![]() |
FFSA GT 2006, om jaloers van te worden.
De Fransen hebben al enkele jaren een prachtig GT-kampioenschap maar dit jaar is het werkelijk subliem te noemen.
PSI die met een C6R en C5R op toernee gaan, 12 Vipers, 2 Prodrive's 550, Lister Storm, Saleens en (ex-PSI?)Porsche Biturbo's. Vandaag dan het nieuws dat het grote Oreca van start gaat met een Saleen in het kampioenschap. Het rijdersduo komt ons bekend voor, namelijk Soheil Ayari en Bruno Hernandez. Die kennen we nog van de SRT Corvette in 2005. De Oreca-Saleen in de nieuwe kleuren: http://www.projectlemans.de/images/s...recasaleen.jpg Foto: www.projectlemans.de Meer info over deze serie: http://www.superserieffsa.com |
Het kampioenschap ziet er inderdaad geweldig uit! De Oreca Saleen is echt sjiek in die livery... En Markus in de C6-R...dat gaat gewoon vuurwerk geven!
Jaja, er staat al zeker een live FFSA'tje op mijn autosportkalender aangevinkt dit jaar... :) |
Markus in de C5-R ;) De C6-R zal bestuurd worden door Alliot en Halliday.
|
Voor de fans, vooral Lédenon (29 & 30/4) is goed haalbaar en valt niet samen met andere wedstrijden (BTCS of Belcar). Het circuit ligt op goed 15 kilometer van de luchthaven van Nimes waar Ryanair op vliegt (€150 heen en terug). Bovendien valt maandag 1 mei, een vakantiedag, aansluitend op het weekend. Last but not least is het Zuiden van Frankrijk culinair en klimatologisch ook een meevaller...
Voor de thuisblijvers zal pitstop.tv de Belgen volgen. Kalender: Nogaro: 15 -->17/4 (BTCS Spa) Lédenon: zie hierboven Dijon: 20 & 21/5 (Belcar Zolder) Val de Vienne: 24 & 25/6 Albi: 9 & 10/9 (BTCS Zolder) Le Mans: 14 & 15/10 (BTCS Spa) Magny-Cours 21 & 22/10 (Belcar Zolder) Pau staat enkel voor de GT Série op de kalender vanwege de testdagin Le Mans. Joost |
Quote:
http://ffsa.turbo.m6.fr/detailArticle.php?id=11120 “Markus Paltalla est attaché à PSI, c’est un jeune pilote fantastique, il faudra le suivre attentivement cette saison” concluait Philippe Tillie. ... en of ze die in de gaten zullen moeten houden! ;) |
Ah, my bad dan. Die zal dan zeker voor vuurwerk gaan zorgen zeg.
|
Quote:
Het weekend van 14/15-10 op Le Mans kan weleens een beter alternatief zijn. FFSA GT, DTM, F3 Euroseries......... |
Quote:
- olijven - ricard en petanque - de zon - .... Joost |
Quote:
|
2de 'Vette van SRT zien we 5 van de 7 wedstrijden terug. Ene Bouchut gaat daar aan het stuurtje trekken ;)
Quote:
|
De Vipers mogen volgens het Belcar reglement maar tot en met 2006 rijden in ons kampioenschap. Is dit in het FFSA GT ook zo?? Lijkt mij onlogisch want dan zouden ze volgend jaar plotseling 12 GT1 wagens minder hebben...... Iemand een idee of info?
