![]() |
[Round 11] 2007 Hungarian GP
Wel, ik zie hier maar één positief punt in: de mensen die na het vertrek van MS zonder antiheld gevallen zijn (mezelf incluis), hebben iemand nieuw om te haten...
|
En dat is?
|
Fernando Alonso! :no:
Op het moment dat Alonso mocht vertrekken uit de pit voor z'n laatste snelle ronde, bleef hij zowat 10 seconden langer staan zodat Hamilton geen snelle ronde meer kon maken... Nogal gedurfd... :mad: |
Ron Dennis escorted Borra straight to FIA officials after the end of the session in anticipation of their investigation.
It is believed that Borra, despite the fact that the lollipop was raised and mechanics were ushering the Spaniard's car out of the pit box, gave Alonso a signal when enough time had elapsed so as to cause team-mate Hamilton to run out of time to complete his out lap in the dying minutes of qualifying. bron f1-live.com |
Heb MS veel rare dingen zien doen op het circuit maar dit was weer eens iets nieuws . Even je teammate ophouden zodat die geen snelle ronde kan rijden .
Dit was echt laag . :no: |
Er is een officieel onderzoek begonnen. Wat was de straf ook alweer voor MS in Monaco vorig jaar? Dat mag hier ook toegepast worden.
|
Kunnen ze sancties opleggen zonder dat er een klacht komt van de "tegenpartij" in gevallen als dit?
Serieus respect voor Hamilton zijn reactie, klasse. |
Alonso was zo afstandelijk, totaal geen begrip voor Hamilton zijn situatie. Het kon hem echt geen bal schelen. Zelfs geen woord over gerept.
Het was hem dus gelukt om Hamilton te hinderen, mission accomplished - de lozer |
Hamilton had eerder een teamorder genegeerd door voor Alonso te starten in Q2. Ik dacht dat teamorders niet meer mochten? Ben benieuwd naar een eventuele straf.
|
Teamorders mogen niet duidelijk zijn tijdens een race:)
Alonso & Hamilton doen elkaar den duvel aan, Alonso deze keer wel iets te duidelijk:crazy: |
Het wordt belachelijk. Alonso naar plaats 6 (random keuze denk ik?) en McLaren mag morgen geen punten verdienen als constructeur.
|
Jammer,dit berooft volgens mij de spanning in de race...
Ron Dennis legt trouwens de schuld bij Hamilton,dus een coureur afbreken zonder het fijne ervan te weten vind ik niet echt terecht... Het is gebeurd in de kwalif,dus de straf moet toegekend worden in de kwalif (plaatsen verliezen),niet in de race (constructeurspunten)... |
Quote:
En miljoenen kijkers konden meekijken..... Werd Alonso opzettelijk te lang binnen gehouden? Dat zullen we nooit weten. Wat als Alonso stilvalt bij het opnieuw vertrekken? iedereen dan: jammer voor Hamilton maar het blijft een mechanische sport. end of story Wie stond er voor de laatste stop op de pole? Hamilton. Is het dan niet logischer dat je Alonso geen kans meer geeft? Was men dan zo zeker dat Alonso de pole zou pakken? Alonso verklaarde dat hij als de lollipop omhoog ging nog gevraagd heeft of de juiste banden erop zaten. Voor de meesten niet geloofwaardig, wat te begrijpen is maar al je goed opgelet hebt zal je ook gezien hebben dat Alonso met de hardere compound reed, Hamilton met de zachte. Dus dit "zou" best kunnen. Temeer omdat Hamilton voor hem was vertrokken en in principe ook terug als eerste moest binnenkomen....... De sancties???? één woord: belachelijk waarom: tactiek en strategie worden wederom onder de noemer TEAMORDERS geplaatst. En dan moeten ze daar nog tot middernacht over "vergaderen". Dat Hamilton kalm bleef kan er ook op duiden dat hij misschien wel wist dat hij niet gedaan had wat was afgesproken..... Want als Alonso direct was vertrokken, dan nog had Hamilton er alles moeten hebben uitgeperst om op tijd over de start-finish te gaan. De oplossing: Laat de mannen zaterdagochtend een lotje trekken. Lewis jij rijdt vandaag met compound X en mag X rondjes rijden, Fernando jij rijdt vandaag met compound XX en mag Y rondjes rijden, Felippe jij........, Kimi jij..... En owé diegene die het anders doet.....want meedoen is belangrijker dan winnen Maar allé, iedereen content want Hamilton vertrekt als eerste :champagne: en Alonso ...... die wordt voor de derde keer wereldkampioen :+ Wat ik mij nu afvraag: stel dat Mclaren 1 en 2 wordt krijgen de 3de en de 4de dan die constructeurspunten? |
Quote:
|
Nu overdrijven ze. Als Hamilton zometeen wint, mag er niemand van McLaren mee op het podium om de trofee van constructeurs te ontvangen
|
er wordt zo weinig over het hamilton alonso incident gepraat..
