![]() |
McLaren verliest WK-punten 2007 en krijgt boete van 100 miljoen dollar
Vanop Autosport.com
The World Motor Sport Council has decided to exclude McLaren-Mercedes from the 2007 and 2008 Formula One world championship. More details to follow shortly... |
I can't believe it
|
Ferrari krijgt de titel op een gouden plaatje. Gedaan duel Hamilton - Alonso. Weg spanning dit jaar en volgend jaar :eek:
Betekent dit dat Prodrive volgend jaar het A team van Mercedes zal zijn? |
Geld dit alleen voor het constructeurskampioenschap of ook voor het pilotenkampioenschap?
|
Uitgesloten betekent dat McLaren niet meer mag meerijden. Dus bij gevolg Hamilton en Alonso ook niet, tenzij ze bij ander merk aan de slag gaan...
|
Zou het optie kunnen zijn dat Mercedes McLaren gewoon volledig overkoopt en onder de naam Mercedes rijdt. Kunnen ze de uitsluiting van volgend jaar omzeilen?
|
Pfffff,echt Belachelijk,als het zo zou zijn:( :mad:
|
autosport.com ligt plat :) .. kdenk dat un server wa last heeft ...
ondertussen dit om de tij te doden ... 'Rally int West Vloams' ... http://www.youtube.com/v/7ziEkt3o5I4 |
Quote:
en als ze in beroep gaan, wordt die uitspraak toch opgeschort, neen? kunnen ze dit jaar ook nog meedoen, en Hamilton op sportief vlak kampioen laten worden... |
Het artikel is intussen verdwenen van Autosport.com :applaus:
|
Quote:
|
Ik denk dat hamilton ontploft. Hij zou het gewonnen hebben dees jaar.
|
Nog even afwachten dus:
Quote:
Kan een mod de titel dan even aanpassen? Deze is niet meer van toepassing ;) |
Ik denk dat autosport.com wat overbelast is, geraak er namelijk niet op.
Als McLaren daadwerkelijk voor 2007 en 2008 geschorst wordt, dan hoop ik wel dat het bewijsmateriaal overweldigend is. Als ze immers schuldig zijn aan spionage, dan verdienen ze wel een zware straf. Langs de andere kant zou dit wel betekenen dat het huidige en volgende seizoen volledig aan spankracht gaan verliezen, en dat het echt saai (nog saaier) gaat worden. En daar is vooral de neutrale formule 1 van slachtoffer van. |
Kijk anders even op http://www.planetf1.com. Mclaren zou schuldig zijn bevonden, maar de strafmaat is nog niet bepaald.... Het kan dus wel degelijk nog zo zijn dat Mclaren uit het constructeurs WK is gezet, maar Alonso en Hamilton niet uit het rijders WK.... even afwachten nog.
|
[stand-by mode]Dit is het einde van de Formule 1. Morgen ga ik dankzij Peter Baert gratis naar Spa om een historisch moment bij te wonen, en daarna steek ik geen seconde van mijn tijd meer in deze ex-sport.[/stand-by mode]
Edit: verder gelezen dan de titels. |
Ze zijn geschorst, totaal geen verrassing. Wat gaan ze goeie zaken doen in 2008, aub zeg - een van de meest belachelijke beslissingen ooit.
De mensen die dit veroorzaakt hebben bij McLaren worden niet alleen bestraft, nee - gewoon het gehele team. Ik kan jullie zeggen dat ik den Mike nog eens zelf een bezoekske zal brengen in England. En mss diene pipo van Ferrari ook. Als hij denkt dat hij veilig is door te vluchten uit Italië dan denkt hij goed verkeerd. Man man man, dit is een triest moment. Ron Dennis is tot bedrijfsspionage niet in staat dus ik zal zien dat die man gerechtigheid krijgt... op welke manier dan ook!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
Quote:
Maar als ze echt schuldig zijn, dan verdienen ze een zware straf. Spionage is er altijd al geweest, maar hier zouden ze dan wel heel ver gegaan zijn. |
Nu lees ik zelfs geruchten dat Renault geheime informatie van McLaren gebruikt heeft. Hun wagen zou dus ook illegaal kunnen zijn :eek:
bron: http://www.f1-live.com/f1/en/headlin...13174203.shtml |
Oei, als dat ook waar is, dan wordt het wel echt een soap.
|
Quote:
|
Quote:
|
Gedaan met f1 te kijk en ik hoop dat niemand meer kijkt.
Gewoon belachelijk voor woorden.Dit is is nog maar is het bewijs dat ferrari als mag en kan. dit artikel zegt genoeg http://www.f1-live.com/f1/en/headlin...12124730.shtml |
Quote:
|
Miss ziet de FIA nu in dat het zo echt niet meer verder kan. Het is echt de spuigaten aan het uitlopen! Geef mij dan maar het Champcar-concept!
Ik hoop dat Ferrari niet herinnerd zal worden als een wereldkampioen maar als een slechte verliezer! |
Tut tut tut, wacht nou allemaal eerst eens af wat de uitspraak gaat zijn. Het definitieve oordeel moet nog geveld worden.
Edit: BBC meld nu het volgende: http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/moto...ne/6991147.stm Zou een goeie straf zijn als dat inderdaad de uitspraak is. |
Op het Journaal zeggen ze dat McLaren 100.000.000$ moet betalen en al z'n punten in het constructeurskampioenschap verliest...
|
Quote:
|
Raadpleeg toch eens de website van de BBC i.p.v. die van een of ander obscuur blad zeg ! :D
|
Toch nog maar even afwachten...
The World Motor Sport Council has yet to agree on a final verdict, despite our earlier newsflash suggesting otherwise. Sources have told autosport.com one of the options currently reviewed is to exclude McLaren from both the 2007 and 2008 championship - in line with the World Motor Sport Council’s decision in July. However the FIA said no decision has yet been made, although a verdict is expected imminently. Bron: autosport.com Joël. |
zoals de straf er nu uitziet vind ik het best eerlijk
geen punten voor de constructeur.. geld straf en rijders mogen blijven gaan voor de titel.. toch hoop ik dat een van de ferrari's nog kampioen kan worden.. (door mclaren de overige races nog op het circuit te verslaan, en natuurlijk wa pech voor mclaren) |
Quote:
|
Quote:
|
Dit zou de officiele uitspraak moeten zijn...
McLaren verliest al zijn punten voor het WK der constructeurs 2007 en krijgt daarbovenop een monsterboete van 100 miljoen dollar.Bron: Pistop.tv |
Da's een rectificatie van dat bericht eerder Joël, dat ze voor 07 en 08 gebanned zouden zijn. Het verhaal van de BBC lijkt op meer en meer plaatsen bevestigd te worden.
|
Quote:
|
De FIA zit er weer warmpjes bij :) De diners en trips van die blauwe blazers zullen nog decadenter worden. Als ze ballen hebben schenken ze het aan een goed doel.
|
Quote:
|
McLaren kan van geluk spreken dat euro vandaag op recordniveau tegenover dollar staat :champagne:
|
Ben toch eens benieuwd hoe ze dat vonnis juist gaan argumenteren morgen. Voor zover ik het verhaal heb kunnen volgen, bevat het toch een paar vreemde elementen en wendingen...
Kan McLaren hier trouwens nog tegen in beroep gaan??? |
All times are GMT +2. The time now is 17:16. |