|
Quote:
In feite kunnen ze gewoon de Viper terug hernoemen naar Dodge en dan mag hij ook in de Belcar nog tot 2009 meedoen |
Quote:
|
Quote:
|
Entry list voor openingsrace in Nagaro:
http://www.italiaracing.net/news.asp...t=news_gtinter 16 Vipers 3 550's 2 Saleen's 1 Lister 2 Corvette C5-R 1 Corvette C6-R + nog wat porshe's en 2 astra coupe's. Wat een indrukwekend veld GT's!!! Bornhauser-Thevenin (Chrysler Viper) - VBM Balthazard-Policand (Ferrari 550) - Larbre Fiat-Dupuy (Saleen S7-R) - Protek Peyrolles-Besson (Chrysler Viper) - First Racing Tuchbant-Giroix (Chrysler Viper) - First Racing TBA-TBA (Ferrari 550) - Larbre Hernandez-Ayari (Saleen S7-R) - Oreca Blanchemain-Beltoise (Chrysler Viper) - Euroflash Lagniez-Zangarelli (Chrysler Viper) - Mirabeau Cormereche-Mermet (Chrysler Viper) - Tarres Debard-Lasserre (Chrysler Viper) - Tarres Cazenave-Police (Chrysler Viper) - CD Sport Dubreuil-Rabineau (Chrysler Viper) - CD Sport Alliot-Halliday (Corvette C5-R) - PSI Paltalla-Kulsmanen (Corvette C6-R) - PSI Soave-Cayrolle (Corvette C5-R) - SRT Miloe-Miloe (Chrysler Viper) - Red Racing Lesoudier-TBA (Chrysler Viper) - Red Racing TBA-TBA (Chrysler Viper) - Sport Garage Brandela-Stepec (Lister Storm) - Creation Autosportif Narac-Lecourt (Porsche 996) - Imsa Monteiro-Monteiro (Porsche 996) - Estoril Mouez-Prunet (Porsche 911) - Protek Rambeaud-Comar (Ferrari 550) - GPA Ruffier-Ruffier (Porsche 996) - Ruffier Chamaraud-Chamaraud (Porsche 996) - Porsche Lorient Lelievre-Polette (Porsche 996) - Imsa Depresel-Melan Moutet (Porsche 996) - CPA Clairay-Laurin (Porsche 996) - GCR Philippon-Labescat (Porsche 996) - Espace Gavant-Roger (Opel Astra Coupé) - Original Team Guiod-Colas (Porsche 996) - Pilotage Passion Noziere-Brouard (Chrysler Viper) - Pilotage Passion Wosniak-Lepreux (Porsche 996) - First Racing Cordel-TBA (Porsche 996) - First Racing Rodrigues-Rodrigues (Porsche 996) - Hexis Simon-Perriat (Chrysler Viper) - Pouchelon Severini-Leclerc (Chrysler Viper) - Pouchelon Vaissiere-TBA (Chrysler Viper) - Pouchelon Tapy-TBA (Opel Astra Coupé) - Yet http://www.gt-eins.de/Berichte2004/s.../ffsachamp.jpg VBM Viper, Kampioen FFSA GT 2005 Foto: www.gt-eins.de |
Quote:
|
2 astra coupé's ?? dtm's ? dat zijn toch geen gt's... (maarja dt's zijn zo van die twijfelgevallen zoals de m3 gtr)
|
Quote:
En die 2 Astra Coupé's dat daar in FFSA GT gaan rijden, zijn geen EX-DTM's. Meer zoiets als die dat in BTCC hebben gereden geloof ik. In m'n lijstje staat maar 1 Corvette C5-R van SRT maar moeten er dus wel duidelijk twee zijn. Christophe Bouchut gaat deze tweede besturen :eek: :gas: |
Quote:
Artikel op www.pitstop.tv |
Quote:
Greets, Dr. Jozz |
Quote:
Hier is al een previeuw over de 1ste manche in Nagaro te vinden: http://www.superserieffsa.com/index....driver&event=4 (linkerkolom Grand Tourisme artikel -> Et C'est Parti Pour Le Show! En ivm die 2 Opel Astra Coupé's, het gaat hier om Silhouette's. Buiten een dik gevuld GT1 veld, een GT2 dan met hoofdzakelijk Porsches 996 GT3-RSR, is het GT3 veld gevuld met 5 DOdge viper COmpetition's (waaronder Larbre). Zo te zien vallen de oudere 996 cups ook onder die GT3 categorie net zoals de Opel Silhouette's. |
Oreca en SRT hebben al getest op Dijon, hier zijn enkele foto's.
http://jmugnier.club.fr/Dossier%20Pa...jon_oreca5.jpg http://jmugnier.club.fr/Dossier%20Pa.../dijon_srt.jpg Bron: http://jmugnier.club.fr/aActualit%E9_FFSA_2006.htm Heb ook een foto gevonden van de 2 Opel Astra Coupé's die gaan meerijden. Dit waren de twee wagens die vorig jaar door Mach One werden gerund (dat nu met 3 Vipers rijd in FIA GT3). Het lijken me Silhouette achtige wagens... of ben ik verkeerd? http://jmugnier.club.fr/Dossier%20Pa...d_MC_20051.jpg Bron: http://jmugnier.club.fr/aActualit%E9_FIA_GT2006.htm |
Quote:
|
Markus heeft de snelste tijd in de vrije training, voor de Saleen! :applaus: SRT was dertiende. Hier vind je de tijden.
Hopelijk doen ze het morgen in de kwalificaties even goed! :) |
Met nog twee racen te gaan is de kampioen al bekend.
