geen onzin wat Bram hier zegt. :)

Bramzel 01-12-2007 16:19

Quote:

Originally Posted by yannick88 (Post 223852)
Wat voor een kwakkel is deze toelichting .

In een interview heeft Peter Sauber ooit gezegd dat Raikkonen niet zoveel interesse heeft in de techniek, die wil gewoon een auto en daarmee hard rijden. Hoe dat ding hard gaat dat is aan de engineers en adviseurs. Dan blijft Massa over, en je maakt mij niet wijs dat Massa meer kennis heeft dan Schumacher. Kwakkel? Wat jij wilt...

yannick88 01-12-2007 19:36

Quote:

Originally Posted by Bramzel (Post 223885)
In een interview heeft Peter Sauber ooit gezegd dat Raikkonen niet zoveel interesse heeft in de techniek, die wil gewoon een auto en daarmee hard rijden. Hoe dat ding hard gaat dat is aan de engineers en adviseurs. Dan blijft Massa over, en je maakt mij niet wijs dat Massa meer kennis heeft dan Schumacher. Kwakkel? Wat jij wilt...

Altijd maar praten van horen zeggen .
Als wat logisch nadenkt dan weet dat alle F1 piloten op dit niveau een bepaalde grondige basis nodig hebben ( alleen al om het stuur te kennen ) .
Als hij ( Shumacher ) toch een uitmuntende technische kennis heeft waarom dan niet als medewerker van het team
De uitspraken op dit forum zijn soms uit de lucht gegrepen
En verder zal ik op deze discussie niet meer reageren .

Bramzel 01-12-2007 19:49

Tsja, wat weet Peter Sauber er nou van...

Neo-242 01-12-2007 20:28

Quote:

Originally Posted by Bramzel (Post 223900)
Tsja, wat weet Peter Sauber er nou van...

Uiteindelijk niet zoveel over Raikkonen denk ik. Hij heeft maar een jaar voor Sauber gereden, was toen nog een snotneus en kwam recht uit de Formule Renault, zonder veel testwerk gedaan te hebben in de F1 de jaren vooraf. Dat is bij een Hamilton bvb wel anders geweest...

Ik denk dat Raikkonen nu wel anders is dan in de tijd van Sauber. Meer ervaring en kennis. Ik moet Raikkonen nog door zien gaan op versleten regenbanden zoals Hamilton dit jaar & zelfs Schumacher in 2006 dachten te doen ;)

Wat mij betreft test Schumacher omdat Ferrari alles kan gebruiken om in 2008 opnieuw vooraan te staan. Dat de Duitser nog graag in een F1 rijdt, maar geen wedstrijden meer wil rijden, zal er ook wel mee te maken hebben.

Guido 02-12-2007 01:39

Om een huidige F1 te bedienen moet je inderdaad een bepaald kennisniveau hebben. Maar dat wil nog lang niet zeggen dat als je weet hoe je iets moet bedienen ook automatisch weet hoe je een nieuwe auto dusdanig moet afstellen dat de basis goed is voor de rest van het seizoen.

Mij lijkt het dat Schumi zeeer goed weet hoe je een deftige baseline in de auto moet krijgen. Als die er is, dan mogen Massa en Kimi die finetuning per circuit wel voor hun rekening nemen.

Ik denk dan ook de Ferrari het risico niet wil nemen met de huidige piloten om die basislijn verkeerd te leggen. Waarom zouden ze? Ze hebben iemand in dienst die het 100% wel kan...

BSmodels 02-12-2007 13:38

Quote:

Ik denk dan ook de Ferrari het risico niet wil nemen met de huidige piloten om die basislijn verkeerd te leggen. Waarom zouden ze? Ze hebben iemand in dienst die het 100% wel kan...
Hij heeft er wel een blitzcarrière opzitten. Van "weerman" tot testpiloot op een paar maanden :champagne:

Alle gekheid op een stokje, ze zouden inderdaad zot moeten zijn om hem niet te laten testen

Finish 02-12-2007 17:30

Schumacher laten testen is voor een groot deel een leuke PR stunt, maar uitgaande van z'n rondetijden kun je toch niet anders dan toegeven dat hij best een oké testpiloot is. Hij kan ongetwijfeld evenveel feedback over de wagen geven als een Badoer of Gené. En uiteindelijk heeft hij wel meer ervaring dan Raikkonen en Massa tesamen. Een pluspunt dus.

Maar een come-back zou een soort 'gezichtsverlies' zijn; na alle bye bye Schumacher-grappen en grollen van 2006 zou een groot deel van het publiek zich toch wat 'bedrogen' voelen, denk ik dan. Eindelijk van die mof af, komt ie gewoon lekker terug races winnen. :D

student 04-12-2007 14:07

Of het waar is weet ik niet, maar ik heb ergens gelezen dat Schumacher in Barcelona geen zin had in de nieuwe chicane in de voorlaatste bocht, en die dan maar af en toe negeerde en de oude baan nam. Vandaar de snelle rondetijden.
Zou hij zelf hebben gezegd, heb ik gelezen in de Duitse equivalent van Autosport dus redelijk betrouwbaar.

