De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   BMW uit race geschrapt, Hamilton kampioen ? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=16440)

Finish 21-10-2007 22:18

BMW uit race geschrapt, Hamilton kampioen ?

oke, licht verontrustend vers van de pers nieuws, vanop het italiaans gazetto dello sport. hoax, zever of correct ? indien correct, worden Kubica en Heidfeld geschrapt van de uitslag van Brazilië, en wint Hamilton alsnog het WK....

BMW E WILLIAMS, BENZINA IRREGOLARE?
Le due Bmw Sauber e le due Williams sono sotto inchiesta poichè al termine delle verifiche tecniche post gara il campione di benzina prelevato risulterebbe non conforme al regolamento. Lo ha confermato anche Stefano Domenicali, direttore tecnico della Ferrari il quale ha detto: "Fa parte di questa stagione, particolare e ricca di colpi di scena. Aspettiamo le verifiche per festeggiare. Non riusciamo a finire le gare anche quando sono concluse". In gara i due piloti Bmw, Kubica e Heidfeld si sono piazzati rispettivamente al quinto e sesto posto.
Nico Rosberg, invece, era quarto con la Williams. In caso di squalifica dei tre piloti Lewis Hamilton passerebbe al quarto posto e con i tre punti in più che conquisterebbe sarebbe campione del mondo. L'apertura di un'inchiesta su Bmw e Williams da parte della Fia rinvia di fatto l'ufficializzazione dei risultati del GP. La Fia si è limitata a comunicare che "un rappresentante delle due scuderie è atteso dai commissari di gara" ma in caso di penalizzazione a Kubica, Heidfeld e Rosberg la classifica della gara potrebbe essere sconvolta, fino all'assegnazione del titolo Mondiale ad Hamilton.

airco 21-10-2007 22:25

Quote:

Originally Posted by Finish (Post 221616)
oke, licht verontrustend vers van de pers nieuws, vanop het italiaans gazetto dello sport. hoax, zever of correct ? indien correct, worden Kubica en Heidfeld geschrapt van de uitslag van Brazilië, en wint Hamilton alsnog het WK....

:crazy: :crazy: :crazy:

Finish 21-10-2007 22:28

Quote:

Originally Posted by airco (Post 221617)
:crazy: :crazy: :crazy:

autosport site bevestigt, alsook andere f1-sites.
waar rook is, is vuur, en 't is niet de eerste keer dat wagens uit de uitslag worden geschrapt voor onreglementaire zaken.

we wachten af...

Mark 21-10-2007 22:35

Quote:

Originally Posted by Finish (Post 221616)

Dit soort schandalen is o zo 2007! Wie kan deze (auto)sport nog serieus nemen?

Sennake 22-10-2007 05:46

Hierbij krijg ik zo'n beetje een "Tour de France"-gevoel :(

Jochie 22-10-2007 08:46

Quote:

Originally Posted by Sennake (Post 221628)
Hierbij krijg ik zo'n beetje een "Tour de France"-gevoel :(

Inderdaad

Sancties opleggen die de uitslag niet beinvloeden is makkelijk (Schumacher - Villeneuve), eens zien hoe moedig de heren zijn om de lijn door te trekken als ze de uitslag wel zouden beinvloeden.

Mario 22-10-2007 09:29

Het zou triestig zijn.

Mario 22-10-2007 09:47

Al kan ik het vanuit het standpunt van McLaren wel ergens begrijpen dat ze in beroep gaan.

student 22-10-2007 10:12

Quote:

Originally Posted by Mario (Post 221638)
Al kan ik het vanuit het standpunt van McLaren wel ergens begrijpen dat ze in beroep gaan.

ik ni
Als ge zo kampioen moet worden...
McLaren is laag aan het zakken in mijn ogen, dit toont aan dat ze slechte verliezers zijn. Zelfs Alonso wil dat het gezever stopt, maar ik denk nu wel dat die nog liever een jaar geschorst wordt dan dat hij Hamilton de titel gunt.

Mario 22-10-2007 10:36

Goed mogelijk dat ze slechte verliezers zijn, maar elke andere renstal zou hetzelfde doen, denk ik.
De belangen zijn te groot om niet alle geoorloofde middelen uit te proberen.
Ik beweer overigens ook nergens dat dit een goede zaak zou zijn.