ORECA met hun Saleen was (en blijft) dit jaar de ongekroonde koning van het FFSA GT. 1. Ayari/Hernandez ORECA Saleen S7R 234 2. Palttala/Kuismanen PSI Corvette C6R 165 3. Hallyday/Alliot PSI Corvette C5R 113 4. Thevenin/Bornhauser VBM Viper GTS-R 100 5. Balthazard/Policand Larbre Ferrari 550 96 Volledige lijst te vinden op: http://www.patricksoft.fr/ffsa/Detai...ig=&annee=2006 Met nog Le Mans & Magny Cours te gaan is de derde plek nog zeker niet bekend. De Saleen van Dupuy en Fiat heeft trouwens ook nog een 91 punten. En het is nog belange niet zeker of Hallyday en Alliot nog starten met de C5R, dit wegens budget of zeg maar sponserproblemen bij Alliot. We zullen een mooie strijd kunnen verwachten op onze trip naar Le Mans! Zelf tip ik toch wel een 2de overwinning voor een Viper voor dit jaar in ffsa gt, waarom? Oreca Saleen & PSI C6R zullen in Le Mans beiden met velen killo's ballast rondrijden. 60 & 80 kg als ik me niet vergis! |
Quote:
Reglementen, blz 36 - 38, artikel 9.1.1. Dus als Oreca een paar keer een minder resultaat heeft, en PSI 4x een super resultaat heeft, is het nog mogelijk dat PSI kampioen wordt. Ook in allerlei persberichten wordt dit aangehaald. Wel is zo, dat het voor PSI erg moeilijk wordt om kampioen te worden... |
Franse FFSA GT blijft bij GT1 tot en met 2009!
Het kon ook niet anders, FFSA GT zorgt ervoor dat er nog op Nationaal Niveau kan geraced worden met GT1's. Dat word nu bevestigd langs DSC. En dit niet zomaar tot 2009...
2009 is de einddatum van de homoligatie van de Viper GTS-R's ;) Dit alles en nog veel meer te lezen op pitstoptv: Directlink: http://hwl.skynet.be/www.pitstoptv.b...p?newsid=12699 |
Quote:
Italië => geen GT1s meer België => geen GT1s meer Duitsland => geen GT1s ... Mvg.... |
Slim bezien van die Fransman, we schaffen ze overal af behalve hier ;)
|
Quote:
|
Eén van de deelnemers van het FFSA GT 2007 => De Paddock Racing Team :D
Mvg... |
Quote:
|
We zien ook nog een primeur:
Quote:
|
Das leuk nieuws!
Ik hoop ook dat PSI een co-piloot vindt voor hun C5-R naast Hallyday. Zou jammer zijn die wagen te moeten missen... |
Quote:
|
Quote:
|
Die twee races van elk een uur lijken mij toch ook wel goed hoor.
Dus zoals Mark zegt zou ik daar ook niets aan veranderen. Voordeel van zo'n kortere racen? Minder kans op uitvallen en ook meer spanning omdat het 'maar' 60 minuten duurt per race. Nuja wij (de paddockers die binnenkort met den bus naar LM gaan) zullen het hier wel zeggen hoe we dat 2 x 60 minuten race concept vinden hé;):D |
Bovendien heb je een race op zaterdag én zondag. Dus als je brokken krijgt op zaterdag, kun je de wagen in vele gevallen nog oplappen voor de volgende race met minder puntenverlies tot vervolg. Denk maar aan dezelfde argumenten die we toen gaven tijdens het 2 x 60 minuten concept tijdens de Belcar (1000 kms Spa) vorig jaar... Die zijn hier ook van toepassing.
|
De format van de Fransen gaat nog verder. Zij werken verplicht met een A en een B-rijder - hoe die overigens aan die status komen, is een punt van discussie - en iedere rijder werkt één kwalificatie af en neemt één maal de start. Alle A-rijders doen dit samen en idem dito voor de B-rijders. Dit verhoogt natuurlijk de spanning.Daarom zijn er dus ook die twee reeksen, met één op zaterdag en één op zondag.
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de Franse federatie aan deze format iets fundamenteel zou wijzigen. De teams dienen bijvoorbeeld niet te investeren in tankinstallaties, en zouden dat met langere races wel moeten doen. Dat er minder wagens uitvallen is echter niet zo, door de korte duur van de races en het samen laten rijden van rijders met hetzelfde niveau, krijg je zeer fel betwiste races en natuurlijk ook wel wat incidenten. Vooral tijdens de laatste races op Albi hadden de wisselstukafdelingen van de verschillende merken op maandag wel wat faxen te verwerken... Maar het is en blijft een mooi kampioenschap, dat evenwel moeilijk haalbaar is voor een klein land. Frankrijk heeft nu eenmaal meer middelen en mogelijkheden. De FFSA is ook een drijvende kracht, getuige het grote aantal internationale kampioenen uit Frankrijk: Loeb, Collard & Bouillon, Bourdais, Larbre, Citroën, Renault (F1), Pescarolo, ASM, Oreca... mvg Joost |
Aah... La douce France :worship:
|
All times are GMT +2. The time now is 16:56. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.