![]() |
Maakt Schumi een come-back?
In de afgelopen dagen heeft Schumi een test voor Ferrari gedaan en er zijn meer testen van Schumi in aantocht. Waarom doet deze pensionado dit? Wil ie nog een keertje proeven van de F1? Heeft ie ergens jeuk? Was stoppen een verkeerde beslissing?
Het zou niet de eerste wereldkampioen zijn die na een afwezigheid zijn come-back maakt ;) |
Denk dat ze hem in de wagen willen bij Ferrari voor de 2008 wagen te ontwikkelen.
Met Felipe en Kimi hebben ze een goed team. |
Ik denk dat Schumacher in zijn eentje meer technische kennis heeft dan Raikkonen en Massa bij elkaar, dus dan lijkt me de reden vrij duidelijk.
|
Inderdaad. Schumi heeft bij zijn 'uittreden' aangegeven zijn banden met Ferrari niet op te geven en nog steeds actief te zullen zijn in het team. Was toen al duidelijk dat hij wel deel zou uitmaken in de verdere ontwikkeling van de wagens.
|
Quote:
Wat voor een kwakkel is deze toelichting . |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Als wat logisch nadenkt dan weet dat alle F1 piloten op dit niveau een bepaalde grondige basis nodig hebben ( alleen al om het stuur te kennen ) . Als hij ( Shumacher ) toch een uitmuntende technische kennis heeft waarom dan niet als medewerker van het team De uitspraken op dit forum zijn soms uit de lucht gegrepen En verder zal ik op deze discussie niet meer reageren . |
Tsja, wat weet Peter Sauber er nou van...
|
Quote:
Ik denk dat Raikkonen nu wel anders is dan in de tijd van Sauber. Meer ervaring en kennis. Ik moet Raikkonen nog door zien gaan op versleten regenbanden zoals Hamilton dit jaar & zelfs Schumacher in 2006 dachten te doen ;) Wat mij betreft test Schumacher omdat Ferrari alles kan gebruiken om in 2008 opnieuw vooraan te staan. Dat de Duitser nog graag in een F1 rijdt, maar geen wedstrijden meer wil rijden, zal er ook wel mee te maken hebben. |
Om een huidige F1 te bedienen moet je inderdaad een bepaald kennisniveau hebben. Maar dat wil nog lang niet zeggen dat als je weet hoe je iets moet bedienen ook automatisch weet hoe je een nieuwe auto dusdanig moet afstellen dat de basis goed is voor de rest van het seizoen.
Mij lijkt het dat Schumi zeeer goed weet hoe je een deftige baseline in de auto moet krijgen. Als die er is, dan mogen Massa en Kimi die finetuning per circuit wel voor hun rekening nemen. Ik denk dan ook de Ferrari het risico niet wil nemen met de huidige piloten om die basislijn verkeerd te leggen. Waarom zouden ze? Ze hebben iemand in dienst die het 100% wel kan... |
Quote:
Alle gekheid op een stokje, ze zouden inderdaad zot moeten zijn om hem niet te laten testen |
Schumacher laten testen is voor een groot deel een leuke PR stunt, maar uitgaande van z'n rondetijden kun je toch niet anders dan toegeven dat hij best een oké testpiloot is. Hij kan ongetwijfeld evenveel feedback over de wagen geven als een Badoer of Gené. En uiteindelijk heeft hij wel meer ervaring dan Raikkonen en Massa tesamen. Een pluspunt dus.
Maar een come-back zou een soort 'gezichtsverlies' zijn; na alle bye bye Schumacher-grappen en grollen van 2006 zou een groot deel van het publiek zich toch wat 'bedrogen' voelen, denk ik dan. Eindelijk van die mof af, komt ie gewoon lekker terug races winnen. :D |
Of het waar is weet ik niet, maar ik heb ergens gelezen dat Schumacher in Barcelona geen zin had in de nieuwe chicane in de voorlaatste bocht, en die dan maar af en toe negeerde en de oude baan nam. Vandaar de snelle rondetijden.
Zou hij zelf hebben gezegd, heb ik gelezen in de Duitse equivalent van Autosport dus redelijk betrouwbaar. |
Quote:
|
Naar het schijnt is het vooral te doen om zijn ervaring van rijden zonder TC.
Huidige F1 piloten hebben moeite met gasdoseren. Ook van horen zeggen :D |
Quote:
|
Quote:
;) |
vandaag was schumi 8e snelste in jerez...
en ivm het cutten van de chicane in barcelona: ik heb het hem 2 keren zien doen, dus echt veel deed hij het niet ;) op het einde van de dag kwam dan een erratum met de juiste tijd op... nog steeds de snelste wel. |
http://www.hln.be/hln/nl/954/Formule...jn-leven.dhtml
Weer eens goede reclame voor de autosport. Danku Schumi! :rolleyes: |
Racen doet ge op een circuit waar andere mensen zich bewust zijn van uw snelheid. Ni op een openbare weg waar onschuldige mensen zijn die zich ni verwachten aan ne maniak en waar geen marshalls staan om mogelijke crashes snel op te vangen.
Schumi toch |
Misschien was deze rit grotendeels op de Duitse Autobahn ;)
|
Toch wel een zielige fin de carrière voor Schumacher: hij heeft moet betalen om te mogen rijden :+ :gas:
|
och, als hij verkeersregels had overtreden dan zou hij ook wel een boete gekregen hebben..je kan duidelijk lezen dat de taxi chaufeur zegt dat hij vooral onder de indruk was tijdens bochten nemen...
en dan nog, er rijden dagelijks mensen als een gek, terwijl ze niet eens kunnen rijden.. |
Quote:
Blijkbaar hebben wel meer F1-piloten er last van ... Hamilton 1 maand zonder rijbewijs na 196 km/h op openbare weg: http://www.hln.be/hln/nl/954/Formule...nleveren.dhtml |
Quote:
Het snelste dat ik zelf op de baan heb gereden is 140, in Duitsland. Op een circuit (Nürburgring) ben ik natuurlijk al sneller gegaan, want daar kan da en verwachten andere mensen zich er ook aan. Maar zet mij in ne Porsche op de autostrade en ik rijd nog altijd geen 150. Te rap rijden doede alleen als ge anderen ni in gevaar brengt |
Amaai wat een modelburger !!! Nog nooit met een porsche gereden zeker!!!
150km/u rijdt je met een porsche in 3de versnelling... Quote:
|
Deze discussie heeft niet echt veel meer te maken met het onderwerp van de thread, een poll? :(
En eveneens full :Offtopic: Reed ooit (in mijn jonge jaren :) ) een dikke 230 km/h op de Autobahn zonder iemand in gevaar te brengen, mezelf niet meegerekend natuurlijk:+ edit: was met een BMW :D , jammer genoeg geen Porsche :frusty: |
Deze thread ontaardt in een potje opschepperij over vermeende topsnelheden op de openbare weg, daarom gaat er een slotje op.
|
All times are GMT +2. The time now is 01:48. |