ik lees net al op hln.be dat alonso al heeft laten weten dat oftewel hij, oftewel hamilton vertrekt bij mclaren.. nu dat lijkt me wel wat fel.. zal ook wel weer wat opgeblazen zijn door de media een terugkeer naar renault voor alonso zie ik niet rap gebeuren.. en mclaren gaat lewis natuurlijk niet aan de concurent (ferrari of bmw) willen geven nadat ze hem zoveel jaar hebben opgeleid enzo.. verder is natuurlijk wel de goede band tussen hamilton en alonso weg, op pitstop tv zie je een filmpje waar ze reclame maken voor mercedes.. en echt plezier maken met elkaar.. dit was 10 dgen voor het incident.. langs de ene kant is het natuurlijk ook wel positief, ze zijn in strijd voor het kampioenschap.. en als ze elkaar niet meer mogen, zullen ze hun niet meer zo erg gaan inhouden.. over de straffen.. de 5 plaatsen voor alonso zijn terecht, het hadden er 20 moeten zijn.. toen schumi alonso's quali verpeste in monaco mocht hij als laatste starten.. en watze toen allemaal van hem gezegt hebben hoor ik nu toch nie over alonso.. de straf voor mclaren is wat overdreven :crazy: |
Alonso vs. Hamilton... bij McLaren
Senna vs. Prost... ook bij McLaren! Als je 2 toppiloten in huis hebt, dan krijg je dit soort van fratsen. Het spreekt enkel en alleen voor McLaren omdat zij het team zijn dat zoiets aandurven. De andere topteams hebben er altijd wel voor gezorgd dat er eentje of de vele betere was van de andere ofwel dat een en ander via contracten geregeld werd. Heel de affaire is part of the game en maakt de F1 nu eenmaal 100x interessanter. McLaren rulez! :) |
Quote:
jah tis inderdaad wel mooi van mclaren dat ze het aandurven om 2 top rijders in huis te halen.. maar ik denk wel niet dat ze dit van lewis hadden verwacht :champagne: maja door mijn jaren lang schumacherfan zijn wordt ge na nen tijd anti mclaren.. (en nog wat teams-rijders) maja als er dan toch ne zilvere kampioen moet worden dat het dan maar hamilton wordt.. ik ben benieud voor de toekomst, wanneer sutil, piquet jr, rosberg ,b.senna , hamilton, ...??? het tegen elkaar gaan opnemen :gas: |
Alonso is een slechte verliezer. Hij kan het blijkbaar niet verteren dat hij geklopt wordt door een rookie. Zijn Spaanse temperament zal met die uitspraak wel wat te maken hebben.
