De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   [Round 15] GP F1 Japan 2007 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=16299)

smiley 29-09-2007 06:46

[Round 15] GP F1 Japan 2007
 
de quali is al bezig.. en het regent !!!:gas:
maja, aan de top blijft het na q2 nog altijd hetzelfde.. ferrari vs mclaren, met afentoen een bmw wat zich in de top 4 gooit...
wat wel opvalt.. button op p6 en vettel op p10 in Q.. dus die mogen voor een top 10 startplaats strijden :worship:

Sennake 29-09-2007 09:32

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 220243)
wat wel opvalt.. button op p6 en vettel op p10 in Q.. dus die mogen voor een top 10 startplaats strijden :worship:

Inderdaad: Button handhaaft zich op plaats 6 en Vettel wist een 8e startplaats in de wacht te slepen. Dat belooft.

Bramzel 29-09-2007 21:39

Het schijnt behoorlijk vochtig te zijn/worden in Fuji, en het zou zelfs wel eens zo erg kunnen gaan worden (qua regen/wind) dat de reddingshelicopter niet op zou kunnen stijgen waardoor de race dus afgelast zou worden. Da's het nadeel van bergomgevingen; fraaie achtergronden maar grillig weer.

GT2-R 30-09-2007 06:13

Al 18 ronden achter de safetycar en nu begint het pas :rolleyes: ...

Mark 30-09-2007 12:57

Quote:

Originally Posted by Bramzel (Post 220286)
Het schijnt behoorlijk vochtig te zijn/worden in Fuji, en het zou zelfs wel eens zo erg kunnen gaan worden (qua regen/wind) dat de reddingshelicopter niet op zou kunnen stijgen waardoor de race dus afgelast zou worden. Da's het nadeel van bergomgevingen; fraaie achtergronden maar grillig weer.

Net zoals Aida jaren terug, daar is meer mist dan zonneschijn.

Wat een laatste ronde van Kubica en Massa, tikkie hier en een tikkie daar. Het leken wel de Clio's uit vervlogen tijden :)

Hamilton die als rookie het wK binnen sleept? Het lijkt er wel op.

Ottooke 30-09-2007 14:02

Een heel verrassende race met dito uitslag.
Spijtig dat Ferrari Massa nog liet binnenkomen in het laatste kwartier. Alles in het teken van "verborgen" teamorders. Uiteraard ga ik nu weer de Scuderia tegen mij krijgen :)
Ook spijtig dat Vettel en Webber botsten. Het had een uitstekend resultaat kunnen worden voor hun.
Alonso crasht zwaar, maar ik heb nog niets gezien of gehoord over de oorzaak van de crash. Voorlopig houd ik het op een rijdersfout. En die mag je nu net niet maken als je nog kampioen wil worden.
En Spyker heeft zijn eerste punt te pakken! Liuzzi is bestraft vanwege het inhalen onder gele vlag en hiermee pakt Sutil zijn eerste punt voor Spyker.

smiley 30-09-2007 15:07

alonso zou eraf zijn gegaan door aquaplanning..
ik vond het wel een redelijk boeiende race.. wel spijtig dat door deze race het kampioenschap een beetje in een defenitieve plooi valt.. het had mooier geweest als kimi had gewonnen.. dat zou het kampioenschap wat boeiender gemaakt hebben.. maja er zijn nog 2 races. en je weet nooit wat er nog allemaal kan gebeuren

over die laatste stop van ferrari.. ik denk eerder dat het ermee te maken had dat massa bijna zonder brandstof zat.. als ze team orders wouden , dan was massa gewoon in een bocht wijd gegaan ofzo..
wel mooi op het laatste kimi vs kovalainen en massa vs kubica...

fenixracing 30-09-2007 17:48

Die stop van massa was onnodig zeker weten.
Maar heeft tog niet veel effect gehad.

Corvette Racing 30-09-2007 19:48

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 220313)
over die laatste stop van ferrari.. ik denk eerder dat het ermee te maken had dat massa bijna zonder brandstof zat.. als ze team orders wouden , dan was massa gewoon in een bocht wijd gegaan ofzo..
wel mooi op het laatste kimi vs kovalainen en massa vs kubica...

Inderdaad, dan had 'ie maar 1 plaats hoeven in te leveren. Als je denkt dat dit een verkapte teamorder was moet je echt iets aan je anti-ferrari complex laten doen! :bye:

Mark 30-09-2007 22:01

Email in 2007? Bij Ferrari beschikken ze over een trage POP3-server! (of hoe zoiets ook mag heten anno 2007) :)

Quote:

FIA to back up emails with printed notices

"At a meeting of the Formula One Sporting Working Group held in Monaco on 7th December 2006, all teams agreed to an electronic distribution system to ensure that all competitors received communications simultaneously, with no time advantage for a team by virtue of their location in the pitlane. This system has been used throughout the current championship year.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/62904
Hoe langer hoe meer, wie kan F1 nog serieus nemen?

Guido 30-09-2007 22:15

Ferrari, Ferrari...

Hamilton op 1 kleine stap van zijn eerste titel, en dat als rookie... Ik heb vandaag nog eens (voor de laatste maal, want ze staan nu op ebay) door mijn Racing Line magazines gebladerd. Racing Line, het magazine van McLaren. In 2000 stond Hamilton er al op de cover met de veelzeggende titel "Future Champions". Het artikel handelde niet alleen over Hamilton, maar ook over ene Rosberg... :)

Alonso ten spijt, maar ik hoop nu echt dat Hamilton de titel op zak steekt.

