![]() |
Eindelijk een Belgische zege in WRC?
Zou het er dan toch eens van komen? Met nog 8 proeven te gaan staat de Swa 24s voor op McRea. Hij zal het in ieder geval kunnen gebruiken indien hij aan de slag wil blijven op het hoogste niveau.
We duimen alvast! |
Ik hoop het voor hem. Als hij het nu nog verprutst, dan kan hij het voor de rest van zijn leven wel vergeten.
Al moet ik toegeven dat ik het niet echt een topprestatie kan noemen, om te winnen in een rally zonder Loeb, Gronholm, Martin, Solberg, ... Maar dat is mijn mening. |
Quote:
|
Die toppers zijn toch allemaal aan de start gekomen ... dus winnen zonder die mannen mag je het eigenlijk niet noemen hé ... dan kan je de prestatie van vele winnaars gaan relativeren
Als Duval het wint is het een sterke prestatie, gene zever! |
om een rally te winnen moet je eerst aan de finish staan, en daar zijn de toppers niet in geslaagd, en ze zijn nu ook niet uitgevallen met mechanische pech, dus een overwinning in die context is zeker verdiend.:applaus:
ik ben geen duval tegenstander maar had voor die 1e belgische overwinning toch liever onze freddy gezien. |
Ik hoop van niet, zie liever McRae winnen.
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Quote:
Ik kan dit alleen maar betreuren, alhoewel ik zelf geen echte Duval-fan ben hoop ik toch hevig op een eerste Belgische WK-overwinning in de rallysport. |
Ik ben geen Belg. ;)
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
(ocharme dat beestje eigenlijk :() |
Quote:
|
Quote:
Maar soit Gronholm, Loeb en Solberg zijn in mijn ogen toch de 3 snelste van het moment en die zijn in Australië al uit wedstrijd. |
Als Duval zijn auto plat rijdt is het "boeee". Als de andere hun auto platrijden hebben ze pech gehad en Sois geluk. Rare kwieten toch soms hoor. Ben zeker niet een fan van Duval owv mentaliteit enz. maar als hij kan winnen, zal het zeker verdiend zijn. En Skoda verdiend winnen? Verdienen ze het om hun verschrikkelijke piloten keuze dit jaar en omdat ze voor de 2de keer McRae aan het stuur zetten in de Fabia dat zij 'verdienen' van te winnen? Dan verdient Kronos nog 10x meer van te winnen, mijn gedacht :D
Dat Duval het maar afmaakt nu. ;) |
of je nu de swa wel of niet mag, een belgische overwinning zou de aandacht voor onze favoriete sport zéééér te goede komen hier in belgica
|
Ik heb niet gezegd dat Swa geluk heeft, en de anderen pech. Iedereen kan zien dat Loeb een (weliswaar zeldzame) fout heeft gemaakt, dat Gronholm er WEER eens in geslaagd is om de boel krom te zetten. Alleen Solberg is te pardonneren: de kangoeroe had geen pinkers gebruikt :), en Martin was afwezig om de gekende redenen.
Ik heb alleen gezegd dat er geen (op papier) evenwaardige competitie meer is: De Skoda en Mitsu moeten in theorie zonder problemen te kloppen zijn door een Citroen. Spelbrekers zijn McRae die niet van plan is cadeaux te geven, en daar heeft hij gelijk in ook, en ten tweede Rovanpera die zijn kans ruikt om de Mitsu (en zichzelf) nog eens te doen toppen. Aan de tijden van de top 3 te zien, lijkt het me dat Swa het toch niet gratis krijgt, en dat hij er last mee heeft. Maar zoals eerder gezegd: dat is mijn mening. Maar ALS Swa kan winnen, moet hij het zeker niet laten. Ik gun het hem, en het zou inderdaad een hele opsteker zijn voor de sport in België. Maar met nog 1 dag te gaan, moet hij het nog afmaken ... |
Quote:
|
Yes!Yes!Yes! Hij heeft hem binnen ! Eindelijk!
Proficiat Swakke! :applaus: :applaus: |
Eindelijk en dan nog een non-asfalt rally! :)
Hij heeft zijn seizoen in schoonheid afgesloten en uiteindelijk maturiteit getoond. Ik zag het somber in voor volgend jaar maar deze zege kan hem een heel eind op weg helpen. Hopelijk kan ie volgend jaar een goed stuur vastkrijgen. En die hele zever van verdiend of niet en de toppers zijn uitgevallen.... Het is een mechanische sport en ook rijders maken fouten, zelfs Loeb is niet onfeilbaar. Duval heeft dit jaar zelf veel kadootjes uitgedeeld en nu slaagt hij er in om niet in de fout te gaan, daar waar de anderen het wel doen... |
Die eerste zege is een mijlpaal in de geschiedenis van de Belgische rallysport. Hopelijk doet dit deuren open, en wordt er wat meer interesse en minder argwaan getoond naar de rallysport toe.