Jan 22-10-2007 10:58

Quote:

Originally Posted by Mario (Post 221641)
Goed mogelijk dat ze slechte verliezers zijn, maar elke andere renstal zou hetzelfde doen, denk ik.
De belangen zijn te groot om niet alle geoorloofde middelen uit te proberen.
Ik beweer overigens ook nergens dat dit een goede zaak zou zijn.

Het is logisch dat McLaren in het verweer gaat, maar ik vind het een betreurenswaardige aktie.
Overigens, laat de FIA in deze dan ook maar een uitspraak doen naar analogie met het spionageverhaal: BMW en Williams leveren hun punten in voor deze race, maar de rijders gaan vrijuit. ;)
De FIA scoort jammer genoeg niet al te fraai in het consequent handelen, dus dat wordt afwachten.

De tijd van Hamilton komt ongetwijfeld nog wel, en zelfs zonder de titel mag hij zijn debuutjaar als uitzonderlijk geslaagd beschouwen. Het is pas in de laatste drie GP's gebleken dat er toch enige maturiteit ontbrak.

De rijderstitel van Räikkönen is zeker verdiend, de constructeurstitel van Ferrari is dat naar mijn mening net ietsje minder..

JPMontoya 22-10-2007 11:19

Echter ik herriner me in 1995 de braziliaanse GP toen er onregelmatigheden waren met de ELF brandstof van Schumi & Coulthard. Ze verloren initieel hun plaatsen en punten voor constructeurs maar laten werd hun alleen de punten voor het constructeurskampioenschap ontnomen.

Het kan dus...

Superdiesel 22-10-2007 12:01

Brazilië 1995
Toch een ietsje andere kwestie.

Toen kwam het benzine-staal na de race iet overeen met het staal dat ze voor de race hadden ingeleverd. Nochtans was dat staal na de race 100% legale benzine en voldeed het aan de reglementen.
De wagens hebben er dus nooit enig voordeel mee gehaald.

Benzine die te koud is levert wel degelijk een voordeel op. Dat is een feit.

airco 22-10-2007 12:21

Quote:

Originally Posted by jan (Post 221644)
De rijderstitel van Räikkönen is zeker verdiend, de constructeurstitel van Ferrari is dat naar mijn mening net ietsje minder..

Ik zou niet weten waarom Ferrari de constructeurstitel niet zou verdienen.
Ook zonder de diskwalificatie van McLaren zou Ferrari de constructeurstitel gepakt hebben.

McLaren scoorde in Hongarije immers geen punten voor het constructeurskampioenschap.

Guido 22-10-2007 12:41

Quote:

Originally Posted by airco (Post 221653)
Ik zou niet weten waarom Ferrari de constructeurstitel niet zou verdienen.
Ook zonder de diskwalificatie van McLaren zou Ferrari de constructeurstitel gepakt hebben.

McLaren scoorde in Hongarije immers geen punten voor het constructeurskampioenschap.

Daar kunnen we natuurlijk een boompje over opzetten, maar ik ben nogal simpel van geest.

Hamilton + Alonso = 109 + 109 = 218
Raikkonen + Massa = 110 + 94 = 204

Lijkt me toch duidelijk wie er de betere was. Maar zoals gezegd, ik ben wat simpel vandaag en begrijp niets van "ja maar, in die koers telde de'n dienen zijn punten niet mee, en in die koers moet ge die zijn punten aftrekken en in die koers mocht de'n diene maar mee doen voor halve punten..." :crazy:

Zoals Alonso zei: wie het meeste punten heeft is gewonnen. :bye:

;)

Maar in deze thread is dat natuurlijk :Offtopic:

Thomaske 22-10-2007 12:52

Quote:

Originally Posted by student (Post 221640)
ik ni
Als ge zo kampioen moet worden...
McLaren is laag aan het zakken in mijn ogen, dit toont aan dat ze slechte verliezers zijn. Zelfs Alonso wil dat het gezever stopt, maar ik denk nu wel dat die nog liever een jaar geschorst wordt dan dat hij Hamilton de titel gunt.

Onzin. Iedereen heeft wel punten gekregen doordat een andere piloot/ team uit de uitslag is genomen door een fout.

Mvg...