Ottooke 30-09-2007 22:21

Quote:

Originally Posted by Corvette Racing (Post 220322)
Inderdaad, dan had 'ie maar 1 plaats hoeven in te leveren. Als je denkt dat dit een verkapte teamorder was moet je echt iets aan je anti-ferrari complex laten doen! :bye:

Geen anti-Ferrari complex, geen pro-McLaren complex, wel een objectieve vaststelling. Ook een journaliste van de Franse krant L'Equipe denkt er zo over. Dit stukje komt uit de persconferentie:
Quote:

Q: (Carole Capitaine – L’Equipe) A question for Kimi. How do you explain the last pit stop for Felipe at the end of the race when he was in front of you, was it planned or was it a help for you?

KR: You need to ask him.
En toevallig is enkele dagen geleden volgende uitspraak van Massa gekomen:
Quote:

"Ik werk voor het team", verklaarde Massa tegenover verslaggevers in Fuji. "Als ik geen kans meer maak op de titel, dan zal ik absoluut proberen om het team te helpen.....Ik heb er daarom geen problemen mee om het team te helpen in het rijderskampioenschap."
Even een rekensom maken op het moment dat Massa de "verdachte" pitstop maakte:
Hamilton had 10 punten vast. Massa 6 en Raikkonen 5.
In de tussenstand zou het verschil tussen Hamilton en Massa 24 punten gaan bedragen. Teveel dus om in de komende 2 races nog goed te kunnen maken.
Raikkonen zou maar 18 punten achter staan. Door hem voor te laten krijgt hij nog een punt cadeau en staat er slechts 17 achter op Hamilton. Hij maakt dus nog altijd (een kleine) kans op de WK titel.

Corvette Racing 01-10-2007 07:53

Wat je aanhaalt is me bekend, ik trek er alleen niet dezelfde conclusie uit...

Ik ontken niet dat er geen teamhierarchie heerst nu ivm met wdc, maar zoals gezegd: even wijd gaan in een bocht ("tsjonge wat is het nat!") En je had hetzelfde effect voor Kimi en minder schade voor massa (die de strijd al had opgegeven).

Bramzel 01-10-2007 11:58

Aangezien ik soms een lui varken ben even een copy/paste van mijn reactie op een ander forum ;)

Saai begin (in het kader van: ga rijden als het droog genoeg is of stop als het te nat is, maar kap met dit slappe geouwehoer) maar daarna een hele gave race. Aardig wat domme acties, maar ook zeker wat opvallende prestaties.

Hamilton: Gedroeg zich als een eikel achter de safetycars, daar mogen ze hem wel eens op aanspreken. Continu dat remmen waardoor anderen achter hem noodstops of uitwijkacties moesten maken, en dan ook nog klagen dat ze te dicht op hem zitten. Geen mooie actie. Verder wel weer een erg strakke race gereden, amper fouten gemaakt. Incident met Kubica was een race incident imho, had Kubica niet voor gestraft hoeven te worden.

Raikkonen: Leek eindelijk eens te vechten voor de titel. Jammer dat het wat te laat gebeurt. Erg sterk naar voren gereden, als hij niet had hoeven stoppen aan het begin van de race had hij nog wel wat hoger kunnen eindigen denk ik.

Alonso: Als hij de titel niet pakt heeft hij het aan zichzelf te danken. Hij is de hele tijd net zo snel als Hamilton, maar maakt gewoon veel te veel fouten. Als hij in Canada en hier in Fuji niet zoveel fouten had gemaakt had hij er heel anders voorgestaan.

Sutil: Weer een sterke race. Wie zei daar dat je je in een Spyker niet in de kijker kunt rijden? Blijkt maar weer eens wat een onzin dat is. Die jongen komt er wel...

Button: Sta je eindelijk eens vooraan, verknal je het weer op zo'n manier. Dikke sukkel.

Kovalainen: Eindelijk zien ik de Kovalainen die ik had verwacht. Beetje laat, maar hij heeft een goeie vorm te pakken. Deze race ook eindelijk eens niet die irritante engineer van hem over de radio (als ik zo'n figuur over de radio had trok ik de stekker uit mn helm ;) )

Webber / Vettel: Met voorsprong de meest debiele actie van het jaar, gelukkig had Vettel het zelf ook door aan zn bodylanguage te zien. Terechte woede van Webber, die het echter in zijn reactie na de race wel heel professioneel opvat (Vettel reed een beetje wild tijdens de eerste safety car-periode en leverde tijdens de tweede safety car-situatie vakwerk of door mij van de baan te rammen. Ik denk dat hij een belangrijke les heeft geleerd -> http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/200...s-mis-in-fuji/)

Mark 01-10-2007 20:20

Er zijn dus wel circuits die hun klanten serieus nemen ;) Pffff, maar het ligt niet om de hoek :)

Quote:

Fuji Speedway will refund a total of 350 million yen ($3 million USD) to spectators whose seats offered poor views of Sunday's Japanese Grand Prix, according to Japanese media.

http://www.autosport.com/news/grapevine.php/id/62922


marcel 01-10-2007 21:44

tja, als ik sommige bronnen hier moet geloven, zou pakweg Zolder dan àlle tickets moeten terugbetalen.


then again, veel verschil zou het niet maken bij de meeste wedstrijden


All times are GMT +2. The time now is 12:34.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.