Mario 04-12-2007 14:48

Quote:

Originally Posted by Finish (Post 223949)
Maar een come-back zou een soort 'gezichtsverlies' zijn; na alle bye bye Schumacher-grappen en grollen van 2006 zou een groot deel van het publiek zich toch wat 'bedrogen' voelen, denk ik dan. Eindelijk van die mof af, komt ie gewoon lekker terug races winnen. :D

'Rijden' bedoel je ? :D :p

Jochie 04-12-2007 17:06

Naar het schijnt is het vooral te doen om zijn ervaring van rijden zonder TC.
Huidige F1 piloten hebben moeite met gasdoseren.
Ook van horen zeggen :D

smiley 04-12-2007 21:18

Quote:

Originally Posted by student (Post 224074)
Of het waar is weet ik niet, maar ik heb ergens gelezen dat Schumacher in Barcelona geen zin had in de nieuwe chicane in de voorlaatste bocht, en die dan maar af en toe negeerde en de oude baan nam. Vandaar de snelle rondetijden.
Zou hij zelf hebben gezegd, heb ik gelezen in de Duitse equivalent van Autosport dus redelijk betrouwbaar.

als hij die chicane had afgesneden hadden die tijden geschrapt geweest.. wordt altijd gedaan bij de uitslag van een test..

Finish 05-12-2007 23:12

Quote:

Originally Posted by Mario (Post 224075)
'Rijden' bedoel je ? :D :p

nee.

;)

Rutger 06-12-2007 23:45

vandaag was schumi 8e snelste in jerez...

en ivm het cutten van de chicane in barcelona: ik heb het hem 2 keren zien doen, dus echt veel deed hij het niet ;) op het einde van de dag kwam dan een erratum met de juiste tijd op... nog steeds de snelste wel.

Nicki_Mks 11-12-2007 15:40

http://www.hln.be/hln/nl/954/Formule...jn-leven.dhtml

Weer eens goede reclame voor de autosport. Danku Schumi! :rolleyes:

student 11-12-2007 17:36

Racen doet ge op een circuit waar andere mensen zich bewust zijn van uw snelheid. Ni op een openbare weg waar onschuldige mensen zijn die zich ni verwachten aan ne maniak en waar geen marshalls staan om mogelijke crashes snel op te vangen.

Schumi toch

gwyllion 11-12-2007 18:47

Misschien was deze rit grotendeels op de Duitse Autobahn ;)

Jan 12-12-2007 13:32

Toch wel een zielige fin de carrière voor Schumacher: hij heeft moet betalen om te mogen rijden :+ :gas:

smiley 12-12-2007 14:37

och, als hij verkeersregels had overtreden dan zou hij ook wel een boete gekregen hebben..je kan duidelijk lezen dat de taxi chaufeur zegt dat hij vooral onder de indruk was tijdens bochten nemen...
en dan nog, er rijden dagelijks mensen als een gek, terwijl ze niet eens kunnen rijden..

airco 18-12-2007 15:27

Quote:

Originally Posted by student (Post 224446)
Racen doet ge op een circuit waar andere mensen zich bewust zijn van uw snelheid. Ni op een openbare weg waar onschuldige mensen zijn die zich ni verwachten aan ne maniak en waar geen marshalls staan om mogelijke crashes snel op te vangen.

Schumi toch

ach beetje relativeren kan nooit kwaad ... zelf nog nooit te hard gereden in uw leven ?

Blijkbaar hebben wel meer F1-piloten er last van ...

Hamilton 1 maand zonder rijbewijs na 196 km/h op openbare weg:
http://www.hln.be/hln/nl/954/Formule...nleveren.dhtml

student 19-12-2007 12:56

Quote:

Originally Posted by airco (Post 224782)
ach beetje relativeren kan nooit kwaad ... zelf nog nooit te hard gereden in uw leven ?

nope
Het snelste dat ik zelf op de baan heb gereden is 140, in Duitsland. Op een circuit (Nürburgring) ben ik natuurlijk al sneller gegaan, want daar kan da en verwachten andere mensen zich er ook aan. Maar zet mij in ne Porsche op de autostrade en ik rijd nog altijd geen 150.

Te rap rijden doede alleen als ge anderen ni in gevaar brengt

Ferrari rules 19-12-2007 21:09

Amaai wat een modelburger !!! Nog nooit met een porsche gereden zeker!!!
150km/u rijdt je met een porsche in 3de versnelling...

Quote:

Originally Posted by student (Post 224837)
nope
Het snelste dat ik zelf op de baan heb gereden is 140, in Duitsland. Op een circuit (Nürburgring) ben ik natuurlijk al sneller gegaan, want daar kan da en verwachten andere mensen zich er ook aan. Maar zet mij in ne Porsche op de autostrade en ik rijd nog altijd geen 150.

Te rap rijden doede alleen als ge anderen ni in gevaar brengt


Netforce_1 19-12-2007 21:37

Deze discussie heeft niet echt veel meer te maken met het onderwerp van de thread, een poll? :(

En eveneens full :Offtopic: Reed ooit (in mijn jonge jaren :) ) een dikke 230 km/h
op de Autobahn zonder iemand in gevaar te brengen, mezelf niet meegerekend natuurlijk:+

edit: was met een BMW :D , jammer genoeg geen Porsche :frusty:

Sennake 19-12-2007 22:05

Deze thread ontaardt in een potje opschepperij over vermeende topsnelheden op de openbare weg, daarom gaat er een slotje op.


All times are GMT +2. The time now is 01:48.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.