Alonso: laat zien dat je de titel van wereldkampioen waardig bent en ga in het slechtste geval strijdend ten onder. In het beste geval ben je weer wereldkampioen. Hamilton: doe zo verder, beetje rel schoppen in het saaie wereldje van F1 mag af en toe eens. Een piloot die charisma heeft heb ik de laatste jaren veel te weinig gezien. Het is allemaal te veel business geworden en te weinig sport en plezier. |
Dennis is vrij duidelijk, Alonso kan vertrekken als ie niet in het straatje van McLaren meedenkt:
Quote:
|
Quote:
|
En momenteel heeft Ferrari toch ook twee toppiloten
|
Quote:
Wat Hamilton en Alonso betreft: Laat ze het a.u.b. op de baan zelf uitvechten! De huidige wereldkampioen tegen een 'super'rookie binnen hetzelfde team. Dit zou positieve resultaten moeten geven en geen negatieve zoals nu. |
raikonnen en massa kunnen dat verkroppen als er één van de 2 rapper is maar alonso heeft heel wat moeite mee
|
Quote:
Bij McLaren mag zeker niet het duo Lauda-Prost vergeten worden, waarbij de Oostenrijker het WK 84 wist te winnen met slechts een half punt voorsprong op zijn ploegmaat. Nochtans kan ik mij niet herinneren dat de onenigheid tussen bovengenoemde duo's zo duidelijk tot uiting kwam als tussen Prost vs Senna en in de tegenwoordige tijd Alonso vs Hamilton. |
Quote:
En dat Alonso trager zou zijn dan Hamilton is iets waar ieder zijn eigen mening over heeft. Voor mij zijn ze aan elkaar gewaagd. Alonso heeft bewezen snel te zijn (met Renault) en de stress aan te kunnen (een van de weinige die kon weerstaan aan de druk van Schumacher). Hij heeft zich dit seizoen moeten aanpassen aan een nieuw team en nieuwe wagen. Hamilton is, ondanks zijn gebrek aan wedstrijdervaring, zeer goed gestart in zijn eerste jaar en heeft bewezen ook snel te zijn en de druk aan te kunnen. Daar het slechts zijn eerste seizoen is heeft hij echter nog niet veel ervaring (wat zijn prestaties tot nu toe alleen maar groter maken) Alleen bestaat de kans volgens mij dat Hamilton, omdat hij reeds zijn hele leven gelinkt is aan McLaren, er iets te makkelijk van uitgaat dat hij de nummer 1 is binnen het team en dat hij iets meer mag dan iemand anders. Iets wat trouwens gebleken is in Hongarije. Volgens mij had hij nooit gedacht dat Ron Dennis zo zou uithalen (en zeker niet openlijk) nadat hij de teamorders negeerde. Hij is altijd de wolken ingeprezen en heeft nooit iets anders gekend. Benieuwd hoe hij zich de rest van het seizoen gaat profileren binnen het team en naar de pers toe. Iedereen heeft het over het onfair gedrag van Alonso. Ik hoor hier niemand klagen over het niet volgen van teamorders van Hamilton, wat de aanleiding gaf voor Alonso's acties. Opmerkelijk vind ik dat Ron Dennis veel meer kritiek uit over Hamilton dan over Alonso. En binnen een brits team waar de britse 'super'rookie zo op handen gedragen wordt is dit zeer opmerkelijk. Ik heb trouwens ook zelden Ron Dennis zo kwaad gezien (hoofdtelefoon weggooien) en eerlijk gezegd ook ik dacht eerst dat het was om de fratsen van Alonso, maar het bleek te gaan om het feit dat Hamilton heftig in discussie was gegaan met Ron Dennis en diens orders naast zich neerlegde. |
Quote:
Wees maar zeker dat Ron Dennis in zo een scenario wel zal ingrijpen ;) |
Quote:
Gelukkig voor Dennis was Hamilton zo slim om de teamorders te negeren ... anders waren ze al hun punten van Hongarije kwijt geraakt :applaus: |
Quote:
Een paar voorbeeldjes van 'teamorders' Als men een rijder aanmaant om trager te rijden om bijvoorbeeld brandstof te besparen dan zijn dit ook teamorders, moet men dit dan ook beboeten Airco? Of als een piloot de teamorders krijgt om de pits op te zoeken om banden te wisselen? beboeten? Of als een piloot in het grind vastzit en er niet op eigen kracht uitgeraakt en de teamorders krijgt om te blijven zitten tot men eruitgehaald wordt? Ik snap ook wel dat men incidenten zoals Oostenrijk 2002 wil vermijden, maar dat lukt niet door een dubbelzinnige regel als 'teamorders zijn verboden'. Veel te algemene regel waar men langs alle kanten een mouw kan aanpassen waardoor het doel van die regel volledig verloren gaat en enkel maar aangehaald wordt als 1 partij niet tevreden is en via 'regels' zijn 'gelijk' wilt halen. Als men teamorders wil vermijden dan moet men alle communicatie tussen team en piloot verbreken! |
Ik denk dat hij advocaat van de duivel speelt. ;)
|
Hier heerst er meer spanning dan tijdens de Gp zelf.:)
Hongaroring is :frusty: |
All times are GMT +2. The time now is 10:37. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.