El Torro 23-10-2007 22:14

Dat McLaren eerst eens de hand in eigen boezem steekt, alles ruikt hier naar sabotage binnen het McLaren Team zelf......maar waarom binnen het eigen team ???
Zou het dan toch een hetse zijn van Alonso en het McLaren Team om koste wat kost ervoor te zorgen dat zijn aartsrivaal Hamilton maar niet werledkampioen zou worden.
Het probleem met de bak kan zelfs vanuit de pits gereset (maar ook ontregeld) worden terwijl de wagen rondrijdt.
Maar die derde stop was helemaal absurd, een paar liter benzine bij de tweede stop en Hamilton was werldkampioen geweest.
Dit moeten ze bij McLaren toch zeker ook geweten hebben !!!!!
En dan het mooiste van alles dat Ron Dennis achteraf ook nog bezwaar gaat maken en alle zeilen bijtrekt om het kampioenschap voor Raikonen ongedaan te krijgen.
Tjonge jonge jonge, wat een blunders.
Hamilton moet daar weg en heel snel naar Ferrari gaan, daar weten ze pas wat tactiek is.
Hamilton had dit hier moeten winnen dit jaar, was dik verdiend geweest, hij heeft dit jaar de sport trouwens weer nieuwe moed ingeblazen zodat de wedstrijden weer spannend zijn om naar te kijken...........!!!

marcel 23-10-2007 22:43

Quote:

Originally Posted by El Torro (Post 221762)
Het probleem met de bak kan zelfs vanuit de pits gereset (maar ook ontregeld) worden terwijl de wagen rondrijdt.

er was geen probleem met de bak, Hamilton heeft op een mis toppeke gedrukt

http://en.f1-live.com/f1/en/headline...22220432.shtml

Ferrari rules 28-10-2007 15:18

er wordt hier redelijk veel gegist...
het is nochtans vrij simpel...
als je gesnapt wordt voor sabotage dan moet niet alleen het team , maar ook de piloot geschrapt worden!!!
mij maak je niet wijs dat de piloten hier niets over wisten!!! het is nochtans aan het licht gekomen door het gsm verkeer tussen alonso en de la rosa.
had een klein team (die niet meedeed voor de titel) dit gedaan , waren ze zeker geschorst!!! en als zelfs eclestone opteerd dat hamilton een betere kampioen zou zijn, dan zijn ze daar verkeerd bezig.
laten we het zo stellen : de piloot met de meeste overwinningen verdiend de titel, en vermits raikkonen er 6 gewonnen heeft(wat overeenkomt met 1/3 van alle races) is hij de verdiende kampioen!!!

en laat hamilton en alonso maar waar ze zijn !!!
Ferrari heeft geen ruziemakers nodig.

greetz

Nicki_Mks 16-11-2007 21:44

Mis ik iets, of zijn ze ginder in London in slaap gevallen?

Ferrari rules 16-11-2007 22:25

vandaag is het hoger beroep van McLaren afgewezen door de burger rechtbank ,
Raikkonen officieel wereldkampioen !!!:champagne: :champagne: :champagne:

Superdiesel 17-11-2007 00:50

Wat zijn dat een bende prutsers daar bij de FIA.....

Volgend jaar iedereen maar prutsen met de benzinetemperatuur? Als de stewards toch onbekwaam zijn om het te controleren, waarom niet? Er volgt toch geen straf want dat reglement inzake is nu toch niets meer waard.

Hoezeer ik het Kimi ook gun, aan dit vonnis klopt iets niet.

Bramzel 17-11-2007 01:11

Dit is typisch zo'n geval waarbij er geen goede afloop mogelijk was. Wat het besluit ook was geweest, het was altijd een slechte geweest. In ieder geval heeft nu degene die het kampioenschap verdiende hem behouden.

Ottooke 17-11-2007 01:18

En nu weet ik ook dat de teams France Météo gebruiken. Kan ik dus ook doen bij de F1 prono volgend seizoen :)

Ik vind het vooral merkwaardig dat Bernie Ecclestone met zijn eigen ontslag ging dreigen moest McLaren gelijk krijgen. Hij vindt namelijk dat zo'n proces de autosport schaadt. Is dat nu net niet wat Ferrari heeft gedaan met de constructeurstitel?

2007 zal voor mij toch een jaar blijven waarin niemand iets heeft gewonnen.

All times are GMT +2. The time now is 16:04.