Al had ik liever gezien dat die eerste zege naar Loix ging ... Maar goed, ze is er nu. |
Ik denk dat Snijers ooit bijna de rally van San Remo gewonnen heeft, maar dat het op de valreep mis ging.
|
OEf!!!!! Da's wat ik vanmorgen dacht toen i kzag dat EINDELIJK een Belg een WK-rally wint! (da's wat anders dan onze voetballerkes "rode duivels" genaamd :D ) . Ik ben eens benieuwd of ze hier nu genoeg aandacht aan geven in het nieuws. En ik vind niet dat het te makkelijk was, omdat Gronholm, Loeb ea uitvallen ... . Duval heeft gewoon géén fout gemaakt en nadat hij eerste stond zijn rally afgestemd op de tijden van Colin McRae.
EINDELIJK ! Want in 1995 (geloof ik) waren we er al eens dichtbij met Bruno Thiry . Die was toen op weg naar de overwinning en had een gebroken wielnaaf op het einde dacht ik. |
Quote:
|
Mijn dag kan niet meer stuk!
Ik had niet gedacht dat François Duval nog ooit een WK-rally zou kunnen winnen. Ik vreesde er al voor dat hij Bruno Thiry, Freddy Loix en Patrick Snijers in het clubje van de net-niet-winnaars mocht vervoegen. Die mannen was het trouwens ook gegund. Voor de Belgische autosport is dit in ieder geval een geweldige opsteker. Ik heb me wel blauw geërgerd aan enkele typisch Belgische reacties in deze thread. Als Duval crasht of om een andere reden uitvalt, dan is hij blijkbaar een brokkenpiloot, iemand die geen verantwoordelijkheid kan dragen, iemand die geen stress aankan, geöbsedeerd door Loeb, een tweederangsrijder, een verwend rotjoch en wat nog allemaal. Als diezelfde Duval wint dan luidt het plots dat hij veel geluk heeft gehad omdat anderen uitvielen, omdat Martin niet aan de start stond, omdat hij over beter materiaal beschikt enzovoort, en dan krijg je reacties dat ze toch liever een ander merk of een andere piloot hadden zien winnen. Begrijpe wie begrijpe kan! "To finish first, first you have to finish" zei Niki Lauda ooit; en dat geldt voor elke autosportdiscipline. Ongevallen, mechanische pech, teamorders en brute tegenslag (de kangoeroe!) maken deel uit van het autosportspelletje. Net zoals de sterkte van het materiaal en de tegenstander. Of dachten die criticasters misschien dat Schumacher zeven keer wereldkampioen was geworden als hij al die jaren bij Minardi had gereden, of dat Loeb nu ook al twee maal kampioen was als hij tot nu toe enkel voor Skoda had gereden? Ik ben geen Duval-fan, maar deze zege gun ik hem wel. Die heeft hij verdiend! |
Heel spijtig van McRae :(
|
Proficiat Swa :applaus:
Eindelijk die zege, ben echt supercontent! |
Quote:
|
Quote:
|
Ik vind het toch maar raar. Bijna heel het jaar heb ik hier, buiten gwyllion die af en toe over WRC postte, nauwelijks iets van het WRC teruggevonden (prono's natuurlijk niet meegerekend).
|
Quote:
Ik ken Bas en t is nog steeds een vd sympathiekste kerels uit de Belgische autosport. |
Ik had liever Freddy de eerste gegund,(die is altijd sympathiek), maar proficiat aan de Cois.Hopelijk vind hij nu een team voor volgend jaar
|
schitterend van de Swa, nen hele dikke proficiat
dat is geen makkelijke laatste dag geweest met die stevige strijd om de tweede plaats spijtig van die derde laatste rally, waar hij tweede lag en toen een crash heeft gemaakt als ik mij niet vergis anders had hij een schitterende serie neergezet na zijn schorsing, maar kom, het is toch allemaal mooi geweest in de laatste helft van het seizoen |
Quote:
Als je naar de prestaties van Duval kijkt op het begin van het seizoen, zou je idd kunnen stellen dat hij een brokkenmaker is enz. Het op non-actief zetten van Duval en alles wat daar rond hangt, heeft volgens mij wel het beoogde effect gehad. Op basis van de 2de seizoenshelft moeten we toch stellen dat hij zeer verdienstelijk gereden heeft met een mooie kers op de taart. Of zijt ge misschien de crashgeschiedenis van uwe favoriet al vergeten? Heb gisteren nog eens naar een overzicht van 1990 zitten kijken - van het ter ziele gegane Sportnet - en eentje die je daar continue met een geplooide auto zag rijden was wel een piepjonge McRae. |
Quote:
Gaban: leider in Ivoorkust '89 toen de motor de lucht in ging Vandewauwer: nam de leiding over van Gaban maar brak de achterbrug op 120km van de finish Snijers: tweede in Sanremo achter lokale piloot Cunico Thiry: leider in Corsica tot een prul van 20 euro in combinatie met een stom reglement hem uit koers haalden Loix: zegekansen verpest door teamorders in Catalunya Je zou zo kunnen zeggen dat we ons deel van de pech gehad hebben.:+ |
Klopt het niet dat we zelfs al een belgisch wereldkampioen in rally hadden? Is Pascal Gaban niet wereldkampioen geworden in GRN met een mazda?
|
Quote:
|
Quote:
Gaban ging Jorge Recalde en Gino del Zoppo vooraf. Maar wie deed nog beter? Gregoire de Mevius . Hij won deze cup in 1991 (Mazda) en 1992 (Nissan Sunny). Wel hierbij aanhalen dat in 91 er zo goed als geen concurentie was. |
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 16:11. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.